[PRNewswire] 데이터 기반 커머스, 전 세계 호스피탤리티 업계의 '게임체인저'

입력 2019-11-06 11:01  

[PRNewswire] 데이터 기반 커머스, 전 세계 호스피탤리티 업계의 '게임체인저'

-- 프리덤페이 창업자 겸 CEO 톰 두로브시크는 "이번에 새로 나온 보고서[https://campaign.freedompay.com/hospitality/report/?utm_source=pr&utm_medium=referral&utm_channel=referral&utm_content=hospitality-release&utm_campaign=leadgen-hospitality-hospitality-release-fy19q4-global ]는 빠르게 진화하고 있는 시장 경쟁에서 앞서갈 수 있는 실제적인 전략을 제공한다"고 말했다.

(필라델피아 2019년 11월 5일 PRNewswire=연합뉴스) 숙박, 소매, 식당과 기타 호스피탤리티 분야 상인들이 사용하는 보안 커머스 기술 분야의 글로벌 리더이며 결제 업계 혁신자인 프리덤페이(FreedomPay)는 호스피탤리티 2020+ 우리가 데이터 기반 커머스에 대해 이야기하는 이유(원제: Hospitality 2020+ The Reasons Why We Talk About Data-Driven Commerce)라는 제목의 새로운 보고서를 출간했다고 오늘 발표했다.

주제에 대해 폭넓게 다룬 본 보고서는 경쟁과 변화가 심한 분야에 진출해서 앞서가기 원하는 기업들이 모든 채널에서 완벽하게 통합된 차세대 고객 중심 플랫폼을 채택하여야 하는 이유에 대해 심층 분석하고 있다.

기업들은 기존의 레거시 시스템을 개선하는 한편 빅데이터를 더 효율적으로 관리하고 사업과 고객에 관한 실시간 정보의 질을 향상시키는 작업을 통해 점점 더 기술에 능통해지고 까다로워지는 소비자들을 만족시킬 수 있다.

신기술, 온라인 서비스와 소비 지출의 증가는 지난 십 년 동안 호스피탤리티 업계의 지속적인 성장을 견인해왔다. 여행과 관광 산업(호텔, 기타 숙박 및 식음료 포함)은 이제 전 세계 GDP의 10%[https://www.wttc.org/ ] 이상을 점하고 있다. 전 세계 호텔 산업만으로도 5천250억 달러[https://www.ihgplc.com/-/media/FF2DB7BB29C54FF2824393006F15A08F.ashx ] 규모이며 미국 업계의 연간 매출은 2천억 달러를 상회한다.

수백만의 잠재적 관련자가 있는 상황에서 고객들이 요구하게 된 심리스하며 극도로 편리한 경험(보안, 결제, 로열티 및 제공 서비스)을 제공하는 기업들은 해당 업계에서 가장 의미 있는 성공을 거두게 될 것이다. 이러한 기술적 변화에는 사용자 친화적인 앱, 온라인 예약 및 체크인, 사전 주문 및 전자 로열티 프로그램의 도입 등이 포함된다.

그 외에도, 많은 호스피탤리티 기업들이 프론트엔드 분야의 개선에 주목해오면서도 백엔드의 중요한 기능에 대해 간과해왔기 때문에 자신의 운영 시스템들이 서로 분리되고 조각남으로써 해당 분야에서 성장하고 경쟁력을 유지하는 데 위협 요소가 되었다.

프리덤페이 창업자 겸 CEO 톰 두로브시크는 "모든 크기의 호스피탤리티 기업들은 새로운 데이터 기반 시대 즉 낙관적으로는 지역 및 전 세계가 성장하고 있지만 다른 한편으로는 경쟁, 게스트의 기대, 기술 지원 및 데이터 규제 등의 측면에서 전례 없는 변화가 일어나는 시대에서 생존하기 위해 자신들의 전략을 조정해야만 한다"면서 "본 보고서는 점포 내, 온라인과 모바일 기기 전체에서 단일 결제 플랫폼을 통해 완벽하게 통합된 솔루션을 제공하는 진정한 의미의 데이터 기반 고객 중심 전략 수립의 이점을 분명히 부각하고 있다"고 말했다.

고객과의 직접 관계
전 세계 호텔 산업은 그 규모가 5천억 달러를 상회하는 상황이기 때문에 크고 작은 운영자들이 몰려들어 더 큰 파이 조각을 차지하기 위해 모두 싸우고 있다. 이와 동시에 가격 결정권은 최고의 가치, 위치와 서비스 리뷰를 제공하는 업소를 온라인으로 검색하는 소비자에게 돌아가고 있다.

