- RCS 메시징과 채팅 로봇에 대한 강력한 기업 욕구 보고
- 기업 중 3분의 1이 RCS(Rich Communications Services) 메시징을 이용할 준비가 됐다고 응답
- 응답자 중 4분의 1이 대부분 채팅 앱이나 소셜 미디어를 통해 이미 채팅 로봇을 이용
- 응답자 중 23%가 쌍방향(actionable) SMS 사용이 증가했다고 응답
[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(런던 및 스톡홀름 2017년 7월 20일 PRNewswire=연합뉴스) 오늘 발표된 Ovum의 2017 기업 메시징 조사(Enterprise Messaging Survey) 보고서는 빠르게 진화하는 B2C 커뮤니케이션 시장을 탐색하며, 쌍방향 SMS, 리치 커뮤니케이션 표준(Rich Communications Standard)을 기반으로 하는 향상된 SMS 및 채팅 로봇 등을 포함해 쌍방향 특성이 더욱 높은 형태의 기업 메시징에 대한 기업 욕구가 증가하고 있다고 보고했다.
(로고: http://mma.prnewswire.com/media/470400/CLX_Communications_AB_Logo.jpg )
굴지의 클라우드 기반 커뮤니케이션 제공업체 CLX Communications[https://www.clxcommunications.com/ ] AB (XSTO:CLX)와 커뮤니케이션 솔루션 공급업체 Symsoft[https://www.symsoft.com/ ]가 공동으로 작성한 이 보고서는 7개국 100개 기업이 고객 참여, 알림 및 인증 채널로 메시징을 이용하는 방식을 조사했다.
A2P SMS 이용이 계속 증가하고 있다(Ovum은 2016년 1.16tn에서 2019년 1.28tn으로 증가할 것으로 예측했다). A2P SMS는 기업이 거래와 홍보 메시지를 전송하는 신뢰성 높고 확립된 채널이다. 설문 참가자 중 각각 42%와 35%가 작년 한 해 이와 같은 두 가지 목적을 위한 SMS 이용이 증가했다고 답했다.
그러나 또 다른 조사 결과에 따르면, 약속 일정을 조정하거나 고객문의센터 직원과 SMS 기반 대화를 하기 위해 고객이 SMS 답장을 보낼 수 있도록 하는 기업의 비율이 전년보다 증가했다고 한다. 응답자 중 23%가 지난 12개월 사이 쌍방향 SMS 이용이 증가했다고 답했다.
기업이 쌍방향 특성이 더욱 높고 풍부한 메시징 포맷에 맞춰 조정하고 있음을 보여주는 가장 강력한 결과는 채팅 로봇 설치의 증가다. 응답자 중 25%가 밀레니엄 세대 같은 특정 인구 집단과의 고객 쌍방향성을 자동화하고자 채팅 로봇이라는 초기 기술을 사용하고 있으며, 이미 고객 서비스와 수익 증가가 측정됐다고 답했다.
응답자가 SMS가 서비스로 진화하기를 바라고 있음을 보여주는 명확한 결과도 나왔다. 응답자 중 37%가 맞춤 브랜딩, 더욱 풍부한 콘텐츠 제공 및 메일 수신 알림 등과 같은 새로운 기능 덕분에 더 많은 SMS를 보내게 됐다고 답했다.
그뿐만 아니라 응답자 중 3분의 1 이상(36%)이 Rich Communications Services (RCS) 표준과 같은 향상된 SMS 서비스 이용에 자신의 회사가 관심이 있다고 답했다. 이들 응답자에게 가장 매력적인 RCS 메시징 기능은 이미지와 영상(예: 항공사가 보내는 로고와 길찾기 지도)을 보내는 기능이었다.
또한, 이들 응답자는 RCS를 통해 고객과 채팅 로봇 방식으로 상호작용을 할 수 있는 기능도 매력적이라고 답했다.
흥미롭게도 기업은 RCS가 제공하는 첨단 기능을 분명 가치 있게 봤다. 응답자 중 절반 이상이 일반 메시지당 SMS 가격보다 1.5~3배 더 높은 가격을 결제할 의향이 있다고 밝혔다.
