-- 개인 투자 거래에서 700만 달러 확보하고, e-스포츠 행사를 24/7 라이브 재방송하는 서비스 출시
-- BitShares 2.0 블록체인 기반의 e-스포츠 스트리밍 플랫폼 Play2Live (P2L)이 현재 진행 중인 개인 특별판매를 통해 미화 총 700만 달러를 확보했다. P2L은 영어, 한국어, 일본어, 스페인어, 러시아어 및 중국어 등 6개국어로 24/7 라이브 재방송 서비스를 출시하면서 사업 확장을 이어가고 있다. LUC 토큰의 공개 특별판매는 1월 25일부터 시작된다.
(이클린, 몰타 2018년 1월 27일 PRNewswire=연합뉴스) Play2Live CEO 겸 설립자 Alexey Burdyko는 “기존 플랫폼 버전에 토너먼트 재방송 서비스를 출시하기로 했다”라며 “주요 기술 업데이트가 진행 중인 가운데, 게이머와 자사의 프로젝트 지지자는 Dota2 The International 등 광범위한 인기를 누리고 있는 행사의 녹화 스트리밍을 시청할 기회에 감탄할 것”이라고 말했다. 이어 “자사는 이 플랫폼의 기능성을 더욱 확장하기로 했다”면서 “다음 업데이트는 2월 12일 토큰 판매 행사를 시작하는 시점에서 진행될 예정이다. 조만간 자사 MVP에서 사용자 스트리밍을 시작하고, 몇 가지 추가 기능을 도입할 계획”이라고 설명했다.
(로고: https://mma.prnewswire.com/media/632229/Play2Live_Logo.jpg )
(사진: https://mma.prnewswire.com/media/632228/Play2Live_streaming_platform.jpg )
블록체인 산업은 수많은 게임 프로젝트로 넘쳐나지만, Play2Live는 수익 공유 모델을 기반으로 스트리밍 플랫폼의 독특한 경제를 구축함으로써 차별화를 도모하고 있다. P2L 프로젝트팀은 스트리머와 시청자 간의 상호작용을 개선하고, 콘텐츠로 수익을 창출할 기회를 제공한다. 스트리머는 11가지 방식(기존 스트리밍 플랫폼은 4~5가지 방식)으로 콘텐츠를 이용해 수익을 창출할 것으로 기대된다. 팔로워 수에 상관없이 첫 스트리밍으로 수익이 발생할 수도 있으며, 즉각 돈을 인출할 수도 있다. 또한, 이 플랫폼은 스트리밍 중에 쌍방향 과제를 시행하는 시스템, 배팅 서비스, 채팅에서 향상된 커뮤니케이션, 기타 매력적인 활동 등을 통해 스트리머가 팔로워 수를 늘릴 수 있는 최상의 기제도 제공한다.
시청자는 5가지 방식으로 콘텐츠를 이용해 수익을 창출할 수 있다. 다른 e-스포츠 영상 스트리밍 업체는 콘텐츠로 수익을 내는 방식을 전혀 제공하지 않는다. 시청자는 광고를 시청하고(기본적으로 이 플랫폼에는 광고가 없다), 스트리머가 제시한 과제를 수행하며, P2P CDN을 통해 관심 폭을 공유함으로써 수익을 창출할 수 있다. 시청자는 P2L 사이트를 나가지 않고도 업자를 통해 배팅하고, 플랫폼 내에서 다양한 활동을 통해 받은 LUC 토큰으로 게임을 구매할 수 있다. 궁극적으로 P2L은 총 15가지 소득원을 제공한다. 이는 스트리밍 업계 선두주자보다 세 배나 많은 수치다.
Alexey Burdyko 대표는 e-스포츠의 탄생지인 한국을 방문해 프로젝트의 비전과 전망에 대해 연설할 예정이다. 그는 투자자 및 e-스포츠 커뮤니티와의 밋업 자리에서 이 플랫폼과 더불어 본질적으로 P2L이 스트리밍 산업의 위험을 해소할 방식을 자세히 소개할 예정이다. 이번 밋업은 이달 26일 한국 서울에서 진행될 예정이다. 자세한 내용은 이벤트 페이지[https://onoffmix.com/event/125374 ]를 참조한다.
2017년에 설립된 Play2Live는 블록체인 기술과 스트리밍 서비스를 결합하는 것을 목표로 한다. P2L의 사명은 시청자, 스트리머 및 e-스포츠 대회 조직자를 포함해 모든 참가자와 시청자 간의 상호작용과 수익화 계획의 다양성에 찬성하는 에코시스템을 구축하는 것이다. 본질적으로 누구나 P2P 상호작용에 참여할 수 있으며, 심지어 시청자조차도 수익을 낼 수 있다.
Play2Live는 시스템 내에서 유일한 내부 통화로 사용되는 ‘LUC(Level Up Coin) 토큰’을 제공한다. LUC은 게이트웨이/API를 통해 다른 암호 화폐나 실물 화폐로 쉽게 전환할 수 있다.
