[PRNewswire] WeDo Technologies, 가트너 보고서에서 'Vendor to Watch'로 선정돼

입력 2019-02-01 09:25  

[PRNewswire] WeDo Technologies, 가트너 보고서에서 'Vendor to Watch'로 선정돼

-- WeDo Technologies, 자사의 사기관리 솔루션 인정 받아

(워싱턴 2019년 1월 31일 PRNewswire=연합뉴스) 수익보장과 사기관리 부문의 세계적 선도기업인 WeDo Technologies가 가트너의 "Market Trends: Maximizing the Value of Analytics, Artificial Intelligence and Automation in CSP Fraud Management" 보고서*에서 'Vendor to Watch'로 선정됐다. CSP 사업에서 사기관리와 수익보장에 초점을 맞춘 가트너 보고서에서 WeDo Technologies는 6개월 동안 세 번째로 이름을 올렸다.

(로고: http://mma.prnewswire.com/media/460947/WeDo_Technologies_Logo.jpg )
(사진: https://mma.prnewswire.com/media/815461/WeDo_Technologies.jpg )

통신사기관리협회(Communications Fraud Control Association, CFCA)에 따르면, 세계적으로 통신사기 손실액이 매년 292억 달러에 달하며, 이 비용은 디지털 서비스와 사물 인터넷의 성장으로 인해 계속 증가할 전망이라고 한다. 가트너 보고서는 통신 서비스 공급업체(communication service provider, CSP)가 머신 러닝에 투자하면서 가장 큰 영향력을 미칠 사기관리 영역을 평가한다. 특히 새로운 디지털 서비스로 인해 사기꾼들이 악용할 수 있는 추가 기회가 발생함에 따라, 사기관리 개선을 위해 머신 러닝과 AI를 도입하는 CSP가 점점 증가하는 추세다.

WeDo Technologies CEO Rui Paiva는 "인공 지능과 머신 러닝 역량은 통신사가 사업 모델을 변혁할 때 발생하는 새로운 사기 위협을 완화하는 데 중요한 역할을 한다"며 "가트너로부터 인정을 받아 기쁘게 생각한다. 지난 5년간 자사는 사기관리와 수익보장에 AI와 머신 러닝을 적용하는 데 대대적으로 투자했으며, 자동 한계치 정의와 딥 러닝 이상치 발견(디지털 시대에서 사기 감소에 핵심적인 역량) 부문에서 돌파구를 개척했다"라고 언급했다.

WeDo의 위기관리 소프트웨어(사기관리, 수익보장, 사업보장 포함)는 5G와 IoT를 준비하는 CSP의 디지털 변혁 전략을 지원하는 포괄적인 도구 세트를 제공한다. RAID 위기관리 플랫폼은 머신 러닝과 AI 역량을 제공하는 한편, 최상의 확장성과 유연성을 CSP에 제공하는 온-프레미스/클라우드 기반 플랫폼이다.

* 가트너, Trends: Maximizing the Value of Analytics, Artificial Intelligence and Automation in CSP Fraud Management[https://www.gartner.com/doc/3896873?ref=AnalystProfile&srcId=1-4554397745 ], Charlotte Patrick, Norbert Scholz, Johanna Stjerna, Jonathan Care, 2018년 12월 21일.

WeDo Technologies 소개
2001년에 설립된 WeDo Technologies는 수익보장[https://www.wedotechnologies.com/en/products/risk-management/revenue-assurance/ ]과 사기관리[https://www.wedotechnologies.com/en/products/risk-management/fraud-management/ ] 소프트웨어 솔루션 부문에서 전 세계 시장 선두를 달리고 있다.

WeDo Technologies는 전 세계 통신사와 통신서비스 공급업체에 소프트웨어 및 전문가 컨설팅을 제공한다. 현재 WeDo Technologies는 600명이 넘는 고도로 숙련된 전문적인 전문가로 구성된 네트워크를 바탕으로 108개국에서 200개가 넘는 고객사를 보유하고 있다. WeDo Technologies는 미국, 유럽, 아시아 태평양, 중동, 아프리카, 중앙아메리카 및 남미에 사무실을 두고 있다.

WeDo Technologies의 소프트웨어는 다량의 데이터를 분석함으로써 과정 모니터, 제어, 관리 및 최적화를 지원하고, 이를 통해 수익 보호와 위험 완화를 보장한다.

