-- 1년 만에 수익 15억 유로 이상 기록
-- 중국에서 거의 70,000건의 주문 접수
-- Sixt Neuwagen과 파트너십 체결
-- IAA 모터쇼에서 세계 최초로 ISABELLA 콘셉트 카 공개
[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(프랑크푸르트, 독일 2017년 9월 12일 PRNewswire=연합뉴스) 슈튜트가르트를 기반으로 하는 자동차 제조업체 Borgward가 올 연말까지 독일 시장에 진출하기로 계획했다. 지난 화요일 프랑크푸르트에서 열린 국제 모터쇼(International Motor Show, IAA)에서 Borgward Group AG CEO Ulrich Walker는 “중국과 다른 국가에서 성공적으로 출발하고, 이제 독일 시장에 진출하게 된 것을 기쁘게 생각한다”고 말했다. 한정판매 Borgward BX7 TS의 첫 자동차는 올 4분기에 고객에게 배송될 예정이다.
(사진: http://mma.prnewswire.com/media/554826/ISABELLA_Concept_Ext.jpg )
(사진: http://mma.prnewswire.com/media/554827/ISABELLA_Concept_Car.jpg )
한정판매 Borgward BX7 TS 모델을 비롯해 이후에 출시될 BX5와 BX6 모델도 일단 휘발유 엔진을 장착해서 유럽에 출시될 예정이며, 현재 개발 중인 다른 모델이 그 뒤를 이을 전망이다. Walker 대표는 “휘발유 엔진 자동차에 대한 고객 수요가 꾸준했고, 자사의 브랜드를 비롯해 제품의 가시성을 높을 필요도 있어, 우선은 휘발유 엔진을 장착한 BX7과 BX5로 독일 시장을 공략할 예정”이라면서 “그러나 일단 브레멘에서 생산을 시작하면 주로 전기자동차를 판매하는 것이 여전히 자사의 목표”라고 말했다. 2년 전의 IAA에서 Borgward는 2년 이내에 독일 시장에 진출할 계획이라고 발표한 바 있다. Walker 대표는 “우리는 약속을 지키는 기업”이라고 덧붙였다.
슈튜트가르트를 기반으로 하는 Borgward는 판매와 서비스 측면에서도 혁신적인 방향을 잡았다. 현재 Borgward는 A.T.U.와 손을 잡고 혁신적인 서비스 협력 개념을 검토 중이다. 그뿐만 아니라 독일 굴지의 온라인 신차 유통 플랫폼인 Sixt Neuwagen을 자사의 첫 독일 온라인 유통업체로 선정했다. Borgward Group AG 마케팅, 세일즈&서비스 그룹 부사장 Tom Anliker는 “Sixt Neuwagen과의 파트너십은 고객 서비스와 고객 만족에 초점을 맞춘 자사의 현대적인 유통 개념과 일치한다”고 말했다.
Borgward는 5,000명이 넘는 직원을 고용하고 있다. Borgward는 지난 12개월 수익 15억 유로 돌파를 포함해 지금까지 회사가 세운 사업 목표를 달성했다. Walker 대표에 따르면, 이는 완전히 기대에 부응하는 결과라고 한다. 그뿐만 아니라 Borgward는 중기 수익 계획도 세웠다. “새로운 모델 개발과 중국 내 시설 확장 등 사업을 시작하면서 발생한 비용이 많지만, 잘하고 있다.” Borgward는 중국에서 BX7과 BX5를 출시한 후 중국 소비자로부터 거의 70,000건에 달하는 주문을 받았다. BX6 스포츠 쿠페와 BX7과 BX5 변종 같은 새로운 모델 출시뿐만 아니라 중동, 남미 및 유럽 시장 진출을 통해서도 추가적인 탄력을 받을 것으로 기대된다.
IAA에서 Borgward는 ISABELLA 콘셉트 카도 선보였다. Borgward Group AG 경영 이사회 임원이자 수석 디자인 책임자인 Anders Warming은 “ISABELLA 콘셉트 카는 아름다운 전설적인 자동차인 Borgward ISABELLA를 현대적으로 해석한 작품”이라고 말했다. Borgward ISABELLA 콘셉트 카는 환상적인 디자인, 혁신적인 내부와 운영 개념, 디지털 연결성 및 동력 전달 장치의 전화(electrification) 같은 우수한 특징을 보인다.
그러나 ISABELLA 콘셉트 카는 단순히 미래 자동차 컨셉의 비전이 아니라 1950년대 전설적인 ISABELLA의 환생이다. ISABELLA 콘셉트 카는 디자인 DNA 및 주행 기술과 관련해 앞으로 전체 Borgward 그룹이 초점이 맞출 가치를 구현한다. 4도어, 4시트라는 관용적인 컨셉 쿠페 디자인은 Borgward의 설계 원칙인 ‘Impression of Flow’에 기반을 둔다. 이 설계 원칙은 앞으로 모든 차량에 유효하게 작용할 것이다. Warming은 “부드러운 이행이 엿보이는 신중하게 조정된 차체 형태는 둥근 유기적 형태와 정밀한 선 간에 완벽한 균형을 끌어낸다”라면서 “자사의 목적은 미와 기술 사이에서 양식적인 시너지 효과를 내는 것”이고 덧붙였다.
