[PRNewswire] 존슨앤드존슨이노베이션, 디지털뷰티퀵파이어대회 개최

입력 2017-11-14 09:41  

[PRNewswire] 존슨앤드존슨이노베이션, 디지털뷰티퀵파이어대회 개최

-- 가장 어려운 스킨케어 문제 해결



[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.



(샌프란시스코 2017년 11월 14일 PRNewswire=연합뉴스) 존슨앤드존슨이노베이션(Johnson & Johnson Innovation LLC)은 존슨앤드존슨컨슈머(Johnson & Johnson Consumer Inc.)와의 협업을 통해 디지털뷰티퀵파이어대회(Digital Beauty QuickFire Challenge)를 개최한다고 오늘 발표했다. 동 대회의 목적은 스타트업 회사들이 전 세계 소비자들에게 더 좋은 스킨케어 방안을 제공할 수 있는 새롭고 미래 지향적인 디지털 미용 솔루션을 만들도록 하는 것이다. 대회 우승자(들)는 모두 5만 달러의 상금을 받아 자신들 시제품의 상용화 자금으로 사용하게 된다. 상금 외에도 존슨앤드존슨이노베이션은 우승자(들)에게 존슨앤드존슨이노베이션, JLABS (JLABS)에 최대 1년까지 상주하고 존슨앤드존슨컨슈머체험센터(CxC)에 출입을 허락함으로써 전문가들의 네트워크에 들어갈 수 있도록 한다. 우승자(들)는 CxC에서 커스텀 디자인과 한 건의 자유 연구 과제를 진행할 수 있다.



로고 - http://mma.prnewswire.com/media/602394/Johnson_Johnson_Innovation_Logo.jpg



존슨앤드존슨컨슈머의 글로벌뷰티 담당 사장인 세바스티엔 귈롱은 "진정한 혁신은 단지 제품을 체험하고 그 결과를 개선하는 것이 아니며 스킨케어 그 자체의 정의를 새롭게 내리는 것"이라면서 "미래를 위해 현재의 미용 기술을 파괴하는 사람들은 보이지 않는 곳에 존재하기 때문에 우리는 이번 대회를 통해 의미 있고 미래 지향적인 스킨 솔루션을 재창조하는 가장 유망한 파트너를 발견하려는 것이다"라고 말했다.



끈이 달리지 않은 인큐베이터 JLABS가 개최하는 퀵파이어대회는 학생, 기업가, 연구자와 스타트업 회사들이 지원하여 획기적인 과학·헬스 솔루션을 만들어 내도록 할 것이다. 디지털뷰티퀵파이어대회는 다음과 같은 세 가지의 혁신 분야에 초점을 맞춘다:



1. 통찰 - 소비자들이 스킨케어 방법에 대하여 더 잘 알게 하는 툴 제작, 예컨대 집에서 하는 피부 테스트, 코칭 엔진, 제품 선택과 피부 섭생을 간단히 할 수 있는 개인 툴.

2. 소비자들의 피부 관리를 향상시켜주는 임팩트 트래킹 기기와 부착 솔루션으로서 공해, 지외선 등과 같은 피부에 임팩트를 주는 요소를 모니터링하는 것과 스킨 바이오마커.

3. 피부 위에 바르는 전통적인 방법 외에 효능을 증대시키는 디지털 기술 혹은 기기로써 여드름, 자외선 장기 노출로 인한 피부 노화와 습진과 같은 치료가 어려운 피부 트러블을 개선.



존슨앤드존슨컨슈머의 글로벌페이스앤선 R&D 담당 부사장인 나오미 퍼지우엘레는 "우리는 이의 달성을 위해 혁신적인 기기와 디지털 기술 솔루션을 찾아 보이지 않은 것을 보이게 하고 가장 어려운 스킨케어 문제를 해결하려고 한다"면서 "우리 회사의 벽 밖에 있는 사람들과 강력한 경험의 연결 고리를 만듦으로써 소비자 선호, 충성과 특별한 개인 전략을 구축할 수 있다"고 말했다.



본 대회 참가에 대한 정보와 참가 가이드라인은 웹사이트 https://jlabs.tv/DigitalBeauty에서 구할 수 있다. 지원 신청 마감일은 2018년 1월 19일이다. 참가자들이 제출한 내용은 심사될 것이며 우승자(들)는 2018년 봄에 선정되어 발표될 예정이다.



