(스위스 바젤 및 플로리다주 올랜도 2018년 6월 22일 PRNewswire=연합뉴스) 제78회 미국당뇨병학회(American Diabetes Association) 학술회의가 오늘 플로리다 주 올랜도에서 열렸다. Ascensia Diabetes Care는 Ascensia Diabetes Challenge 우승자로 영국의 Whisk를 선정했다. Ascensia Diabetes Challenge는 제2형 당뇨병 관리를 지원하는 디지털 솔루션을 찾는 세계적인 혁신 대회다.
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Whisk가 상을 받게 된 혁신 솔루션은 맛 선호도와 기피음식을 기반으로 개인화된 음식을 추천하고자 인공 지능(AI)을 사용하며, 당뇨병 환자를 위해 혈당 데이터까지 확장되는 요리 코치 솔루션이다. 오늘 오후 Whisk는 올랜도에서 열린 2018 DiabetesMine D-데이터 교류 행사에서 이 솔루션을 당뇨병 커뮤니티에 처음으로 소개할 예정이다.
Whisk 플랫폼은 AI로 구동되는 영양 플랫폼으로, 사용자가 개인적인 맛 선호도, 시간 제약, 예산, 날씨 및 식단 제한이나 알레르기 같은 요인을 바탕으로 조리법을 검색할 수 있도록 지원한다. 사용자가 식사 계획에 조리법을 하나 추가하면, 세계 굴지의 식료품 소매업체의 온라인 장바구니에 자동으로 추가돼 원활한 재료 구매를 지원한다.
Ascensia Diabetes Challenge에서 우승한 Whisk는 환자의 혈당 기록으로부터 정보를 얻고, 환자의 개인별 당뇨병에 더욱 맞춤한 음식 추천을 하는 개인화된 음식 체험을 제2형 당뇨병 환자에게 제공할 계획이다. AI는 Ascensi의 혈당 모니터링 시스템에서 제공된 정보를 기반으로 사용자의 혈당 수치가 특정 음식과 조리법에 어떻게 반응하는지 파악하고, 사용자가 적정 범위 내로 혈당 수치를 유지하는 데 도움이 되는 당뇨병 맞춤 식사를 계획하도록 돕는다. 이 당뇨병 요리 코치 솔루션은 개인화된 조리법 추천을 하는 것으로 시작되며, 차후 간편식과 레스토랑 추천까지 할 정도로 발전할 전망이다.
Ascensia Diabetes Care CEO 겸 사장 Michael Kloss는 "영양과 음식 선택은 제2형 당뇨병 관리에서 매우 큰 부분을 차지한다"라며 "심사위원단과 나는 Whisk의 현재 도구 및 제2형 당뇨병 환자를 위한 도구 개발 계획 방식으로부터 깊은 인상을 받았다"고 소감을 밝혔다. 이어 그는 "제2형 당뇨병 환자가 자신만의 혈당 데이터와 음식 선호도를 기반으로 개인화된 맞춤 식사 추천을 받을 수 있도록 지원함으로써, 수백만 명의 제2형 당뇨병 환자가 스스로 즐길 만한 더욱 건강한 음식을 선택할 수 있도록 힘을 부여할 계획"이라고 덧붙였다.
Whisk의 솔루션은 25개국에서 제출된 116개 솔루션 중에서 선정됐다. 제2형 당뇨병 환자를 위해 이 흥미진진하고 새로운 서비스를 구축하고 시범 운영할 수 있도록 상금 100,000유로가 수여될 예정이다. Whisk는 이 솔루션을 환자에게 공급하기 위해 Ascensia Diabetes Care와 긴밀하게 협력할 계획이다.
Whisk의 핵심 기술은 Food Genome™이라는 광범위한 음식 온톨로지를 이용한다. Food Genome은 거시적 및 미시적 영양 데이터, 맛 성분, 매장 가용성, 가격 및 홍보 등을 통합하고 파악한다. Whisk는 현재 미국, 영국 및 호주에서 솔루션을 공급하고 있으며, 월마트, 테스코 및 아마존 프레쉬를 포함한 식료품 소매업체에서 매달 50만 건의 쇼핑 목록을 지원받고 있다.