Borgward ISABELLA 콘셉트 카는 완벽한 치수(길이 5.00m, 높이 1.40m, 폭 1.92m)와 흐르는 듯한 아름다운 3차원 조각 형태로 깊은 인상을 남긴다. 이 형태는 냉각 공기 입구와 인체공학적 부품 같은 기술 및 기능적 요소와 부드럽게 연결된다. 이 모든 것이 도전적인 함의 없이 실현됐다. Warming은 이와 같은 함의는 100% 전기 쿠페에서 수용되지 못할 것이라고 확신한다. 그는 “이 자동차에서 인체공학적 우수성과 효율성이 핵심적인 역할을 수행하며, 흐르는 듯한 형태를 정의한다”며 “공기 흐름이 차체 주변으로 그리고 차체를 통과해 완벽하게 이동하는 자동차는 접근성, 매력 및 멋들어진 풍채를 풍긴다. 이는 미래 전기 이동성을 위한 자사의 디자인 원칙인 'Impression of Flow'와 완벽하게 일치한다”고 말했다.
상호 참조: 사진은 AP Images(http://www.apimages.com )에서 확인할 수 있다.
국제 모델 라인, 국가별로 편차가 있는 자동차에 대한 데이터는 유럽/독일에 제공되지 않는다.
Marco Dalan
Head of Global Communications
전화: +49-711-365101041
이메일: marco.dalan@borgward.com
www.borgward.com
출처: BORGWARD Group AG
Borgward Enters German Market This Year
-- Revenues rise above €1.5 billion within one year
-- Nearly 70,000 vehicle orders received in China
-- Partnership with Sixt Neuwagen
-- World premiere of the ISABELLA Concept at the IAA motor show
FRANKFURT, Germany, September 12, 2017/PRNewswire/ -- The Stuttgart-based automaker Borgward plans to enter the German market by the end of the year. "We are delighted that, following our successful start in China and other countries, we can now enter the German market," said Ulrich Walker, CEO of Borgward Group AG, at the International Motor Show (IAA) in Frankfurt on Tuesday. The first units of the Borgward BX7 TS Limited Edition are expected to be delivered to customers in the fourth quarter.
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/554826/ISABELLA_Concept_Ext.jpg )
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/554827/ISABELLA_Concept_Car.jpg )
The limited Borgward BX7 TS edition and, later, the BX7 as well as the BX5 and the BX6 will initially be introduced in Europe with gasoline-powered engines. Later on, further models which are under development will follow. "Due to the constant customer demand and in order to increase the visibility of our brand and its products, we have decided to initially enter the market with a gasoline-powered version of the BX7 and the BX5," Walker said. "However, it remains our goal to mainly sell electric vehicles once production commences in Bremen." At the IAA two years ago, Borgward announced that it would be entering the German market within the next two years. "We keep our promises," Walker added.
The Stuttgart based Group strikes out also for an innovative direction in terms of sales and services. Borgward and A.T.U. are currently checking a concept for an innovative service cooperation. Furthermore, Sixt Neuwagen, Germany`s leading platform for the online-distribution of new cars, will be the first online distributor of Borgward in Germany. "The partnership with Sixt Neuwagen corresponds to our idea of modern distribution that focus on customer service and customer satisfaction," said Tom Anliker, Group Vice President Marketing, Sales & Services of Borgward Group AG.
The Stuttgart-based automaker has more than 5,000 employees. It has achieved its business targets to date, including revenues of over €1.5 billion within the past twelve months. According to Walker, this result is completely in line with expectations. Moreover, Borgward plans to make a profit over the medium term. "We are doing well in spite of the high start-up costs for, among other things, the development of new models and the expansion of our facility in China." The company has received nearly 70,000 vehicle orders in China since it launched the Borgward BX7 and BX5 in the country. Borgward expects to get a further boost from its market entry in the Middle East, South America, and Europe as well as from the launch of new models such as the BX6 sports coupe and variants of the BX7 and the BX5.
At the IAA, Borgward also presented its ISABELLA Concept. "The ISABELLA Concept is a modern interpretation of the legendary and beautiful Borgward ISABELLA," said Anders Warming, Member of the Board of Management and Chief Design Officer of Borgward Group AG. Among the outstanding features of the Borgward ISABELLA Concept are its fascinating design, its revolutionary interior and operating concept, its digital connectivity, and the electrification of the vehicle's drive train.
However, the ISABELLA Concept is more than just a vision of a future vehicle concept. The reincarnation of the legendary ISABELLA from the 1950s also embodies the future focus of the entire Borgward company with regard to its design DNA and drive technology. The design idiom of the four-door, four-seat concept coupe is based on the Borgward design principle "Impression of Flow," which will be valid for all vehicles in the future. Said Warming, "The carefully coordinated body shape with its smooth transitions creates a perfect balance between rounded organic shapes and precise lines. Our aim was to create stylistic synergies between beauty and technology."
The Borgward ISABELLA Concept impresses with its perfect dimensions (5.00 meters long, 1.40 meters high, and 1.92 meters wide) and the beauty of its flowing three-dimensional and sculptural shapes, which are smoothly connected to technical and functional elements such as the cooling air inlets and the aerodynamic components. This is done, however, without any aggressive undertone. Warming is convinced that such an undertone would be unacceptable in an all-electric coupe: "Aerodynamic excellence and efficiency play a key role in this vehicle and define its flowing shapes," he said. "We are convinced that a vehicle body through and around which air flows in a perfect way must radiate accessibility, appeal, and a commanding presence. This is fully in line with the 'Impression of Flow'-our Borgward design principle for the electric mobility of the future."
Cross reference: Picture is available at AP Images (http://www.apimages.com )
Data for the international model range, country-specific deviations possible, vehicles cannot be delivered to Europe/Germany.
Marco Dalan
Head of Global Communications
Telephone +49-711-365101041
E-mail: marco.dalan@borgward.com
www.borgward.com
Source: BORGWARD Group AG
(끝)
<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>
관련뉴스