[PRNewswire] PwC, 글로벌 수익 미화 424억 달러로 7%[1] 성장 달성

입력 2019-10-01 20:55  

[PRNewswire] PwC, 글로벌 수익 미화 424억 달러로 7%[1] 성장 달성

- 목표 집중을 통해 모든 주요 시장 및 사업 영역에서 매출 증대 실현
- 25,000개의 신규 일자리 창출로, 총 인력 276,000명으로 증가
- PwC 직원의 기술 향상 및 고객과 지역사회 지원을 위한 기술 개발 및 공유에 미화 30억 달러 투자
- 기술 격차를 해소하고, 정부, 기업 및 NGO와 협력해 수백만 명의 사람들에게 다가가겠다고 약속
- 모든 사업의 품질 향상을 위한 지속적인 투자와 함께 감사 품질 개선
- 세계 최대의 클라우드 지원 조직이 되기 위한 기술에 주요 투자

(런던 2019년 10월 1일 PRNewswire=연합뉴스) 2019년 6월 30일 마감 12개월간의 회계 기간 동안, 전 세계 PwC 회사의 총 매출은 미화 4%(현지 통화 7%)가 증가한 미화 424억 달러의 성장을 기록했다. PwC의 브랜드 파워와 품질, 기술 및 인력에 대한 상당의 지속적인 투자에 힘입어, 모든 사업 라인 및 주요 시장 전반에서 수익 증가세를 보였다.

기술 발전, 이해관계자의 기대치 및 기타 변화로 인한 어려움과 기회가 늘어남에 따라, 고객들은 PwC가 광범위한 운영 전반에 걸친 협력을 통해 고객의 문제를 해결해 줄 것을 기대하고 있다. 그에 따라, 고객의 수요에 대응하기 위해 해당 분야에서 PwC의 사업은 급속히 성장하고 있다.

PwC 글로벌 회장 Bob Moritz는 "지난 1년간, 우리는 이해관계자에게 가치를 제공하고 신뢰를 쌓는 한편, 고객의 문제 해결을 돕기 위한 노력에 집중했다"라며 "결과적으로 회사의 사업은 전 세계 모든 주요 시장에서 성장을 거뒀다"고 말했다. 이어 그는 "급격한 매출 증가에 힘입어, PwC는 사업과 인력에 계속 투자할 수 있게 됐으며, 기술에 대한 투자로 서비스 관련성을 높이고 업무의 질을 향상시켰다"라고 말했다.

또한, 그는 "PwC는 현재 전 세계에 걸쳐 276,000명의 직원을 고용하고 있으며, 직원들이 경력을 쌓고 향후 업무에 대비할 수 있도록 학습 및 개발에 많은 투자를 하고 있다"라고 덧붙였다.

전 세계에 걸친 뛰어난 성과

전년도 4%였던 미주 지역 수익은 올해 5%의 증가세를 보였다. 이는 미국과 캐나다에서의 뛰어난 운영 성과에 반해, 어려운 경제 상황으로 인해 2%에 그친 브라질에서의 성장이 상쇄된 수치이다. 한편, 서유럽에서는 7%의 수익 성장을 보였다. 중유럽 및 동유럽에서의 수익은 4년 연속 두 자릿수 성장을 이어가며, 10%의 증가를 기록했다.

중동 및 아프리카에서는 다소 어려운 시장 상황에도 불구하고 9%의 강력한 수익 성장을 보였다. 또한, 아시아 전역에서는 9%의 수익을 기록했으며, 호주와 태평양 지역에서는 10%의 수익 증가와 함께 다시 한번 뛰어난 성과를 이어 갔다.

보증: 매우 성숙하고 경쟁이 치열한 시장임에도 불구하고, PwC의 보증 운영 수익은 5% 증가한 미화 174억 달러를 기록했다. 전 세계 115,000명의 직원을 보유한 PwC는 많은 시장에서 의무적 회사 교체 문제를 지속해서 관리하고, 감사를 위한 최신 솔루션 및 새로운 기술 도입으로 신규 고객을 유치하고 있다. 또한, 내부 감사, 위험 및 규정 준수와 같은 기존 영역뿐만 아니라, 데이터 및 분석, 암호화폐 및 블록체인과 같은 신흥 분야를 아우르는 광범위한 보증 서비스에 대한 요구가 이어지고 있다.

