-- Telepizza, WWP와의 마스터 프랜차이즈 계약 통해 상트페테르부르크의 15개 매장 전환하고 이 지역 시장 선두로 부상
-- WWP, Telepizza의 마스터 프랜차이지이며, 러시아 최대 QSR 업체 중 하나. 러시아 북서부 시장에 투자 집중하며, 3년 이내에 16개 매장의 추가 개장 계획
[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(마드리드 2017년 10월 19일 PRNewswire=연합뉴스) Telepizza가 자사의 국제 전략을 단호하게 밀어붙이고 있다. 이번에는 러시아 시장에 진출해 러시아 최대 퀵서비스 레스토랑(Quick Services Restaurant, QSR) 업체 중 하나인 WorldWide Pizzas Plc (WWP)와 마스터 프랜차이즈 계약을 체결했다. WWP는 국제 브랜드 개발과 관련해 광범위한 경험을 보유하고 있다.
(로고: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150317/735407-a )
미국을 제외한 세계 최대의 피자 배달업체인 Telepizza는 파트너 WWP와 함께 야심 찬 계획을 세우고, 장기적인 전망을 구축했다. 이들이 집중한 투자 지역은 상트페테르부르크와 러시아 북서부 연방 지구다. Telepizza의 신속한 확장 프로그램은 상트페테르부르크에 있는 15개의 미국 피자 매장을 자사 매장으로 전환하는 것으로 막을 올렸다. 상트페테르부르크에 최초 15개 매장을 개장하고, 3년 이내에 16개 매장을 추가로 개장할 예정이다. Telepizza는 이와 같은 매장 개장을 통해 이 지역 내에서 자사의 입지를 강화하고, 2019년에는 30개 매장으로 러시아 북서부 시장에서 선두를 부상할 예정이다.
이와 같은 운영은 Telepizza의 국제 전략을 강화시킨다. Telepizza의 국제 전략은 현재 Telepizza가 사업을 진행 중인 시장에서 성장을 도모하고, 지역 업체 인수나 마스터 프랜차이즈를 통한 유기적인 방식으로 신규 시장에 진출하는 데 초점을 맞춘다.
국제 성장의 열쇠인 유연성과 지역 지식
Telepizza는 견고한 모델과 인정받고 통합된 브랜드를 보유하고 있다. Telepizza의 브랜드는 프랜차이즈 가맹점에 광범위한 유연성을 부여하며, 다양한 시장에 따라 확장과 축소가 가능하다.
Telepizza 국제 사장 Giorgio Minardi는 “앞으로도 WWP와의 관계를 지속할 계획”이라며 “WWP는 광범위한 지역 지식과 핵심 시장인 러시아 시장에 대한 전문지식을 바탕으로 자사가 야심 찬 국제 성장 계획을 달성하도록 지원했다”고 말했다. 이어 “이번 신규 매장 개장은 다양한 시장에서 지역 소비자에 따라 적응하고 대응하는 자사의 능력을 보여주는 것”이라면서 “이는 자사의 성공 열쇠”라고 언급했다.
WWP CEO Darrin J. Stock은 “성장 잠재력을 지닌 시장에서 Telepizza와 함께 성장하는 데 관심이 있는 투자자들이 중요하게 여기는 핵심 요소는 대응 역량을 갖춘 프랜차이징 모델의 유연성, 노련한 팀이 제공하는 지원, 그리고 양질의 서비스”라며 “자사가 새로운 파트너를 선정할 때, Telepizza의 성공적인 브랜드 컨셉과 높은 제품 혁신 수준(지중해식으로 만든 신선하고 품질 높은 수제 피자)이 중요하게 작용했다”고 설명했다.
QSR 부문의 높은 성장세와 좀 더 구체적으로는 피자 소비자 식품 서비스를 특징으로 하는 러시아는 Telepizza에 있어 전략적 시장이다. 이 서비스 부문에서 최근 수년 사이 국제 브랜드 수가 매우 증가했다.
Telepizza Group:
Telepizza는 미국에 기반을 두지 않은 피자 배달회사 중 매장 수에 있어 전 세계에서 가장 큰 규모의 회사다. 스페인 마드리드에 본사를 둔 Telepizza는 2017년 6월 30일 기준으로 자사 매장 469개(33%), 가맹점 및 원 가맹점 매장 971개(67%)를 포함한 1,440개의 자사 매장, 가맹점 및 원 가맹점을 통해 전 세계적으로 20개국 이상에서 영업하고 있다.
