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(메카, 사우디아라비아 2017년 9월 5일 PRNewswire=연합뉴스) 올해 235만 명이 넘는 순례자들이 하지(Hajj) 성지순례를 완료하며, 이슬람교에서 가장 성스러운 도시 메카에서 평화롭고 통일된 분위기 속에 이슬람교의 의무를 다했다.
사우디아라비아는 5일간 진행된 이번 순례에 참여한 세계인을 환영했다. 순례는 이슬람교의 5개 핵심행사 중 하나다. 수십 개국에서 온 순례자들이 자신의 영적인 삶에서 가장 중요한 사건이라 할 수 있는 순례를 위해 한자리에 모였다.
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올해는 총 2,352,122명의 순례자가 하지 성지순례를 위해 메카를 찾았다. 이 중 175만 명이 사우디아라비아가 아닌 외국에서 왔다. 아시아에서 온 순례자 수는 100만 명이 조금 넘었고, 비GCC 국가에서 온 순례자 수는 거의 40만 명에 달했다. 아프리카에서 온 순례자 수는 약 20만 명에 달했고, 유럽에서 온 순례자 수는 약 10만 명이었다. 한편, 미국과 호주에서 온 순례자 수를 합하면 약 25,000명이었다. GCC 국가에서는 거의 33,000명이 참여했다.
문화정보부 장관 Dr. Awwad Alawwad는 "전 세계에서 오는 순례자를 환영하는 것은 두 성스러운 모스크인 Salman bin Abdulaziz 국왕과 Mohammad bin Salman 황태자의 후원과 직접적인 안내에 따라 시행되는 사우디아라비아의 영광이자 의무"라며 "우리는 순례자들이 평화롭고 보람찬 하지 성지순례를 할 수 있도록 모든 노력을 기울이고, 비용을 아끼지 않는다"고 말했다.
또한, Dr. Alawwad는 "미나(Mina)에서 임시 숙소를 제공하고, 건강시설에 직원을 배치하며, 순례자들에게 유용한 정보 팔찌를 나눠주는 등, 메카로 이동하는 순례자들을 돌보기 위해 우리가 할 수 있는 모든 일을 한다"austj "이와 같은 성지순례 체험을 향상시키고자 일관되고 지속적인 노력을 기울이고 있다"고 덧붙였다.
하지 성지순례의 물류
항상 그래 왔듯이 200만 명이 넘는 사람을 수용할 임시 도시를 건설하면서, 사우디아라비아는 순례자들의 건강, 안전 및 웰빙을 보호하고자 다양한 노력을 기울였다.
메카와 근처 성지에 15개의 의료센터를 설립하고, 30,000명이 넘는 훈련된 의료전문가를 배치했다. 하지 성지순례 중에 의사들은 2,600건이 넘는 무료 수술을 진행했는데, 거의 60,000명에 달하는 순례자들이 의료 치료를 받았다.
하지 성지순례를 위해 사우디아라비아로 이동한 외국인 중 160만 명 이상이 비행기로 이동했다. 이들의 비행기가 착륙한 도시는 대부분 제다와 메디나였다. 해당 공항은 오로지 하지 순례자를 처리할 목적으로 특별 터미널을 개설했다.
사우디아라비아가 비용을 지불하고 건설한 이들 시설은 1950년대부터 메카에 대한 접근성을 높이고, 그랜드 모스크를 관리하며, 하지 성지순례 경험을 개선하고자 투자한 수백억 달러가 맺은 결실 중 일부에 불과하다.
항상 그래 왔듯이 올해도 하지 성지순례의 중심은 거대한 텐트촌 미나(Mina)였다. 이곳에서 순례자들은 방화 재료로 건설하고, 에어컨을 설치한 텐트에서 지냈다. 미나 텐트촌에서는 국적별로 순례자들을 나눴다.