자문: PwC의 자문 운영은 10% 증가한 144억 달러를 기록했다. PwC는 최근 수년간 전략에서 실행에 이르기까지 고객에게 가치를 제공한다는 점에서 높은 평판을 얻었다. 이는 특히 거래, 가치 창출 및 비즈니스 전환과 관련해 높은 수요를 낳고 있다. PwC의 자문 운영사업은 현재 68,000명의 인력을 고용 중이다. PwC는 전통적 관리나 전략 컨설턴트뿐만 아니라, 데이터 과학자, AI 전문가, 시스템 엔지니어, 디자이너, 커뮤니케이션 전문가를 포함한 폭넓은 인재를 고용해 고객들이 직면한 가장 시급한 사업 문제 및 기회를 해결한다. 또한, 다수의 세계 유수의 기업과 제휴함으로써 고객을 위한 최첨단 솔루션을 개발하고 있다.

세금 및 법률 서비스: PwC의 세금 및 법률 부문 수익은 6% 성장한 미화 107억 달러를 기록했다. 이러한 성장은 글로벌 규제 및 경제 환경의 흐름 현황뿐만 아니라, 지역 세금 시스템의 지속적인 복잡성 및 변화에 힘입은 것이다. PwC 세금 및 법률 서비스 분야의 55,000명의 전문가는 최신 기술을 활용해 기업이 복잡성과 위험을 탐색하고, 인적 네트워크를 구축하며, 세금 및 기타 의무를 준수하면서 법적 문제를 해결할 수 있도록 지원한다. 특히, 인력 및 조직 서비스, 법률 서비스, 세금 보고 및 전략 서비스 분야에서 높은 수요를 보였다.

새로운 세계, 새로운 기술

세계의 가장 시급한 과제이자 사업이 당면한 어려움 중 하나는 사람들이 보유한 기술과 디지털 세계에 필요한 기술 사이의 불일치가 점점 커지고 있다는 점이다. 이러한 문제 해결을 위해 조직, 정부 및 교육자들이 힘을 모으는 한편, 기업은 중요한 역할을 수행해야 한다. 향후 4년 동안, PwC는 직원 교육을 비롯해 고객과 지역사회 지원을 위한 기술 개발 및 공유를 위해 기술 향상 부문에 미화 30억 달러를 투자할 계획이다.

Bob Moritz 회장은 "기술 격차는 PwC의 핵심 목표와 직결되는 문제이며, 우리는 이 문제에 대해 유의미한 영향을 미칠 수 있는 규모와 경험을 갖추고 있다"라며 "오늘날 PwC가 직원과 고객 및 지역사회를 위해 이러한 중요한 문제를 해결하겠다는 의지를 담아 '새로운 세계, 새로운 기술(New World, New Skill)'이라는 약속을 시작하는 것은 바로 그러한 이유 때문"이라고 설명했다.

이 프로그램은 다음 네 가지 주요 영역에 중점을 둔다.

- 임직원 276,000명 모두의 기술 향상을 위해, PwC는 기술 아카데미부터 디지털 피트니스 앱, 리더십 개발에 이르기까지 직원들의 요구를 충족시키는 다양한 프로그램을 출시할 예정이다. 일부 직원은 데이터 분석, 로봇 프로세스 자동화 및 인공지능을 포함한 분야에서 전문 기술을 개발해 업무에 활용할 것이다. 또한, 직원들에게 새로운 기술의 잠재력에 대한 교육을 진행함으로써, 고객, 지역사회 및 기타 이해관계자에게 조언할 예정이다.

- PwC는 또한 급격한 기술 변화 및 자동화로 인해 발생하는 문제에 대해 고객에게 자문할 예정이다. 여기에는 미래의 요구사항, 인력 계획, 기술 향상 프로그램 및 문화적 변화에 대한 기술 격차 및 불일치를 식별하는 것도 포함된다.

- PwC는 더 폭넓은 단체의 사람들에게 접근하기 위해 정부 및 기관과 협력할 예정이다. 예를 들어, PwC 룩셈부르크는 디지털 산업을 구축하고 디지털 기술을 개발하기 위해 가장 '취약한' 사람들을 포함해 노동조합, 협회 및 비즈니스를 통합하는 룩셈부르크 기술 브릿지(Luxembourg Skills Bridge) 개발을 지원한다.

