- eCall 차량 지원 시스템, 사고 발생시 생명 구조 지원 위해 응답시간 단축하고, 응급서비스에 핵심정보 제공
[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(앙카라, 터키, 2017년 10월 17일 PRNewswire=연합뉴스) 어바이어(Avaya)[https://www.avaya.com/kr/ ]는 오늘, 터키 내 차세대 응급서비스 통신 솔루션 개발 프로젝트를 수주했다고 발표했다. 터키의 NGCC112 응급번호 프로젝트의 일환으로 진행되는 이번 계약은 터키 응급서비스의 eCall 차량사고지원시스템에 어바이어 장비를 탑재할 뿐만 아니라 응급 구조 요원들이 사고 현장에서 더욱 효과적으로 통신할 수 있게 해준다.
(사진: http://mma.prnewswire.com/media/568977/Avaya_eCall_Turkey.jpg )
어바이어의 eCall 솔루션은 텔레메트리 자료가 차량에서 응급서비스로 전송되도록 하여 사고 발생시 사고 현장의 정확한 위치, 차량 형태와 사용 연료와 같은 핵심정보, 승객 인원수를 안내함으로써 잠재적으로 생명을 구조할 수 있는 혁신 서비스이다. 구조 요원들은 인명구조를 위해 사고 현장에 훨씬 빨리 도달할 수 있으며, 더 나은 장비를 준비하여 도착할 수 있다.
어바이어는 응급 구조 요원들의 노력을 지원하기 위해 사고 현장에 위치한 구조 요원이 중앙 상황통제센터로 음성 메시지를 전송할 수 있게 해주며, 현장에서의 더 효과적인 조정을 가능하게 하는 일체화된 통신 솔루션을 도입한다. 수신되는 응급전화는 단일 지점 및 상황에 따라 업데이트된 담당자 앞으로 모아진 후 적합한 조정이 이루어진다.
어바이어는 컨택센터 솔루션에 대해 전 세계 시장을 선도하는 기업으로, 전 세계 공공 안전기관에 임무에 긴요한 서비스를 제공하고 있다. 어바이어의 eCall 솔루션은 세부화된 자동 전화, 향상된 위치정보, 응급서비스의 연락이 닿지 않는 피해자에 대한 수색과 지원 능력을 향상시키기 위한 정보 사용을 가능하게 하며, 이미 유럽 내 다수 국가에서 운용되고 있다.
터키는 국가 내 모든 응급지원서비스에 대해 단일 연락처를 제공하기 위해 NGCC112 단일 응급번호 프로젝트를 시행하고 있다. 이 프로젝트는 내무부 지역 행정부 총국에서 관리한다.
내무부 부국장 누탁 아르슬란(Nurtac Arslan)은” 응급서비스에 대해 더 나은 접근을 제공하는 것은 잠재적으로 매년 수백 명의 인명을 구하게 될 것”이라며 “내무부는 차세대 응급서비스를 제공하는 데 우리에게 필요한 기술적 전문가를 제공해줄 수 있는 기업과 긴밀하게 협조하고 있다. 어바이어의 솔루션은 현재와 향후 터키 내 공공 안전을 향상시키는 데 핵심적인 역할을 할 것”이라고 말했다.
어바이어 인터내셔널(Avaya International) 사장 니달 아부-르타이프(Nidal Abou-Ltaif)는 “응급 상황에서는 말 그대로 초 단위로 응답시간을 줄이는 것이 생명을 구하는 길”이라며 “자사의 eCall 솔루션은 응급서비스에 효과적인 구조계획 수립을 위해 필요한 핵심정보를 추가했으며, 구조 요원이 사고 현장에서 중요한 판단을 내릴 수 있도록 돕는다. 자사는 터키의 응급서비스 혁신을 지원하는 데 내무부의 신뢰를 받고 있다는 점에 큰 자부심을 느낀다”고 말했다.
112에서 사용하게 될 소프트웨어는 전적으로 내무부 내 팀이 준비한다. 내무부 기술자는 어바이어가 제공하는 기반구조 상에서 소프트폰 애플리케이션과는 다른 애플리케이션을 리눅스 상에서 개발 및 구현한다. 이러한 점에서 어바이어에 양단간 리눅스 기반구조를 제공하는 것은 이번 프로젝트의 응답센터와 중앙 사무소 기반구조에 대한 근간이 되고 있다.
