-- 빌링액과 시장 점유율을 확대하며, 카테고리를 리드
(뉴욕 2019년 12월 12일 PRNewswire=연합뉴스) 옴니콤미디어그룹 계열 에이전시 OMD월드와이드[https://www.omd.com/why-omd/ ]는 2019년도 미디어 에이전시 및 그룹 예상 빌링액을 근거로 한 콤버전스 전 세계 빌링액 최신 순위에서 수위를 차지했다.
2019년 전 세계 빌링액 196억 달러, 6.1%가 넘는 성장률을 예상하는 OMD는 가장 근접한 경쟁사보다 17억 달러 많은 빌링액을 기록하며 동 업계의 낮은 성장률 0.6%를 크게 앞질러 성장하고 있다.
동 보고서는 OMD가 신사업 및 유지 부문에서 9분기 연속 성장하고 있으며 2018~2019년 기간 중 추가된 신규 빌링액은 현재 총 빌링액의 18%인 35억 달러로서 이는 모든 미디어 에이전시 중에서 가장 큰 규모라고 밝히고 있다.
콤버전스 순위는 OMD가 "더 나은 결정을 더 빠르게"라는 브랜드 약속을 중심으로 재편한 이후 미국 최고의 업계 잡지인 애드위크가 동사를 올해의 글로벌 미디어 에이전시로 선정하면서 시작된 올 한 해를 마감하는 것이다. 그러한 약속을 구현하기 위해 2019년 내내 사람, 제품과 기술에 대한 투자를 계속한 동사는 20개가 넘는 지역에서 올해의 에이전시 상을 받았고, 에피 효율성 지수에서 수위에 올랐으며, 올해 칸 라이언즈 광고 페스티벌에서 28개의 메달(2019년 동 페스티벌에서 경쟁한 에이전시 중 가장 많은 메달)을 받았다.
OMD월드와이드 CEO 플로리언 아담스키는 "2019년에 서비스의 깊이와 고객 수의 폭을 크게 키운 OMD는 2019년에 거둔 모든 성취의 효과가 장부에 기표되면 아주 강력한 입지를 갖춘 가운데 새로운 한 해를 맞는 셈"이라면서 "새로운 10년을 시작하는 우리는 고객들에게 더 나은 결정, 더 나은 아이디어와 더 나은 성과를 더 빠르게 제공할 수 있도록 더 많은 준비를 할 것"이라고 말한다.
OMD
OMD월드와이드[https://www.omd.com/why-omd/ ]는 1만3천 명 이상의 직원들이 100여개 국가에서 일하고 있는 세계 최대의 미디어 네트워크이다. 기회를 통해 발전하고 있는 세상에서 핵심은 더 나은 결정을 더 빠르게 내리고 혁신, 창의, 공감과 증거를 결합하여 더 나은 사업 성과를 구현함으로써 그 기회에 대응하는 것이다. 애드위크가 2019 올해의 글로벌 미디어 에이전시로 선정한 옴니콤미디어그룹 계열 에이전시[https://www.omnicommediagroup.com/ ] OMD는 에피 효율성 지수에서 전 세계에서 가장 효율적인 미디어 에이전시 네트워크로 선정되었다.
옴니콤미디어그룹은 세계 최고의 광고, 마케팅 및 기업 홍보 기업인 옴니콤그룹[https://www.omnicomgroup.com/ ](NYSE: OMC)의 미디어 서비스 사업 부문으로 100개 이상의 국가에서 5,000개가 넘는 고객에게 서비스를 제공하고 있다.
출처: OMD
Global Media Agency OMD Leads Category, Outpaces Industry As It Expands Billings And Market Share
NEW YORK, Dec. 11, 2019 /PRNewswire/ -- Omnicom Media Group Agency OMD Worldwide [https://www.omd.com/why-omd/ ] tops the latest COMvergence global billings ranking report based on projected 2019 media agency and group billings.
With a projected 2019 global billings of $19.6B, and a growth rate of +6.1%, OMD holds a $1.7 billion lead over its nearest competitor; and is dramatically outpacing the industry's flat 0.6% growth rate.
The report drops as OMD marks its ninth consecutive quarter of new business & retention growth, a performance that translates to $3.5b in new billings - 18% of its current total - added during the 2018-2019-time period, the most of any media agency.
The COMvergence ranking concludes a year that began with OMD being named Global Media Agency of the Year by leading trade US trade publication Adweek, following its reorganization around a brand promise of "better decisions, faster." Throughout 2019, the agency's continued investment in the people, products and technology to deliver on that promise has been recognized with more 20 regional Agency of the Year awards, the top ranking on the Effie's Effectiveness Index, and 28 medals at this year's Cannes Lions (the most of any agency competing in the 2019 festival).
Says OMD Worldwide CEO Florian Adamski, "Having significantly expanded the depth of our offer and the breadth of our client roster in 2019, OMD enters the new year in an exceptionally strong position once the impact of all 2019 wins hits the ledger. As we embark on a new decade, we are more ready than ever to deliver better decisions, better ideas and better outcomes for clients - faster."
ABOUT OMD
OMD Worldwide [https://www.omd.com/why-omd/ ] is the world's largest media network with more than 13,000 people working in over 100 countries. As the world grows with opportunities, the key is reacting to them, by making better decisions, faster - combining innovation, creativity, empathy and evidence to deliver better business outcomes. Named Adweek's Global Media Agency of the Year 2019, OMD, an Omnicom Media Group agency [https://www.omnicommediagroup.com/ ], is ranked the world's most effective media agency network in the Effie Effectiveness Index.
Omnicom Media Group is the media services division of Omnicom Group, Inc. [https://www.omnicomgroup.com/ ] (NYSE: OMC), the leading global advertising, marketing and corporate communications company, providing services to over 5,000 clients in more than 100 countries.
Source: OMD
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