-- 콘텐츠 제작 전략 수립의 필요성을 부각
-- 제작된 콘텐츠의 범람은 마케터들이 기업가적 접근 마인드를 갖도록 요구
(덴버 2019년 4월 23일 PRNewswire=연합뉴스) 애드버타이징프로덕션리소시즈[Advertising Production Resources (APR)]는 동사의 제18차 연간 광고 트렌드 보고서를 발표했다. 동 트렌드 보고서는 APR이 세계적인 기업들이 연간 마케팅 제작 비용으로 지출하는 10억 달러 이상을 관리하면서 세계적 차원에서 입수한 정보와 자료를 취합한 것이다. 동 트렌드 보고서는 APR이 다양한 업계에 속한 60개 이상의 회사들과 같이 일하면서 발견했으며 오늘날의 현대적인 마케팅 지형 속에서 콘텐츠를 효율적이며 효과적으로 제작하는 방법에 대한 통찰 제공 내용을 나타낸 것이다.
가장 중요한 트렌드는 전 단계 자산 계획에 대한 당면 니즈로서 기업들이 전례 없는 양의 콘텐츠를 제작하게 됨에 따라 올해 티핑 포인트에 도달할 것이다. 전반적인 콘텐츠 제작 생태계 평가와 각각의 공급자(외부 에이전시, 사내 에이전시, 하이엔드 제작사, 대량 콘텐츠 엔진 등)이 제작한 콘텐츠 중 무엇이 최고인가에 대한 결정, 미디어 및/혹은 지역에 따른 사용권 협상, 전자상거래, 소셜미디어, 인플루언서 등과 같이 대량 작업을 위한 더 스마트하고 더 효율적인 콘텐츠 제작 전략의 수립이 그것이다. 그러한 자산 계획의 중요한 몇몇 결과물은 ROI 증대, 콘텐츠 기획, 제작사 및 미디어 사이 점들의 연결 개선과 마케터들의 콘텐츠 제작 결정에 대한 확신 제고 등이다.
APR 설립자 겸 CEO 질리언 깁스는 "우리는 모든 것들을 구축하고, 모색하며 질문할 수 있는 모두의 기회를 갖고 있기에 광고 업계를 혁신함으로써 발전을 이룰 수 있다"면서 "우리 자신들(마케터들)에게 실패를 빠르게 하고 배우며 진화할 수 있는 여지를 주자"고 말했다.
2019년과 그 이후에 예상되는 모든 것과 그 분석 자료는 APRTrends.com에서 업계 전문가들이 볼 수 있는 웨비나에 독점 게재되었다.
APR
콜로라도주 덴버에 본사가 있는 글로벌 사업체 애드버타이징프로덕션리소시즈(APR)는 마케터들이 현대의 콘텐츠 제작 생태계를 어떻게 정의할지에 대한 결정을 지원하는 콘텐츠 제작 최적화 컨설팅 기업이다. EPR은 세계적인 기업, 에이전시와 TV광고, 온라인 동영상, 소셜 콘텐츠, 웹사이트, 배너 광고, 앱, 모바일 콘텐츠, 인쇄물과 사진, 체험 기회 및 행사 등 모든 콘텐츠 플랫폼의 공급자들과 협력하는 28개 나라의 전문가 200명을 보유하고 있다. APR은 여성이 소유한 비상장 기업으로서 직원의 62%까지가 여성이며 전국여성기업협의회(WBENC)뿐만 아니라 위커넥트인터내셔널의 완전한 인증을 받았다. APR은 전국광고주협회(ANA)의 광고 제작 과목 교수 회원사이며 세계광고주연맹(WFA)의 공식 전략 파트너이다. 상세 정보가 필요할 경우 http://www.aprco.com/을 방문하기 바란다.
출처: APR
APR's Annual Advertising Production Trends Highlight The Need To Have A Content Production Strategy
-- The Onslaught of Content Produced Will Require an Entrepreneurial Approach for Marketers
DENVER, April 23, 2019 /PRNewswire/ -- Advertising Production Resources [APR] has released its 18th annual advertising production trends. These trends are an amalgamation of APR insights and observations from around the world from their management of over $1 billion in annual marketing production spend by global brands. The trends reveal what APR has discovered from working with over 60 companies across many different industries and helps to provide insights for how to produce content efficiently and effectively in today's modern marketing landscape.
The top trend is the immediate need for asset planning upstream, which will reach a tipping point this year as an unprecedented volume of content will be created by brands. Assessing the entire eco-system of creative production and determining which content is best produced by each provider (external agency, in-house agency, highend production company, a high-volume content engine, etc.); negotiating usage rights across mediums and/or geographies; developing a smarter and more efficient content production strategy for high-volume work, like e-commerce, social media, influencers, etc. A few critical outcomes of such asset planning include increased ROI, better connecting of the dots between creative, production and media, and higher marketer confidence in their content production decisions.
"We have a collective opportunity to build, explore and question everything so that we revolutionize the advertising industry for the greater good," said Jillian Gibbs, Founder and CEO of APR. "Let's give ourselves [marketers] the room to fail fast, learn and evolve."
The full findings and analysis of what to expect in 2019 and beyond were published exclusively on a webinar which is available to industry professionals at APRTrends.com.
About APR
A global business, with headquarters in Denver, Colorado, Advertising Production Resources (APR) is a creative production optimization consultancy that helps marketers determine how to define a modern creative production eco-system. APR has 200 experts in 28 countries who partner with global brands, agencies, and suppliers across all content platforms, including TV commercials, online videos, social content, websites, banner ads, apps, mobile content, print and photography, experiential and events. APR is a privately-held woman-owned company made up of 62% women in its workforce and is fully certified by the Women's Business Enterprise National Council (WBENC) as well as WEConnect International. APR is a faculty member of the Association of National Advertisers (ANA) on the subject of advertising production and an official strategic partner of the World Federation of Advertisers (WFA). For more information, please visit http://www.aprco.com/.
Source: APR
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