존슨앤드존슨이노베이션

존슨앤드존슨이노베이션은 모든 단계의 전 세계 혁신을 가속하며 기업가들과 존슨앤드존슨의 전 세계 의료 관련 기업들과의 협업을 조성하는 데에 역점을 두고 있다. 존슨앤드존슨이노베이션은 과학자, 기업가와 신생 기업들에 존슨앤드존슨의 제약, 의료 기기와 소비재 기업들과의 협업을 촉진할 수 있는 과학·기술 전문가들과의 원스톱 접촉 기회를 제공하고 있다. 우리는 존슨앤드존슨이노베이션 산하의 기업들을 활용하여 당사의 지역 혁신 센터, JLABS, 존슨앤드존슨이노베이션 - JJDC와 당사의 사업개발팀을 통해 혁신가들을 연결함으로써 해결되지 않은 환자들의 니즈를 풀 수 있는 혁신의 개발을 빠르게 하는 커스터마이즈된 거래를 만들고 새로운 협업 관계를 수립한다. 상세 정보가 필요할 경우 www.jnjinnovation.com을 방문하기 바란다.



존슨앤드존슨이노베이션, JLABS

존슨앤드존슨이노베이션, JLABS (JLABS)는 전 세계의 개방적인 혁신 생태계 네트워크로서 혁신가들이 전 세계 환자들의 생명을 구하고, 삶을 풍요롭게 하는 헬스·웰니스 솔루션 공급을 촉진하도록 힘쓰고 있다. JLABS는 신생 기업들에게 필수적인 업계 커넥션의 문을 열어 주고, 기업가 프로그램을 제공하며, 그들에게 오늘의 과학적 발견을 내일의 획기적인 헬스케어 솔루션으로 바꿀 수 있는 효율적인 자금과 유연한 플랫폼을 공급함으로써 성장을 촉진시키고 연구·개발을 최적화하기 위한 최적 환경을 제공하여 이를 달성한다. 우리 JLABS는 위대한 아이디어의 가치를 높게 평가하며 성공을 가로막는 장애물을 최대한 제거하여 혁신가들의 잠재력 있는 초기 과학적 발견이 만개하도록 돕고 있다. JLABS는 끈이 달리지 않은 모델로서 기업가들이 자신들의 지적 재산권을 유지한 채 그들의 과학적 발견을 자유롭게 개발할 수 있음을 의미한다. JLABS는 제약, 의료 기기, 소비자 제품과 디지털 헬스 분야 등 다양한 헬스케어 업계에 종사하고 있는 기업들에게 그 문호가 개방되어 있다. JLABS에 관한 상세 정보가 필요할 경우 www.jlabs.jnjinnovation.com을 방문하기 바란다.



존슨앤드존슨컨슈머

존슨앤드존슨컨슈머는 전 세계 최대의 소비자 헬스 및 개인위생 제품 회사이다. 글로벌 본부가 뉴저지주 뉴브룬즈위크에 있는 존슨앤드존슨컨슈머는 존슨즈(JOHNSON'S(R)), 밴드-에이드(BAND-AID(R)) 브랜드 접착 밴드, 뉴트로지나(NEUTROGENA(R)), 타이레놀(TYLENOL(R)), 모트린(MOTRIN(R))과 리스테린(LISTERINE(R)) 등 전 세계에서 가장 신뢰도 높은 다수의 브랜드를 생산하고 있다. 존슨앤드존슨컨슈머는 혁신적인 과학을 포용함으로써 소비자들이 건강하고 활기찬 삶을 살 수 있도록 하는 동시에 소비자 니즈에 맞는 제품을 만들고 있다. 존슨앤드존슨컨슈머에 관한 상세 정보가 필요할 경우 https://www.jnj.com/healthcare-products/consumer을 방문하기 바란다.



출처: 존슨앤드존슨이노베이션(Johnson & Johnson Innovation)



Johnson & Johnson Innovation Launches Digital Beauty QuickFire Challenge to Tackle some of the Toughest Consumer Skincare Problems



SAN FRANCISCO, Nov. 13, 2017 /PRNewswire/ -- Johnson & Johnson Innovation LLC, in collaboration with Johnson & Johnson Consumer Inc., today announced the launch of the Digital Beauty QuickFire Challenge. The challenge will encourage start-up companies to create the most novel, future-forward digital beauty solutions in an effort to provide better skincare outcomes for consumers around the world. The winner(s) of the challenge will receive up to a total of $50,000 in funding to help advance their product prototype toward commercialization. In addition to funding, Johnson & Johnson Innovation will also provide the winner(s) with access to a network of experts, residency for up to one year at an available Johnson & Johnson Innovation, JLABS (JLABS), and admission to a Johnson & Johnson Consumer Experience Center (CxC). At the CxC, the winner(s) will be able to custom design and execute one free research initiative.



