[PRNewswire] Telepizza, 이란에 1호점 개장

입력 2017-06-30 18:46  

락토핏 당케어 광고 이미지
난각막NEM 광고 이미지
[PRNewswire] Telepizza, 이란에 1호점 개장

-- 이란에 진출한 최초의 국제 QSR 브랜드

-- 자사 전략에 따라 10년 이내에 이란 전역에 200개 매장 개장할 계획이다.



[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.



(마드리드 2017년 6월 29일 PRNewswire=연합뉴스) 미국을 기반으로 하지 않는 업체 중에는 매장 수 측면에서 세계 최대 규모의 피자 배달 업체인 Telepizza가 테헤란 Marzdaran Boulevar에 이란 1호점을 개장하며 추가 확장을 단행했다고 오늘 발표했다. 이달 말까지 두 개 매장이 추가로 개장할 예정이다. Telepizza는 작년에 Momenin Investment Group과 마스터 프랜차이즈 계약을 체결했다. MIG는 향후 10년 동안 1억 유로를 투자할 예정이다.



(로고: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150317/735407-a )

(사진: http://mma.prnewswire.com/media/529359/Pablo_Juantegui.jpg )

(사진: http://mma.prnewswire.com/media/529360/Telepizza_Iran_Opening.jpg )



테헤란 매장은 Telepizza의 야심 찬 국제 확장 계획의 마지막 단계가 시작됐음을 알려준다. Telepizza는 이란 시장에 진출하는 최초의 국제 QSR 브랜드로, 전 세계적으로 1,421개의 매장을 보유하고 있다. 1호점을 성공적으로 개장한 Telepizza는 2017년 말까지 7개 매장을 추가로 개장하고, 10년 이내에 이란 전역에 200개 매장을 개장할 계획이다.



이란은 젊은 인구가 많으며(8천만 명이 넘는 인구 중 65%가 36세 미만), 고도로 분화된 경쟁 형태를 띤다. 이와 같은 이란 시장은 큰 기회가 존재하며, Telepizza가 확장을 도모할 분명한 선택지가 됐다.



Telepizza 그룹 회장 겸 CEO Pablo Juantegui는 “이란에서 1호점과 2호점을 개장하게 돼 무척 자랑스럽다”라며 “이란에 진출한 최초의 QSR 체인이라는 점에서 무거운 책임감을 느낀다. 언제 어디서든 독특한 맛을 자랑하는 자사의 피자를 배달함으로써 이란 소비자와 자사 브랜드의 정수를 공유하게 돼 기쁘다”라고 말했다.



Telepizza International 사장 Giorgio Minardi는 “이란 매장 1호점 개장은 계속 여세를 몰아가는 자사의 국제적 확장에서 흥미진진한 단계”라며 “성장 기회가 많은 이란은 자사에 매우 중요한 시장이 될 것”이라고 말했다. 이어 그는 “혁신적인 맛, 오직 양질의 이란 국내 재료만 사용하고자 하는 집념, 그리고 자사의 우수한 고객 서비스와 높은 가치는 이란 소비자에게 큰 매력으로 다가갈 것”이라고 언급했다.



Telepizza는 매장을 개장하면서 마케팅, 배달 기술(풀 서비스 웹사이트와 주문 앱 포함), 프랜차이징 및 공급망 관리 분야에서 전문지식과 입증된 성과를 제공한다. Telepizza는 프랜차이지 운영 역량과 부동산과 지역 관리 전문지식을 바탕으로 부상하는 이란 시장이 제공하는 기회를 십분 활용할 수 있는 완벽한 입지를 점했다.



Telepizza 메뉴는 고전적인 피자 외에 Nachos 피자 같은 혁신적인 셰프 시그너처 피자도 제공하고, 이란 시장에 새롭고 흥미진진한 맛을 소개하며, ‘무언가 다른 것’을 시도하고자 하는 이란 소비자의 욕구에 호소할 계획이다.



편집자 주:

Telepizza는 미국을 기반을 두지 않은 피자 배달회사 중 매장 수에 있어 전 세계에서 가장 큰 규모의 회사다. 스페인 마드리드에 본사를 둔 Telepizza는 올 3월 31일 기준으로 자사 매장 478개(34%), 가맹점 및 원 가맹점 매장 943개(66%)를 포함한 1, 421개의 자사 매장, 가맹점 및 원 가맹점을 통해 전 세계적으로 20개국 이상에서 영업하고 있다.



Telepizza는 매장 수 기준으로는 피자 배달 부문에서 미국 기반의 경쟁사를 포함해 세계 네 번째 규모의 세계적인 기업이다. 핵심 시장에서는 매장 수 부문에서 시장 선도기업이다(스페인, 포르투갈, 칠레, 콜롬비아 내 1위, 폴란드 내 2위).



