[PRNewswire] IARD, 미성년자의 온라인 주류 마케팅 시청 방지 위한 보호 장치 마련

입력 2019-11-22 20:59  

락토핏 당케어 광고 이미지
난각막NEM 광고 이미지
[PRNewswire] IARD, 미성년자의 온라인 주류 마케팅 시청 방지 위한 보호 장치 마련

-- 주요 맥주, 와인, 증류주 생산업체와 세계 주요 디지털 플랫폼 참여

(런던 2019년 11월 22일 PRNewswire=연합뉴스) 책임감 있는 음주를 위한 국제 연맹(International Alliance for Responsible Drinking, IARD) 회원들이 페이스북(인스타그램 포함), 스냅챗 및 유튜브와 함께 책임감 있는 마케팅을 위한 새로운 기준을 꾸준히 마련하기로 다짐했다. 이들은 가장 규모가 작은 생산자도 간단하게 효과적인 보호 장치를 시행함으로써, 미성년자가 온라인 주류 마케팅을 시청하지 않도록 조처할 계획이다.

연령 확인 개선

이들은 미성년자가 온라인 주류 마케팅을 시청하거나 이와 상호작용하는 것을 방지하고자 한다. 이를 위해 서로 협력하며, 미성년자가 맥주, 와인 및 증류주 브랜드 광고를 시청할 수 있는 가능성을 더욱 제한하고 있다. 이는 미성년자가 본인의 정확한 생년월일을 제공하는지와는 상관없다.

IARD 회원들은 온라인 채널에서 연령 확인을 시행하고 있으며, 법적으로 주류 구매 연령이 넘은 사람들만 해당 마케팅을 시청할 수 있도록 과학적으로, 그리고 플랫폼별 적절한 기술로 이를 보완하고 있다.

이들은 이 파트너십을 통해 이와 같은 보호 조치를 지속해서 강화하고 있으며, 모든 새로운 주류 관련 채널이나 캠페인이 온라인에서 책임감 있게 마케팅 할 수 있도록 추가적인 보호 장치를 선보일 예정이다. 이 파트너십은 인플루언서 광고를 포함해 새로운 영역에서도 계속 활동을 전개할 계획이다.

사용자에게 맥주, 와인 및 증류주 생산업체의 마케팅을 차단 가능한 선택권을 부여

이 보호 장치는 사람들에게 온라인에서 주류 관련 마케팅을 시청할지 혹은 거부할지에 대한 더 큰 통제권을 부여하고자 한다. 성인의 개인적인 선호도와 문화적 차이를 존중하는 것은 미성년자가 온라인 주류 마케팅을 시청하지 않도록 방지하는 것과 같은 수준의 민감성과 행동을 요구한다.

이번 파트너십을 통해 이미 책임감 있는 마케팅이 큰 진전을 이뤘다. 그러나 앞으로 갈 길이 멀다. 모든 형태의 해로운 음주를 공략하는 집단적인 활동 범위와 전문지식을 통해 업계 기준을 높이는 데 합류할 것을 다른 디지털 플랫폼과 생산업체에 촉구하고 있다.

편집자 주

책임감 있는 음주를 위한 국제 연맹(International Alliance for Responsible Drinking, IARD)은 유해한 음주를 줄이는 데 전념하는 비영리 단체다. IARD는 세계 굴지의 맥주, 와인 및 증류주 생산업체들의 지원을 받는다. 이들 업체는 유해한 음주를 근절하는 해결책의 일부가 됐다. 이를 위해 IARD는 공공 부문, 시민 사회 및 민간 부문 이해관계자와 협력한다. IARD 회원과 활동에 관한 추가 정보는 웹사이트 www.iard.org를 참조한다.

공식 발표의 열람 및 다운로드는 웹사이트 https://iard.org/press를 참조한다.

로고: https://mma.prnewswire.com/media/715226/IARD_Logo.jpg
IARD 로고

출처: IARD - International Alliance for Responsible Drinking



IARD: Leading Beer, Wine, and Spirits Producers and World's Prominent Digital Platforms Put in Place Further Safeguards to Prevent Minors Seeing Alcohol Marketing Online

LONDON, Nov. 22, 2019 /PRNewswire/ -- We the members of the International Alliance for Responsible Drinking (IARD), together with Facebook (incl. Instagram), Snapchat, and YouTube are determined to continue to establish new standards of marketing responsibility. Together, we want to make it easy for even the smallest producer to implement effective safeguards to prevent minors from seeing alcohol marketing online.

IMPROVING AGE SCREENING

We are united in our ambition to prevent minors seeing or interacting with alcohol marketing online. To achieve this, we are working together to further limit the potential for underage users to see advertising by beer, wine, and spirits brands - whether or not they have provided an accurate date of birth.

IARD members are implementing age screening on online channels, complemented by specific and platform-appropriate technology to help ensure marketing reaches those over the legal purchase age.

In partnership, we continue to improve these protections and will roll out safeguards that help ensure that all new alcohol-related channels or campaigns are marketed responsibly online. This partnership will continue to work on emerging areas, including influencer advertising.

GIVING USERS THE CHOICE TO BLOCK MARKETING FROM BEER, WINE, AND SPIRITS PRODUCERS

We want to give people greater control over whether they see alcohol-related marketing online. Respecting adults' personal preferences and cultural differences are important considerations that require the same level of sensitivity and action as preventing minors seeing alcohol marketing online.

Our partnership has already made great strides in responsible marketing, but our work is far from finished. We invite and encourage other digital platforms and producers to join us in raising industry standards using our collective reach and expertise to target harmful drinking in all its forms.

Notes to editors

The International Alliance for Responsible Drinking (IARD) is a not-for-profit organization dedicated to reducing harmful drinking. We are supported by the leading global beer, wine, and spirits producers, who have come together to be part of the solution in combating the harmful use of alcohol. To achieve this, we work with public sector, civil society, and private sector stakeholders. For more information on our membership and what we do, please visit www.iard.org.

To view or download the communique please visit https://iard.org/press

Logo: https://mma.prnewswire.com/media/715226/IARD_Logo.jpg
IARD Logo

Source: IARD - International Alliance for Responsible Drinking

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)


<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>

관련뉴스

    top
    • 마이핀
    • 와우캐시
    • 고객센터
    • 페이스 북
    • 유튜브
    • 카카오페이지

    마이핀

    와우캐시

    와우넷에서 실제 현금과
    동일하게 사용되는 사이버머니
    캐시충전
    서비스 상품
    월정액 서비스
    GOLD 한국경제 TV 실시간 방송
    GOLD PLUS 골드서비스 + VOD 주식강좌
    파트너 방송 파트너방송 + 녹화방송 + 회원전용게시판
    +SMS증권정보 + 골드플러스 서비스

    고객센터

    강연회·행사 더보기

    7일간 등록된 일정이 없습니다.

    이벤트

    7일간 등록된 일정이 없습니다.

    공지사항 더보기

    open
    핀(구독)!