세계 굴지의 블루칩 조직을 포함해 200개가 넘는 고객사를 보유하는 WeDo Technologies는 계속되는 변혁 여정을 따라 고객의 성공을 보장하는 지속적인 혁신업체로 오랜 시간 인정받아왔다.

WeDo Technologies. 미지의 대상을 파악하는 기업.

http://www.wedotechnologies.com

최신 소식: @WeDoNews [https://twitter.com/WeDoNews ]

문의처

QUEXOR GROUP INC.

Barbara Henris
bhenris@quexor.com
모바일: +1(703)470-9446

Product Marketing and Analyst Relations - WeDo Technologies
Carlos Marques
carlos.marques@wedotechnologies.com
모바일: +351-939650124

Public Relations and Corporate Communications - WeDo Technologies
Inez Correa de Sa
inez.sa@wedotechnologies.com
모바일: +351-939650788

출처: WeDo Technologies



WeDo Technologies Named a Vendor to Watch in Gartner Report

-- WeDo Technologies recognized for its fraud management solutions

WASHINGTON, January 31, 2019/PRNewswire/ -- WeDo Technologies - worldwide leader in revenue assurance and fraud management, has been named a Vendor to Watch in Gartner's "Market Trends: Maximizing the Value of Analytics, Artificial Intelligence and Automation in CSP Fraud Management" report*. This marks the third time in six months that WeDo Technologies has been cited by Gartner in its reports focused on fraud management, revenue assurance in CSP operations.

(Logo: http://mma.prnewswire.com/media/460947/WeDo_Technologies_Logo.jpg )
(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/815461/WeDo_Technologies.jpg )

According to the Communications Fraud Control Association (CFCA), global telecom fraud losses total $29.2 billion per year, with this number expected to rise with the growth of digital services and the Internet of Things. The Gartner report assesses areas within fraud management where communication service providers (CSPs) can achieve the biggest impact when investing in machine learning. CSPs are increasingly looking to machine learning and AI to help them improve fraud management, particularly as new digital services provide additional opportunities for fraudsters to exploit.

"Artificial intelligence and machine learning capabilities are critical to mitigate the new fraud threats arising as telecom operators transform their business models. WeDo Technologies is pleased to be recognized by Gartner. . For the past five years we have invested heavily in in applying AI and Machine Learning to fraud management and revenue assurance, pioneering breakthroughs in automatic threshold definition and deep learning outlier detection - capabilities that will be vital to reduce fraud in the digital era," commented Rui Paiva, CEO of WeDo Technologies.

WeDo's risk management software, spanning fraud management, revenue assurance and business assurance, provide a comprehensive set of tools to support CSP's digital transformation strategies as they prepare for 5G and IoT. In addition to providing machine learning and AI capabilities, the RAID.Risk Management platform is an on-premise / cloud-based platform that provides CSPs with unrivalled scalability and flexibility.

* Gartner, Market Trends: Maximizing the Value of Analytics, Artificial Intelligence and Automation in CSP Fraud Management [https://www.gartner.com/doc/3896873?ref=AnalystProfile&srcId=1-4554397745 ], Charlotte Patrick, Norbert Scholz, Johanna Stjerna, Jonathan Care, 21 December 2018.

About WeDo Technologies
Founded in 2001, WeDo Technologies is the global market leader in Revenue Assurance [https://www.wedotechnologies.com/en/products/risk-management/revenue-assurance/ ] and Fraud Management [https://www.wedotechnologies.com/en/products/risk-management/fraud-management/ ] software solutions.

WeDo Technologies provides software and expert consulting to Telecom Operators and Communication Service Providers worldwide. Currently we count with over 200 customers, spread across 108 countries, with a network of 600+ highly-skilled professional experts. Our offices are geographically spread in the US, Europe, Asia-Pacific, Middle East, Africa, Central and South America.

WeDo Technologies' software analyzes large quantities of data allowing to monitor, control, manage and optimize processes, ensuring revenue protection and risk mitigation.

With over 200 customers - including some of the world's leading blue chip organizations - WeDo Technologies has long been recognized as a constant innovator in assuring the success of its customers along a journey of continuous transformation.

WeDo Technologies. Know The Unknown.

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Latest news @WeDoNews [https://twitter.com/WeDoNews ]

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Mob.: +1(703)470-9446

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Source: WeDo Technologies

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)


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