[PRNewswire] 의료 AI 신생업체 Infermedica, 보험사용 신규 플랫폼 출시

입력 2018-01-23 09:17  

[PRNewswire] 의료 AI 신생업체 Infermedica, 보험사용 신규 플랫폼 출시

(브로츠와프, 폴란드 2018년 1월 23일 PRNewswire=연합뉴스) 폴란드와 미국을 기반으로 하는 Infermedica가 유럽의 건강관리 보험사인 Allianz Partners, Dovera 및 PZU와 성공적인 시범 운영을 마치고 자사의 화이트 레이블 증상 검사기와 환자 분류 플랫폼을 출시했다. Infermedica는 공급자와 환자 측면에서 치료의 질을 크게 높일 잠재력을 지닌 인공지능(AI) 기술을 이용한다.

(로고: https://mma.prnewswire.com/media/629423/Infermedica_Logo.jpg )
(사진: https://mma.prnewswire.com/media/629426/Infermedica.jpg )
영상 - https://www.youtube.com/watch?v=PD_S30qrn4w&t=7s

이 애플리케이션은 환자가 몸이 안 좋을 때 어떤 행동을 해야 하는지를 조언한다. Infermedica의 AI는 일련의 진단 질문을 한 후, 가능성이 큰 질환과 적절한 조치를 제안한다. Infermedica는 환자 중 최대 26%가 보통 자가치료가 가능한 것으로 예측한다. 자가치료나 원거리 상담을 제공함으로써 불필요한 병원 방문을 방지하는 데 증상 검사기를 사용할 수도 있다. 300만 명 이상이 이 플랫폼을 사용했는데, 이 플랫폼의 근본 엔진은 더 많은 요청을 처리함에 따라 시간이 흐르면서 개선되고 있다.

Infermedica CEO Piotr Orzechowski는 “자사는 오로지 B2B 파트너십에 집중하고 있으며, 자사의 사명은 건강 시스템과 보험사를 지원할 최상의 AI 기술을 제공하는 것”이라며 “자사는 서비스로서의 AI(AI-as-a-Service) 모델로 작업하며, 두 가지 주요 제품을 제공한다. 바로 맞춤성이 높고 설치가 간단한 증상 검사기 체제와 자사의 좋은 파트너인 Healthloop과 Allianz를 포함해 1,700개가 넘는 개발사가 가입한 Infermedica API[http://developer.infermedica.com/ ]가 그것”이라고 말했다.

Infermedica는 2012년부터 의사의 전문지식에 머신 러닝을 결합해 증상, 징후, 위험 요인 및 질병에 관한 통계적 지식 토대를 구축했다.

Infermedica는 최근 자사의 쇼케이스 애플리케이션 Symptomate[http://symptomate.com/ ]를 재설계했으며, 마이크로소프트 코타나(Cortana) 에코시스템에서 첫 증상 검사기 애플리케이션이 됐다. 이 앱은 모든 장치(Echo, Dot, Tap, Spot, Show)에서 Amazon Alexa를 사용할 수 있으며, 제삼자 Alexa 호환 장치(예: Lenovo Smart Assistant, Eufy Genie, Garmin Speak, Muse) 등에서도 사용 가능하다.

Infermedica는 영어, 스페인어, 중국어 간자체, 독일어, 프랑스어, 러시아어, 포르투갈어, 슬로바키아어 및 폴란드어 등 여러 언어를 지원한다. Infermedica는 미국, 유럽 및 중동에서 신규 파트너십을 구축할 계획이며, 현재 자사의 AI 엔진 적용 범위를 임상 결정 지원과 콜 센터 환자 분류로 확장하는 작업을 진행하고 있다.

출처: Infermedica



Medical AI Startup Infermedica Releases a New Platform for Insurers

WROCLAW, Poland, January 23, 2018/PRNewswire/ -- Infermedica, a Polish and US-based company, has released its white-labeled symptom checker and triage platform after successful pilots with European healthcare insurance companies Allianz Partners, Dovera, and PZU. Infermedica utilizes Artificial Intelligence technology which has the potential to significantly improve quality of care, both on the provider and the patient side.

(Logo: https://mma.prnewswire.com/media/629423/Infermedica_Logo.jpg )
(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/629426/Infermedica.jpg )
Video - https://www.youtube.com/watch?v=PD_S30qrn4w&t=7s

The application advises patients on what to do next when they feel unwell. After asking a series of diagnostic questions, Infermedica's AI suggests possible conditions and suitable actions to take. Infermedica estimates that typically up to 26% of patient cases are self-treatable, and a symptom checker can be used to prevent unnecessary visits by instead providing self-care or teleconsultations. Over three million people have used its platform and the underlying engine improves with time as more requests are processed.

"We focus solely on B2B partnerships and our mission is to provide the best AI technology to serve health systems and insurers," says Piotr Orzechowski, CEO of Infermedica. "Infermedica works in the AI-as-a-Service model and has two main products: a highly customizable and easy to deploy symptom checker framework and the Infermedica API [http://developer.infermedica.com/ ] which now has over 1,700 developers subscribed, including our great partners such as Healthloop and Allianz."

Started in 2012, the company combines doctor's expertise with machine learning and has developed a statistical knowledge base of symptoms, signs, risk factors, and diseases.

The company recently re-designed its showcase application called Symptomate [http://symptomate.com/ ]. Infermedica also became the first symptom checker application in the Microsoft Cortana ecosystem. The app is also available for Amazon Alexa across all its devices (Echo, Dot, Tap, Spot, Show) and third party party Alexa-compatible ones (e.g. Lenovo Smart Assistant, Eufy Genie, Garmin Speak, Muse).

Infermedica supports several languages: English, Spanish, Simplified Chinese, German, French, Russian, Portuguese, Slovak and Polish. The company plans to establish new partnerships in the USA, Europe and Middle East and is currently working on extending the application of its AI engine to clinical decision support and call center triage.

Source: Infermedica

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)


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