[PRNewswire] FDI, 충치 예방에 초점 맞춘 치과의사 및 환자용 책자 발행

입력 2017-08-29 09:11  

[PRNewswire] FDI, 충치 예방에 초점 맞춘 치과의사 및 환자용 책자 발행

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.



(마드리드 2017년 8월 29일 PRNewswire=연합뉴스) FDI 세계치과의사연맹(World Dental Federation)이 환자 의자 옆에 배치될 책자를 오늘 발행했다. 이 책자는 임상의들에게 환자를 대상으로 한 복구중재에 대해 조언한다. 이 책자는 콜게이트가 후원하는 충치 예방 파트너십(Caries Prevention Partnership, CPP)에 따라 스페인 마드리드에서 열린 FDI 세계치과회의(8월 29일 ~ 9월 1일) 개막일에 발행됐다.



(로고: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160831/402993LOGO )



이 책자는 치과 진료에 적합하며, 쉽게 시행할 수 있는 지침을 제공하는 시각적 지원 자료다. 이 책자의 목적은 치아 손실을 방지하고, 재광화(remineralization)에 유리하도록 충치 과정을 역전시킴으로써 가능한 한 일찍 충치의 영향을 줄이고, 궁극적으로 환자 스스로가 구강 건강을 개선하고 유지할 수 있도록 지원하는 것이다.



FDI 보건위원회 의원 Sophie Dartevelle은 “이 책자는 현직 임상의를 위한 쉬운 참조 도구로, 치료 옵션에 관한 의사결정을 촉진시킨다”며 “치과의사는 수요와 기대 효과가 저마다 다른 수많은 환자와 매일 마주친다. 이 책자는 충치와 관련된 환자 치료(침입성을 최대한 낮추고, 유지관리 과정에 반드시 환자를 참여시켜야 한다)의 목적을 상기시키는 것”이라고 말했다.



이 책자는 생애 전반에 걸쳐 다양한 위험요인에 따라 충치 위험을 파악하는 데 있어 병변 활성과 안내에 대한 이해도를 높여준다. 보편적인 위험요소(사회경제적 지위, 설탕 섭취량, 형편없는 구강 위생 등)는 5개 연령 집단(아동 및 청소년 집단 3개, 성인 집단 1개, 고령자 집단 1개)에 따라 분류된다. 각 연령 집단별로 충치 위험 평가, 전문적인 유지관리를 위한 권고사항 및 환자와 교육 유지를 위한 제언 등을 제공한다.



2015년에 결성된 충치 예방 파트너십(CPP)은 치과 종사자의 초점을 복구중재가 아닌 예방 치과의학으로 바꾸고자 국제적인 노력을 기울인다. 충치 예방 파트너십(CPP)은 전문가, 환자 및 일반 대중을 대상으로 하는 양질의 충치 교육자료와 활동을 통해 구강질환 예방을 개선시킨다. 충치 예방 파트너십(CPP)은 작년에 발간된 충치 예방과 관리에 관한 백서, 무료 웨비나, 정상회담 워크숍 및 지원 툴킷 등과 같은 자원을 제공한다.



콜게이트-팜올리브 국제 구강관리 선임부사장 Dr Marsha Butler는 “충치는 모든 연령 집단이 살면서 한 번 이상 걸리게 되는 세계에서 가장 만연한 만성 질환”이라며 “올해로 2회에 접어든 충치 예방 파트너십을 계속 지원하게 돼 기쁘다. 충치 예방 파트너십은 구강질환 퇴치에 일조하는 훌륭한 정보성 도구를 제공한다”라고 말했다.



충치 예방 파트너십(Caries Prevention Partnership) 소개

http://www.fdiworldental.org/caries-prevention



FDI 세계치과의사연맹(World Dental Federation) 소개

FDI 세계치과의사연맹은 전 세계 100만 명이 넘는 치과의사를 대변하는 중요 단체다. 이 연맹은 130개국 이상에서 약 200개의 국가 회원협회와 전문가 단체를 회원으로 두고 있다. FDI는 ‘전 세계적으로 최적의 구강 건강 도모’라는 비전을 추구한다.