물론 하지 성지순례와 같은 대규모 행사는 때때로 순례자들에게 벅차고 혼란스러운 경험이 될 수 있다. 따라서 2017년 올해는 2년 연속으로 순례자들에게 개인 신분인식용 전자팔찌를 배부했다.
각 팔찌에는 순례자의 개인정보와 순례자에게 필요한 특별 의료조치에 관한 정보가 담겨있다. 방수와 GPS 데이터 기능까지 갖춘 이 장치는 기도 일정과 기타 하지 성지순례 관련 세부 사항에 관한 최신 정보를 순례자들에게 제공하는 용도로도 사용됐다.
이 팔찌는 여러 언어를 지원하는 안내 데스크와도 연결된다. 안내 데스크에서는 더 자세한 질문에 대한 답변을 제공한다.
이 팔찌의 용도는 사우디 조직위가 순례자의 모바일 기기에 전송하는 정기적인 하지 성지순례 업데이트로 더욱 강화됐다. 2017 하지 성지순례를 위해 만든 두 웹사이트 SaudiWelcomesTheWorld.org와 Hajj2017.org에서도 모든 정보를 업데이트했다.
다음은 사우디 당국이 안전하고 원활한 하지 성지순례철을 보장하고자 준비한 대표적인 자원이다.
- 20개가 넘는 정부기관을 대표하는 51,700명의 직원이 24시간 근무했다.
- 성지에서 보행자 이동을 촉진하고, '하지 메트로'를 운영 및 유지관리하기 위해 메카 지역 개발청에서 14,000명의 직원이 파견되었다.
- 기도 장소에서 순례자들에게 차가운 잠잠(Zamzam) 물을 제공하고자 그랜드 모스크와 예언자의 모스크 총관리부에서 6,300명의 직원이 파견됐다.
- 메카와 성지에서 순례자, 시민 및 주민에게 시립 서비스를 제공하고자 4,480명의 직원이 파견됐다.
- 순례자들을 받는 통관항을 준비하고, 필요한 장비를 설치하고자 여권부에서 4,470명의 직원이 파견됐다.
- 길을 잃은 순례자에게 길을 알려주는 등 다양한 서비스를 제공하고자 3,706명의 스카우트가 파견됐다.
- 다양한 국적과 배경을 가진 2,935명의 자원봉사자가 하지 성지순례부 하에서 제 역할을 다했다.
- 소방과 응급구조, 안전조치감독 및 의료후송 지원 등을 위해 2,280명의 민방위원이 파견됐다.
- 1,650의 매체 전문가가 104개가 넘는 TV 채널과 19개의 라디오 방송국에 매체 서비스와 라이브 커버리지를 제공했다.
- 1,500명의 기술자가 파견됐다.
- National Water Company에서 1,307명의 직원과 기술자가 파견됐다.
- 식품 안전을 위해 사우디 식품의약청에서 279명의 직원이 파견됐다.
- 시설 검사를 위해 노동 및 사회개발부에서 240명의 조사관이 파견됐다.
- 이슬람 업무, 다와&안내부(Ministry of Islamic Affairs, Dawah and Guidance)는 모든 언어로 순례자의 질문에 답하고자 130개의 안내 데스크에 직원을 배치했다.
- 메카, 메디나 및 성지에 67개의 민방위센터를 설립했다.
하지 성지순례의 정신
물론 하지 성지순례는 단순한 수치 이상을 보여준다. 각 순례자는 자신만의 심오한 개인적인 경험을 하게 된다. 또한, 이 종교적 의무를 수행하는 데 자신만의 독특한 관점을 적용한다.
가장 나이 많은 순례자 중 한 명은 인도네시아에서 온 올해 104세의 Ibu Mariah Marghani Muhammad였다. 그녀는 8월 26일 제다에 도착했고, 그 주 메카에서 자신의 성지순례 여행이 "절대로 잊을 수 없는 경험"이었다고 말했다.