Telepizza는 매장 수 기준으로는 피자 배달 부문에서 미국 기반의 경쟁사를 포함해 세계 네 번째 규모의 세계적인 기업이다. 핵심 시장에서는 매장 수 부문에서 시장 선도기업이다(스페인, 포르투갈, 칠레, 콜롬비아 내 1위, 폴란드 내 2위).
자사 매장, 가맹점 및 원 가맹점을 포함해 회사 네트워크 내 총 매출은 연결 매출로 기록되며, 2017년 6월 30일 기준 12개월간에 5억4천120만 유로를 달성했다.
Telepizza는 바르셀로나, 빌바오, 마드리드, 발렌시아 주식거래소에 상장됐으며, 2016년 4월 27일부터 거래를 개시했다. 총 주식 수는 100,720,679주다.
출처: Telepizza
Telepizza Stengthens its Presence in Russia: Converts 15 Stores in Saint Petersburg and Becomes The Market Leader in the Northwest of the Country
-- Telepizza has completed the conversion of 15 stores in Saint Petersburg through a Master Franchise agreement with WWP, becoming the market leader in the region
-- Telepizza's Master Franchisee WWP, one of the largest QSR operators in the country, has ambitious plans to open another 16 stores within the next three years focusing their investments in the North West of the Russian Market
MADRID, October 19, 2017/PRNewswire/ -- Telepizza pushes ahead in its international strategy, this time in the Russian market, with the master franchise agreement with WorldWide Pizzas Plc (WWP), one of the largest Quick Services Restaurant (QSR) operators in the country, with an extensive experience in international brands development.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150317/735407-a )
The plans of the largest non-USA pizza delivery company, together with its partner, are ambitious and with long-term prospects, focusing the investments in Saint Petersburg and the Northwest federal district. The rapid expansion programme began with the conversion of 15 stores from an US pizza brand to Telepizza in Saint Petersburg. The opening of the first 15 stores in Saint Petersburg will complete with the opening of 16 more in three years, which will allow Telepizza to consolidate in the region and lead the Northwest market with 30 stores in 2019.
The operation strengthens Telepizza's international strategy, which is focused on the growth in markets where it is currently operating and entering new markets, either organically, through acquisitions of local companies or via master franchises.
Flexibility and local knowledge, keys for international growth
Telepizza has a solid model and a recognized and consolidated brand, scalable to different markets with a wide degree of flexibility for the franchisee.
President of International at Telepizza, Giorgio Minardi, comments: "We look forward to continuing our relationship with WWP, who have helped us achieve our ambitious global growth plans through their extensive local knowledge and expertise in this key market. This new opening shows our ability to adapt and respond accordingly to local consumers in various markets, which is key to our success."
"The flexibility of its franchising model, with its response capacity, the support of an experienced team and the quality service, are key elements investors that are interested in growing along with Telepizza in markets with growth potential. Its distinguished brand concept and the high degree of product innovation -freshly quality handmade pizzas in a Mediterranean style -, have been crucial when selecting a new partner," says Darrin J. Stock (CEO)
Russia is a strategic market for Telepizza due to the remarkable growth of the QSR category and more specifically in pizza consumer foodservice, where the presence of international brands has substantially increased in the last years.
Telepizza Group:
We are the largest non-U.S.-based pizza delivery company in the world by number of stores. Headquartered in Madrid, Spain, Telepizza operates in more than 20 countries through a network of own stores, franchisees and master franchisees, with 1,440 stores globally, including 469 own stores (33%) and 971 franchised and master franchised stores (67%) as of 30 June, 2017.
Including our U.S.-based competitors, we are the fourth largest global player in pizza delivery in terms of number of stores. We are the market leader in our core markets by number of stores (number one in Spain, Portugal, Chile and Colombia and number two in Poland).
The total sales within our network, including own stores, franchisees and master franchisees, are recorded as chain sales, which amounted to €541.2 million in the twelve months ended 30 June 2017.
Telepizza listed on the Barcelona, Bilbao, Madrid and Valencia stock exchanges with its shares starting trading on 27 April 2016. The total number of shares is 100,720,679.
Source: Telepizza
(끝)
<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>
관련뉴스