[PRNewswire] 세계 제1의 위스키 Johnnie Walker의 유산, 여행객 사로잡을 예정

입력 2018-06-07 20:59  

[PRNewswire] 세계 제1의 위스키 Johnnie Walker의 유산, 여행객 사로잡을 예정

-- Diageo Global Travel, 유럽과 스코틀랜드 최대 공항에서 수백만 파운드 규모의 마케팅 캠페인 진행

(런던 2018년 6월 7일 PRNewswire=연합뉴스) Johnnie Walker와 Diageo Global Travel가 수백만 파운드 규모의 투자를 진행함으로써, 올여름 휴가 여행객은 런던 히스로 공항과 에든버러 공항을 이용할 때 스코틀랜드에서 가장 환상적인 장소를 담은 다양한 항공 사진의 대장관을 볼 수 있을 전망이다.

(사진: https://mma.prnewswire.com/media/702309/Johnnie_Walker.jpg )

이 새 캠페인은 스코틀랜드의 하이랜드, 아일랜드, 스페이사이드 및 로우랜드 지역의 환상적인 이미지를 선보이며, 세계에서 가장 유명한 스카치 위스키[1]의 유산을 세계 여행객에게 생생하게 전달할 예정이다.

새 캠페인은 Johnnie Walker 위스키가 스코틀랜드 곳곳에서 생산된 최고의 위스키 중 일부를 조합해서 만든다는 사실에 기반을 둔다. 이 캠페인은 멋진 위스키와 멋진 사람이 만나면 어떤 일이 일어나는지 보여주고, 이 정서를 강조하는 일련의 느낌 좋은 영상, 디지털 및 정적인 광고를 진행한다.

Diageo Global Travel 마케팅 이사 Anna MacDonald는 “위스키의 탄생지인 영국에서 자사를 통해 Johnnie Walker의 새 캠페인을 선보이게 돼 기쁘게 생각한다”라며 “Johnnie Walker의 오랜 진보 철학과 맥락을 같이 하여, 인생에서 중요한 것은 비단 어디를 가는지 뿐만이 아니라 그 여정에서 누구와 함께하느냐도 중요하다는 메시지를 전달한다. 큰 사랑을 받는 Johnnie Walker 스카치 위스키의 역사와 개척 정신을 대면하게 되면, 여행객도 즐거워할 것으로 확신한다”라고 말했다.

수상 이력을 자랑하는 Johnnie Walker ‘Keep Walking’ 캠페인 시리즈에서 가장 최근에 나온 이 캠페인은 영국항공 라운지와 기내 엔터테인먼트를 비롯해 두 공항에 있는 정적인 채널과 디지털 채널을 주로 이용한다. 올여름 여행을 떠나는 사람들은 전 세계 공항에서 Johnnie Walker 영구 디지털 광고판을 통해 상영되는 새로운 영상을 볼 수 있다.

Johnnie Walker 국제 브랜드 이사 John Williams는 “자사는 양질의 횟수만큼 양질의 위스키를 만드는 데 전념해왔다”라며 “지난 200년 동안 자사는 스코틀랜드 전역을 탐색하며 사람들이 소중한 이들과 함께 즐길 만한 최고의 위스키를 만들어왔다”라고 말했다.

이어 그는 “이것이 바로 이 캠페인에 큰 기대를 거는 이유”라면서 “이 캠페인은 자사가 스코틀랜드 전역에서 만들어진 훌륭한 맛의 스카치 위스키를 수집했다는 사실을 강조한다. 특히 Global Travel을 통해 이 캠페인이 생명력을 얻어 무척 기쁘게 생각한다. Johnnie Walker라는 브랜드는 전 세계 수백만 명의 여행객 사이에서 친구 및 가족과 함께 즐길 수 있는 스카치 위스키로 통하기 때문”이라고 덧붙였다.

새로운 Johnnie Walker 캠페인은 2018년 9월까지 런던 히스로 공항과 에든버러 공항에서 진행된다.

정보, 프로젝트 및 최고 관행 공유 방법 등은 Diageo의 책임감 있는 음주에 관한 국제 자료 http://www.DRINKiQ.com을 참조한다.

[1] IWSR 2017

출처: Johnnie Walker



Heritage of World's No.1 Whisky, Johnnie Walker, Set to Captivate Travellers in Heathrow and Edinburgh Airports This Summer

-- Diageo Global Travel launches multi-million pound marketing campaign in Europe and Scotland's biggest airports.

LONDON, June 7, 2018/PRNewswire/ -- As holiday-makers whisk their way through London Heathrow and Edinburgh Airports this summer, their eyes will be treated to an array of spectacular aerial photographs of some of Scotland's most mesmerising locations, thanks to a multi-million pound investment by Johnnie Walker and Diageo Global Travel.

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/702309/Johnnie_Walker.jpg )

Featuring stunning imagery of landscapes across the Highlands, the Islands, Speyside and the Lowland regions of Scotland, the new campaign will bring to life the heritage of the world's most popular Scotch whisky[1] for world travellers.

Drawing on the fact that Johnnie Walker whisky is crafted by bringing together some of the best individual whiskies from the four corners of Scotland, the new campaign celebrates what happens when great whiskies and great people come together and includes a series of feel-good films, digital and static advertising that emphasise this sentiment.

Anna MacDonald, Marketing Director, Diageo Global Travel, said: "I am delighted to launch the Johnnie Walker new campaign in Global Travel in the United Kingdom, the home of whisky. In keeping with the long-standing Johnnie Walker philosophy of progress, we recognise that in life it's not just about where you are going; it's about who you walk with on the journey and we are confident travellers will enjoy coming face-to-face with the history and pioneering spirit of this much-loved Scotch whisky."

The latest in the Johnnie Walker brand's award-winning line of Keep Walking campaigns will feature prominently on static and digital channels in both airports as well as British Airways lounges and on-board entertainment. For those travelling this summer, they will also be able to enjoy the new film on digital screens shown across permanent Johnnie Walker fixtures across airports all over the world.

John Williams, Johnnie Walker Global Brand Director, added: "A commitment to making quality whisky for quality times has always been important to us. For the best part of 200 years we've sought out the best whiskies from all over Scotland for people to enjoy when they get together with those who matter to them.

"That's what really excites me about this campaign, it's a chance to put a spotlight on the fact that we bring together exceptional tasting Scotch Whiskies from every corner of Scotland. I'm particularly excited to see the campaign come to life in Global Travel as we know that Johnnie Walker is synonymous with millions of travellers across the world as a Scotch whisky that people can enjoy when they get together with friends and family."

The new Johnnie Walker campaign will be live in London Heathrow and Edinburgh Airport until September 2018.

Visit Diageo's global responsible drinking resource, http://www.DRINKiQ.com, for information, initiatives, and ways to share best practice.

[1] IWSR 2017

Source: Johnnie Walker

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)


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