또 다른 인도네시아 순례자는 젊은 Mochammad Kahmim Setiawan였다. 그는 올해 하지 성지순례를 위해 메카에 도착하기 전에 1년 동안 9,000km에 걸쳐 도보로 '영적 모험'을 떠났다.
이 두 명의 사례는 전 세계 이슬람교도에게 하지 성지순례의 중요성을 일깨우는 수백만 개의 개인 사연 중 일부다.
하지 성지순례의 정신을 가장 잘 포착한 사람은 사우디의 선임 성직자 Sheikh Saad Al Shathri였다. 그는 8월 31일 아라파트 동산에서 설교하면서 "하지 성지순례의 가장 중요한 목적 중 하나는 사람의 가슴 속에 자비심을 고양시키는 것"이라며 "하지 성지순례는 당파적인 슬로건이나 종파적인 운동을 위한 행사가 아니다"라고 말했다.
순례자들이 귀향하기 시작하면서 사우디아라비아는 벌써 내년 하지 성지순례를 계획하고 있다. 세계 최대의 연례행사를 조직하고 개최하는 일에 끝이란 없는 법이다.
미디어 문의
사우디아라비아 문화정보부 국제 커뮤니케이션 센터(CIC)
전화: +966-53-839-3535
이메일: cic@moci.gov.sa
트위터: @CICSaudi
출처: 사우디아라비아 문화정보부(Ministry of Culture and Information, Kingdom of Saudi Arabia)
Hajj 2017 Comes to a Close
MECCA, Saudi Arabia, September 5, 2017/PRNewswire/ -- More than 2.35 million pilgrims have completed Hajj this year, fulfilling their religious duty in peace and unity at the holiest city in Islam, Makkah.
Saudi Arabia welcomed the world to the five-day pilgrimage, one of the five pillars of Islam, with pilgrims from dozens of countries coming together in what many consider the highlight of their spiritual lives.
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In all, 2,352,122 pilgrims traveled to Makkah for this year's Hajj, 1.75 million of whom were from outside the Kingdom. Just over 1 million came from Asia, and nearly 400,000 traveled from non-GCC countries. Close to 200,000 arrived from African countries. Nearly 100,000 pilgrims traveled from European countries, while the United States and Australia together accounted for around 25,000 pilgrims. Almost 33,000 came from GCC countries.
"Welcoming pilgrims from all around the globe is the honor and duty of Saudi Arabia, under the auspices and direct guidance of the Custodian of the Two Holy Mosques, King Salman bin Abdulaziz and Crown Prince Mohammad bin Salman. We make every effort and spare no expense in ensuring that pilgrims have a peaceful and fulfilling Hajj," said Dr. Awwad Alawwad, the Minister of Culture and Information.
"Whether it is providing lodging at Mina or staffing health facilities or giving pilgrims helpful information bracelets, we do everything we can to take care of those traveling to Makkah. Our efforts to improve this experience are constant and ongoing," Dr. Alawwad added.
The logistics of Hajj
As always, the creation of a temporary city to accommodate more than two million people meant that Saudi Arabia again had to go to extraordinary lengths to protect the health, safety and well-being of pilgrims.
There were 15 medical centres at Makkah and nearby Holy sites, staffed by more than 30,000 trained medical professionals. During the course of Hajj, doctors performed more than 2,600 free surgical procedures, and nearly 60,000 pilgrims received some form of medical treatment.
Of the foreigners who traveled to Saudi Arabia for Hajj, more than 1.6 million arrived by air, most traveling through Jeddah and Madinah, where airports have special terminals dedicated exclusively to handling Hajj pilgrims.
These facilities, paid for and constructed by Saudi Arabia, are just one example of the fruits of the tens of billions of dollars Saudi Arabia has invested since the 1950s to improve and enhance access to Makkah, the upkeep of the Grand Mosque, and the Hajj experience itself.
