(라스베이거스 2018년 1월 10일 PRNewswire=연합뉴스) 로컬모터스(Local Motors)는 결함 및/혹은 장애를 가진 사람들을 위한 운송 수단을 개발하고 모든 사람에게 #AccessibleOlli[https://localmotors.com/2018/01/08/must-see-vehicle-ces-2018-accessibleolli/ ]를 공급하기 위해 IBM 및 CTA재단과 협력해오고 있다. 로컬모터스, IBM과 CTA재단은 작년 1월에 열린 CES 2017에서 파트너십을 발표한 이래 다양한 생태계의 파트너들과 함께 전 세계의 많은 사람을 대상으로 진행한 다수의 워크숍, 해커톤과 대회들을 통해 디자인 아이디어를 수집했다.
CES2018에서 쇼케이스 될 #AccessibleOlli는 로컬모터스 올리(Olli)의 3D 프린팅 버전으로서 다양한 기술이 적용되어 개발되었다.
CTA재단, IBM과 로컬모터스는 교통수단의 활용 면에서 차별화를 만들어 낼 수 있는 기업들과 협력했다. 이들 3사는 조사 끝에 네 가지 타입의 사람들에 초점을 맞춰 올리를 더 편하게 사용할 수 있는 차량으로 만들 수 있는 첨단 기술을 찾아냈다. 이들 네 타입의 사람들은 시각 장애인, 청각 장애인, 활동 장애인과 인지 장애인이다. 이 장애인들은 각기 다른 니즈와 소통 방법을 갖고 있기 때문에 3사는 사람들의 삶을 향상시킬 수 있는 신기술들의 결합을 쇼케이스 하기 위해 모든 분야의 파트너들과 협력했다.
예를 들어 #AccessibleOlli는 공간을 찾아낼 수 있는 시각 장치와 청각 신호를 사용하여 시각 장애를 가진 승객 등 모든 사람을 비어 있는 좌석으로 인도할 수 있다.
CTA재단의 수석디렉터인 스티브 어웰은 "CES2018에서 #AccessibleOlli을 보게 되어 무척 기쁘다"면서 "작년 CES에서 #AccessibleOlli 프로젝트를 발표한 이래 우리 파트너들은 각기 다른 장애인과 노인들을 대표하는 다양한 단체들을 만나 차량 디자인에 대한 아이디어를 구했다. 이들은 인터넷을 통해 아이디어를 제출하기도 하면서 많은 #AccessibleOlli 파트너들의 아이디어를 모아 일반 소비자를 위한 기술이 노인과 장애인들의 니즈를 잘 충족할 방법을 찾을 수 있도록 지원했다"고 말했다.
로컬모터스의 마케팅 담당 부사장인 브리타니 스토틀러는 "우리가 주목했던 점은 운전자가 없는 차량과 사람들이 인터랙트하는 방법과 이 방법이 자신들을 돕는 "운전자"에게 의존하는 장애 혹은 결함을 가진 사람들에게 큰 효과가 있을 것이라는 사실에 대해 아무도 이야기하지 않는다는 것"이라고 말한다.
#AccessibleOlli[https://launchforth.io/localmotors/ ]는 현재 진행 중인 프로젝트로서 파트너들은 애드링크테크놀로지(ADLINK Technology), AGC아사히글래스(AGC Asahi Glass), 베스트마일(Best Mile), 로체스터시(미네소타주), 익스플로러닷에이아이(Explorer.ai), 글렌라벤(Glen Raven), 킨트랜스(KinTrans), LG전자, 맵박스(Mapbox), 파나소닉, 큐스트레인트(Q'Straint), 세이지(Sage), 지멘스PLM소프트웨어, 선브렐라(Sunbrella), 울트라햅틱스(Ultrahaptics)와 왓쓰리워즈(what3words)와 CTA재단, IBM과 로컬모터스 등 다수이다. 우리 파트너들에 대한 상세 정보가 필요할 경우 여기[https://localmotors.com/2018/01/08/must-see-vehicle-ces-2018-accessibleolli/ ]를 클릭하기 바란다. .
미디어 문의 사항은 pr@local-motors.com으로 연락하기 바란다.
사진 - http://mma.prnewswire.com/media/626299/Local_Motors_Accessible_Olli.jpg
Olli by Local Motors
로고 - http://mma.prnewswire.com/media/623895/Local_Motors_Logo.jpg
출처: 로컬모터스(Local Motors)
#AccessibleOlli Debuts at CES 2018
LAS VEGAS, Jan. 9, 2018 /PRNewswire/ -- Local Motors has been working with IBM and CTA Foundation to bring #AccessibleOlli [https://localmotors.com/2018/01/08/must-see-vehicle-ces-2018-accessibleolli/ ] to all people, aiming to make transportation accessible for those with impairments and/or disabilities. Since announcing the partnership at CES 2017 last January, Local Motors, IBM and CTA Foundation have crowd-sourced design ideas globally running numerous workshops, hackathons and challenges with a broad range of ecosystem partners.
#AccessibleOlli, which will be showcased at CES 2018, is a 3D-printed version of Local Motors' Olli, enhanced with an array of technologies.
CTA Foundation, IBM and Local Motors partnered with companies who could make a difference in a transportation vehicle's accessibility. Following research, the three companies zeroed in on four personas to identify technological advancements that could be integrated into Olli for a more accessible vehicle experience. The four personas are visual impairment, hearing impairment, physical impairment and cognitive impairment. Since each persona has different needs and different ways of interacting, the three companies brought in partners from all spectrums to showcase how integrating new technologies can better the lives of others.
For example, #AccessibleOlli can direct anyone, including a passenger who is visually impaired, to empty seats using machine vision to identify open spots and audio cues to direct the passenger.
"We are excited to see #AccessibleOlli at CES 2018. Since announcing the #AccessibleOlli project at CES last year the partners have met with a wide variety of organizations representing different disabilities and aging populations to get ideas for the vehicle's design. These, along with online submissions, helped to fuel the ideas incorporated by the many #AccessibleOlli partners and serve as an example of how consumer technology can better meet the needs of older adults and people with disabilities," says Steve Ewell, Executive Director, CTA Foundation.
"What we noticed is that no one is talking about how people will interact with a vehicle that has no driver, and how this greatly impacts those with disabilities or impairments who rely on the "driver" to assist them," - says Brittany Stotler, Vice President Marketing, Local Motors.
#AccessibleOlli [https://launchforth.io/localmotors/ ] is a an ongoing effort, largely due to our partners at ADLINK Technology , AGC Asahi Glass, Best Mile, City of Rochester (MN), Explorer.ai, Glen Raven, KinTrans, LG Electronics, Mapbox, Panasonic, Q'Straint, Sage, Siemens PLM Software, Sunbrella, Ultrahaptics and what3words, along with CTA Foundation, IBM and Local Motors. Learn more about all of our partners here [https://localmotors.com/2018/01/08/must-see-vehicle-ces-2018-accessibleolli/ ].
For Media inquiries please contact pr@local-motors.com
Photo - http://mma.prnewswire.com/media/626299/Local_Motors_Accessible_Olli.jpg
Olli by Local Motors
Logo - http://mma.prnewswire.com/media/623895/Local_Motors_Logo.jpg
Source: Local Motors
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