- PwC는 비영리 이니셔티브에 중점을 둔 기술 향상을 통해 수백만 명의 사람들이 디지털 세계에 대한 기술 및 지식을 높일 수 있도록 지원한다. 여기에는 기회의 균등 확산을 보장하고, 소외되기 쉬운 사람들에게 접근하기 위한 학생과 교사와의 협력도 포함한다. PwC의 새로운 세계, 새로운 기술에 대해서는 여기[https://www.pwc.com/gx/en/about/global-annual-review-2019/upskilling.html ]에서 확인할 수 있다.

최고의 품질을 위한 노력

PwC는 업무의 품질을 조직의 핵심으로 삼고 있으며, 모든 비즈니스에서 지속적인 향상을 위해 상당한 자원 투자를 늘리고 있다. 이러한 투자는 교육(기술적, 윤리적, 행동적), 방법론, 주요 영역의 자원 추가, 새로운 작업 방식 탐색 등의 다양한 영역을 대상으로 한다. 또한, PwC는 모든 서비스의 품질, 기능 및 효율성을 지속해서 개선하기 위해 신기술에 투자하고 있다. 세계 최대의 클라우드 지원 조직이 되기 위한 여정의 일환으로, PwC는 연결된 생태계를 만들고 혁신과 품질을 추구하는 솔루션 및 지원 프로그램에 미화 10억 달러 이상을 투자하고 있다.

Bob Moritz 회장은 "서비스 범위 전반에서 업무의 품질은 매우 중요한 것"이라며 "우리는 내부감사 품질 검사 결과를 발표한 최초의 글로벌 전문 서비스 네트워크라는 것에 대해 자부심을 갖고 있는 한편, 이에 그치지 않고 지속적인 향상을 위한 마음가짐을 갖고 있다"라고 강조했다. 그는 "품질의 테스트, 측정 및 개선 방법뿐만 아니라 투자 수준 면에서도 우리는 가능한 한 높은 품질을 보장해야 한다"면서 "감사 품질에 대해 글로벌 연간 보고서(Global Annual Review)에 자세한 내용을 추가했으며, 향후 투명성을 높이는 것을 목표로 하고 있다"라고 설명했다.

PwC의 감사 품질 테스트 결과는 2019 회계연도에서 개선을 보였다. PwC는 향후 더 많은 개선이 요구되며, 비준수 감사 수준을 낮출 필요성을 인식하고 있다. 2019 회계연도에 PwC가 검토한 1,768건의 감사 항목 중 94.9%(2018년 92.2%에서 증가함)는 준수한 것으로 간주됐다. 자세한 내용은 여기[https://www.pwc.com/gx/en/about/global-annual-review-2019/quality.html ]에서 확인할 수 있다.

편집자 주:

PwC 소개: PwC는 사회의 신뢰 구축 및 중요한 문제 해결을 목표로 한다. PwC는 품질 보증, 자문 및 세금 서비스를 제공하는 회사 네트워크로, 157개국에 걸쳐 276,000명 이상의 직원을 보유하고 있다. 자세한 내용을 확인하고 중요한 정보를 제공하려면 웹사이트 www.pwc.com을 방문한다.

PwC는 PwC 네트워크 또는 하나 이상의 회원사를 말하며, 각 회사는 별도의 법인이다. 자세한 내용은 www.pwc.com/structure를 참조한다.

(c) 2019 PwC. 모든 권리 보호.

자세한 내용은 PwC의 글로벌 연간 보고서 www.pwc.com/annualreview를 참조한다.

인력 및 인재 개발: 2019 회계연도 기준, 전 세계 PwC의 직원 수는 10% 증가한 276,005명이며, 157개 국가 742개 지역에 1,008개의 사무소를 두고 전 세계적으로 활동하고 있다. 2019 회계연도에는 38,053명의 졸업생 및 26,749명의 숙련된 전문가를 포함해 총 69,734명이 PwC 회사에 합류했다. 전 세계 PwC 회사는 2019년 7월 1일에 760개의 신규 파트너를 받아들였다. 파트너 수의 성 평등 달성을 위한 노력이 여전히 필요하지만, 여성 파트너는 2006년 13%에서 현재 21%로 증가했다.