LUC 토큰의 공개 특별판매는 이달 25일부터 내달 5일까지 진행된다. 토큰 판매 행사는 이달 12일에 시작해 3월 5일까지 진행된다. 추가 정보는 웹사이트[http://www.play2live.io/ ]를 참조하거나 다양한 암호 화폐 지향적인 언론 매체에서 P2L를 팔로우 한다.
Play2Live에 관한 추가 정보:
웹사이트: https://play2live.io
스트리밍 플랫폼 MVP: https://p2l.tv/
수요 예측 플랫폼: https://my.play2live.io
백서: https://goo.gl/ocmSTn
원페이저(Onepager): https://goo.gl/8yMY4t
텔레그램: https://t.me/play2live
트위터: https://twitter.com/play_2_live
페이스북: https://www.facebook.com/play2live.io/
비트코인토크 ANN: https://bitcointalk.org/index.php?topic=2450026
카카오 그룹: https://open.kakao.com/o/gmdTRJF
Alexey Galizdra, Head of Social Media and Customer Management, +79162570345, alexey.galizdra@p2l.tv
출처: Play2Live
Play2Live, a Blockchain-based Streaming Platform for Gamers and eSports Fans, Secures $7M in Private Investment Deals and Launches 24/7 Live Rebroadcasts of eSports Events
Play2Live (P2L), an eSports streaming platform operating on the basis of BitShares 2.0 blockchain, has secured a total of 7M USD during a private pre-sale, which is still underway. The company continues expansion with the launch of 24/7 live rebroadcasts on six languages, including: English, Korean, Japanese, Spanish, Russian and Chinese. The public pre-sale for the LUC token starts on January, 25th
IKLIN, Malta, January 23, 2018/PRNewswire/ -- "We have decided to launch the rebroadcasts of the tournaments on the existing version of the platform. While major tech update is en route, we thought that gamers and P2L project supporters would marvel at the opportunity to watch the recorded streams of the widely-enjoyed event such as Dota2 The International. We are determined to further augment the functionality of the platform. The forthcoming update is scheduled on the start of the token sale event on February 12th. In the nearest future, we expect to launch user streaming on our MVP and introduce several additional features," comments Alexey Burdyko, CEO and Founder at Play2Live.
(Logo: https://mma.prnewswire.com/media/632229/Play2Live_Logo.jpg )
(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/632228/Play2Live_streaming_platform.jpg )
While the blockchain industry is flocked with gaming projects, Play2Live claims to be different creating a unique economy of the streaming platform based on the revenue sharing model. The project team is positive about offering streamers and viewers an opportunity to better interact and monetize their content. Altogether, the streamers will be able to monetize their content in 11 ways versus 4-5 available for them on the existing streaming platforms. They can earn money from a very first stream regardless of the size of the followers base and withdraw money instantly. The platform offers top-notch mechanisms for the streamers to boost their followers count via such mechanisms as a system of interactive tasks during a stream, betting service, enhanced communication in the chat, and other engaging activities!
Whereas viewers can monetize their content in 5 ways - compared to zero elsewhere in the eSports video streaming industry. They can earn income through watching adverts (by default, the platform is ads-free), performing tasks set by streamers, voting for content, and sharing their internet bandwidth via peer-to-peer CDN. Viewers can place bets with bookmakers without leaving the P2L site and can purchase games using LUC tokens received through various activities within the platform. Ultimately, P2L has 15 sources of revenue, which is three times more compared to the streaming industry leaders.
As the next stop, Alexey Burdyko will visit Korea, where eSports culture was born, and hold a speech about vision and prospects of the project. During the meet-up with investors and eSports community, Alexey will talk in detail about the platform, and, essentially, how P2L will address the pitfalls of the streaming industry. The meet-up will take place on January 26th in Seoul, the Republic of Korea. For more details, please visit the event page [https://onoffmix.com/event/125374 ].
Founded in 2017, Play2Live is aimed to merge a blockchain technology and streaming services. Its mission is to create an ecosystem where every participant, including the viewer, the streamer and the eSports tournament organizer is a part of a seamless system that favors interaction between the viewers and the diversity of monetization schemes. Essentially, everybody can be a part of peer-to-peer interaction and everybody - even the viewer - is able to earn money.
Play2Live uses a token called Level Up Coin (LUC) which acts as the sole internal currency within the system. It can be converted easily to other cryptocurrencies or to fiat money through a gateway/API.
The public pre-sale for the LUC token starts on January, 25th, and goes until February, 5th. The token sale event begins on February, 12th and ends on March, 5th. For more information visit the site [http://www.play2live.io/ ] or follow us on various cryptocurrency-oriented media sources.
More about Play2Live:
Website: https://play2live.io
MVP of the streaming platform: https://p2l.tv/
Bookbuilding platform: https://my.play2live.io
Whitepaper: https://goo.gl/ocmSTn
Onepager: https://goo.gl/8yMY4t
Telegram: https://t.me/play2live
Twitter: https://twitter.com/play_2_live
Facebook: https://www.facebook.com/play2live.io/
Bitcointalk ANN: https://bitcointalk.org/index.php?topic=2450026
Kakao group: https://open.kakao.com/o/gmdTRJF
Alexey Galizdra, Head of Social Media and Customer Management, +79162570345, alexey.galizdra@p2l.tv
Source: Play2Live
[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)
<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>
관련뉴스