[PRNewswire] IMDb, 영화 속 지포 라이터의 다양한 모습 탐색

입력 2018-06-04 09:21  

[PRNewswire] IMDb, 영화 속 지포 라이터의 다양한 모습 탐색

-- 할리우드 조연의 주목 - 업계 베테랑 러셀 보빗의 눈으로 탐색

(런던 2018년 6월 4일 PRNewswire=연합뉴스) 지포(Zippo)와 IMDb가 독점으로 공개한 영상에서 존경받는 할리우드 소품 대가 러셀 보빗(Russell Bobbit)[https://www.imdb.com/name/nm0090309/ ]이 마법과 같은 영화 제작의 창의적인 과정을 소개하면서 스크린과 인연이 깊은 지포(Zippo)에 대해 이야기했다.

로고: https://mma.prnewswire.com/media/696304/ZIPPO_Logo.jpg
사진: https://mma.prnewswire.com/media/696305/ZIPPO_Tribute_Lighters.jpg

마블 엔터테인먼트(Marvel Entertainment)의 수석 소품 담당 러셀 보빗은 30년 넘게 업계의 베테랑들과 함께 스크린 밖에서 일해왔다. 그는 ‘굿 셰퍼드’와 ‘혹성탈출’ 같은 박스 오피스 히트작을 포함해 50편이 넘는 영화 제작에 참여했으며, 할리우드에서 가장 유명한 배우들이 손에 쥐게 되는 모든 물건을 디자인 및 제작, 또는 구매하는 일을 담당하고 있다.

그는 Walk of Flame 영상에서 영화팬들에게 스크린에 담기지 않는 뒷이야기들을 소개한다. 그는 1,000,000개가 넘는 소품을 보유하고 있는 LA의 한 소품 창고를 보여주며, 영화의 스토리를 이어가는 중요한 장치들을 살펴보고, 작고 소박한 지포 라이터가 XXX 등을 포함해 2,000편이 넘는 영화에 등장하는 감초 역할의 소품으로 거듭난 과정을 회고한다. https://www.imdb.com/list/ls053181649/videoplayer/vi3651975961

러셀 보빗은 자신의 역할에 대해 설명하면서, “소품은 줄거리에 살을 붙이고, 캐릭터에 깊이를 더하는 장치”라며 “영화에서는 모든 것이 필연적이다. 세트장에 놓이는 모든 물건은 관객들이 영화 줄거리를 더욱 잘 이해할 수 있도록 도와야 한다”고 말했다. 이어 그는 “소품 담당은 디테일을 보는 예리한 눈을 가져야 한다”면서 “영화에서 배우가 만지는 모든 물건은 용의주도하게 계획된 것”이라고 덧붙였다.

또한, 그는 “캐릭터가 믿을 만한 소품이 필요할 때, 내가 주로 찾는 것은 방수 지포 라이터”라며 “지포 라이터는 크기는 작지만, 영향력이 크고, 관객과 바로 공감할 수 있는 소품”이라고 말했다.

그는 ‘미녀 삼총사(2000)’와 ‘호커스 포커스(1993)’ 같은 영화에서 지포 라이터를 선보였다. 미국의 대표적인 브랜드 중 하나인 지포 라이터는 이런 영화에 등장해 박스 오피스 흥행을 이끄는 데 일조했다. 긴장감이 팽배한 반전의 장면에서, 폭발을 일으킬 불씨가 필요한 장면에서, 위험한 길을 밝힐 빛이 필요한 장면에서, 또는 난처한 상황에서 도망칠 수단이 필요한 장면 등에서, 러셀은 지포 라이터의 '딸각'하는 소리를 다양한 영화에서 들려주었다.

이 영상은 전 세계적으로 진행되는 '지포 명예의 전당(Walk of Flame)' 캠페인의 일환으로 제작되었다. 이 캠페인은 지포 라이터가 주목을 받게 된 첫 번째 계기를 소개한다. 지포 브랜드는 영화 속에서 지포 라이터가 맡아온 역할을 기념하고자 스크린에 등장했던 다양한 지포 라이터 디자인 중 특히 기억에 남는 일부 디자인에서 영감을 받은 다양한 영화 헌정 라이터를 출시해왔다.

출처: 지포(ZIPPO)



Spotlighting Hollywood's Supporting Star: IMDb explores the Zippo lighter's silver screen legacy through the lens of industry veteran, Russell Bobbitt

LONDON, June 4, 2018/PRNewswire/ -- In a new video released exclusively with IMDb, esteemed Hollywood Prop Master Russell Bobbitt [https://www.imdb.com/name/nm0090309/ ] lifts the curtain on the magic of moviemaking, illuminating the creative process of film production and documenting Zippo's celluloid legacy.

Logo: https://mma.prnewswire.com/media/696304/ZIPPO_Logo.jpg
Photo: https://mma.prnewswire.com/media/696305/ZIPPO_Tribute_Lighters.jpg

For over 30 years, Marvel Entertainment's Head Prop Master Russell Bobbitt has worked out of the spotlight alongside industry stalwarts. With a portfolio of over 50 films including box office hits such as The Good Shepherd and Planet of the Apes, Russell is responsible for acquiring, designing and manufacturing the objects that end up in the hands of Hollywood's best-known actors.

In the Walk of Flame video, Bobbitt takes film fans behind-the-scenes to a leading LA prop house with over 1,000,000 props in inventory. As he tours the space, Russell explores the critical storytelling devices that drive plots forward and reflects on how the humble Zippo lighter became a dependable prop with over 2,000 film appearances to its name, https://www.imdb.com/list/ls053181649/videoplayer/vi3651975961.

Discussing his role, Bobbitt commented: "A prop is a way to create depth, and flesh out the character. Nothing is accidental - every item placed on set should enhance the audience's understanding of the story. My role requires a keen eye for detail - everything an actor touches in a film has been scrupulously planned out.

"When characters need a reliable prop, one of my mainstays is the Zippo windproof lighter - despite its size, it can have huge impact and immediately resonates with an audience."

Bobbitt himself has helped the iconic American brand set the box office alight, featuring the windproof lighter in the likes of Charlie's Angels (2000) and Hocus Pocus (1993). Whether in a suspense-filled plot twist, a spark to trigger an explosion, a light to illuminate a treacherous path, or a means of escape from a sticky situation, you can often hear the unmistakable 'Zippo click' in some of Bobbitt's best-known films.

The video is part of the wider Walk of Flame campaign that gives the trusty lighter its first chance to bask in the spotlight. To commemorate Zippo's role in film, the brand has launched a range of movie tribute lighters, inspired by some of the most famous designs that have featured on the silver screen.

Source: ZIPPO

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(끝)


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