As always, a focal point of Hajj was the vast tent city at Mina, where pilgrims stayed in air- conditioned tents constructed of fire-retardant materials. In the tent city, the pilgrims were grouped by nationality.
Of course, a massive undertaking like Hajj can sometimes be daunting and confusing for pilgrims, which is why 2017 marked the second consecutive year that pilgrims were issued individual electronic identification bracelets.
Each bracelet contained a pilgrim's personal information and any special medical needs they might have. The devices, which are water-resistant and contain GPS data, also were used to provide pilgrims with up-to-date information on prayer schedules and other details related to Hajj.
The bracelets could also be used to connect with a multi-lingual help desk in which other, more detailed questions could be asked and answered.
The utility of the wrist bracelet was augmented by regular Hajj updates texted by the Saudi organisers to the pilgrims' mobile devices. All information was also updated to two websites dedicated to Hajj 2017: SaudiWelcomesTheWorld.org and Hajj2017.org.
The following list is a representative example of the resources that the Saudi Authorities deployed to ensure a safe and smooth Hajj season:
- 51,700 staff members representing more than 20 governmental entities working around the clock
- 14,000 staff members from the Makkah Region Development Authority to facilitate pedestrian movement at the holy sites and operate and maintain the 'Hajj metro'
- 6,300 staff members from the General Presidency for the Affairs of the Grand Mosque and the Prophet's Mosque providing cold Zamzam water for pilgrims at prayer sites
- 4,480 staff members providing municipal services for pilgrims, citizens and residents in Makkah and the Holy sites
- 4,470 staff members from the General Department of Passports to prepare and equip the entry ports to receive pilgrims
- 3,706 scouts providing a wide range of services such as directions to lost pilgrims
- 2,935 volunteers under the Ministry of Hajj from different nationalities and backgrounds
- 2,280 Civil Defense staff members for firefighting and emergency rescues, overseeing safety measures and contributing to medical evacuation
- 1,650 media professionals providing media services and live coverage to more than 104 TV channels and 19 radio stations
- 1,500 technicians
- 1,307 staff members and technicians from the National Water Company
- 279 staff members from the Saudi Food & Drug Authority to ensure food safety
- 240 inspectors from the Ministry of Labour and Social Development to inspect establishments
- 130 help desks manned by the Ministry of Islamic Affairs, Dawah and Guidance to answer pilgrims' questions in all languages
- 67 Civil Defense centers in Makkah, Madina and the Holy sites
The spirit of Hajj
Hajj, of course, is about more than raw numbers; each pilgrim has his own deeply personal experience. And pilgrims bring their own unique perspective to this fulfillment of a religious duty.
One of the oldest pilgrims was 104-year-old Ibu Mariah Marghani Muhammad, from Indonesia, who arrived in Jeddah on August 26 and later in the week said in Makkah that her pilgrimage journey was an "experience that I will never forget".
Another young Indonesian pilgrim, Mochammad Kahmim Setiawan, travelled 9,000 km by foot on a yearlong "spiritual adventure" before he arrived for this year's Hajj.
These are just several of thousands upon thousands of personal stories that illustrate the importance of Hajj to Muslims the world over.
The spirit of Hajj was perhaps best captured by senior Saudi cleric Sheikh Saad Al Shathri in a sermon delivered August 31 at Mount Arafat, who said that one of the primary intentions of Hajj is "to cultivate benevolence in people's hearts. This is no place for partisan slogans or sectarian movements."
As pilgrims begin to return to their home countries, Saudi Arabia is already beginning to plan for next year's Hajj. The work of organizing and hosting the world's largest annual gathering never stops.
Media Contact
The Center for International Communication (CIC), Ministry of Culture and Information, Kingdom of Saudi Arabia; Telephone: +966-53-839-3535, Email: cic@moci.gov.sa, Twitter: @CICSaudi
Source: Ministry of Culture and Information, Kingdom of Saudi Arabia
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