-- 조 샐다나, 스테파노 솔리마 감독의 단편 영화 주인공으로 발탁
[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(밀라노 2017년 10월 25일 PRNewswire=연합뉴스) 2017년 캄파리 레드 다이어리(Campari Red Diaries)로 국제적인 성공을 거둔 이탈리아의 대표적인 아페리티프 캄파리(Campari)가 캄파리 레드 다이어리 2018을 제작한다고 발표했다. 이번에는 스타들이 총출동하고, 강한 호기심을 불러일으키는 단편 영화도 제작한다. 이 영화는 완벽한 칵테일을 향한 여정으로 관객들을 안내한다. 올해의 영화는 ‘모든 칵테일은 이야기를 들려준다’는 캄파리의 정신을 발전시켜, 전 세계 바텐더의 재능을 찬미하고, 가장 중요하게는 세계 최고의 칵테일 마스터 Red Hands에 찬사를 보낸다.
(사진: http://mma.prnewswire.com/media/589302/Campari_1.jpg )
(사진: http://mma.prnewswire.com/media/589303/Campari_2.jpg )
(사진: http://mma.prnewswire.com/media/589304/Campari_3.jpg )
(사진: http://mma.prnewswire.com/media/589305/Campari_4.jpg )
(사진: http://mma.prnewswire.com/media/589306/Campari_5.jpg )
(사진: http://mma.prnewswire.com/media/589307/Campari_6.jpg )
올해 캠페인에서 중심 역할을 하는 이 영화에는 세계적으로 유명한 배우 조 샐다나와 이탈리아 배우 아드리아노 지안니니가 출연한다. 조 샐다나는 ‘아바타’나 ‘가디언즈 오브 갤럭시’ 같은 블록버스터 영화의 주인공을 역임했던 배우다. ‘고모라’와 곧 개봉되는 ‘소다도’로 유명한 이탈리아 감독 스테파노 솔리마가 감독을 맡았다. ‘The Legend of Red Hand’라는 제목의 이번 영화는 캄파리의 탄생지인 밀라노를 시작으로 완벽한 칵테일을 찾아 길을 나서는 호기심 많은 Mia Parc(조 샐다나)의 여정을 따라가는 짜릿한 미스터리물이다.
스테파노 솔리마 감독은 긴장감 넘치면서도 매혹적인 이야기를 만들기 위해 스릴러 장르에서 익힌 스토리텔링 전문지식을 발휘하고, 완벽함을 찾아 전 세계를 헤매는 매우 흥미로운 여정으로 관객을 안내한다. 샐다나는 이탈리아 배우 아드리아노 지안니니가 연기하는 Davide의 상대역 Mia Parc를 연기하면서 매력과 기교를 발산한다. 이탈리아 스타일의 전형인 Davide는 남자 주인공이자 Mia의 애정 상대다.
영화의 주인공을 맡은 조 샐다나는 “캄파리 레드 다이어리 캠페인은 위대한 유산을 안고 있다”며 “따라서 ‘The Legend of Red Hand’에서 Mia Parc를 연기하게 돼 무척 기뻤다”고 말했다. 이어 “Mia는 연기하기에 환상적인 인물”이라면서 “Mia는 완벽함을 찾고자 하는 강한 결단력을 보여준다. 이탈리아의 대표적인 아페리티프 캄파리의 탄생지 밀라노에서 이 영화를 촬영한 것은 매우 특별한 경험”이라고 언급했다.
영화 제작과 관련해 스테파노 솔리마는 “이번에 ‘The Legend of Red Hand’을 감독하고, 재능있는 배우들과 작업해서 기뻤다”면서 “이탈리아 출신인 내게 캄파리는 내 삶에서 빠진 적이 없는 상징적인 브랜드다. 그래서 캄파리와 작업하기로 쉽게 결정할 수 있었다. 이 캠페인과 이야기는 놀라운 창의성을 발휘해 관객을 사로잡고, 관객이 더 원하게 하는 신비한 세계를 구축한다”고 설명했다.
아드리아노 지안니니는 자신이 맡은 인물 Davide에 대해 “조 샐다나와 스테파노 솔리마와 함께 ‘The Legend of Red Hand’를 촬영하게 된 것은 무척 기쁜 일”이라며 “특히 풍부한 이탈리아 유산을 간직한 브랜드인 캄파리를 위한 단편 영화 작업이라 더욱 기뻤다. 캄파리 설립자에서 이름을 딴 Davide를 연기하면서 책임감을 느꼈다. 내년에 관객은 더 많은 것을 발견할 것”이라고 말했다.
그루포 캄파리(Gruppo Campari) CEO Bob Kunze-Concewitz는 “올해 캄파리 레드 다이어리 캠페인은 새롭고 흥미진진하게 변신했다”며 “이 캠페인은 전 세계 바텐딩 기술 분야에서 인재를 계속 찬미하는 한편, 완벽한 칵테일을 만들고자 하는 자사의 야망을 잘 보여주고 있다”고 말했다. 이어 “이 영화에서 핵심적인 역할을 해준 조 샐다나, 스테파노 솔리마 및 아드리아노 지안니니를 섭외할 수 있어 매우 기뻤다”면서 “영화를 개봉하고, ‘The Legend of Red Hand’ 너머에 어떤 것이 기다리고 있는지 발견하는 여정으로 팬을 안내할 시간이 기다려진다”고 설명했다.
