-- IDTechEx, 신규 보고서 발표
(보스턴 2019년 8월 23일 PRNewswire=연합뉴스) IDTechEx의 해당 주제에 대한 최신 보고서에 따르면, 2019년 웨어러블 기술 제품의 가치는 500억 달러를 넘는 것으로 나타났다. 실제로 웨어러블 기술 제품의 전체 시장 규모는 2014년 이후 두 배로 증가했으며, 지난 5년간 가전제품을 중심으로 가장 꾸준히 성공한 시장 중 하나다. 그러나 2019년에는 헤드라인 빈도가 감소하고, 투자는 더욱 집중되는 한편, 웨어러블 제품에 대한 과대광고는 사라졌다. IDTechEx의 웨어러블 기술에 대한 종합 연구는 지난 수년간 이 부문의 발전 성과 및 향후 10년간의 상황 변화를 예측한다. '웨어러블 기술 예측 2019-2029(Wearable Technology Forecasts 2019-2029)[https://www.idtechex.com/en/research-report/wearable-technology-forecasts-2019-2029/680 ]' 보고서는 웹사이트 www.IDTechEx.com/wearable에서 확인할 수 있다.
이 보고서는 지난 5년간 스마트 워치, 지속적 포도당 모니터링 장치(CGM), 보청기, 헤드폰 및 AR, VR 및 MR을 포함한 여러 주요 제품 유형의 성장 과정을 설명한다. 이 보고서는 이들 각 부문을 면밀히 살펴보고, 모든 주요 업체, 기술 및 각 제품 영역의 현재 테마에 대한 평가 및 시장 데이터를 제공한다. 또한, 이 시기에는 새로운 유형의 전자 스킨 패치에서부터 전자 섬유를 기반으로 한 스마트 의류, 신발, 반지, 헤드밴드 등의 새로운 형태의 기타 폼팩터에 이르는 다양한 신형 웨어러블 기술 제품이 많이 등장했다. IDTechEx 보고서는 48개의 개별 제품 유형을 평가함으로써, 모든 웨어러블 전자 제품에 대한 폭넓은 범위를 다루고 있다는 점에서 고유성이 있다.
이 보고서는 웨어러블 기술 환경을 부분의 합으로 파악한다. 보고서의 각 장은 훨씬 넓은 웨어러블 제품 테마 내에서 개별 제품 부문에 중점을 둔다. 개별 업체, 테마, 기술 및 진행, 부문 간 중복 및 경쟁의 최소화를 통해 이러한 제품 부문 내에서 최대한의 비교를 도출한다. 보고서의 각 장에서는 스마트 워치 및 피트니스 추적기, 스마트 안경(VR, AR 및 MR 포함), 음향 제품(헤드폰 및 보청기 포함), 스마트 의류 및 전자 섬유, 전자 스킨 패치 및 다양한 주제를 포함해 다양한 부문을 다루고 있다. IDTechEx는 지난 10년 동안 이 주제를 연구함으로써 수천 개의 다양한 회사(예: 1,200개 이상 회사의 데이터베이스 유지 관리)와 접촉해 수백 곳 이상의 회사에 대한 현장 방문, 대면 회의 및 전화 인터뷰를 가졌으며, 보고서 전반에 걸쳐 이러한 많은 대화를 포함시켰다.
보고서에서는 부문별 접근방식으로 살폈지만, '웨어러블'이라는 주제 아래 배치된 더 큰 그림을 살펴보면, 최근 수년간 매우 흥미로운 트렌드를 발견할 수 있다. 예컨대 IDTechEx는 보고서에 포함된 48개의 제품 예측라인 전반에 걸쳐 검색 트렌드, 특허 동향, 투자 데이터(펀딩 및 라운드 횟수), 제품 출시 횟수, 주요 수익 및 제품 출하량 자료를 포함한 '업계 현황'의 이해를 위해 일련의 관련 메트릭스를 추적한다. 동향 지표를 종합하면, 웨어러블 제품에 대한 곡선이 2015년에 정점에 도달한 이후 점점 낮아지고 있음을 알 수 있다. 이 과대 곡선은 2014년과 2015년 사이에 36%의 성장률로 정점에 도달했지만, 그 이후에는 매년 10~20%의 범위로 하락하고 있는데, 이는 실제로 전체 산업 성장률과 상대적으로 밀접한 관련성이 있음을 보여준다. 그러나 과대광고가 줄었음에도 불구하고, 웨어러블 제품의 성장률은 현재 이 부문에서 두 배의 연간 수익을 이끌고 있다. 데이터는 위 그림에 요약돼 있다.
IDTechEx의 보고서에 따르면, 비록 다른 곳으로 관심이 옮겨 가고 있음에도 불구하고, 웨어러블 기술 제품은 지속해서 상당한 성장을 보이고 있으며, 매년 수십억 달러의 새로운 수익을 창출하고 있다. 보고서, 목차, 언급된 회사 목록, 예측 데이터베이스 및 방법론, 주요 인사이트 및 기타 관련 정보에 대한 자세한 내용은 IDTechEx 웹사이트 www.IDTechEx.com/wearables의 보고서 페이지를 참조하거나 이메일 research@idtechex.com으로 문의한다.
IDTechEx에서 제공하는 웨어러블 기술 연구에 대한 자세한 내용은 웹사이트 www.IDTechEx.com/Research/WT를 방문한다. 또한, 해당 주제에 대해 다른 사람들과 연락하고 싶다면 2019년 11월 20~21에 미국 산타클라라에서 개최되는 IDTechEX 주관 '웨어러블 USA - 애플리케이션과 상업화(Wearable USA - Applications and Commercialization)' 행사를 참조한다. 웹사이트 www.WearableUSA.tech 참조.