http://www.fdiworldental.org

http://www.facebook.com/FDIWorldDentalFederation

twitter.com/worldentalfed



콜게이트-팜올리브(Colgate-Palmolive) 소개

콜게이트-팜올리브는 구강관리, 개인 관리, 가정 관리 및 반려동물 영양에 초점을 맞추는 세계 굴지의 소비재 제조업체다. 콜게이트는 Colgate, Palmolive, Softsoap, Irish Spring, Protex, Sorriso, Kolynos, elmex, Tom's of Maine, Sanex, Ajax, Axion, Soupline, Suavitel, Hill's Science Diet, Hill's Prescription Diet, Hill's Ideal Balance 등 국제적인 인지도를 자랑하는 브랜드로 전 세계 200개가 넘는 국가와 지역에서 제품을 판매하고 있다. 콜게이트의 국제 사업에 관한 추가 정보는 회사 웹사이트 http://www.colgatepalmolive.com을 참조한다.



미디어 문의:

Charanjit Jagait, e-mail: cjagait@fdiworldental.org , Tel: +41-22-560-81-48



출처: FDI 세계치과의사연맹(FDI World Dental Federation)



FDI Releases Chairside Guide for Dentists with a Focus on Caries Prevention



MADRID, August 29, 2017/PRNewswire/ -- FDI World Dental Federation issued today a chairside guide to advise clinicians on restorative interventions with their patients. It was released on the opening day of the FDI World Dental Congress in Madrid, Spain (29 August-1 September) under the umbrella of the Caries Prevention Partnership (CPP), supported by Colgate.



(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160831/402993LOGO )



The guide is conceived as a visual support, with easy-to-follow guidelines suitable for the dental practice. The goal is to reduce the impact of caries as early as possible, by preventing further tooth destruction and reversing the caries process in favor of remineralization, and ultimately empower the patient to improve and maintain their own oral health.



"We believe this chairside guide is an easy reference tool for practicing clinicians and facilitates their decision-making on treatment options," said Sophie Dartevelle, member of the Public Health Committee at FDI. "Dentists see numerous patients in one day all with their specific needs and anticipated outcomes. The guide is a reminder of the objective of patient care for caries, which has to be the least invasive and, must necessarily involve the patient in the maintenance process."



The guide will provide greater understanding of lesion activity and guidance in determining caries risk according to varying risk factors throughout life. These universal risk factors - which consider socio-economic status, sugars consumption, poor oral hygiene, among others - are classified in a context of five age groups: three covering children and adolescents, one adults, and one older adults. For each age group, there is a caries risk assessment, recommendations for professional maintenance, and suggestions for patient and education maintenance.



Launched in 2015, the CPP is an international effort to help shift the focus of dental practitioners from a restorative approach to preventive dental medicine. It seeks to enhance oral disease prevention through high quality caries educational communication materials and activities that target professionals, patients and the general public. Available resources include a White Paper on Dental Caries Prevention and Management released last year and complimentary webinars, summit workshop proceedings, and an advocacy toolkit.



"Caries is the most widespread chronic disease in the world, affecting people of all ages in their lifetime, yet it is a burden that is almost always preventable," said Dr Marsha Butler, VP Global Oral Care at Colgate-Palmolive. "We are thrilled to continue supporting the Caries Prevention Partnership, now in its second year, as it is a great source of informative tools that contribute to the fight against oral disease."



About the Caries Prevention Partnership

http://www.fdiworldental.org/caries-prevention



About FDI World Dental Federation

FDI World Dental Federation serves as the principal representative body for over 1 million dentists worldwide. Its membership includes some 200 national member associations and specialist groups in over 130 countries. FDI's vision: 'leading the world to optimal oral health.'



http://www.fdiworldental.org; http://www.facebook.com/FDIWorldDentalFederation; twitter.com/worldentalfed



About Colgate-Palmolive

Colgate-Palmolive is a leading global consumer products company, tightly focused on Oral Care, Personal Care, Home Care and Pet Nutrition. Colgate sells its products in over 200 countries and territories around the world under such internationally recognized brand names as Colgate, Palmolive, Softsoap, Irish Spring, Protex, Sorriso, Kolynos, elmex, Tom's of Maine, Sanex, Ajax, Axion, Soupline, and Suavitel, as well as Hill's Science Diet, Hill's Prescription Diet and Hill's Ideal Balance. For more information about Colgate's global business, visit the Company's web site at http://www.colgatepalmolive.com.



Media contact:

Charanjit Jagait, e-mail: cjagait@fdiworldental.org , Tel: +41-22-560-81-48



Source: FDI World Dental Federation

(끝)





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