-- 제임스 마스던, 샤니나 샤익, 수키 워터하우스가 국제 기념행사 주도
(에든버러 2018년 2월 6일 PRNewswire=연합뉴스) 세계인이 가장 선호하는 위스키인 스카치 위스키가 이달 8일 목요일 Diageo의 주도 아래 열리는 일련의 국제 스카치의 날(International Scotch Day) 기념행사를 통해 전 세계적으로 찬미될 예정이다. 이 레드 카펫 행사에는 수많은 스타가 참석할 것으로 기대된다.
(사진: https://mma.prnewswire.com/media/638368/Diageo_International_Scotch_Day.jpg )
국제 스카치의 날은 세계인이 선호하는 스카치의 고유한 특성, 풍미 및 개성을 만드는 모든 것을 찬미하는 날이다. 이날을 기념해 성인들은 세계 곳곳에서 스카치가 든 잔을 들고 건배할 것이다. 국제 스카치의 날은 세계에서 가장 영향력이 큰 마스터 블렌더 중 한 명인 알렉산더 워커(Alexander Walker)의 생일 주간 중에 열린다. 그는 세계에 스카치를 소개한 존 ‘조니’ 워커(John 'Johnnie' Walker)의 아들이다.
올해 기념행사는 그 어느 때보다 성대할 것으로 기대된다. 전 세계 70개국에서 기념행사가 열리는데, 이는 작년 제1회 국제 스카치의 날보다 두 배나 많은 수치다. 이들 행사는 세계인이 스카치를 언급하고 생각하며 즐기도록 하는 진정한 계가기 될 전망이다. 인도, 멕시코, 필리핀 및 남아프리카공화국에서는 대규모 천막 행사가 열려, 이날 온종일 소비자와 매체가 참여할 것으로 예상된다. 그리고 저녁에는 수많은 스타가 참석하는 레드 카펫 파티도 열린다. 스카치에 대한 흥분을 도모하도록 설계된 행사, PR, 소셜미디어, 방송, 전자상거래, 샘플링, 매장과 바 활동 등이 계획돼 있다.
친구와 함께 좋아하는 바에서 스카치를 즐기거나 #lovescotch 하에 소셜미디어에 글을 올리는 등, 국제 스카치의 날에 참가하는 방식은 다양하다. 스코틀랜드를 방문하는 이들을 위해 Diageo는 2월 8일, 10일, 11일에 12개 증류주 공장 방문센터를 무료로 개방하고, Johnnie Walker Blended Scotch and Glenkinchie, Talisker, Oban, Dalwhinnie 및 Cardhu Single Malts 등 세계에서 가장 대표적인 스카치 위스키 브랜드의 비하인드 스토리를 탐색할 기회를 제공할 예정이다. 무료 기본 투어는 http://www.diageo.com에서 신청할 수 있다.
스카치는 처음부터 쿨한 술이었다. 세월이 흘러도 변치 않는 스카치의 스타일과 자신감은 확실하다. 이와 같은 정신을 기반으로, 2018 국제 스카치의 날을 기념하는 일련의 특별 행사의 진행자로서 배우 제임스 마스던(James Marsden), 슈퍼모델 샤니나 샤익(Shanina Shaik), 여배우 수키 워터하우스(Suki Waterhouse)를 초청했다.
샤익은 요하네스버그에서 국제 스카치의 날을 기념하고, 마스던은 마닐라와 델리로 날아가며, 워터하우스는 멕시코 시티에서 이를 기념할 예정이다.
워터하우스는 “국제 스카치의 날을 기념하기에 멕시코 시티보다 더 좋은 곳은 없다고 생각한다”라며 “나는 항상 스카치를 즐겨왔다. 스카치의 역사와 복잡성은 감탄을 자아낸다”고 말했다.
마스던은 “흥미진진한 두 도시에서 두 차례 국제 스카치의 날을 기념할 예정”이라며 “6일에는 마닐라, 8일에는 델리로 간다”고 말했다. 이어 “스카치는 예전부터 내가 가장 좋아하는 술 중 하나”라면서 “멋진 두 도시로 이동해 다른 스카치 애호가와 함께 국제 스카치의 날을 체험하게 돼 매우 즐겁다”고 말했다.
스카치의 어떤 점이 가장 마음에 드는지 묻자, 샤니나 샤익은 “스카치가 오랜 세월을 견뎌온 술이라는 점”이라면서 “스카치는 고전적인 술에서 믹솔로지스트들이 맛있는 재료로 현대화할 수 있는 술로 변신했다”고 설명했다.
Diageo 국제 브랜드 마케팅 이사 Ronan Beirne는 “작년 국제 스카치의 날은 큰 성공을 거뒀다”면서 “올해는 더욱 규모를 늘려 더 많은 시장에서 자사의 세 국제 대사 및 행사와 함께 더욱 대대적인 기념의 날로 만들고자 한다”고 말했다.
이어 그는 “함께 스카치를 즐기는 세 명의 세련된 인사와 함께 수 세기의 역사를 지닌 장인정신 전통을 대변하는 통을 배경으로 상징적인 Cambus Cooperage에서 캠페인 크리에이티브를 촬영하기로 했다”라며 “이는 언제 어디서나 즐길 수 있도록 만들어진 쿨한 술 스카치를 보여주기에 완벽한 방식이라고 생각한다”고 덧붙였다.
LoveScotch 캠페인은 책임감 있는 음주를 장려한다.
#LoveScotch 및 #InternationalScotchDay.