Ovum 고객 서비스의 디지털 커뮤니케이션과 소셜 네트워킹 시행 책임자 Pamela Clark-Dickson은 “기업 메시징 조사 결과, 기업은 고객과 관계를 구축하고자 더욱 풍부한 형태의 모바일 메시징을 이용하고자 하는 욕구를 보이고 있다”며 “그에 따라 통신업계는 B2C 메시징 서비스의 관련성과 매력을 유지해야 할 압박을 받고 있다. 특히 애플이 곧 출시될 Business Chat을 통해 다른 채팅 앱처럼 기업 시장과 관계를 구축하기에 나선만큼, 그 압박이 분명해지고 있다”고 말했다.
CLX의 공동설립자 겸 이사인 Robert Gerstmann은 “A2P SMS가 계속 성장하는 가운데, 이 보고서는 기업이 채팅 로봇 같은 새로운 메시징 포맷을 통해 이미 실험 단계를 지나, 적절한 시기에 적절한 포맷으로 고객과의 관계를 구축할 수 있는 최상의 방법을 더욱 면밀히 살펴보고 있음을 확실히 보여준다”고 말했다.
이어 그는 “기업이 고객과의 더욱 몰입적인 상호작용을 확실히 중요하게 여기는 것은 고무적인 일”이라며 “조만간 이는 기업 메시지가 문자를 넘어 앱 같은 쌍방향성과 풍부한 미디어까지 포함하도록 하는 RCS형 메시징 서비스와 채팅 앱으로 실현될 것이다. 이는 MMS가 실현하고자 했지만 애석하게도 하지 못한 것”이라고 설명했다.
오늘부터 CLX Communications 웹사이트에서 SMS, RCS 및 채팅 로봇[http://www.clxcommunications.com/help/downloads-reports/mapping-future-messaging-sms-rcs-chatbots/ ]에 관한 보고서 전문을 다운로드 받을 수 있다.
CLX Communications 소개
CLX Communications (CLX)는 기업과 모바일 통신사에 클라우드 기반 커뮤니케이션 서비스와 솔루션을 제공하는 세계 굴지의 기업이다. CLX의 모바일 커뮤니케이션 서비스는 기업이 신속하고, 안전하며, 비용 효과적인 방식으로 전 세계 고객 및 연결 장치와 커뮤니케이션(사물 인터넷(IoT))할 수 있도록 지원한다.
CLX의 솔루션은 또한 IoT를 위한 모바일 메시징 서비스(SMS), 음성 서비스 및 모바일 연결 서비스 등을 통해 세계적으로 비즈니스 크리티컬 커뮤니케이션도 지원한다. CLX는 설립 후 지금까지 수익성 성장을 달성했다. 본사는 스웨덴 스톡홀름에 있으며, 20개국 이상에 진출했다.
CLX Communications 주식은 NASDAQ 스톡홀름(XSTO: CLX)에서 거래된다.
추가 정보는 웹사이트 http://www.clxcommunications.com을 참조한다.
Symsoft 소개
Symsoft는 40개국 이상에서 70곳 이상의 모바일 통신사가 신뢰하는 파트너로서 실시간 BSS, 부가가치 서비스, 사기방지와 수익보장, 완전한 MVNO 솔루션 부문에서 혁신적이고 견고한 확장성 소프트웨어와 서비스를 고객에게 제공한다.
Symsoft는 유연한 설치 옵션과 다양한 서비스 수준을 통해, 시장 출시 기간을 단축하고, 새로운 수익원에 대한 접근성을 제공하며, 사기를 억제하고, 소유 비용을 크게 절감함으로써 고객의 경쟁 우위를 강화하고, 이를 통해 고객을 위한 가치를 창출한다.
Symsoft는 스톡홀름 나스닥 증권거래소에 상장된 CLX Communications의 자회사다.
추가 정보는 웹사이트 http://www.symsoft.com에서 조회할 수 있다.
2017 기업 메시징 조사(Enterprise Messaging Survey)
Ovum의 2017 기업 메시징 조사는 클라우드 커뮤니케이션 제공업체 CLX Communications 및 CLX Communications의 모바일 솔루션 자회사 Symsoft와 공동으로 시행됐으며, 브라질, 중국, 프랑스, 독일, 인도, 영국 및 미국 7개국에서 100개 기업을 조사했다.