‘The Legend of Red Hand’는 2018년 전 세계적으로 디지털 개봉되며, 모든 것이 시작된 밀라노에서 레드 카펫 개봉 행사를 열 예정이다. 2018년부터는 캄파리의 공식 유튜브 채널에서도 볼 수 있다. 추가 정보는 캄파리 소셜 미디어 채널을 참조한다.
‘The Legend of Red Hand’의 무대 뒤 장면은 유튜브 예고편[https://youtu.be/h_OQQeRc7Tc ]에서 살짝 엿볼 수 있다.
캄파리 레드 다이어리 소개
2017년에 시작된 캄파리 레드 다이어리는 캄파리 캘린더의 진화 버전이다. 짧은 영화를 중심으로 360도 총체적인 캠페인을 선보이는 캄파리 레드 다이어리는 ‘모든 칵테일은 이야기를 들려준다’는 캄파리의 정신에 생명을 불어넣는다. 캄파리 레드 다이어리는 디지털 채널로 공개되며, 이 영화는 캄파리 공식 유튜브 페이지에서 볼 수 있다.
캄파리 소개
캄파리는 동시대적이고 카리스마가 있는 고전적인 브랜드다. 캄파리는 1860년 노바라에서 처음 만들어진 이후, 변함없이 세계에서 가장 유명한 몇몇 칵테일의 베이스인 비밀 조리법을 갖고 있다. 캄파리는 알코올과 물에 쓴맛이 나는 허브, 방향 식물 및 과일을 혼합해 만드는 술을 제공한다. 생기 넘치는 붉은 색, 강렬한 향 및 고무적인 맛을 자랑하는 캄파리 술은 항상 강한 호기심과 쾌락의 상징으로 여겨져 왔다. 캄파리에서 강한 호기심과 쾌락은 매혹적인 주류 경험으로 전개된다. 이는 캄파리를 세계적으로 유명한 브랜드이자, 열정적인 이탈리아 스타일과 우수성의 상징으로 만든 가치들이다.
그루포 캄파리 소개
그루포 캄파리는 국제 주류 산업의 주요 업체로 50개가 넘는 고급 및 초고급 브랜드로 구성된 포트폴리오를 보유하고 있으며, 전 세계, 지역 및 현지 차원으로 확장해왔다. 전 세계적인 차원에서 그루포 캄파리의 핵심 초점은 Aperol, Appleton Estate, 캄파리, SKYY, Wild Turkey 및 Grand Marnier다. 1860년에 설립된 그루포 캄파리는 오늘날 고급 주류 산업에서 세계에서 6번째로 큰 기업이다. 그루포 캄파리는 전 세계적으로 190개국 이상에서 거래하며, 세계적인 유통 범위를 구축하고, 유럽과 아메리카에서 굴지의 입지를 확보했다. 그루포 캄파리의 성장 전략 목적은 선별적인 브랜드와 사업체 인수를 통해 강력한 브랜드를 구축하고, 외부 성장의 결합을 통해 유기적인 성장을 결합하는 것이다.
이탈리아 밀라노에 본사가 있는 캄파리는 세계 곳곳에 18개의 공장을 보유하고 있으며, 20개국에 자체 유통망을 갖고 있다. 캄파리의 직원 수는 약 4,000명이다. 캄파리 모기업 Davide Campari-Milano S.p.A. (루터스 CPRI.MI - 블룸버그 CPR IM)의 주식은 2001년 이탈리아 증권거래소에 상장됐다. 추가 정보는 http://www.camparigroup.com/en을 참조한다.
책임감 있는 캄파리 브랜드 즐기기
미디어 문의: 국제 홍보실
#Campari #RedDiaries
http://www.campari.com
https://www.youtube.com/EnjoyCampari
https://www.facebook.com/Campari
https://instagram.com/campariofficial
https://twitter.com/campari
출처: 캄파리(Campari)
Campari Red Diaries - the Legend of Red Hand: Zoe Saldana Announced as the Star of the Short Movie Directed by Stefano Sollima
MILAN, October 25, 2017/PRNewswire/ -- Following the international success of the 2017 edition, Campari, the iconic Italian aperitif, announces the return of Campari Red Diaries 2018 with an all-star short movie steeped in intrigue, leading viewers in the journey of pursuit of the perfect cocktail. Evolving Campari's ethos that 'every cocktail tells a story', this year's film is a celebration of bartenders' talent around the world and most importantly, the Red Hands, masters of the world's best cocktails.
