-- 지속 가능한 여행 분야 스타트업 발굴
(서울, 2018년 11월 1일 PRNewswire=연합뉴스) 여행 기술 업계 및 온라인 숙소 예약의 선두주자인 부킹닷컴은 오는 1일부터 지속 가능한 여행 분야 내 스타트업을 대상으로 한 ‘부킹부스터 3.0(Booking Booster 3.0)’ 프로그램 지원서 접수를 시작한다고 밝혔다.
올해로 3회째를 맞는 부킹부스터는 여행 산업의 지속 가능성 문제를 해결하기 위해 기술력을 바탕으로 혁신적인 도전을 하는 스타트업 발굴을 위해 부킹닷컴에서 주최하는 프로그램이다. 본 프로그램을 통해 부킹닷컴은 전 세계 스타트업 10곳을 선정, 총 200만 유로(약 25억 원)를 지원하고 2019년 5월 네덜란드 암스테르담에서 3주간 다양한 강의 및 워크숍 프로그램을 진행할 예정이다.
또한, 부킹부스터 프로그램 3주년을 기념하며 역대 수상팀의 프로젝트를 포함하여 여행 산업의 지속 가능성 문제 해결을 위해 △여행 산업에서 발생하는 수익 및 효과의 균등한 분배, △여행 기술을 통한 여성의 경제적 기회 창출, △자원 부족 지역 커뮤니티의 포괄적 성장 촉진, △환경 보전 등 스타트업들의 혁신적인 노력이 두드러지는 분야 4가지를 선정했다.
2019 부킹부스터 프로그램 접수 마감은 2018년 12월 2일까지로, 전 세계 스타트업은 모두 지원 가능하다. 자세한 정보는 Booking Cares 웹사이트 내 Booking Booster 섹션에서 확인할 수 있다.
부킹닷컴에 대하여
1996년 암스테르담에서 설립된 부킹닷컴(Booking.com)은 네덜란드 소규모 스타트업으로 시작하여 전 세계 최대의 여행 e커머스 기업으로 성장했다. 부킹홀딩스(Booking Holdings Inc. (NASDAQ: BKNG)) 그룹사인 부킹닷컴은 전 세계 70개국 198개 오피스에 17,000여 명의 직원을 두고 있다.
온 세상 사람들이 세계를 경험할 수 있도록 한다는 목표 아래, 부킹닷컴은 누구나 손쉽게 원하는 여행을 만들어갈 수 있도록 기술적인 투자를 아끼지 않고 있다. 전 세계에서 가장 넓은 숙소 선택의 폭을 자랑하는 부킹닷컴은 아파트, 휴가지 하우스, 비앤비부터 5성급 럭셔리 호텔, 트리하우스, 심지어는 이글루까지 550만 개 이상의 다양한 숙박 옵션을 자랑한다.
부킹닷컴의 웹사이트와 모바일 앱은 43개의 언어로 사용 가능하며, 전 세계 230개 국가에 있는 14만3천 개의 여행지에서 2천8백만 개 이상의 숙박 옵션을 제공하며, 부킹닷컴 플랫폼에서는 매일 150만 박 이상의 예약이 이뤄진다.
부킹닷컴 고객은 별도의 예약 수수료 없이 최저가 맞춤정책을 통한 최상의 요금으로 출장, 휴가 등 다양한 여행 목적에 따라 즉시 원하는 숙소를 예약할 수 있으며, 하루 24시간 연중무휴로 서비스를 제공하는 고객지원팀을 통해 언제나 43개의 언어로 도움을 받을 수 있다.
Booking.com에서는 인스타그램[https://www.instagram.com/bookingcom/ ], 페이스북[http://www.facebook.com/bookingcom ], 트위터[https://twitter.com/bookingcom ] 계정을 운영하고 있다. 최신 뉴스, 정보, 분석 자료는 글로벌 미디어룸[https://news.booking.com/ko-ko/ ]에서 확인 가능하다.
미디어 문의
SeoulBKC@edelman.com / 02-2022-8264
출처: 부킹닷컴(Booking.com)
Booking Booster 3.0: Booking.com Highlights Key Areas Being Tackled by Enterprising Startups in Sustainable Tourism
-- Applications open today for third annual Booking Booster accelerator program for startups in sustainable tourism
AMSTERDAM, November 1, 2018/PRNewswire/ -- Today Booking.com, a leader in travel technology, announces the opening of applications for the third annual Booking Booster accelerator program for startups in sustainable tourism. Booking.com is calling startups from around the world that are building technology-driven solutions to sustainable travel challenges - in multiple areas - to apply for support from its €2 million fund. To celebrate, Booking.com also highlights four key areas of innovation being driven by startups addressing sustainability issues in the travel industry, including projects from previous program winners.
"Going into the program's third year, we are increasingly impressed with the amazing entrepreneurial spirit of the startups who apply for Booking Booster and the inspiring innovations they are developing in key areas related to tourism dispersal, creating new economic opportunities for women, promoting inclusive growth for under-resourced communities and developing cutting-edge technical solutions that help keep destinations happy and healthy in every corner of the globe," said Gillian Tans, President and CEO of Booking.com. "We truly believe in the power of technology to transform how we all experience the world for the better, and are looking forward to supporting the next wave of change-makers who are seeking to have a lasting, sustainable impact on the travel industry at large."
Applications close on December 2, so interested startups should visit the Booking Booster [https://booster.bookingcares.com/booster-2019-about ] section on the Booking Cares website for full information and additional details.
Visit the Booking.com global media room for the full release [https://globalnews.booking.com/booking-booster-30-bookingcom-highlights-key-areas-being-tackled-by-enterprising-startups-in-sustainable-tourism/ ].
About Booking.com:
Established in 1996 in Amsterdam, Booking.com B.V. has grown from a small Dutch start-up to one of the largest travel e-commerce companies in the world. Part of Booking Holdings Inc. (NASDAQ: BKNG), Booking.com now employs more than 17,000 employees in over 200 offices in 70 countries worldwide. With a mission to empower people to experience the world, Booking.com invests in digital technology that helps take the friction out of travel. The Booking.com website and mobile apps are available in 43 languages, offer over 29 million total reported listings and cover more than 143,000 destinations in 230 countries and territories worldwide.
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Source: Booking.com
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