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(런던 2017년 4월 10일 PRNewswire=연합뉴스) 수상 경력이 있는 세계적인 남성복 온라인 쇼핑몰인 미스터포터(MR PORTER)는 전 세계 유수의 명품 브랜드인 구찌와 함께 알레산드로 미켈레의 독창적인 캡슐 컬렉션을 독점적으로 출시한다고 발표하게 되어 기쁘게 생각한다.
5월 18일 미스터포터에서 데뷔하는 이 43개의 캡슐 컬렉션은 자기를 표현해주는 도시풍으로서 고전적인 테일러 실루엣과 독창적인 스포츠웨어를 선보인다. 이 컬렉션은 옷, 신발과 액세서리로 출시되며 직조의 질감이 풍부한 미스터포터의 원단에 강렬한 오렌지, 노랑과 바다의 파란색과 보르도 와인의 레드가 생생하게 들어있다.
벌과 호랑이와 같은 구찌의 그 유명한 문양이 컬렉션을 관통하며 거기에 덧붙여 두개골과 고양이와 같은 최신 문양이 추가되어 블레이저의 몸체와 와시드진 바지의 포켓 등에 선명하고 유쾌하게 들어가 있다. 눈에 띄는 아이템으로는 라일락 마 쿠페 셔츠, 야드 울 자카드 벌무니 크루넥 스웨터, 파슬리 프린트와 호랑이 자수가 들어간 블루베리 색상 테크니컬 저지 지퍼 재킷, 강렬한 미모사 GG 벽지 프린트 문양의 그 유명한 호스빗 로퍼 등이 있다.
컬렉션에는 그 외에도 포켓이 다섯 개인 블루 와시드진, 고등학교 교복을 연상시키는 테일러 재킷 및 두 개의 포멀한 수트와 바지, 테크니컬 스포츠웨어, 그리고 가죽 팔찌, 커프스단추, 타이, 시계와 스카프와 같은 액세서리 소품 등이 있다. 노란색의 구찌 라벨이 모든 옷에 부착되어 이 캡슐 컬렉션이 독점 아이템임을 알려주고 있다.
이 독점 캡슐 컬렉션은 미스터포터가 가지고 있는 영국 전통의 테일러 양식과 구찌의 이탈리아 낭만주의가 결합된 본보기이며 모든 아이템에는 경쾌한 기분과 독특함이 배어있다.
전 세계를 상대로 한 통합 마케팅 캠페인은 미스터포터의 소셜미디어, 이메일과 웹사이트 및 앱 플랫폼들에 양사가 협력하여 진행되며 런던에서 촬영된 미스터포터 x 구찌 특별 동영상이 그 하이라이트가 될 것이다.
"우리는 미스터포터의 디자인이 활기차고 영향력이 큰 시점에서 구찌와 함께 독점적인 프로젝트로 협력하게 되어 긴장감을 느낀다. 알레산드로와 그가 이끄는 팀의 재능이 이 유명한 아이템으로 구성된 독창적인 캡슐 컬렉션을 통해 빛나고 있으며 이 모든 것들이 우리의 전 세계 고객들에 즉시 성공할 것임을 확신한다."
토비 베이트먼 씨, 미스터포터, 매니징디텍터
"우리는 그들의 고객이 패션에 대해 의심할 여지 없이 가장 잘 알고 있고 세련된 남성 패션 소비자들인 미스터포터와 작년에 진행한 독점 캡슐 컬렉션의 성공을 기반으로 이번에 새로운 캡슐을 제작하게 되어 무척 기쁘다."
마르코 비자리 씨, 구찌, 사장 겸 CEO
가격대 140파운드 / 200달러에서 2,030파운드 / 3,350달러
현재의 구찌 컬렉션: https://www.mrporter.com/mens/designers/gucci
미스터포터닷컴
미스터포터는 2011년 2월에 시작되었으며 세계적인 남성복 소매 온라인 쇼핑몰로 수상 경력을 가지고 있고 셍로랑, 프라다, 구찌, 브루넬로쿠치넬리, 에르메네질도 제냐, 몽클레어, 아크네스튜디오, APC, 킹스맨, 톰 포드, 커먼프로젝트, IWC샤프하우젠과 브레몽과 같은 전 세계 최고의 남성복과 명품 브랜드가 제공하는 최상의 상품을 판매하고 있다. 미스터포터는 고급 시계, 그루밍 상품, 기능성 상품, 스포츠, 테크놀로지와 라이프스타일 상품 등 시장 규모가 점점 더 커지며 업계를 선도하는 카테고리 상품을 취급함으로써 동종 최고의 남성복 판매를 보완하고 있다. 그 외에도 미스터포터는 그 모든 것이 미스터포터닷컴에서 만드는 주간 디지털 쇼핑 잡지인 더저널, 격월간 뉴스지인 더미스터포터포스트, 그리고 하루에도 인터넷에서 수차례 발행되는 디지털 뉴스인 짤막한 더데일리를 통해 최고의 콘텐츠를 발행한다. 미스터포터의 동영상 콘텐츠는 또한 동사 전용의 애플 TV 앱을 통해 스트리밍되며 그 안에서 쇼핑이 가능하다. 미스터포터는 170개 이상의 나라에 있는 고객들을 위한 전 세계 신속 배송 서비스를 통해 최고의 고객 서비스를 자랑하고 있으며 뉴욕과 런던에는 당일 배송, 영국, 미국, 독일, 프랑스 지역은 익일 배송이 가능하고 모바일, 태블릿, 데스크톱, 이메일과 전화를 통해 원활하게 쇼핑할 수 있으며, 동사를 나타내는 흑백의 포장 박스로 배송되고 반품이 용이하며 1년 365일 24시간 무휴로 다국어 고객 서비스가 가능한 개인별 쇼핑 팀이 대기하고 있다.
