(빈 2019년 11월 1일 PRNewswire=연합뉴스) 빈이 최근 수년 동안 구축한 관광사업 개념을 기반으로, Vienna Tourist Board의 후원하에 2025 방문자 경제 전략(Visitor Economy Strategy 2025)을 공개했다. 'Shaping Vienna'에 따라 구상된 이 전략은 관광사업과 관광사업이 관광지에 미치는 영향을 완전히 새롭게 정의하는 한편, 지속가능한 개발을 공략하고, 주민과 방문자 수요 간에 균형을 맞춘다.
새로운 접근법에 따라, 고객을 위해 최고의 상품과 서비스를 계속 제공하는 한편, 빈 도시 전체, 주민 만족 및 기업의 부가가치를 위해 관광사업에서 발생하는 부가가치를 공평하게 조명할 예정이다. 빈은 2018년을 기준으로 해서 2025년까지 다음과 같은 목표를 세웠다.
- 빈 GDP에서 관광사업이 차지하는 비중을 40억 유로에서 60억 유로로 늘린다.
- 숙박 체류에서 발생하는 수익을 9억 유로에서 15억 유로로 늘린다.
- 방문자 만족도를 현재와 같은 높은 수준(고객 10명 중 9명이 빈을 추천)으로 유지한다.
- 관광사업에 대한 주민 태도를 '크게 긍정적'으로 유지한다. 주민 10명 중 9명이 관광사업을 긍정적으로 인식하도록 한다.
- 'Osterreichisches Umweltzeichen' 에코 레이블 인증을 받은 관광사업 공급업체의 수를 112개에서 224개로 두 배 늘린다.
- 기차(21%)와 자동차(26%)로 도착하는 방문자 비율을 뒤바꾼다.
Michael Ludwig 빈 시장은 "우리의 참여형 접근법은 국제적으로 완전히 새로운 관리 접근법을 제시하는 것"이라며 "이 전략을 구상하는 과정에서 관광 산업은 물론 주민, 국제 전문가 및 빈에서 활약하는 여러 분야의 수많은 대표들로부터 피드백을 수집했다"고 설명했다. 빈의 사업 고문관이자 Vienna Tourist Board 회장인 Peter Hanke와 관광사업 국장인 Norbert Kettner의 감독하에 구상된 2025 빈 방문자 경제 전략의 모든 조치는 웹사이트 www.shaping.vienna.info에서 조회할 수 있다.
보도자료 전문: https://bit.ly/2JgkWAb
사진: http://www.apimages.com
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BGM Micheal Ludwig, StR Peter Hanke und Norbert Kettner - Mediengesprach PK Toursimusstrategie 2025
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The City of Vienna (C) Vienna Tourist Board/Christian Stemper
문의처:
Vienna Tourist Board
Isabella Rauter
+43/1/21114-301
media.rel@vienna.info
www.vienna.info
www.b2b.vienna.info
출처: Vienna Tourist Board
New Era for Tourism: Vienna Presents Visitor Economy Strategy 2025
VIENNA, Nov. 1, 2019 /PRNewswire/ -- Building on its tourism concepts of recent years, the City of Vienna is now unveiling its Visitor Economy Strategy 2025, under the aegis of the Vienna Tourist Board. Guided by "Shaping Vienna", it completely redefines tourism and its effect on the destination, while targeting sustainable development and balancing the needs of residents and visitors.
The new approach means continuing to provide top offerings and services for guests while equally targeting added value from tourism for the whole city, resident satisfaction and added value for businesses. The following goals have been defined for 2025, with 2018 as the baseline:
- Contribution of tourism to Vienna's GDP to increase from EUR 4bn to EUR 6bn
- Revenue from overnight stays to advance from EUR 900m to EUR 1.5bn
- Visitor satisfaction levels to remain at their current high level, with nine out of ten guests recommending Vienna
- Attitudes to tourism to stay overwhelmingly positive, with nine out of ten residents seeing tourism in a positive light
- Number of tourism providers certified with the "Osterreichisches Umweltzeichen" ecolabel to double from 112 to 224
- Proportion of arrivals by train (21%) and car (26%) to be reversed
"Our participative approach represents a completely new management approach internationally: when drawing up the strategy, we gathered feedback from the tourism industry, as well as residents, international experts and numerous representatives of different areas of activity in the city," explained Mayor of Vienna Michael Ludwig. All of the measures in the Vienna Visitor Economy Strategy 2025, developed under Executive City Councilor for Business and President of the Vienna Tourist Board Peter Hanke and Director of Tourism Norbert Kettner, are described at www.shaping.vienna.info.
Long version of the press release: https://bit.ly/2JgkWAb
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Contact:
Vienna Tourist Board
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Source: Vienna Tourist Board
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