(서울 2018년 9월 10일 PRNewswire=연합뉴스) 모바일 딥링크 솔루션사 브랜치(Branch[https://branch.io/ ])가 글로벌 모바일 광고효과 측정 업체 튠(TUNE)[https://www.tune.com/ko/ ]을 인수했다. 이번 인수를 통해 튠의 주요 제품인 어트리뷰션 애널리틱스와 튠의 인력이 브랜치에 합류하게 되었다. 두 기업은 미국에 본사를 두고 있고 튠은 서울에 지사를 운영 중이며, 이번 인수를 통해 브랜치의 크로스 플랫폼 딥링크 기술과 튠의 모바일 광고효과 측정 기술이 결합할 예정이다.
튠 최고경영자 피터 해밀턴(Peter Hamilton)은, "튠 입장에서 이번 결과는 매우 반가운 소식이다. 튠은 모바일 마케터를 위해 구축한 어트리뷰션 플랫폼에 대한 자부심이 있으며, 앞으로 더욱 발전하는데 브랜치만한 파트너사가 없다고 본다"며, "모바일 생태계를 딥링크로 연결하는 브랜치의 혁신적인 기술과, 튠의 모바일 광고효과 측정 전문성이 결합하여 앞으로 고객사의 성장에 큰 원동력이 될 것"이라고 말했다.
다양한 플랫폼 환경에서도 사용자가 모바일 앱의 특정 페이지나 콘텐츠로 이동할 수 있게 하는 딥링크 기술을 통해 북미 시장의 딥링크 선두주자로 자리매김한 브랜치는, 파편화된 디지털 환경 속에서도 최적화된 사용자 경험을 제공하여 성장을 이뤘고, 현재 4만 개 이상의 앱과 천억 개의 링크를 지원하고 있다. 튠의 어트리뷰션 애널리틱스는 다수의 포천 100대 (Fortune 100) 기업이 사용 중인 모바일 광고 효과 측정 기술로서, 이번 전략적 인수를 통해 오늘날의 복잡한 디지털 마케팅 생태계에서 기업들은 사용자에게 더욱 일관성 있는 경험을 제공하며 정확하게 마케팅 효과를 측정할 수 있게 될 것이다.
알렉스 오스틴(Alex Austin) 브랜치 최고경영자는, "브랜치와 튠의 경영진은 긴밀한 협력관계를 구축해왔으며, 2011년부터 모바일 어트리뷰션이라는 산업을 창조한 튠과 협업할 수 있게 되어 영광이다"면서, "튠과 브랜치는 최상급 고객 서비스와 개인정보를 보호를 최우선으로 두는 가치관을 공유한다. 튠의 수년간의 경험과 브랜치의 혁신적인 기술, 제품과 전략적인 파트너십의 결합으로 인해 모바일 마케팅의 새로운 시대가 열릴 것"이라고 밝혔다.
튠 어트리뷰션 애널리틱스를 사용해온 기존 국내 고객들에게 앞으로도 변함없는 수준의 측정 기술, 부정행위 감지, 리포팅과 고객지원이 제공된다. 또한, 브랜치가 제공하는 업계 최상급의 모바일 마케팅 및 딥링크 플랫폼을 활용할 수 있으며, 브랜치의 페이스북 모바일 측정 파트너(MMP) 지위를 통해 페이스북 광고효과도 측정할 수 있게 된다.
글로벌 조직의 통합
튠과 브랜치는 현재 전 세계 다수의 지사에서 고객을 보유하고 있습니다. 이번 인수를 통해 실리콘밸리, 레드우드 시티, 시애틀, 뉴욕을 비롯한 다수의 북미 지역과, 서울, 북경, 도쿄, 베를린, 방갈로르, 모스크바, 이스탄불 및 싱가포르에 있는 팀과 지사에서 고객사를 위한 서비스를 제공할 예정입니다.
브랜치 소개
브랜치는 다양한 디바이스, 플랫폼 및 채널 상에서 사용자 환경과 측정을 통합하는 솔루션을 통해 업계를 선도하는 크로스 플랫폼을 제공합니다. 전 세계 30억 명 이상의 월간 사용자를 대상으로 딥링크 기술을 제공하고 있으며, Airbnb, Pinterest, Audible, Tinder, Reddit, Buzzfeed, Twitch, APUS, OfferUp, Groupon, Poshmark를 비롯하여 4만 개 이상의 앱이 활용하는 안정적인 크로스 플랫폼 마케팅, 인게이지먼트 및 측정 솔루션입니다.