이 시스템에 추가될 다른 기능은 듣기와 말하기, 그리고 언어적인 제한이 있는 사람이 응급 지원서비스에 신속하고 효율적이며 쉽게 접근할 수 있도록 해주는 기능이다. 청각 및 언어적 장애가 있는 사람에게는 스마트폰을 사용한 동시 연락, 수화와 독순술을 통한 통신을 사용해 응급 호출센터에 접근할 수 있도록 해준다. 내무부 기술자와 함께 개발한 이 솔루션은 어바이어의 모바일 비디오 플랫폼을 활용해 구축됐다.
출처: 어바이어(Avaya)
Avaya Awarded Next-Generation Emergency Services Project in Turkey
-- eCall vehicle aid system will reduce response times and give emergency services vital information in event of accidents, helping to save lives
ANKARA, Turkey, October 10, 2017/PRNewswire/ -- Avaya [https://www.avaya.com/en/ ] has been awarded a project to deliver next-generation emergency services communications solutions in Turkey. The deal, part of Turkey's NGCC112 emergency number project, will see Avaya equip Turkey's emergency services with its eCall vehicle accident aid system, as well as enable emergency responders to communicate more effectively at the scene of any incident.
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/568977/Avaya_eCall_Turkey.jpg )
Avaya's eCall solution is a potentially life-saving innovation that in the event of an accident allows telemetry data to be sent from a vehicle to the emergency services, giving the accurate location of the incident, vital information such as type of vehicle and the fuel used, and the number of passengers. Responders are able to reach the scene of an incident much faster and arrive better-equipped, helping to save lives.
To further support the efforts of emergency workers, Avaya is deploying unified communications solutions that will enable responders at the scene of the incident to send voice messages to the central situation control center and coordinate more effectively in the field. Incoming emergency calls can be collected and coordinated at a single point of contact and personnel updated as necessary.
Avaya is the global market leader in contact center solutions and offers mission-critical services to public safety organizations across the globe. Avaya's eCall solution enables detailed automated calls, better positioning and use of data to enhance the emergency services' ability to find and assist non-responsive victims, and has already been implemented in a number of countries in Europe.
Turkey has implemented the NGCC112 single emergency number project to provide a single point of contact for all emergency aid services in the country. The project is managed by the General Directorate of Provincial Administration of the Ministry of Interior.
"Providing better access to emergency services will save potentially hundreds of lives every year. The Ministry of Interior is working closely with companies that can provide the technical expertise we need to deliver next-generation emergency services. Avaya's solutions will play a vital role in enhancing public safety in Turkey now and in the future," Nurtac Arslan, Asistant General Manger, Ministry of Interior.
"In emergency situations, literally every second counts, and reducing response times saves lives. Our eCall solution equips emergency services with the essential information they need for an effective rescue plan and allows responders to make vital decisions at the scene of the incident. We are extremely proud to have been entrusted by the Ministry of Interior to support the transformation of Turkey's emergency services," Nidal Abou-Ltaif, President, Avaya International.
The software to be used under 112 is prepared entirely by the team within the ministry. On the infrastructure that Avaya provided, the Ministry of Interior Engineers developed and implemented their SoftPhone applications and other applications on Linux. By providing end-to-end Linux infrastructure to Avaya at this point, it has become the cornerstone of the project's call center and central office infrastructure.
Another feature to be added to the system is providing people with hearing and speech and language deficiencies access to emergency aid services quickly, efficiently and easily. People with hearing and language impairment will be provided with access to Emergency Call Centers using simultaneous correspondence with smartphones, communicating with sign language, and lip-reading methods. Developed with the Ministry of Interior Engineers, this solution is built using Avaya's mobile video platform.
Contact:
Iman Ghorayeb
Head of PR - Asia, MEA, EU
Avaya
Dubai, UAE
Voice: +97144048275
ighorayeb@avaya.com
Source: Avaya
(끝)
<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>
관련뉴스