Whisk 설립자 겸 CEO Nick Holzherr는 "Ascensia Diabetes Challenge 우승자로 선정된 것은 매우 기쁜 일"이라며 "제2형 당뇨병은 최근 수년 사이에 전염병 수준으로 증가했다"라고 말했다. 이어 그는 "제2형 당뇨병 환자가 오래 지속되는 라이프스타일 변화를 이루도록 지원할 솔루션을 만들게 돼 기쁘다"라면서 "Ascensia Diabetes Care와의 협력을 통해 제2형 당뇨병 관리 방식을 바꾸는 데 일조하고자 한다"라고 설명했다.
Ascensia Diabetes Challenge는 두 개의 2등상도 수여했다. 미국의 Qstream은 spaced education이라는 개념에 흥미로운 게임 메카닉스를 결합한 모바일 학습 플랫폼으로 2등상을 받았다. 이 플랫폼은 의미있는 행동 변화를 장려하며, 최근에 실시된 무작위 실험에서 당뇨병 환자의 HbA1c 수치를 지속적이고 유의미하게 낮추는 것으로 입증됐다.[1] 독일에 기반을 둔 의료 인공 지능 소프트웨어 업체 xBird도 2등상을 받았다. xBird의 소프트웨어는 스마트폰과 웨어러블 장치가 수집한 마이크로 움직임을 분석하고, 이를 지금까지의 혈당 데이터와 상호 참조함으로써 잠재적인 저혈당 및 과혈당 사건을 예측하고 감지한다. 2등상 수상자에게는 추가 솔루션 개발을 위한 상금 각각 30,000유로가 지급된다.
Walk With Path는 당뇨병으로 인한 말초 신경병증 환자를 위한 고도로 혁신적이고 활동적인 깔창으로 인정받았다. Walk With Path의 깔창은 사용자가 걷는 동안 앱으로 추적 가능한 진동 피드백을 제공하고, 사용자가 더 제대로 균형을 잡도록 지원함으로써 낙상 위험을 낮춘다. Ascensia는 Walk With Path가 당뇨병 환자를 대상으로 개념 증명 연구를 하도록 지원할 예정이다.
Michael Ascensia Diabetes Care 대표는 "제2형 당뇨병 관리에 일대 혁명을 불러일으킬 이들 양질의 디지털 솔루션과 손을 잡게 돼 무척 기쁘다"라며 "이들 수상작은 디지털 건강 세계로 진입하고 있는 흥미진진한 시대라는 점과 더불어 기술 발전과 디지털 역량이 충족되지 못한 절박한 욕구를 충족시키는 데 있어 중대한 역할을 하는 방식을 부각시킨다"라고 덧붙였다.
Ascensia Diabetes Challenge, 심사위원 및 심사 기준에 관한 추가 정보는 https://ascensiadiabeteschallenge.com/을 참조한다.
추가 정보 문의:
Joseph Delahunty, VP, Global Head of Communications
Ascensia Diabetes Care
이메일: joseph.delahunty@ascensia.com
참고
1. Kerfoot BP et al. Diabetes Care (2017) 40:1218-1225
출처: Ascensia Diabetes Care
Whisk's AI-Powered Culinary Coach Named as Winner of Ascensia Diabetes Challenge
BASEL, Switzerland and ORLANDO, Florida, June 22, 2018/PRNewswire/ -- Today, at the American Diabetes Association's 78th Scientific Sessions in Orlando, Florida, Ascensia Diabetes Care has revealed that UK-based Whisk have been selected as the winner of the Ascensia Diabetes Challenge, a global innovation competition that set out to find digital solutions to support type 2 diabetes management.
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(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/709496/Ascensia_Diabetes_Integration.jpg )
Whisk's winning innovation is a Culinary Coach that uses artificial intelligence (AI) to provide personalized food recommendations based on flavor preferences and food avoidance, that will be expanded to use blood glucose data for people with diabetes. Later today, Whisk will be presenting their winning solution to the diabetes community for the first time at the 2018 DiabetesMine D-Data Exchange Event in Orlando.