www.mrporter.com
(인스타그램:@mrporterlive / 페이스북:#mrporterlive/ 위챗: MRPORTERLIVE)
구찌
1921년 플로렌스에서 창업한 구찌는 전 세계적인 명품 브랜드 중 하나이며 창의, 혁신과 이탈리아의 장인정신으로 그 명성이 자자하다. 구찌는 명품과 스포츠 및 라이프스타일의 강력한 브랜드 포트폴리오를 보유한 의상과 액세서리 업계의 세계적인 리더 케링그룹의 한 부문이다. 구찌에 관한 상세 정보가 필요할 경우 www.gucci.com을 방문하기 바란다.
사진 - https://mma.prnewswire.com/media/487843/MR_PORTER_x_Gucci_Exclusive_Capsule.jpg
MR PORTER x Gucci Exclusive Capsule
출처: 미스터포터닷컴(MR PORTER.COM)
Gucci To Launch Exclusive Capsule Collection On MR PORTER
LONDON, April 10, 2017 /PRNewswire/ -- MR PORTER, the award-winning global online destination for men's style, along with Gucci, one of the world's leading luxury fashion brands, is pleased to announce the upcoming launch of an exclusive capsule collection under the creative direction of Alessandro Michele.
Debuting on MR PORTER on May 18th, the 43-piece capsule collection is inspired by urbanism and self-expression, anchored in classic tailoring silhouettes and eccentric sportswear. The collection is across ready to wear, shoes and accessories and infuses the House's rich textures and fabrications in a vivid colour palette of zesty oranges and yellows, azure blues and Bordeaux reds.
Predominant through the collection are Gucci's iconic motifs such as the bee and tiger, and the newest additions, such as the skeleton and the cat, that are playfully emblazoned across the body of a blazer or pocket of a pair of washed jeans. Stand out pieces include a lilac fil coupe shirt, a yard wool jacquard bee crewneck sweater, a blueberry-coloured technical jersey zipped jacket with paisley print and embroidered tiger, and a pair of iconic horsebit loafers in a GG wallpaper print elaborated in striking mimosa.
The rest of the collection features blue-washed five pocket jeans, prep school-inspired tailored jackets and trousers along with two formal suits, technical sportswear, and small accessories including leather bracelets, cufflinks, ties, watches and scarves. A yellow Gucci label will feature across each ready to wear piece, unique to this exclusive capsule collection.
This exclusive capsule collection is an exemplary union of MR PORTER's traditional English-tailoring roots and Gucci's Italian romanticism, and all pieces are anchored in a lightness in spirit and eccentricity.
An integrated global marketing campaign will launch this partnership across MR PORTER's social media, email, and website and app platforms, culminating in an exclusive MR PORTER x GUCCI video shot on location in London.
"We are the thrilled to partner with Gucci on this exclusive project, at a time when the House is so vibrant and influential in its designs. Alessandro and his team's talents truly shine through with this unique capsule collection of iconic pieces, all of which we're sure will be an instant success with our global customer."
Mr Toby Bateman, Managing Director, MR PORTER
"We are pleased to build on the success of our exclusive capsule collection for Net a Porter last year with a new capsule this time for Mr Porter, whose clients are unquestionably some of the most knowledgeable and sophisticated menswear fashion consumers in the marketplace."
Mr Marco Bizzarri, President and CEO, Gucci
Prices range from £140 / $200 to £2,030 / $3,350
To view the current Gucci Collection: https://www.mrporter.com/mens/designers/gucci
MRPORTER.COM
MR PORTER launched in February 2011 and has established itself as the award-winning global retail destination for men's style, combined with an unparalleled product offering from the world's best menswear and luxury brands - including Saint Laurent, Prada, Gucci, Brunello Cucinelli, Ermenegildo Zegna, Moncler, Acne Studios, APC, Kingsman, Tom Ford, Common Projects, IWC Schaffhausen and Bremont. MR PORTER complements its best-in-class menswear with evergrowing, industry-advancing categories, such as fine watches, grooming, performance, sport, tech and lifestyle. Additionally, MR PORTER publishes unmatched content through its weekly shoppable digital magazine, The Journal, its bimonthly newspaper, The MR PORTER Post, and its bite-sized, several-times-a-day digital news source, The Daily, all powered by MRPORTER.COM. MR PORTER video content is also streamable and shoppable from its very own Apple TV app. MR PORTER champions unparalleled customer service with express worldwide shipping to more than 170 countries, including same-day delivery to New York and London and next day delivery to the UK, US, Germany and France, a seamless shopping experience across mobile, tablet, desktop, email and telephone, signature white and black packaging, easy returns and a multi-lingual customer care and personal-shopping team who are available 24/7, 365 days a year.
www.mrporter.com
(Instagram:@mrporterlive / Facebook:#mrporterlive/ Wechat: MRPORTERLIVE)
GUCCI
Founded in Florence in 1921, Gucci is one of the world's leading luxury fashion brands, with a renowned reputation for creativity, innovation and Italian craftsmanship. Gucci is part of the Kering Group, a world leader in apparel and accessories that owns a portfolio of powerful luxury and sport and lifestyle brands. For further information about Gucci, visit www.gucci.com.
Photo - https://mma.prnewswire.com/media/487843/MR_PORTER_x_Gucci_Exclusive_Capsule.jpg
MR PORTER x Gucci Exclusive Capsule
Source: MR PORTER.COM
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