사회에 미치는 영향: 2018 회계연도에 PwC는 2022년까지 1,500만 명의 사람들, NGO, 사회 및 소기업의 잠재력을 극대화하기 위해 이들의 미래와 성장에 투자하겠다는 야심 찬 글로벌 목표를 설정했다. 2018 회계연도 이후, PwC는 850만 명에 대한 지원을 달성했다.

이러한 발전은 직원들의 지속적인 노력과 헌신 덕분이다. 2019 회계연도에 61,000명 이상의 PwC 직원이 925,000시간 이상을 기여했으며, 그중 676,000시간 이상을 전문 기술의 공유를 위해 소비했다. 올해 자원봉사자들은 2018 회계연도보다 봉사자 1인당 1시간 더 증가한 시간을 지역사회를 위해 할애했다.

환경에 미치는 영향을 해결하기 위해, PwC는 2018 회계연도에 효율성 개선, 100% 재사용 및 항공 여행 배출량의 100% 상쇄를 위한 세계적 목표를 발표했다. 2019 회계연도 말까지 많은 회원사가 이러한 목표를 위해 노력했다. PwC의 환경 목표는 현재 전 세계 매출의 거의 90%를 차지한다.

2019 회계연도에, PwC는 Scope 1(자사가 소유 및 관리하는 건물과 차량의 직접 배출량) 및 Scope 2 (구매한 열 및 전기) 배출량을 각각 6% 및 2% 줄임으로써, 건물 및 차량에서 소비되는 에너지 절감에 큰 진전을 이뤘다. 또한, 재생에너지원에서 발생하는 전기 비율도 2018년 60%에서 2019년 65%로 증가했다.

PwC에서 출장은 사업의 일부이며, 직원 수가 증가하는 동안에도 직원당 배출량은 일정하게 유지했다. 그러나 이는 여전히 절대 배출량의 증가를 의미한다. PwC는 더 엄격한 출장 정책의 맥락에서 온라인 회의 사용을 늘리는 한편, 철도처럼 탄소를 많이 사용하지 않는 출장 방식을 모색해서 이를 관리하고 있다. 또한, 항공 여행의 영향을 완화하기 위해 다양한 고품질 탄소 감소 프로젝트도 지원하고 있다.

지역별 PwC 회사의 총 수익 (단위: 미화 백만 달러)
_____ | 2019 회계연도(2019 회계연도 환율 기준) | 2018 회계연도(2018 회계연도 환율 기준/조정된 수치) | 변화 % | 변화 %(일정 환율 기준)
미주 | 17,798 | 16,970 | 4.9% | 5.4%
아시아 | 6,103 | 5,675 | 7.5% | 9.3%
오스트랄라시아 및 태평양 | 1,847 | 1,810 | 2.1% | 9.7%
중유럽 및 동유럽 | 948 | 918 | 3.3% | 10.2%
중동 및 아프리카 | 1,651 | 1,559 | 5.9% | 8.7%
서유럽 | 14,101 | 13,749 | 2.6% | 7.2%
수익 | 42,448 | 40,681 | 4.3% | 7.0%[2]

서비스 라인별 PwC 회사의 총 수익 (단위: 미화 백만 달러)
_____ | 2019 회계연도(2019 회계연도 환율 기준) | 2018 회계연도(2018 회계연도 환율 기준/조정된 수치) | 변화 % | 변화 %(일정 환율 기준)
보증 | 17,382 | 17,048 | 2.0% | 4.6%
자문 | 14,369 | 13,314 | 7.9% | 10.4%
세금 | 10,697 | 10,319 | 3.7% | 6.4%
총 수익 | 42,448 | 40,681 | 4.3% | 7.0%
고객당 비용 및 지출 | -2,538 | -2,625 | -3.3% | -0.9%
순수익 | 39,910 | 38,056 | 4.9% | 7.5%

2019 회계연도 수익은 모든 PwC 회사의 총 수익이며, 평균 2019 회계연도 환율 기준으로 미국 달러로 표시된다. 2018 회계연도 총 수익은 평균 2018 회계연도 환율 기준으로 표시된다. 총 수익에는 고객에게 청구된 비용이 포함된다. 6월 30일 마감 회계 연도 기준이다.

