[PRNewswire] 제123회 캔톤 페어, 수출 계약액 3.1% 증가로 견조하게 성장하며 종료

입력 2018-05-16 13:18  

[PRNewswire] 제123회 캔톤 페어, 수출 계약액 3.1% 증가로 견조하게 성장하며 종료

(광저우, 중국 2018년 5월 16일 PRNewswire=연합뉴스) 캔톤 페어(Canton Fair)로 널리 알려진 제123회 중국무역박람회가 거래 체결액의 견조한 증가세를 보인 뒤 종료되었다. 이번 행사 종료 시 총수출 계약액이 1천891억9천700만 위안(300억8천만 달러)에 달해 작년 봄 박람회 대비 3.1%가 증가하였으며 지난 4년 동안의 봄 박람회 중 최고 실적을 거둔 것이다.

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기계와 전자 제품이 158억9천만 달러로 여전히 거래 체결액의 주류를 이루었으며 전체 거래액 중 52.8%를 차지하였다. 경공업 제품 거래액은 80억 달러로서 전체 26.6%이었으며 작년 봄 대비 7.6% 증가하였다. 섬유와 의류 제품 거래액은 14억2천만 달러였다. 브랜드 분야 역시 호조를 보여 100억7천만 달러가 거래되었으며 총 거래액 중 33.5%를 차지하였다.

캔톤 페어 대변인 겸 중국무역센터 부원장인 쉬 빙은 캔톤 페어가 그 전시 내용에 있어 항상 크게 발전해왔다고 하면서 "우리는 동 박람회를 혁신 기술뿐만 아니라 친환경 녹색 제품을 통해 업그레이드했으며 참가 업체들도 신제품 개발, 브랜드 구축과 시장 개발 다변화 등의 측면에서 상당한 발전을 보여주었다"고 말했다.

중국에서 가장 영향력이 큰 박람회인 제123회 캔톤 페어에는 214개 국가와 지역에서 바이어 203,346명이 방문하였는데 이는 전년 동기 대비 5.3% 증가한 수치로서 지난 5년 중 가장 많은 인원이었다. 이 바이어 인원수에는 중국 일대일로 사업 진행 국가의 90,576명이 포함되었으며 이는 전년 동기 대비 3.86 퍼센트 증가한 수치이다.

또한, 이번 제123회 캔톤 페어에는 세계적인 구매 기업 1,076개사가 참가했는데 그중 109개사는 전 세계 최상위 250개사에 들어 있는 기업들로서 월마트, 카르푸, 슈월츠, 아마존과 알디가 포함되었다.

쉬는 "캔톤 페어는 전 세계 제조사와 바이어를 연결하는 최고의 플랫폼"이라면서 "우리는 박람회 전시장의 구조와 설계 최적화를 통해 정교한 마케팅과 매칭 서비스를 제공함으로써 무역 거래를 촉진할 수 있다"고 말했다.

캔톤 페어
중국무역박람회("캔톤 페어")는 광저우에서 매년 봄과 가을 연 2회 열린다. 1957년에 시작된 동 박람회는 이제 가장 긴 역사, 가장 높은 수준, 가장 큰 규모와 가장 많은 제품뿐만 아니라 참가하는 바이어의 국적이 가장 다양하며 중국에서 거래 체결액이 가장 큰 종합 박람회가 되었다.

출처: 캔톤 페어(Canton Fair)



123rd Canton Fair Closes with Strong Growth As Export Volume Rises by 3.1 Percent

GUANGZHOU, China, May 16, 2018 /PRNewswire/ -- The 123rd China Import and Export Fair, widely known as the Canton Fair, has concluded by posting robust growth in the value of deals signed. By the event's end, total export volume reached 189.197 billion yuan (US$30.08 billion), a 3.1 percent increase from last year's spring session and the highest total for the spring exhibition in four years.

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Machinery and electronic products still lead in trade volume with turnover of US$15.89 billion, accounting for 52.8 percent of the total. Light industrial goods achieved a transaction volume of US$8 billion, which was 26.6 percent of the gross turnover and 7.6 percent increase over last spring. Textile and garment transactions reached US$1.42 billion. The brand exhibition sector also performed well, with US$10.07 billion worth of transactions logged, which accounted for 33.5 percent of the gross turnover.

"The Canton Fair has always adhered to high quality development and we've upgraded the fair experience with innovative technologies as well as making it green and pro-environment, the exhibitors have showcased positive progress in new product development, brand building and diversification of market development," said Xu Bing, Canton Fair spokesman and Deputy Director of China Foreign Trade Centre.

The most influential international exhibition in China, the 123rd Canton Fair was attended by 203,346 buyers from 214 countries and regions, a 5.3 percent year-on-year increase and the highest in five years. The number of buyers from countries included in China's Belt and Road Initiative reached 90,576, which marked 3.86 percent year-on-year increase.

The 123rd Canton Fair also welcomed 1,076 global chain purchasing companies, 109 of which are ranked among the top 250 worldwide, including Walmart, Carrefour, Schwartz, Amazon and Aldi.

"The Canton Fair is a leading platform to connect global manufacturers and buyers. By optimizing the exhibition layout and structure, we are able to provide precise marketing and matching services to promote imports and exports," said Xu.

About Canton Fair
The China Import and Export Fair ("Canton Fair"), is held biannually in Guangzhou every spring and fall. Established in 1957, the fair is now a comprehensive exhibition with the longest history, highest level, largest scale and largest number of products as well as the broadest distribution of buyer origins and the highest business turnover in China.

Source: Canton Fair

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(끝)


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