-- 제15회 International Congress for Renewable Mobility ‘미래의 연료’
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(베를린 2017년 10월 26일 PRNewswire=연합뉴스) 디젤게이트나 임의 조작 같은 구호는 디젤 엔진에 대한 현 논의를 낳았으며, 연소 기관의 미래에 의문을 제기했다. 지속가능한 저배출가스 이동성이라는 정신을 반영했을 때, 디젤 엔진과 가솔린 엔진 중 미래에 더 경쟁력 있는 엔진은 무엇일까? 기후 보호라는 목표 아래 2030년까지 온실가스 배출량을 약 40% 감소하는 데 있어, 운송 부문은 어떤 역할을 수행할 수 있을까? 이 목표를 달성하는 데 있어 2020년부터 모든 신규 등록 차량에 대해 더욱 엄격한 95g CO2/km 기준치를 설정한 것은 중대한 동력원이 될 것이다. 이 조처와 더불어 승용차와 경량 상용차의 이산화탄소 감소 규정은 자동차 산업에 대한 시장 압박을 높이고, 혁신 필요성을 고조시킨다.
논쟁의 핵심 초점은 운송 부문의 ‘탈탄소화’와 대안적인 기술, 구동장치 및 연료로의 전환이다. 2018년 1월 22~23일 베를린에서 열리는 제15회 국제회의 ‘미래의 연료’에서 전문가 및 참가자들은 이 다양한 주제를 다룰 예정이다.
마감기한이 촉박하기 때문에 자동차 산업 전체가 소비자 선호도를 고려하는 동시에 이산화탄소 제한 규정을 준수하기 위해 개선된 필수 구동 기술을 시행해야 하는 중대한 과제에 직면해 있다. 정치, 과학과 연구, 사업 및 환경 연합 분야의 참가자들은 이런 맥락에서 발생하는 기후 보호 문제에 대응할 입장과 전략을 소개하고, 자동차 산업에서 시스템 통합을 위해 시행 가능한 안건을 통합하는 잠재적인 미래 경로를 파악할 예정이다.
정해진 기한 내에 기후 보호 목표를 달성하려면 전기 구동장치와 결합(하이브리드화)하는 연소 기관의 기술적 최적화 외에 연료 탈탄소화가 중요한 역할을 수행해야 한다.
추가 정보: http://www.fuels-of-the-future.com
German Bioenergy Association
Markus Hartmann
전화: +492288100222
hartmann@bioenergie.de
출처: German Bioenergy Association
15th International Congress for Renewable Mobility "Fuels of the Future" Discusses the Future of the Combustion Engine
BERLIN, October 26, 2017/PRNewswire/ -- Catchphrases like Dieselgate or defeat devices shape current debate on diesel engines, and the combustion engine's future is called into question. Which diesel and petrol engines are future-proof, reflecting the spirit of sustainable, low-emission mobility? What role can the transport sector play in reducing greenhouse gas emissions by circa 40 per cent by 2030 with a view to ensuring climate protection? The more stringent fleet target of 95g CO2/km for all newly registered cars from 2020 is a significant driving force in attaining this goal. This measure and further provisions on CO2 reduction in cars and lightweight commercial vehicles increase market pressure on the automobile industry, heightening the need to innovate.
The key focus of debate is "decarbonisation" of the transport sector and to switch to alternative technologies, power trains and fuels. At the 15th International Congress "Fuels of the Future", which will be held from 22nd to 23rd January 2018 in Berlin, experts and participants will engage with this differentiated raft of topics.
Given the tight time-frame, the entire automotive industry faces enormous challenges in implementing the requisite improved drive technology to comply with CO2 limit values while simultaneously taking consumer preferences into account. Participants from the world of politics, science and research, business and environmental associations will present their positions and strategies for responding to climate protection challenges that arise in this context, and will identify potential future pathways for the automotive industry that incorporate viable options for system integration.
Alongside technical optimisation of combustion engines in combination with electrical drives (hybridisation), fuel decarbonisation must play a major role if climate protection objectives are to be achieved within the stipulated time-frame.
More: http://www.fuels-of-the-future.com
German Bioenergy Association
Markus Hartmann
T+492288100222
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Source: German Bioenergy Association
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