[1] 이 7% 성장은 지속적인 운영을 기반으로 한다. 2018 회계연도에 매각된 기업의 수익은 2018년 10월에 발표된 수치에서 재조정되어 2018 회계연도 수치에서 제외됐다.

[2] 이 7% 성장은 지속적인 운영을 기반으로 한다. 2018 회계연도에 매각된 기업의 수익은 2018년 10월에 발표된 수치에서 재조정되어 2018 회계연도 수치에서 제외됐다.

출처: PwC



PwC Global Revenues Up 7%[1] to US$42.4 Billion

- Focus on our purpose drives good revenue growth in all major markets and areas of business
- 25,000 new jobs created, increasing the workforce to 276,000
- US$3bn investment in upskilling PwC people, and developing and sharing technologies to support clients and communities
- Commitment to tackle the skills gap and reach millions of people by working with governments, businesses and NGOs
- Progress on audit quality with continued investment to improve quality in all businesses
- Major investment in technology - on track to be one of the most cloud-enabled organisations in the world

LONDON, Oct. 1, 2019 /PRNewswire/ -- For the 12 months ending 30 June 2019, PwC firms around the world had gross revenues of US$42.4 billion - up 7% in local currency and 4% in US dollars. Revenues grew across all lines of business and major markets, boosted by the power of the PwC brand and continued significant investments in quality, technology and people.

As our clients face increasing challenges and opportunities driven by technological advances, stakeholder expectations and other changes, they require us to work together across the broad range of our operations helping them to deal with issues such as cyber security, trust, regulation and strategic workforce planning. And as a result, our business is growing rapidly in these areas to meet increased client demand.

"Over the past year, we've continued to focus on delivering value to our stakeholders, working hard to build trust and help our clients solve their most complex problems. As a result, PwC businesses grew in all major markets around the world. Our strong growth in revenues has enabled us to continue to invest in our businesses and our people. Investments in technology are making our services more relevant and enhancing the quality of our work.

"PwC firms now employ 276,000 people worldwide and are investing heavily in learning and development to ensure our people can build rewarding careers and are prepared for the future world of work," said Bob Moritz, PwC's Global Chairman.

A good performance across the world

In the Americas, revenues were up by 5% compared with 4% the prior year, with a particularly strong performance from operations in the United States and Canada, offset by some challenging economic conditions in Brazil where revenue rose by 2%. Growth in Western Europe was up by 7%. In Central and Eastern Europe, revenues continued to grow strongly - up 10% - marking the fourth consecutive year of double digit growth.

Revenue growth from the Middle East and Africa was also strong, despite some challenging market conditions, increasing by 9%. Across Asia, revenues grew by 9% while in Australasia and the Pacific, PwC enjoyed another strong year with revenues rising by 10%.

Assurance: Despite very mature and highly competitive markets, revenues from PwC Assurance operations grew by 5% to US$17.4 billion. With 115,000 people across the world, we continue to manage the challenges of mandatory firm rotation in many markets and attract new clients with the introduction of cutting-edge solutions and emerging technologies for the audit. In addition, demand for our broader assurance services continues in established areas such as internal audit, risk and compliance, as well as emerging areas such as data and analytics, crypto currency and blockchain.

Advisory: PwC Advisory operations grew by 10% to US$14.4 billion. We have in recent years established a strong reputation for delivering value for clients from strategy to execution. This is driving high demand, particularly relating to deals, value creation and business transformation. PwC Advisory operations now employ 68,000 people. We engage a broad range of talents, bringing not only the more traditional management or strategy consultants, but also data scientists, AI experts, systems engineers, designers, communications experts and others, to address our clients' most pressing business issues and opportunities. We also have alliances with many of the world's leading technology companies to create cutting-edge solutions for clients.

Tax & Legal Services: PwC Tax & Legal revenues grew by 6% to US$10.7 billion, driven by continued complexity and change in many local tax systems, as well as the state of flux in the global regulatory and economic landscape. The 55,000 professionals in our Tax and Legal Services practices use the latest technologies to help businesses navigate complexity and risk, build their people networks, and solve legal challenges while meeting their tax and other responsibilities. Demand was particularly high for People & Organisation services, Legal services, and Tax Reporting & Strategy services.

