[PRNewswire] 어바이어의 고객 참여 솔루션, 대만 O-BANK의 디지털화 지원

입력 2017-10-11 17:46  

[PRNewswire] 어바이어의 고객 참여 솔루션, 대만 O-BANK의 디지털화 지원

-- O-Bank, 대만 최초의 100% 디지털 상업 은행



[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.



(두바이, 아랍에미리트 2017년 10월 11일 PRNewswire=연합뉴스) 어바이어가 자사의 커뮤니케이션 기술을 통해 O-Bank(Wangdao)가 대만 최초의 100% 디지털 온라인 전용 은행이 되도록 지원했다고 오늘 발표했다. 어바이어 브리즈(Avaya Breeze)를 포함한 어바이어의 멀티채널 고객 인게이지먼트 테크놀로지로부터 지원을 받은 O-Bank는 모바일, 영상, 음성 및 기타 온라인 뱅킹 채널을 통해 장소에 제약 없는 고객 서비스를 제공한다.



(사진: http://mma.prnewswire.com/media/562069/Avaya.jpg )



디지털 은행으로써 O-Bank는, 고객 서비스 시간을 비롯해 고객 서비스가 지원되는 지리적 범위까지 확장할 수 있다. 고객은 모바일 앱이나 웹 접속으로 O-Bank를 이용할 수 있다.



고객이 은행 업무를 위하여 실시간 영상 및 음성을 통한 면대면 상호작용을 할 수 있게 됨에 따라, 개인화된 서비스를 여전히 최우선순위에 두고 있다. O-Bank는 이미 고객 서비스를 위하여 첨단 기술을 갖춘 영상 서비스센터를 설립했으며, 영상을 통해 24시간 풀 미디어를 제공하는 대만 최초의 은행이 됐다. 어바이어의 통합 플랫폼은 O-Bank가 내부 자원을 빠르고 쉽게 할당할 수 있도록 지원하여, 가장 적절하고 효율적인 서비스를 제공 가능하도록 한다. 이를 통해 O-Bank는 모든 채널 및 다양한 비즈니스 라인에 걸쳐 고객 경험의 품질과 일관성을 향상시킨다.



클라이언트SDK를 포함하는 어바이어 브리즈는 O-Bank가 다양한 비즈니스 프로세스에 대한 각기 다른 시나리오를 지원하는 유연성을 바탕으로, 모바일 앱과 웹 페이지에 멀티채널 커뮤니케이션을 손쉽게 통합하고, 규제 요건을 수용하도록 지원한다. 어바이어의 개방형 표준 아키텍처는 O-Bank 시스템과의 통합을 지원하고, 구축을 단순화하며, 운영비 절감에 일조한다.



O-Bank 부사장 린 톰(Lin Tom)은 “O-Bank는 대만 최초의 디지털 상업 은행”이라며 “당행이 성공을 거두기 위해서는 혁신을 단행할 용기와 더불어 신뢰할 수 있는 첨단 기술과 고품질 서비스 파트너가 필요하다. 어바이어 솔루션은 우리 은행의 수요를 충족시키는 특징과 이점을 갖고 있으며, 당행이 간단하고 신속하게 대응할 수 있는 컨택센터 통합 프레임 워크를 구축하고 대만의 디지털 뱅킹 시장에서 성공할 수 있도록 지원한다.”고 말했다.



어바이어 중국 지사장 첸 웨이(Chen Wei)는 “국제 디지털 시대가 도래했다”라며 “중국은 금융 산업의 디지털 트랜스포메이션을 주도하고 있다”고 말했다. 이어 “O-Bank의 변혁은 어바이어의 변혁과 유사한데, 이는 디지털 시대에 맞는 솔루션과 서비스로 혁신을 단행하는 한편 커뮤니케이션 업계에서의 경험을 십분 활용하는 것”이라면서 “어바이어는 O-Bank와의 성공적인 파트너십을 통해 자사의 변혁을 위한 귀중한 경험을 얻었고, 지속적인 확신을 더할 수 있게 되었다”고 설명했다.



어바이어에 관한 추가 정보는 http://www.avaya.com에서 확인 가능하다.



출처: 어바이어(Avaya)



Avaya Customer Engagement Solutions Help Taiwan Bank Go All-digital



-- O-Bank becomes Taiwan's first, digital from Day One digital commercial bank



DUBAI, UAE, October 8, 2017/PRNewswire/ -- Avaya announced today its communications technologies have helped O-Bank (Wangdao) become Taiwan's first, all-digital, online-only bank. Supported by Avaya multi-channel Customer Engagement technologies - including Avaya Breeze - O-Bank now solely serves customers located anywhere via mobile, video, voice and other online banking channels.



(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/562069/Avaya.jpg )



As a digital bank, O-Bank can expand both the hours of customer service and its geographic reach. Customers conduct transactions with the bank using mobile apps or Web access.



Personalized service will remain a top priority, however, as customers can engage in face-to-face interactions for their banking needs using real-time video and voice. O-Bank already has established the video service center with advanced technologies and is the first Taiwan bank to provide 24 hour full media with video on customer engagement. Avaya's unified platform enables O-Bank to quickly and easily allocate internal resources to provide the most appropriate and efficient service, improving the quality and consistency of the customer experience across channels and different lines of business.



Avaya Breeze with the Client SDK enables O-Bank to easily integrate multi-channel communications into its mobile apps and web pages, with the flexibility to support different scenarios for various business processes and to accommodate regulatory requirements. Avaya's open standard architecture enables integration with O-Bank's systems, simplifies deployment and helps reduce operating costs.



Quotes

"O-Bank is Taiwan's first digital commercial bank. Our success requires the courage to innovate, but we also need to have advanced technology and quality service partners in which we trust. Avaya solutions provide the characteristics and advantages that meet our needs, allowing us to establish a simple and responsive contact center integration framework and help us succeed in the digital banking market in Taiwan."

- Lin Tom, Vice President, O-Bank



"The global digital age has come, and China is leading the digital transformation of the financial industry. O-Bank transformation is similar to what we've been doing at Avaya- leveraging our legacy of communications industry experience, while innovating with solutions and services for the digital age. Our successful partnership with O-Bank has provided valuable experience for Avaya's transformation and added to our continued confidence."

-Chen Wei, president, Avaya Greater China



For more information on Avaya, please visit http://www.avaya.com.



Source: Avaya

(끝)





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