데이터에 따르면 고객들은 제3자 채널이 아닌 공급자 전용 채널을 통해 예약할 경우 20%[https://www.cognizant.com/whitepapers/hospitality-in-the-digital-era-codex2543.pdf ]까지 비용을 절약할 수 있다. 여기에 더해 여행객의 26%는 서비스와 경험이 숙박업소를 정할 때 특정 브랜드를 선택하는 이유라고 말하고 있는데 구체적으로는 객실에 적절한 디지털 장치가 구비되어 있는지를 중요하게 여기고 있다는 것이다.

솔루션 - 진정한 엔드투엔드 통합의 가치
기업들은 통합 커머스 플랫폼을 중앙 데이터 엔진으로 사용함으로써 현재의 사일로 시스템을 묶어 확장하고, 게스트 경험을 개선하며, 간편한 프랜차이즈 관리 시스템을 구축하고, 더 스마트한 데이터와 사업 정보를 제공할 수 있다. 고객 중심의 커머스 플랫폼은 또한 혁신을 이끌고 기업들에 '미래를 보증'하며 리스크 제거 서비스를 제공하는 구조를 구축함으로써 사업상의 의사 결정을 신속하게 내리고 경쟁력을 확보할 수 있도록 해준다.

크리스토퍼 크로넨탈 프리덤페이 사장 겸 CTO는 "호스피탤리티 조직들은 구식의 레거시 제공자들 때문에 자신들이 뒤처지는 상황을 더는 용인할 수 없으며 중요한 기능들이 데이터 기반의 커넥티드 디지털 구조 내에서 돌아갈 수 있도록 이제 행동에 나서야만 한다. 대다수의 프로세서는 발전하고 있는 기술 속도를 도저히 따라갈 수 없다.

"커머스 플랫폼은 이를 달성할 수 있는 실용적인 기회를 리스크와 업무 중단을 최소화하면서 제공한다. 동 플랫폼을 통해 복수의 예약 및 판매시점(POS) 기기의 상호작용으로부터 나오는 실시간 거래 정보를 관리하면서도 무슨 일이 왜 벌어지고 있는지를 분명히 파악할 수 있다. 의사 결정에 영향을 주고 있는 핵심 요소와 경험들을 드러내기 위해 구매 과정뿐만 아니라 업계의 모든 사일로에 걸쳐서.

"호스피탤리티 기능에 직면한 기타의 비판매 부서로 데이터를 보내거나 그 부서의 데이터를 받아 처리하는 개방형 통합 엔진으로서 플랫폼을 활용할 경우 비용을 줄이고, 고객 경험을 개선하며 매출을 늘릴 뿐만 아니라 고객의 로열티를 제고하고 장기 수익성을 향상시키는 엄청난 가능성을 열 수 있다"고 덧붙였다.

호스피탤리티 2020+ 우리가 데이터 기반 커머스에 대해 이야기하는 이유 보고서를 보려면 이 링크[https://campaign.freedompay.com/hospitality/report/?utm_source=pr&utm_medium=referral&utm_channel=referral&utm_content=hospitality-release&utm_campaign=leadgen-hospitality-hospitality-release-fy19q4-global ]를 방문하기 바란다.

프리덤페이
프리덤페이 커머스 플랫폼은 소매, 호스피탤리티, 숙박, 게임, 스포츠와 엔터테인먼트, 푸드서비스, 교육, 의료 및 금융 분야의 수많은 전 세계 대기업들이 선택한 기술이다. 프리덤페이의 기술은 고도로 복잡한 전 세계의 커머스 환경에서 견고한 성능을 구현한다는 목적하에 개발되었다. 동사는 세계적인 수준의 보안 및 환경을 유지하고 있으며 북미 포인트투포인트 암호(P2PE/EMV) 표준을 통해 PCI보안표준협의회로부터 남들이 부러워하는 인증을 최초로 받은 기업이다. 결제, 보안, 신분 확인 및 데이터 분석 기능이 있는 프리덤페이의 견고한 솔루션들은 점포 내, 온라인 및 모바일 기기상에서 사용 가능하며 고속 API 채택으로 지원되고 있다. 수상 실적이 있는 프리덤페이 커머스 플랫폼은 복수의 대륙에서 하나로 통일된 기술 스택 상에서 운용되며 기업들은 이를 통해 일관되고, 반복적인 경험을 세계적인 규모로 제공할 수 있다. 상세 정보가 필요할 경우 www.freedompay.com을 방문하기 바란다.

출처: 프리덤페이(FreedomPay)



Data-Driven Commerce is the 'Game Changer' for Hospitality Businesses Worldwide

-- "This new report [https://campaign.freedompay.com/hospitality/report/?utm_source=pr&utm_medium=referral&utm_channel=referral&utm_content=hospitality-release&utm_campaign=leadgen-hospitality-hospitality-release-fy19q4-global ] provides real strategy to outperform the competition in a rapidly evolving market," said FreedomPay Founder and CEO, Tom Durovsik

PHILADELPHIA, Nov. 5, 2019 /PRNewswire/ -- Payments Innovator, FreedomPay, the global leader in secure commerce technology for lodging, retail, restaurants and other hospitality merchants, today announced the publication of a new Report entitled Hospitality 2020+ The Reasons Why We Talk About Data-Driven Commerce.