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/589302/Campari_1.jpg )
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/589303/Campari_2.jpg )
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/589304/Campari_3.jpg )
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/589305/Campari_4.jpg )
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/589306/Campari_5.jpg )
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/589307/Campari_6.jpg )
The short movie acts as the centrepiece of this year's campaign, starring globally renowned actress Zoe Saldana - star of blockbuster film franchises Avatar and Guardians of the Galaxy - Italian actor Adriano Giannini and directed by the famous Italian director Stefano Sollima, known for his work on Gomorrah and upcoming movie, Soldado.
Entitled 'The Legend of Red Hand', the story is a thrilling mystery that tells the journey of Mia Parc, played by an intrigued Zoe Saldana, in the pursuit of the perfect cocktail starting in Milan, the birthplace of Campari.
Director, Stefano Sollima brings his storytelling expertise in the thriller genre to create a tense and captivating story, taking viewers on an intriguing journey around the world in the pursuit of perfection. Saldana exudes glamour and finesse in her role as Mia Parc alongside Italian actor, Adriano Giannini, as the male lead and Mia's love interest, Davide as the epitome of Italian style.
Lead protagonist of the film Zoe Saldana comments: "The Campari Red Diaries campaign has a great legacy, so I was delighted to play the role of Mia Parc in The Legend of Red Hand. Mia's character was a fascinating one to play, to portray her sheer determination to reach perfection and bringing this to life in Milan as the birthplace of Campari, the iconic Italian aperitif was very special.
On the creation of the short movie, Stefano Sollima comments: "Directing the Legend of Red Hand short movie and working alongside such talent was a pleasure. Being Italian, Campari is an iconic brand that has been present throughout my life, making it an easy choice to collaborate with. The campaign and the story allows such creativity to create a world of mystery that captivates the viewer and leaves them wanting more."
On his role as Davide, Adriano Giannini says: "Working with Zoe Saldana and Stefano Sollima on The Legend of Red Hand has been an absolute pleasure, especially on a short movie for a brand with such rich Italian Heritage. Playing Davide, a character named after the founder of Campari was a great responsibility, and I am excited for viewers to find out more in next year."
Bob Kunze-Concewitz, Chief Executive Officer of Gruppo Campari: "This year, The Campari Red Diaries campaign takes a new and interesting turn; we are demonstrating Campari's ambition for creating the perfect cocktail whilst continuing the celebration of talent in the art of bartending around the world. We are thrilled to have both Zoe Saldana, Stefano Sollima and Adriano Giannini at the heart of the movie and looking forward to launching the full film and taking our fans on the journey to discover what lies beyond the Legend of Red Hand."
The Legend of Red Hand will be digitally launched globally in 2018 and celebrated with a red carpet premiere in the place it all began, Milan. The short movie will also be available on Campari's official YouTube channel in 2018, please follow Campari's social media channels for further information.
To get a sneak peek behind the scenes of The Legend of Red Hand, view the teaser video on YouTube here: https://youtu.be/h_OQQeRc7Tc
ABOUT CAMPARI RED DIARIES
Launched in 2017, Campari Red Diaries is the evolution of the Campari Calendar. A 360[o] holistic campaign, with a short movie at the heart, Campari Red Diaries brings to life Campari's ethos that "every cocktail tells a story". Campari Red Diaries is launched digitally, with the short movie hosted on Campari's official YouTube page.
ABOUT CAMPARI
Campari is a contemporary and charismatic classic. The secret recipe, which has remained unchanged, originated in Novara in 1860 and is the base for some of the most famous cocktails around the world. Campari is an alcoholic spirit obtained from the infusion of bitter herbs, aromatic plants and fruit in alcohol and water. With its vibrant red colour, intense aroma and inspiring flavour, Campari has always been a symbol of intrigue and pleasure, which unfurls itself into a captivating drinking experience. These are the values that have made the Campari brand famous throughout the world as an icon of passionate Italian style and excellence.
ABOUT GRUPPO CAMPARI
Gruppo Campari is a major player in the global spirits industry, with a portfolio of over 50 premium and super premium brands, spreading across Global, Regional and Local priorities. Global Priorities, the Group's key focus, include Aperol, Appleton Estate, Campari, SKYY, Wild Turkey and Grand Marnier. The Group was founded in 1860 and today is the sixth-largest player worldwide in the premium spirits industry. It has a global distribution reach, trading in over 190 nations around the world with leading positions in Europe and the Americas. The Group's growth strategy aims to combine organic growth through strong brand building and external growth via selective acquisitions of brands and businesses.
Headquartered in Milan, Italy, Campari owns 18 plants worldwide and has its own distribution network in 20 countries. The Group employs approximately 4,000 people. The shares of the parent company Davide Campari-Milano S.p.A. (Reuters CPRI.MI - Bloomberg CPR IM) have been listed on the Italian Stock Exchange since 2001. For more information: http://www.camparigroup.com/en
Please enjoy our brands responsibly
For media enquiries, please use: International Press Contacts
#Campari #RedDiaries
http://www.campari.com
https://www.youtube.com/EnjoyCampari
https://www.facebook.com/Campari
https://instagram.com/campariofficial
https://twitter.com/campari
Source: Campari
(끝)
<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>
관련뉴스