Logo - http://mma.prnewswire.com/media/602394/Johnson_Johnson_Innovation_Logo.jpg



"True innovation doesn't just elevate product experiences and outcomes―it challenges the very definition of skin care itself," said Sebastien Guillon, President, Global Beauty, Johnson & Johnson Consumer Inc. "The next beauty tech disrupters are out there, and this Challenge will help us identify the most promising potential partners in the co-creation of meaningful, future-forward skin solutions."



The QuickFire Challenge, an initiative from JLABS―the no strings attached incubators―seeks to empower and enable groundbreaking science and health solutions by encouraging students, entrepreneurs, researchers, and start-up companies to apply. The Digital Beauty QuickFire Challenge will focus on three innovation areas:



Insights-Generating Tools that empower consumers to make better informed skincare choices, such as at-home skin assessments, coaching engines, and personalization tools to simplify product selection and build regimen.

Impact Tracking Devices and Adherence Solutions that help improve consumers' skin health management by monitoring skin-impacting factors such as pollution, UV, and skin biomarkers.

Digital Technologies or Devices that increase efficacy beyond traditional topical applications to progress skin health for consumers with hard to treat concerns such as acne, photoaging, and eczema.

"To achieve this, we are seeking innovative devices and digital technology solutions to make the invisible visible and tackle the toughest skincare challenges," said Naomi Furgiuele, Vice President, Global Face and Sun R&D, Johnson & Johnson Consumer Inc. "By creating powerful connected experiences with those outside of our company walls, we are able to build consumer preference, loyalty, and unique personalization."



Information about entering the challenge and entry guidelines can be found online at https://jlabs.tv/DigitalBeauty. The deadline to submit an application is January 19, 2018. Qualifying entries will be evaluated and the winner(s) will be selected and announced in Spring 2018.



About Johnson & Johnson Innovation

Johnson & Johnson Innovation LLC focuses on accelerating all stages of innovation worldwide and forming collaborations between entrepreneurs and Johnson & Johnson's global healthcare businesses. Johnson & Johnson Innovation provides scientists, entrepreneurs and emerging companies with one-stop access to science and technology experts who can facilitate collaborations across the pharmaceutical, medical device and consumer companies of Johnson & Johnson. Under the Johnson & Johnson Innovation umbrella of businesses, we connect with innovators through our regional Innovation Centers, JLABS, Johnson & Johnson Innovation - JJDC, Inc. and our Business Development teams to create customized deals and novel collaborations that speed development of innovations to solve unmet needs in patients. For more information please visit www.jnjinnovation.com.



About Johnson & Johnson Innovation, JLABS

Johnson & Johnson Innovation, JLABS (JLABS) is a global network of open innovation ecosystems, enabling and empowering innovators to create and accelerate the delivery of life-saving, life-enhancing health and wellness solutions to patients around the world. JLABS achieves this by providing the optimal environment for emerging companies to catalyze growth and optimize their research and development by opening them to vital industry connections, delivering entrepreneurial programs and providing a capital-efficient, flexible platform where they can transform the scientific discoveries of today into the breakthrough healthcare solutions of tomorrow. At JLABS we value great ideas and are passionate about removing obstacles to success to help innovators unleash the potential of their early scientific discoveries. JLABS is a no-strings-attached model, which means entrepreneurs are free to develop their science while holding on to their intellectual property. JLABS is open to entrepreneurs across a broad healthcare spectrum including pharmaceutical, medical device, consumer and digital health sectors. For more information about JLABS, please visit www.jlabs.jnjinnovation.com.



About Johnson & Johnson Consumer Inc.

Johnson & Johnson Consumer Inc. is one of the world's largest consumer health and personal care product companies. With its global headquarters located in New Brunswick, NJ, Johnson & Johnson Consumer Inc. produces many of the world's most trusted brands: JOHNSON'S(R), BAND-AID(R) Brand Adhesive Bandages, NEUTROGENA(R), TYLENOL(R), MOTRIN(R), and LISTERINE(R). Johnson & Johnson Consumer Inc. embraces innovative science to create products that anticipate consumer needs, while also creating experiences that help consumers live healthy, vibrant lives. For more information about Johnson & Johnson Consumer Inc., please visit https://www.jnj.com/healthcare-products/consumer.



Source: Johnson & Johnson Innovation

(끝)





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