이 조사는 2017년 5월 여러 산업 버티컬에 걸쳐 진행됐으며, 응답자가 속한 기업의 비중이 가장 높은 분문은 사업/전문 서비스, 미디어/인터넷, 소매/도매, 여행과 환대 및 제조 부문이었다. 기업 규모는 직원 10명 미만부터 10,000명 이상까지 다양했으며, 응답자가 속한 기업의 비중이 가장 높은 직원 수는 10~100명, 101~500명, 1,001~10,000명이었다. 응답자는 SMS, 향상된 SMS/첨단 메시징 서비스 및 채팅 로봇에 대하여 이용 및 그에 대한 태도에 관한 질문에 답했다.
Ovum[https://protect-us.mimecast.com/s/8JQwBdfrXNNZur?domain=ovum.informa.com ] 소개
Ovum은 시장을 주도하는 리서치 및 컨설팅 업체로, 디지털 서비스 제공업체와 이들의 공급 파트너가 연결된 디지털 경제에서 번성하도록 지원하는데 초점을 둔다. 전 세계적으로 150명의 애널리스트를 보유한 Ovum은 IT, 통신 및 미디어 산업에 걸쳐 전문 분석과 전략적 통찰을 제공한다. 1985년에 설립된 Ovum은 업계에서 가장 노련한 애널리스트 팀 중 하나를 보유하고 있으며, 포괄적이고 정확하며 통찰력 있는 시장 데이터, 리서치 및 컨설팅을 구하는 기술 사업 리더, CIO, 공급업체, 서비스 제공업체 및 규제 기관 사이에서 존경받는 안내자로 통한다. 6개 대륙에서 23개 사무실을 운영하는 Ovum은 기술과 미디어 시장에 관한 진정으로 세계적인 관점을 제시하며, 수천 명의 고객에게 작업 흐름 도구, 예측, 조사, 시장 평가, 기술 감사 및 의견 등을 포함하는 통찰을 제공한다.
Ovum은 런던 증권거래소에 상장된 굴지의 사업 정보, 학술 발행, 지식 및 행사 그룹 Informa plc의 사업 정보 자회사다. https://ovum.informa.com/
출처: CLX Communications AB (publ)
New Ovum Report Reveals Strong Enterprise Appetite for RCS Messaging and Chat Bots While Confirming the Continued Growth of A2P SMS
- A third of businesses ready to use Rich Communications Services (RCS) messaging
- A quarter are already using Chat bots mostly via chat apps or social media
- 23% indicate that their use of two-way (actionable) SMS has increased
LONDON and STOCKHOLM, July 20, 2017/PRNewswire-FirstCall/ -- Ovum's Enterprise Messaging Survey 2017, launched today, explores the rapidly-evolving business-to-consumer communications market, revealing a growing business appetite for more interactive forms of enterprise messaging, including two-way SMS, enhanced SMS such as messaging based on the Rich Communications Standard and Chat bots.
(Logo: http://mma.prnewswire.com/media/470400/CLX_Communications_AB_Logo.jpg )
Developed in partnership with leading cloud-based communications provider, CLX Communications [https://www.clxcommunications.com/ ] AB (XSTO:CLX), and communications solutions vendor Symsoft [https://www.symsoft.com/ ], the report canvassed 100 companies in seven countries to investigate their use of messaging as a channel for customer engagement, notification, and authentication.
The use of A2P SMS continues to surge (Ovum forecasts 1.28tn messages by 2019 up from 1.16tn in 2016). It is an established and trusted channel by which enterprises send transactional and promotional messages, with 42% and 35% of respondents, respectively, indicating that their use of SMS for these purposes increased over the past year.
However, the survey results also suggest that a higher year-on-year proportion of organizations now enable their customers to send SMS replies, for example, to reschedule an appointment or to have an SMS-based conversation with a contact center agent; 23% of respondents stated that their use of two-way SMS had increased during the previous 12 months.
The strongest indication that businesses are aligning with more interactive and richer messaging formats is the growth in the deployment of Chat bots. A quarter of respondents indicated that they are using the nascent technology to automate customer interactivity with specific demographic groups such as millennials, and had already measured improvements in customer service and revenues.
There is also a clear indication from the respondents that they are keen to see SMS evolve as a service, with 37% stating that new features such as custom branding, the delivery of enriched content, and read receipts, would encourage them to send more SMS.
Moreover, over a third of respondents, 36%, indicated their organizations would be interested in using an enhanced SMS service, such as the Rich Communications Services (RCS) standard. From these respondents, the most appealing feature of RCS messaging was the ability to send images and videos - logos and way-finding maps from an airline, for example.
This group also indicated that the capability to provide chatbot-like interaction with their customers via RCS was a draw.
