- 블록체인 기반의 AI가 공개하는 마케터의 성배
(탈린, 에스토니아 2018년 2월 21일 PRNewswire=연합뉴스) 광고할 연관성 있는 채널을 찾는 것은 네이티브 광고를 제공하는 마케터와 대행사에 있어 큰 걸림돌이 될 수 있다. 유튜브 광고 알고리듬을 업계 표준으로 고려할 경우, 이 알고리듬이 완벽과는 거리가 멀다는 것도 인지해야 한다. 심지어 영리한 알고리듬이 작용하는 상태라 해도 기존의 독자적인 신경망은 광고 친화적인 콘텐츠와 비친화적인 콘텐츠를 종종 구분하지 못해 콘텐츠 제작자가 수익을 잃기에 십상이다.
(사진: https://mma.prnewswire.com/media/640082/AdHive.jpg )
이 부분에서 AdHive[http://adhive.tv/ ]가 최고의 선택 서비스로 나설 수 있다. AdHive는 다양한 영상 플랫폼에 걸쳐 효율적이고 신속하게 영향력 인사의 채널에 대량의 광고를 게재하도록 지원하고, 이를 통해 광고주의 시간과 예산을 절감하게 해준다. 광고주는 여러 채널에서 캠페인을 시행하면서 적절한 매체와 피드를 모색하느라 시간을 낭비할 필요도 없고, 광고 게재 조건을 협상할 필요도 없다.
광고주가 제작하는 과제, 즉 ‘캠페인’은 AdHive 플랫폼에서 시행할 수 있다. 광고주는 마감 기한, 캠페인 기간, 대상 소비층(연령, 성별 포함)을 비롯해 지역과 예산까지 결정할 수 있다. 일단 캠페인이 공개되면, 광고주의 대상층과 과제 설명에 가장 잘 맞는 블로거들이 AI가 제안하는 대로 적절한 ‘과제’를 선택하고, 그 작업을 시작할 수 있다. 그리고 구체적인 캠페인이 완료되면, 단계적이고, 등급에 민감하며, 복잡한 계산을 거친 보상을 블로거들에게 제공하게 된다. AI가 복잡한 과제를 인식하고, 블로거가 바로 수익금을 받을 수 있도록 스마트 계약을 작동시킨다.
AdHive[http://adhive.tv/ ] 공동설립자 Dmitry Malyanov는 “AdHive는 광고주가 수월하게 국제적으로 캠페인을 시행하도록 지원한다”라며 “영향력 인사들은 자신이 진정으로 받을 만한 것을 받고, 자신이 선호하는 주제와 자신이 믿을 만하다고 여기는 광고주를 선택할 수 있다”고 말했다. 이어 “AdHive[http://adhive.tv/ ]가 수행하는 기능이 가능한 다른 기술은 현재 없는 상태”라면서 “네이티브 광고는 프로그래매틱 광고주와 비슷해질 것이다. 이것이 가장 중요한 부분이다. 자사는 시대를 2년 앞서 나가고 있으며, 시장을 주도할 계획이다. AI로 구동되는 네이티브 영상 광고는 이 업계에서 다음 구글과도 같은 혁신이 될 것이다. 이를 상대할 때가 됐다”라고 설명했다.
AdHive가 제안하는 방식은 전통적인 광고 관리보다 훨씬 더 투명하다. 블로거가 완료한 과제가 성공적인지를 자동으로 확인하는 매우 집중적인 AI가 관여하기 때문이다. 이와 같은 AI는 광고의 총 조회 수와 블로거의 소비층 상호작용 같은 통계를 광고주에게 보내기도 한다. 광고주는 이 방식을 통해 적재적소에 광고를 내고, 대상층을 직접 공략할 수 있다.
출처: AdHive
AdHive - Programmatic-Like Influencer Marketing - The Marketers' Holy Grail Revealed by Blockchain-Based AI
TALLINN, Estonia, February 21, 2018/PRNewswire/ -- Searching for the relevant channel to advertise can be a huge hindrance for marketers and agencies offering native ads. Considering YouTube advertising algorithms as the industry standard, one should also consider them far from being perfect. Even with clever algorithms at works, the existing proprietary neural networks often fail to distinguish ad-friendly and non-friendly content, depriving content creators of their moolah.
(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/640082/AdHive.jpg )
This is where AdHive [http://adhive.tv/ ] can step up as the first option service: AdHive allows mass placement of ads on influencer channels across various video platforms, efficiently and quickly, saving advertisers' time and budget. Advertisers can launch their campaigns on multiple channels neither wasting time looking for suitable medias and feeds, nor negotiating for the placement conditions.
The tasks created by advertisers, also known as 'campaigns' are performed on AdHive platform. Advertiser decides for the deadline, campaign period, target audience - including their age and gender - as well as the region and the budget. Once campaign becomes available, the bloggers that fit the advertisers' audience and task description most will be able to select the suitable "tasks" as proposed by AI - and start working on them. Blogger receives a gradable, rate-sensitive and complex calculated reward once the specified campaign is over and done - AI recognizes the completed task and triggers the smart contract for the blogger to get paid immediately.
"AdHive lets advertisers go global effortlessly, and influencers get what they really deserve, able to decide the topics they prefer - and the advertisers they consider trustworthy. There's no other technology these days capable of what AdHive [http://adhive.tv/ ] does. Native ads will become similar to programmatic, that's what it's all about. We're two years ahead of our time, and we're going to drive the market. AI-powered native video-advertising is going to be the next Google Thing in the industry - deal with it" - said Dmitry Malyanov, AdHive [http://adhive.tv/ ] Co-founder.
The method AdHive offers proves to be much more transparent comparing to the traditional advertising management, as there is a narrowly focused AI involved, which automatically checks whether the task by the blogger has been completed successfully. This AI will also send statistics to the advertiser like the total viewership of the ad and vloggers' audience interaction. With this method, advertisers will be able to place the ads precisely where they need them and reach the target audience directly.
Source: AdHive
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