The extensive analysis takes an in-depth look at how enterprises that wish to get and stay ahead in a highly competitive and changing sector, need to embrace a next generation fully integrated customer centric platform across all channels.

More efficient management of big data, and the delivery of improved real-time business and customer intelligence, while enhancing existing legacy systems, will allow them to satisfy the demands of increasingly tech-savvy and demanding consumers.

New technology, online services and increased consumer spending power have fuelled a decade of continuous growth for the hospitality industry. Travel and tourism (including hotel, lodging and food and beverage) now accounts for over 10% [https://www.wttc.org/ ] of global GDP. The global hotel industry alone is worth $525bn [https://www.ihgplc.com/-/media/FF2DB7BB29C54FF2824393006F15A08F.ashx ], with US revenues upward of $200bn annually.

With potentially millions at stake, businesses that deliver seamless, ultra-convenient experiences that their customers have come to demand (combining security, payment, loyalty and offers), are those that will achieve the most significant success in the market. These technological shifts include the rollout of user-friendly apps, online booking and check-in, advance ordering and e-loyalty programs.

Additionally, while many hospitality businesses have focussed their attentions on front-end improvements, a large number have overlooked vital back-end functionality, resulting in disjointed and fragmented operational systems which are a threat to growth and their competitive place in the sector.

FreedomPay Founder and CEO, Tom Durovsik said: "Across the hospitality sector, businesses of all sizes are finding themselves having to adjust their strategies to survive in a new data driven era - one of optimistic local and global growth but also one of unprecedented change in terms of competition, guest expectation, technological empowerment and data regulation. This report clearly highlights the advantages of having a truly data driven customer centric strategy that provides fully integrated solutions via a single payments platform across in-store, online and on-mobile."

A direct relationship with customers
With the hotel industry surpassing $500bn globally, the size of the prize is attracting large and small operators, all battling for a bigger slice of the pie. At the same time, pricing power is shifting to the consumer, who is likely to browse online for venues offering the best value, location, and service reviews.

Data indicates that enticing customers to book through a provider's proprietary channel rather than a third-party, results in savings of up to 20% [https://www.cognizant.com/whitepapers/hospitality-in-the-digital-era-codex2543.pdf ]. To add to this, 26% of travelers say that service and experience is why they choose a particular brand when deciding where to stay, which further outlines the importance of having the right digital architecture in place.

The solution - value of true end-to end integration
Using an integrated commerce platform as a central data engine allows businesses to surround and expand current siloed systems, improving the guest experience, creating an effortless franchisee management system and providing smarter data and business intelligence. A customer-centric commerce platform also creates an architecture that fuels innovation and provides businesses with the ability to 'future-proof' and de-risk services, allowing for agile business decision making and driving competitive advantage.

Christopher Kronenthal, President and CTO of FreedomPay added: "Hospitality organizations can no longer allow outdated legacy providers to hold them back and must act now to assimilate important functions into data driven connected digital architecture. The vast majority of processors simply cannot keep pace with advancing technology.

"A Commerce Platform provides a viable opportunity to achieve this with minimal risk and disruption. In addition to managing transactional data from real-time interactions across multiple booking and sales points (POS) - they are able to deliver a clear understanding of what is happening and why. Not just within the purchase journey, but across all industry silos to reveal the key factors and experiences that are influencing decisions.

"Using a platform as an open and integrated engine to drive data to, and from, other non-sales facing hospitality functions, unlocks huge potential to reduce cost, improve customer experience and revenue as well as to enhance loyalty and long-term profitability."

To access the Hospitality 2020+ The Reasons Why We Talk About Data-Driven CommerceReport, please visit this link [https://campaign.freedompay.com/hospitality/report/?utm_source=pr&utm_medium=referral&utm_channel=referral&utm_content=hospitality-release&utm_campaign=leadgen-hospitality-hospitality-release-fy19q4-global ].

About FreedomPay
The FreedomPay Commerce Platform is the technology of choice for many of the largest companies across the globe in retail, hospitality, lodging, gaming, sports and entertainment, foodservice, education, healthcare and financial services. FreedomPay's technology has been purposely built to deliver rock solid performance in the highly complex environment of global commerce. The company maintains a world-class security environment and was first to earn the coveted validation by the PCI Security Standards Council against Point-to-Point Encryption (P2PE/EMV) standard in North America. FreedomPay's robust solutions across payments, security, identity and data analytics are available in-store, online and on-mobile and are supported by rapid API adoption. The award winning FreedomPay Commerce Platform operates on a single, unified technology stack across multiple continents allowing enterprises to deliver a consistent, repeatable experience on a global scale. For more information, please visit www.freedompay.com.

Source: FreedomPay

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)


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