튠 소개
튠은 퍼포먼스 마케터들에게 최상급의 광고효과 측정과 파트너 관리 솔루션을 제공합니다. 튠의 퍼포먼스 마케팅 솔루션은 마케팅에 대한 투자에 대한 효과를 측정하는 도구로서 세계적으로 대표적인 브랜드, 광고 네트워크사와 플랫폼사의 신뢰를 받고 있습니다. 튠 해스오퍼스는 퍼포먼스 마케팅 파트너 관리를 위해 가장 널리 채택된 기업용 소프트웨어형 서비스입니다. 튠 솔루션은 국내에서 넷마블, 엔씨소프트, 위메프, 쿠팡을 비롯하여 전 세계적으로 Expedia, CVS, Subway, GlobalWide Media, The New York Times, Line Corporation, Baidu Inc., WeQ and AppLift를 비롯한 다양한 고객사들과 함께하고 있습니다. 더욱 자세한 정보는 www.tune.com/ko를 통해 알아볼 수 있습니다.
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출처: 브랜치(Branch)
Branch Acquires TUNE's Attribution Analytics In Landmark Mobile Marketing Acquisition
REDWOOD CITY, California, Sept. 10, 2018 /PRNewswire/ -- Branch (www.branch.io), the fastest growing cross-platform solution for links and measurement, is acquiring TUNE's Attribution Analytics platform and team. The acquisition will combine Branch's cross-platform deep linking and measurement with TUNE's mobile attribution expertise to form the industry's leading marketing and measurement platform.
"This is an exciting outcome for the team at TUNE. I am proud of the attribution platform and team we built to serve mobile marketers, and I believe that Branch is the absolute best partner to bring our industry to the next level," said Peter Hamilton, CEO of TUNE. "I was amazed to learn just how much the product and engineering teams at Branch have accomplished in the last year, outpacing the competition in our space. Combining Branch's fresh approach to linking and technology with TUNE's service level and experience in measurement will have a major impact on the ongoing success of our customers."
A leading provider of cross platform linking and measurement, Branch first made its mark as a solution for mobile deep linking, solving for the best customer experience across digital properties. Today, Branch supports more than 40,000 apps and 100 billion links across the web and apps. TUNE's Attribution Analytics provides advanced mobile measurement to many of the world's largest and best-known Fortune 100 organizations. The strategic acquisition by Branch of TUNE's attribution business will provide a unified approach to creating and measuring cross-platform experiences that span today's complex digital marketing ecosystem.
"I've built strong relationships with the leadership at TUNE, and I'm honored to team up with the company that invented the mobile attribution industry in 2011," said Alex Austin, CEO of Branch. "TUNE has always been a steward of Branch's core values, especially when it comes to putting user experience and privacy first. Combining TUNE's years of learning with Branch's innovation, raw product execution, and key strategic partnerships is the beginning of a new era of mobile marketing. It's going to be an incredible ride."
Existing TUNE Attribution Analytics customers will continue to receive the same high level of service they have come to expect. TUNE's measurement, attribution, fraud detection, reporting and all other services will continue uninterrupted, and will be integrated into Branch solutions. In addition, TUNE customers gain access to Branch's powerful mobile marketing and deep linking platform, as well as gain a clear path of access to Facebook measurement through Branch's recently announced Facebook Mobile Measurement Partner status (https://branch.io/facebook-mmp/).
One Global Organization
As global companies, TUNE and Branch have offices and customers around the world. Through this acquisition, Branch will have a strong sales and go-to-market presence in North American cities including Redwood City, CA, Seattle, and New York. Globally, the company will continue to serve customers from physical offices in London, Berlin, Bangalore, Moscow, Delhi, Seoul, Istanbul, Tokyo, and Singapore.
About Branch (www.branch.io)
Branch provides the leading cross-platform linking and attribution platform with solutions that unify user experience and measurement across different devices, platforms, and channels. Branch powers mobile links and measurement to over 3 billion monthly users across the globe, and is a trusted cross-platform marketing, engagement and measurement solution for over 40,000 apps ― including Airbnb, Pinterest, Audible, Tinder, Reddit, Buzzfeed, Twitch, OfferUp, Groupon, Poshmark and many more.
About TUNE ( www.tune.com )
TUNE helps performance marketers maximize their ROI through powerful measurement and partner management solutions. Our performance marketing solutions are trusted by the world's biggest brands, ad networks, and ad platforms to tie marketing investments to measurable outcomes. HasOffers by TUNE is the first and most widely adopted SaaS platform for performance marketing partnerships. TUNE solutions are used by Expedia, CVS, Subway, GlobalWide Media, The New York Times, Line Corporation, Baidu Inc., WeQ and AppLift.
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Source: Branch
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