New world. New skills.

It's become increasingly apparent that one of the world's most pressing challenges - and one faced by business - is the growing mismatch between the skills people have and those needed for the digital world. There is an urgent need for organisations, governments and educators to come together to fix this growing problem and business has an important role to play. Over the next four years, we are committing $3bn in upskilling - primarily in training our people but also in developing and sharing technologies to support clients and communities.

"The skills gap is an issue that goes to the heart of our purpose and we have the scale and experience to make a measurable impact. That's why today we are launching 'New world, New skills' - a commitment to tackle this important problem for our people, our clients and the communities in which we operate," said Bob Moritz.

The programme focuses on four key areas:

- Upskilling all of PwC's 276,000 people. We will roll out different programmes that meet their particular needs, from skills academies to digital fitness apps to leadership development. A proportion of our workforce will develop specialist skills in areas including data analytics, robotics process automation and artificial intelligence for use in their work. For others, it's about understanding the potential of new technologies so they can advise clients, communities, and other stakeholders.

- We are also advising our clients on the challenges posed by rapid technological change and automation. This includes identifying skills gaps and mismatches against likely future needs, workforce planning, upskilling programmes and cultural change.

- We will work with governments and institutions to reach a much broader group of people. For example, PwC in Luxembourg helped develop the Luxembourg Skills Bridge which brings together trade unions, associations and businesses to build digital industries and develop digital skills, including among those populations most 'at risk'.

- We will help millions of people improve their skills and knowledge for the digital world by making upskilling a focus of our not-for-profit initiatives. This includes working with students and teachers, which will help ensure opportunities are more evenly spread and we reach people who may otherwise be left behind. Learn more about PwC's New world. New skills [https://www.pwc.com/gx/en/about/global-annual-review-2019/upskilling.html ].

Striving for the highest quality

The quality of our work is at the heart of our organisation and we invest significant and increasing resources in its continuous enhancement across all of our businesses. This investment is targeted into many different areas, including training (technical, ethical and behavioural), methodologies, adding resources in key areas and exploring new ways of delivering our work. We are also investing heavily in new technology to drive continuous improvements in the quality, capabilities and effectiveness of all of our services. As part of our journey to be one of the most cloud enabled organisations in the world, we are investing over US$1 billion in solutions and supporting programmes to create a connected ecosystem and drive innovation and quality.

"The quality of our work across the full range of our services is incredibly important. While we are proud to have been the first of the global professional services networks to have published its internal audit quality inspection results, we know we have more to do and are operating with a continuous improvement mindset. Both in terms of how we test, measure and enhance quality and also in the levels of investment we need to make to ensure our quality is as high as possible. We have added more detail in our Global Annual Review on audit quality and aim to increase transparency in the future," said Bob Moritz.

The results of our audit quality testing improved in FY19. We know that we have more to do and we need to reduce the level of non-compliant audits further. In FY19, of the 1,768 audits we reviewed, 94.9% (up from 92.2% in 2018) were deemed compliant. Learn more [https://www.pwc.com/gx/en/about/global-annual-review-2019/quality.html ].

Notes to editors:

About PwC: At PwC, our purpose is to build trust in society and solve important problems. We're a network of firms in 157 countries with over 276,000 people who are committed to delivering quality in assurance, advisory and tax services. Find out more and tell us what matters to you by visiting us at www.pwc.com.

PwC refers to the PwC network and/or one or more of its member firms, each of which is a separate legal entity. Please see www.pwc.com/structure for further details.

(c) 2019 PwC. All rights reserved

To learn more, take a look at PwC's Global Annual Review - www.pwc.com/annualreview

People and developing talent: Across the world in FY19, PwC's headcount grew 10% to 276,005 people and our global presence remains strong with 1,008 offices in 742 locations across 157 countries. In FY19, 69,734 people joined PwC firms - including 38,053 graduates and school leavers and 26,749 experienced professionals. PwC firms around the world admitted 760 new partners on 1 July 2019. While there is still much to do to achieve gender parity in our partner numbers, the representation of female partners has increased from 13% in 2006 to 21% today.

Impact on society: In FY18, we set an ambitious global target: to invest in the future and growth of 15 million people, NGOs and social and micro enterprises to help them maximise their potential by 2022. Since FY18, we've reached 8.5 million beneficiaries.