IDTechEx는 리서치, 자문 및 행사 제품을 통해 전략적 사업 결정을 안내하며, 신기술을 통해 수익을 낼 수 있도록 지원한다. IDTechEx 리서치 및 자문에 관한 추가 정보는 이메일 research@IDTechEx.com으로 문의하거나 웹사이트 www.IDTechEx.com을 참조한다.
사진 - https://mma.prnewswire.com/media/963604/IDTechEx_Wearable_Technology.jpg
Wearables: Hype, revenue and growth rate. This figure is a summary of some headline historic data provided in IDTechEx's definitive report on wearable technology: "Wearable Technology Forecasts 2019-2029". Source: IDTechEx.
로고 - https://mma.prnewswire.com/media/478371/IDTechEx_Logo.jpg
미디어 문의:
Jessica Abineri
Marketing Assistant
press@IDTechEx.com
+44(0)1223-812300
출처: IDTechEx
New IDTechEx Report Shows Wearables Are Now Worth Over $50bn Per Year as Growth Quietly Continues
BOSTON, Aug. 23, 2019 /PRNewswire/ -- IDTechEx's latest report on the topic has found that wearable technology products will be worth over $50bn in 2019. In fact, the total market size has doubled in size since 2014, placing wearables as one of the most consistently successful markets around consumer electronics in the last 5 years. However, in 2019 headlines have been less frequent, investment has become more focused, and generally the hype around wearables has all but faded. IDTechEx's most comprehensive study of wearable technology looks at how this sector has evolved over the last few years, and how things will change in the coming decade. The report "Wearable Technology Forecasts 2019-2029 [https://www.idtechex.com/en/research-report/wearable-technology-forecasts-2019-2029/680 ]" can be found at www.IDTechEx.com/wearable.
The report describes how the growth in the last five years has been driven by several key product types including smartwatches, continuous glucose monitoring devices (CGM), hearing aids, headphones and AR, VR & MR. The report looks at each of these sectors in detail, providing assessments and market data across all of the key players, technology, and in the current themes for each product area. In addition, there have been many new types of wearable technology product in this time, ranging from new types of electronic skin patch, to smart apparel based on electronic textiles, to other new form factors for devices from footwear, to rings, to headbands. In assessing 48 separate product types, the IDTechEx report is unique in its breadth of coverage across all wearable electronic products.
The report looks at the wearable technology landscape as a sum of its parts. The chapters in the report focus on each of the individual product sectors within the much wider theme of wearables. It is within these product sectors that the most comparison can be drawn, with discrete sets of players, themes, technology and progress, and relatively minimal overlap and competition between sectors. Each chapter in the report addresses a different sector, including smartwatches & fitness trackers, smart eyewear (including VR, AR & MR), hearables (including headphones & hearing aids), smart clothing and e-textiles, electronic skin patches, and overviews of various other themes. Through researching the topic over the last decade, IDTechEx have encountered thousands of different companies (e.g. maintaining a database of over 1200 companies), had site visits, face-to-face meetings and telephone interviews with several hundred of these companies, and have included key data from many of these conversations throughout the report.
The approach of looking by sector, but then observing the bigger picture of how these sit under the "wearables" banner reveals some very interesting trends from recent years. For example, IDTechEx track a series of relevant metrics to understand the "state of the industry," including search trends, patent trends, investment data (funding and number of rounds), number of product launches, and key revenue and product shipment volume data across each of the 48 product forecast lines included in the report. When aggregating trend indicators together, it is possible to see the clear hype curve for wearables, peaking in 2015 and falling since. This hype curve actually correlates relatively well with the growth rate in the overall industry, increasing to a peak at 36% growth between 2014 and 2015, but falling to the 10-20% range per year ever since. However, despite the clearly reduced hype, this growth has led to a doubling in annual revenue generated in the sector in this time. This data is summarized in the figure above.
So despite the attention shifting elsewhere, IDTechEx's report finds that wearable technology products continue to see excellent sustained growth, generating billions of dollars of new revenue each year. For more information about the report, its table of contents, listing of companies mentioned, forecast databases and methodology, key insights and other relevant information, please see the report page on the IDTechEx website www.IDTechEx.com/wearables or email research@idtechex.com.
To find out more about Wearable Technology research available from IDTechEx visit www.IDTechEx.com/Research/WT or to connect with others on this topic, IDTechEx Events is hosting: Wearable USA - Applications and Commercialization, November 20-21 2019, Santa Clara, USA www.WearableUSA.tech.
IDTechEx guides your strategic business decisions through its Research, Consultancy and Event products, helping you profit from emerging technologies. For more information on IDTechEx Research and Consultancy contact research@IDTechEx.com or visit www.IDTechEx.com.
Photo - https://mma.prnewswire.com/media/963604/IDTechEx_Wearable_Technology.jpg
Wearables: Hype, revenue and growth rate. This figure is a summary of some headline historic data provided in IDTechEx's definitive report on wearable technology: "Wearable Technology Forecasts 2019-2029". Source: IDTechEx.
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/478371/IDTechEx_Logo.jpg
Media Contact:
Jessica Abineri
Marketing Assistant
press@IDTechEx.com
+44(0)1223-812300
Source: IDTechEx
[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)
<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>
관련뉴스