Interestingly, enterprises clearly value the advanced features that RCS offers. Over half of the respondents would be willing to pay between 1.5 times to three times the price of an ordinary per-message SMS.
"The Enterprise Messaging Survey suggests that there is an appetite from enterprises to use richer forms of mobile messaging to engage with their customers," said Pamela Clark-Dickson, Practice Leader, Digital Communications and Social Networking, Consumer Services, Ovum. "The pressure is now on the telecoms industry to ensure that their business-to-consumer messaging services remain relevant and attractive, especially as Apple joins other chat apps in engaging with the enterprise market, via its upcoming Business Chat offering."
Robert Gerstmann, Co-founder and Director CLX said: "Whilst A2P SMS continues to grow, the report clearly shows that enterprises are moving past an experimental phase with new messaging formats like Chat bots and examining, more closely, how best they can engage their customers with the right format at the right time.
"It's also encouraging to see that businesses clearly value a more immersive interaction with their customers. In the near future, this will be delivered by RCS type messaging services and Chat Apps allowing the Enterprise message to go beyond text to include app-like interactivity and rich media. It's everything MMS promised but unfortunately didn't deliver."
Download the full report on SMS, RCS and Chat bots [http://www.clxcommunications.com/help/downloads-reports/mapping-future-messaging-sms-rcs-chatbots/ ] from the CLX Communications website today.
About CLX Communications
CLX Communications (CLX) is a leading global provider of cloud-based communication services and solutions to enterprises and mobile operators. CLX's mobile communication services enable companies to quickly, securely and cost-effectively communicate globally with customers and connected devices - Internet of Things (IoT).
CLX's solutions enable business-critical communications worldwide via mobile messaging services (SMS), voice services and mobile connectivity services for the IoT.CLX has grown profitably since the company was founded. The Group is headquartered in Stockholm, Sweden, and has presence in a further 20 countries.
CLX Communications' shares are traded at NASDAQ Stockholm - XSTO:CLX.
To learn more please visit: http://www.clxcommunications.com
About Symsoft
Symsoft is a trusted partner to more than 70 Mobile Operators in over 40 countries, providing innovative, robust and scalable software and services for our customers in the areas of Real-Time BSS, Value Added Services, Fraud & Revenue assurance and complete MVNO solutions.
We create value for our customers by strengthening their competitive position through shortening their time to market, providing access to new revenue streams, limiting fraud and achieving significant reductions in the cost of ownership through flexible deployment options and multiple service levels.
Symsoft is the operator division of CLX Communications listed on Nasdaq stock exchange in Stockholm.
To learn more please visit: http://www.symsoft.com
About The Enterprise Messaging Survey 2017
Ovum's Enterprise Messaging Survey 2017, conducted in partnership with cloud communications provider CLX Communications and their subsidiary mobile solutions provider Symsoft, canvassed 100 companies in seven countries: Brazil, China, France, Germany, India, the UK and the US.
The survey was conducted in May 2017, across multiple industry verticals, with the highest proportion of respondents' organizations coming from the business/professional services, media/Internet, retail/wholesale, travel and hospitality, and manufacturing sectors. Company size ranged from less than 10 employees, to more than 10,000 employees, with the highest proportion of respondents' organizations having between 10-100, between 101-500, and between 1,001-10,000 employees. Respondents were surveyed on their use of and attitudes towards SMS, enhanced SMS/advanced messaging services, and chat bots.
About Ovum [https://protect-us.mimecast.com/s/8JQwBdfrXNNZur?domain=ovum.informa.com ]
Ovum is a market-leading research and consulting firm focused on helping digital service providers and their vendor partners thrive in the connected digital economy. Through its 150 analysts worldwide, it offers expert analysis and strategic insight across the IT, telecoms, and media industries. Founded in 1985, Ovum has one of the most experienced analyst teams in the industry and is a respected source of guidance for technology business leaders, CIOs, vendors, service providers, and regulators looking for comprehensive, accurate, and insightful market data, research, and consulting. With 23 offices across six continents, Ovum offers a truly global perspective on technology and media markets and provides thousands of clients with insight including workflow tools, forecasts, surveys, market assessments, technology audits, and opinion.
Ovum is part of the Business Intelligence Division of Informa plc, a leading business intelligence, academic publishing, knowledge and events group listed on the London Stock Exchange. https://ovum.informa.com/
Source: CLX Communications AB (publ)
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