This progress is thanks to the ongoing efforts and dedication of our people. In FY19, over 61,000 PwC people contributed more than 925,000 hours - of which more than 676,000 hours were spent sharing their professional skills. This year, our volunteers spent more time in their communities than in FY18, with an approximate increase of one hour per volunteer.

To address our environmental impacts, in FY18 we announced a global ambition to drive efficiencies, go 100% renewable, and offset 100% air travel emissions. By the end of FY19, a large number of our member firms were working towards our global ambition. Our environment ambition now covers nearly 90% of our global revenues.

In FY19, we made good progress in reducing the energy consumed in our buildings and vehicles, decreasing our Scope 1 (direct emissions from owned and controlled buildings and vehicles) and Scope 2 (purchased heat and electricity) emissions by 6% and 2% respectively. The proportion of electricity coming from renewable sources also increased, from 60% in FY18 to 65% in FY19.

Business travel is a part of our business and, while our headcount has grown, we have kept emissions per employee flat. This does mean, however, that absolute emissions have increased. We are managing this by exploring how to increase our use of online meetings and use less carbon intensive forms of travel, such as rail, within the context of stricter travel policies. To mitigate the impact of our air travel, we are also now supporting a range of high-quality carbon reduction projects.

Aggregated revenues of PwC firms by geographic region (US$ millions)
_____ | FY19 at FY19 ex. rates | FY18 at FY18 ex. Rates (restated) | % change | % change at constant ex. rates
Americas | 17,798 | 16,970 | 4.9% | 5.4%
Asia | 6,103 | 5,675 | 7.5% | 9.3%
Australasia and Pacific | 1,847 | 1,810 | 2.1% | 9.7%
Central and Eastern Europe | 948 | 918 | 3.3% | 10.2%
Middle East and Africa | 1,651 | 1,559 | 5.9% | 8.7%
Western Europe | 14,101 | 13,749 | 2.6% | 7.2%
Revenues | 42,448 | 40,681 | 4.3% | 7.0%[2]

Aggregated revenues of PwC firms by service line (US$ millions)
_____ | FY19 at FY19 ex. rates | FY18 at FY18 ex. Rates (restated) | % change | % change at constant ex. rates
Americas | 17,798 | 16,970 | 4.9% | 5.4%
Asia | 6,103 | 5,675 | 7.5% | 9.3%
Australasia and Pacific | 1,847 | 1,810 | 2.1% | 9.7%
Central and Eastern Europe | 948 | 918 | 3.3% | 10.2%
Middle East and Africa | 1,651 | 1,559 | 5.9% | 8.7%
Western Europe | 14,101 | 13,749 | 2.6% | 7.2%
Revenues | 42,448 | 40,681 | 4.3% | 7.0%[2]


FY19 revenues are the aggregated revenues of all PwC firms and are expressed in US dollars at average FY19 exchange rates. FY18 aggregated revenues are shown at average FY18 exchange rates. Gross revenues are inclusive of expenses billed to clients. Fiscal year ends 30 June.

[1] This 7% growth is based on continuing operations. Revenues from businesses sold in FY18 have been excluded from the FY18 numbers which have been restated from the figure published in October 2018.

[2] This 7% growth is based on continuing operations. Revenues from businesses sold in FY18 have been excluded from the FY18 numbers which have been restated from the figure published in October 2018.

Source: PwC

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)


<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>

관련뉴스

    top
    • 마이핀
    • 와우캐시
    • 고객센터
    • 페이스 북
    • 유튜브
    • 카카오페이지

    마이핀

    와우캐시

    와우넷에서 실제 현금과
    동일하게 사용되는 사이버머니
    캐시충전
    서비스 상품
    월정액 서비스
    GOLD 한국경제 TV 실시간 방송
    GOLD PLUS 골드서비스 + VOD 주식강좌
    파트너 방송 파트너방송 + 녹화방송 + 회원전용게시판
    +SMS증권정보 + 골드플러스 서비스

    고객센터

    강연회·행사 더보기

    7일간 등록된 일정이 없습니다.

    이벤트

    7일간 등록된 일정이 없습니다.

    공지사항 더보기

    open
    핀(구독)!