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(뭄바이, 인도 2017년 2월 23일 PRNewswire=연합뉴스) 국제적으로 끊임없이 확장 중인 AdVoice 통신 광고 네트워크가 인도 최대의 모바일 오디오 광고 대상 목록을 인도 광고주에 제공하기로 했다.
(로고: http://photos.prnewswire.com/prnh/20161101/434880LOGO )
AdVoice는 광고주가 모바일 통화 이용자를 대상으로 오디오 광고를 재생할 수 있도록 지원한다. Reward Tunes 서비스를 선택한 Bharti Airtel 가입자는 통화 대기 톤 대신 오디오 광고를 듣게 되는 것이다. AdVoice는 온라인 캠페인 예약 플랫폼 기술을 제공하고, 광고 판매를 관리하며, Bharti Airtel 네트워크는 광고주에게 인도에서 가장 넓은 관객 범위를 제공한다.
모바일 대상 오디오 광고는 소비자가 전화 통화를 걸고 집중하는 10~15초라는 시간을 이용한다. 모바일 대상 오디오 광고는 말 그대로 소비자의 귀에 재생된다. 통계를 고려할 때, 놀라운 양의 새로운 시간을 공략할 수 있는 것이다. 상대방이 전화를 받기 전까지 대기하는데, 사용자 1인당 매년 평균 500분을 허비한다. 가입자 1인이 매년 1,800건의 전화를 건다고 할 경우, 인도의 잠재적인 노출 수는 무려 1.8조 건에 달한다.
전통적인 통화 대기음 대신 이와 같은 오디오 광고를 재생할 경우, 그 어떤 매체보다 더 많은 소비자를 대상으로 할 수 있다. 인도는 현재 유례없이 많은 활성 모바일폰 연결이 발생하고 있으며, 10억 명이 넘는 인도 인구 중 65%가 여전히 피처폰을 사용하고, 30%가 미디어가 활성화되지 않은 시골 지역에 거주한다.
모바일폰은 전례 없는 규모를 자랑한다. 모바일폰의 수는 TV, PC, 태블릿 및 라디오보다 많다. 모바일 광고는 세계적으로 그 규모가 1,000억 달러에 달한다. 그러나 모바일 통신사는 이를 통해 이익을 내지 못하고 있는데, 그 이유는 디지털 광고주가 그 목록을 이용할 수 없기 때문이다.
2020년이 되면 광고 비용 3달러 중 1달러가 모바일 광고에 사용될 것이라고 한다. AdVoice는 통신사가 이와 같은 에코시스템으로 들어갈 수 있도록 돕는다. AdVoice는 디지털 광고 산업의 표준에 따라 그 토대의 윤곽을 그리고, 브랜드, 매체 대행사 및 DSP가 통신 채널을 통해 선호하는 소비자층을 대상으로 할 수 있도록 지원한다.
TV도, 라디오도, 디지털도 모든 인도 소비자층을 대상으로 하지는 못한다. 그러나 AdVoice는 가능하다.
AdVoice CEO Dennis Oudejans는 “통화 대기 중에 광고를 재생하면 사용자가 키를 누르는 것으로 제품 관심도를 표현할 수 있다”며 “따라서 통화 대기 중 광고는 측정 가능성, 제로 낭비, 첨단 공략, 불가피하게 광고를 듣는 청중 및 리드(lead) 생성 역량 측면에서 광고주에게 도움을 줄 것”이라고 언급했다.
대상 오디오 징글은 모든 폰에서 재생될 수 있다. 1일 노출 수가 수백만 건에 달하는 AdVoice는 페이스북 및 구글과 더불어 인도 최고의 광고 네트워크 중 하나로 부상했다.
전 세계적으로 매일 150억 건에 달하는 오디오 광고가 노출된다. 이는 인터넷 검색 수보다 네 배나 많은 수치다. AdVoice의 여정은 이제 막 시작됐을 뿐이다.
AdVoice 소개
AdVoice는 마케터가 SMS, USSD, 영상 스트리밍 및 호출음, IVR, 스트리밍 같은 오디오 포맷을 통해 소비자층을 대상으로 하도록 지원하는 세계 최초이자 세계 유일의 국제 통신 광고 네트워크다. AdVoice의 온라인 인터페이스와 프로파일링 엔진은 디지털 프로그래매틱 방식으로 통신 목록을 제공하며, 이를 통해 가장 높은 수준의 범위, 공략, 리드 생성 및 분석을 광고주에게 부여한다.
AdVoice
Igor Hendriksen
Marketing Director
igor.hendriksen@advoice.com
+971(0)56-899-6945
출처: AdVoice
AdVoice Launches World's First Telco Ad Network in India
MUMBAI, India, February 23, 2017/PRNewswire/ -- India's advertisers can now access India's largest inventory of targeted mobile audio ads through the continuously globally expanding AdVoice telco ad network.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20161101/434880LOGO )
AdVoice enables advertisers to play audio ads to mobile callers. It replaces the call-waiting tone of Bharti Airtel subscribers who have opted in for the Reward Tunes service. AdVoice provides the technology, the online campaign booking platform and manages the ad sales, whereas Bharti Airtel's network gives advertisers a wider reach than any other media in India.
The mobile targeted audio ad unlocks 10-15 seconds of a consumer's undivided attention while initiating a phone call. It is literally in their ear. There is an astonishing amount of unlocked inventory available considering the statistics: an average of 500 minutes per caller per year is spent on waiting for calls to be picked up. With some 1800 calls per subscriber per year, there is a potential of 1.8 trillion impressions in India.
Serving these audio ads instead of the traditional call-waiting tone has a wider reach than any other medium. There is a unprecedented pool of active mobile phone connections in India. Over 1 billion, with 65% of the population still on feature phones, thereof 30% living in media dark rural areas.
Mobile phones have a scale that is unprecedented. They outnumber TV's, PC's, Tablets and Radios or daily newspapers for that matter. Mobile advertising is a $100 billion industry globally, yet mobile operators don't benefit from it as their inventory is not accessible by digital advertisers.
By 2020, 1 in every 3 advertising dollars is spent on mobile advertising and AdVoice provides Telcos with inclusion into this eco-system. We profile the base in compliance with the digital ad industry standards and enable brands, media agencies and DSP's to reach their preferred audiences via the Telco channels.
Neither TV, nor Radio, nor Digital can reach these - let alone - all of India's audience segments. AdVoice can.
Dennis Oudejans, CEO of AdVoice, states that: "Serving ads during the call-waiting benefts the advertiser with measurability, zero wastage, advanced targeting, captive audiences and lead generating capabilities as callers can express product interest by pressing a key."
Targeted audio jingles work on any phone and with millions of daily impression inventories AdVoice places itself in the top of the nation's leading ad networks alongside Facebook and Google.
Globally, there are 15 billion audio ad impressions daily. This is four times the number of Internet searches. AdVoice's journey has just begun.
About AdVoice
AdVoice is the world's first and only global telco ad network that enables marketers to target consumer audiences via SMS, USSD, Video Streaming and Audio formats such as Ring Back Tone, IVR and streaming. AdVoice's online interface and profiling engine make telco's inventory accessible in a digital and programmatic way thus giving advertisers the highest level of reach, targeting, lead generation and analytics.
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Igor Hendriksen
Marketing Director
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Source: AdVoice
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