DIAGEO 소개: DIAGEO는 주류 업계의 글로벌 리더로서 Johnnie Walker, Crown Royal, J&B, Buchanan's 및 Windsor 위스키, Smirnoff, Ciroc 및 Ketel One 보드카, Captain Morgan, Baileys, Don Julio, Tanqueray 및 Guinness 등의 유명 브랜드를 보유하고 있다. Diageo는 런던증권거래소(DGE)와 뉴욕증권거래소(DEO)에 상장돼 있으며, 전 세계 180개국 이상에 제품을 판매한다. 회사, 직원, 브랜드 및 실적에 관한 상세 정보는 회사 웹사이트 http://www.diageo.com을 참조한다. 최고 관행을 공유하기 위한 정보, 정책 및 방법에 관한 정보는 Diageo의 책임감 있는 음주 운동 웹사이트 http://www.DRINKiQ.com을 참조한다.
Celebrating life, every day, everywhere.
추가 정보 문의:
LoveScotch Brand Communications:
Gillian Cook
Gillian.cook@diageo.com
Diageo Corporate Communications:
Michelle Lavipour
Michelle.Lavipour@diageo.com
출처: Diageo
James Marsden, Shanina Shaik and Suki Waterhouse Lead Global Celebrations for Second Annual International Scotch Day
EDINBURGH, February 6, 2018/PRNewswire/ -- Scotch, the world's favourite whisky, will be celebrated across the globe on Thursday February 8th with a series of red carpet, star-studded events to mark International Scotch Day, led by Diageo.
(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/638368/Diageo_International_Scotch_Day.jpg )
International Scotch Day is a celebration of everything that gives the world's favourite dram its unique character, flavour and personality - and invites adults everywhere to raise a glass of Scotch in celebration on the day. International Scotch Day is held during the week of the birthday of one of the world's most influential Master Blenders - Alexander Walker the son of John 'Johnnie' Walker who brought Scotch to the world.
This year's celebrations will be bigger than ever, taking place in over 70 countries worldwide, almost doubling the volume of last year's inaugural celebrations and truly getting the world talking, thinking and enjoying Scotch. Large-scale marquee events will take place in India, Mexico, The Philippines and South Africa involving consumer and media engagements throughout the day and red-carpet star-studded parties by evening. Events, PR, social media, broadcast, e-commerce, sampling, in-store and in-bar activity are planned, and all designed to drive excitement about Scotch.
People can participate by visiting their favourite bar and enjoying a Scotch with friends, or posting on social media using #lovescotch. For those Scotland-bound, Diageo's 12 distillery visitor centres will open their doors free of charge on 8th, 10th and 11th February to explore behind the scenes of some of the world's most iconic Scotch whisky brands such as Johnnie Walker Blended Scotch and Glenkinchie, Talisker, Oban, Dalwhinnie and Cardhu Single Malts. To sign up for a free standard tour, visit http://www.diageo.com
Scotch is a drink that's been cool since forever, with a timeless style & swagger that's unmistakable and it was in this spirit that actor James Marsden, supermodel Shanina Shaik and actress Suki Waterhouse were invited to lead a series of special celebrations to celebrate 2018 International Scotch Day.
Shaik will celebrate International Scotch Day in Johannesburg, Marsden will travel to Manila and Delhi & Waterhouse will be in Mexico City to celebrate the day.
"I can't think of a better place to be than in Mexico City for International Scotch Day", said Waterhouse. "Scotch has always been my go to drink and I have such an appreciation for its history and complexities"
Marsden said, "I'll be celebrating twice, in two exciting locations, Manila on Feb 6th and Delhi on Feb 8th. Scotch has always been one of my favourite drinks and I'm excited to travel to these two incredible cities to experience International Scotch Day with my fellow Scotch enthusiasts."
When asked to describe her favourite thing about Scotch, Shanina Shaik said, "I love that it's a drink that's withstood time. It's gone from a classic drink to one that mixologists can modernize with delicious ingredients".
Ronan Beirne, Global Brand Marketing Director at Diageo said: "Last year's International Scotch Day was a huge success and this year we wanted to turn up the volume and make it even more of a celebration with our three global ambassadors and events in many more markets.
Beirne continued, "We chose to shoot the campaign creative at the iconic Cambus Cooperage against a backdrop of casks representing a tradition of craftsmanship that dates back centuries, alongside these three stylish personalities enjoying a Scotch together. A perfect way to show that Scotch is cool, and made to be enjoyed whenever and wherever."
The LoveScotch campaign encourages those who choose to drink, to do so responsibly.
#LoveScotch and #InternationalScotchDay.
About Diageo: Diageo is a global leader in beverage alcohol with an outstanding collection of brands including Johnnie Walker, Crown Royal, J&B, Buchanan's and Windsor whiskies, Smirnoff, CA(R)roc and Ketel One vodkas, Captain Morgan, Baileys, Don Julio, Tanqueray and Guinness. Diageo is listed on both the London Stock Exchange (DGE) and the New York Stock Exchange (DEO) and our products are sold in more than 180 countries around the world. For more information about Diageo, our people, our brands, and performance, visit us at http://www.diageo.com. Visit Diageo's global responsible drinking resource, http://www.DRINKiQ.com, for information, initiatives, and ways to share best practice.
Celebrating life, every day, everywhere.
For further information please contact Diageo:
LoveScotch Brand Communications:
Gillian Cook
Gillian.cook@diageo.com
Diageo Corporate Communications:
Michelle Lavipour
Michelle.Lavipour@diageo.com
Source: Diageo
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