(스탬퍼드, 코네티컷주 2018년 3월 14일 PRNewswire=연합뉴스) Connecticut Maritime Association(CMA)의 연례 회의인 Shipping 2018에서 IACS 회장이자 DNV GL - Maritime CEO인 Knut Ørbeck-Nilssen는 연설을 통해 국제선급연합회(International Association of Classification Societies, IACS)가 변화하기 위해 실시하고 있는 몇 가지 프로젝트를 소개했다.
- 상호 참조: AP Images(http://www.apimages.com)에서 사진 조회 가능 -
Knut Ørbeck-Nilssen 대표는 “세계 최대의 선급협회들이 협력을 통해 빠른 변화에 적응하고, IACS가 굴지의 해상기술 협회로 성장하기 위한 견고한 토대를 마련하도록 장려하는 임무를 맡게 된 것은 영광스러운 일”이라며 “IACS에서 일어나는 변화는 갑작스러운 혁명이 아니다. 즉, 지금까지 알고 있던 모든 것을 버리고 원점에서 다시 시작해야 하는 것이 아니라, 업계를 위해 더욱 발전하고, 투명하며, 효율적인 협회로 점점 변신하는 진화”라고 말했다.
Ørbeck-Nilssen 대표에 따르면, IACS는 해운업의 디지털 변혁을 위한 과제를 인지하고, 해운업계가 최근의 시장, 규제 및 기술 변화에 적응하도록 돕고자 여러 프로젝트를 이미 시작했다고 한다. 전담 실무 그룹을 통해 어떤 표준이 선박 자동화에 잠재적인 방해가 될지를 파악하고 가능한 모든 해결책을 모색했다. 또한, 자동화 단계별로 필요한 공통 기술을 개발하는 데 힘을 보태고 있다.
IACS는 해양 커뮤니티가 자산에 대한 사이버 복원력을 확보하도록 돕고자 사이버 안전에 중점을 둔 산업 실무 그룹을 결성하고, 이를 이끌고 있다. 이 실무 그룹은 상호연결 시스템 관련된 공통적인 안전 문제를 연구하고, 모범사례를 공유하며, 새로운 개발 내용을 파악한다. 또한, IACS는 현대적인 선급 검사 기술 이용을 촉진하고자 검사요건도 새롭게 살펴보고 있다. 첨단 비파괴 검사와 원격 검사 기법도 승인할 수 있도록 검사요건 수정도 검토하고 있다.
Ørbeck-Nilssen 대표는 IACS 자체가 변화의 중심이라고 덧붙였다. 그는 “IACS는 변화를 도모하는 차원에서 내부 절차를 새롭게 살펴봤다”면서 “IACS는 신규 회원을 비롯해 기존 회원이 제공하는 서비스가 규제 변동에 발맞추면서, 가장 높은 품질 기준을 통과하도록 돕는 데 초점을 맞추고 있다”라고 설명했다.
여기에 Ørbeck-Nilssen 대표는 빠르게 변화하는 세상 속에서도 IACS와 선급협회는 자신들의 기본이념을 충실히 따를 것이라고 말했다. 그는 “주변의 모든 것이 움직일 때 선급은 현대적인 요건, 투명한 과정 및 가장 높은 서비스 품질을 제공함으로써 앞으로의 경로를 설정해주는 한 줄기의 빛이 될 것”이라며 “업계는 변화하고 있다. 우리의 작업 방식도 변할지 모른다. 그러나 생명, 재산 및 환경 보호하는 선급의 목적은 변하지 않을 것”이라고 말했다.
DNV GL 미디어 문의:
Nikos Spath, Head of Media and Public Relations
DNV GL Maritime Communications
전화: +49-(0)40-36149-4856
이메일: nikos.spaeth@dnvgl.com
출처: DNV GL
Chairman Knut Ørbeck-Nilssen Sets Out Transformation of IACS at CMA Shipping 2018
STAMFORD, Connecticut and HAMBURG, Germany, March 14, 2018/PRNewswire/ -- Speaking at Shipping 2018, the Connecticut Maritime Association's (CMA) annual conference, Knut Ørbeck-Nilssen, IACS Chairman and CEO of DNV GL - Maritime, looked at some of the initiatives taken at the International Association of Classification Societies (IACS) that were changing the organisation.
- Cross reference: Picture is available at AP Images (http://www.apimages.com) -
"It is my duty and honour to encourage the world's biggest classification societies to pull together to adapt to this rapid pace of change and create a strong foundation for IACS as the leading maritime technical association," said Knut Ørbeck-Nilssen. The changes at IACS were not a "sudden revolution, where we throw everything we know overboard and start back at one", he said, but rather "an evolution, a gradual transformation to becoming more advanced, more transparent and more efficient in serving our industry."
IACS was embracing the challenges of the digital transformation of shipping and had already launched several projects to help the industry adapt to recent shifts in markets, regulations and technologies, Ørbeck-Nilssen noted. In a dedicated working group, IACS has examined all the relevant resolutions, to identify which standards present potential regulatory barriers to autonomous ship operations. In addition, IACS is supporting the industry by leading the work on the development of a common terminology for different levels of autonomy.
To help the maritime community ensure the cyber-resilience of their assets, IACS established and is taking the lead in an industry working group focused on cyber safety. The working group addresses common safety issues with interconnected systems, sharing best practices and keeping up to date with new developments. To facilitate the use of modern survey technology, IACS is also taking a fresh look at its survey requirements. Potential revisions could cover advanced non-destructive testing and remote inspection techniques.
IACS itself was a focus of the changes as well, added Ørbeck-Nilssen: "As our way of working changes, the Association has taken a fresh look at its internal procedures. Our focus is to ensure that the services delivered by both new and existing members keep up with regulatory developments and meet the highest quality standards."
But even in a rapidly changing world, IACS and the classification societies would stay true to their ideals, said Ørbeck-Nilssen: "And when everything around us is in motion, class aspires to be a beacon of light setting the course ahead - with modern requirements, transparent processes and the highest quality of service. The industry is changing. Our ways of working may be changing. But the purpose of classification remains the same: To protect life, property and the environment."
Media contact DNV GL:
Nikos Spath, Head of Media and Public Relations
DNV GL Maritime Communications
Tel.: +49-(0)40-36149-4856
E-Mail: nikos.spaeth@dnvgl.com
Source: DNV GL
[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)
<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>
관련뉴스