The Whisk platform is an AI-powered nutrition platform that currently enables users to browse recipes based on factors including their personal taste preferences, time constraints, budgets, weather and dietary restrictions or allergies. Once a user adds a recipe to their meal plan, it can be automatically added to an online shopping cart at some of the world's leading grocery retailers, seamlessly allowing them to buy ingredients.
As winner of the challenge, Whisk plan to create a personalized food experience for people with type 2 diabetes that will learn from their blood glucose readings and make food recommendations that are more tailored to their own diabetes. Using readings from Ascensia's blood glucose monitoring systems, the AI will learn how the user's blood glucose readings react to specific foods and recipes, allowing them to build a tailored meal plan for their diabetes that can help to keep their blood glucose in range. The Culinary Coach for diabetes will start by providing personalized recipe recommendations, and will in the future develop to suggest convenience foods and restaurant options.
Michael Kloss, CEO and President of Ascensia Diabetes Care, said: "Nutrition and food selection is a huge component of type 2 diabetes management. The panel of judges and I were hugely impressed by Whisk's current tool and how they plan to develop it for people with type 2 diabetes. By helping people with type 2 diabetes find personalized and tailored meal recommendations that are based on their own blood glucose data and food preferences, we have the potential to empower millions of people with type 2 diabetes to make healthier food choices that they will enjoy."
Whisk's solution was selected from 116 entries that were submitted to the challenge from 25 countries and they will receive a cash prize of €100,000 to build and pilot this exciting new service for people with type 2 diabetes, working closely with Ascensia Diabetes Care to bring it to patients.
Whisk's core technology uses extensive food ontology known as the Food Genome™, that incorporates and understands macro and micro-nutritional data, flavor compounds, store availability, price and promotions. Whisk is currently available in the US, UK and Australia, powering half a million shopping lists every month at grocery retailers including Walmart, Tesco and Amazon Fresh.
Nick Holzherr, Whisk Founder and CEO, said: "We are absolutely delighted to have been chosen as the winner of the Ascensia Diabetes Challenge. Type 2 diabetes has reached epidemic levels in recent years, and at Whisk we are excited to be building a solution that we feel can help support these patients to make lasting lifestyle changes. We hope that through our work with Ascensia Diabetes Care, we can help to change the way this condition is managed."
The competition also awarded two runners-up prizes. US-based Qstream were awarded a runner-up prize for their mobile learning platform that combines a concept known as spaced education with engaging game mechanics. This platform is designed to encourage meaningful behavior change and has been proven in a recent randomized trial to generate sustained and meaningful reductions in HbA1c in people with diabetes.[1] xBird, a Germany-based medical artificial intelligence software company was also named as a runner-up. Their software analyzes micro-movements, collected by smartphones and wearables, and cross references them with historical blood glucose data, with the aim of being able to predict and detect potential hypo- and hyperglycemic events. Both runners-up will receive a cash prize of €30,000 to further develop their solutions.
Walk With Path were also recognized for their highly innovative active insole for people with peripheral neuropathy due to diabetes. Their insole provides vibrational feedback during walking that can be tracked via an app and is designed to help people achieve better balance, thereby reducing the risk of falls. Ascensia will support Walk with Path to conduct a proof of concept study in patients with diabetes.
Michael added, "We are very excited to partner with such high quality digital solutions that could help revolutionize type 2 diabetes management. These winning solutions highlight the exciting times we are now entering in the world of digital health and how technological advances and digital capabilities can play a massive part in meeting an urgent area of unmet need."
For further information on the Ascensia Diabetes Challenge, the judges and judging criteria, please visit: https://ascensiadiabeteschallenge.com.
For more information, please contact:
Joseph Delahunty, VP, Global Head of Communications
Ascensia Diabetes Care
E-mail: joseph.delahunty@ascensia.com
References
1. Kerfoot BP et al. Diabetes Care (2017) 40:1218-1225
Source: Ascensia Diabetes Care
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