자사 매장, 가맹점 및 원 가맹점을 포함해 회사 네트워크 내 총 매출은 연결 매출로 기록된다. 올 3월 31일을 기준으로 지난 12개월간 5억2천700만 유로를 달성했다.



추가 정보:



Ketchum - +91-788-32-00

Ana Moreno

prensa.telepizza@ketchum.es



페이스북: https://www.facebook.com/telepizza

트위터: https://twitter.com/telepizza

http://www.telepizza.com



출처: Telepizza



Telepizza Celebrates the Opening of its First Store in Iran



-- The company is becoming the first international QSR brand to enter the country. Telepizza's strategy for Iran includes the opening of 200 stores within the next 10 years



MADRID, June 29, 2017/PRNewswire/ -- Telepizza, the largest non-U.S.-based pizza delivery company in the world by number of stores, today announces further expansion, with the opening of its first Iranian store in Marzdaran Boulevar, Theran, and a further two stores set to open by the end of the month. Telepizza signed a masterfranchise agreement with Momenin Investment Group last year; MIG will be investing €100 million in the next ten years.



(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150317/735407-a )

(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/529359/Pablo_Juantegui.jpg )

(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/529360/Telepizza_Iran_Opening.jpg )



The Theran store opening marks the start of the latest phase of Telepizza's ambitious global expansion plans, becoming the first International QSR brand to enter the Iranian market and with 1,421 stores globally. Telepizza plans to build on this successful first launch with a further seven stores due to open in Theran by the end of 2017 and 200 stores across Iran planned in the next 10 years.



The significant opportunities presented by Iran's large, young, population (more than 80 million people of which 65% are below 36 years old), and highly fragmented competition, made the country an obvious choice for expansion.



"We are very proud of the inauguration of our two first Iranian stores. It is a great responsibility to become the first QSR chain in the country," remarks Pablo Juantegui, Chairman and CEO of Telepizza Group. "At Telepizza, we are delighted to share with Iranian consumers the essence of our brand, bringing them the unique flavor of our pizzas, at any moment and place."



Telepizza International President, Giorgio Minardi, comments: "The launch of our first Iranian outlet marks an exciting step in our international expansion which continues to gain momentum. Iran looks set to become a hugely important market for us, with significant room for growth. We know our innovative flavours and commitment to use only quality local Iranian ingredients, coupled with our outstanding customer service and great value will appeal to Iranian consumers.'



At launch, Telepizza brings its expertise and proven track record in marketing, delivery technology - including full service website and ordering app - franchising and supply chain management. Coupled with its franchisee operating strength and real estate and local management expertise, Telepizza is perfectly positioned to take full advantage of the opportunities presented by the emerging Iranian market.



Alongside classic pizzas, the Telepizza menu also features innovative Chef's signature pizzas such as the Nachos pizza, bringing exciting new flavours to the Iranian market and appealing to consumers' desire to 'try something different'.



Notes to Editors



Telepizza Group

We are the largest non-U.S.-based pizza delivery company in the world by number of stores. Headquartered in Madrid, Spain, Telepizza operates in more than 20 countries through a network of own stores, franchisees and master franchisees, with 1,421 stores globally, including 478 own stores (34%) and 943 franchised and master franchised stores (66%) as of 31 March, 2017.



Including our U.S.-based competitors, we are the fourth largest global player in pizza delivery in terms of number of stores. We are the market leader in our core markets by number of stores (number one in Spain, Portugal, Chile and Colombia and number two in Poland).



The total sales within our network, including own stores, franchisees and master franchisees, are recorded as chain sales, which amounted to €527 million in the twelve months ended 31 March 2017.



Further information:



Ketchum - +91-788-32-00

Ana Moreno

prensa.telepizza@ketchum.es



Facebook: https://www.facebook.com/telepizza

Twitter: https://twitter.com/telepizza

http://www.telepizza.com



Source: Telepizza

(끝)





<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>

관련뉴스

    top
    • 마이핀
    • 와우캐시
    • 고객센터
    • 페이스 북
    • 유튜브
    • 카카오페이지

    마이핀

    와우캐시

    와우넷에서 실제 현금과
    동일하게 사용되는 사이버머니
    캐시충전
    서비스 상품
    월정액 서비스
    GOLD 한국경제 TV 실시간 방송
    GOLD PLUS 골드서비스 + VOD 주식강좌
    파트너 방송 파트너방송 + 녹화방송 + 회원전용게시판
    +SMS증권정보 + 골드플러스 서비스

    고객센터

    강연회·행사 더보기

    7일간 등록된 일정이 없습니다.

    이벤트

    7일간 등록된 일정이 없습니다.

    공지사항 더보기

    open
    핀(구독)!