[PRNewswire] Habanos, S.A., 5.31억 달러의 매출 기록하며 사업 성장 이어가

입력 2020-02-25 09:28  

락토핏 당케어 광고 이미지
난각막NEM 광고 이미지
[PRNewswire] Habanos, S.A., 5.31억 달러의 매출 기록하며 사업 성장 이어가

- Habanos, S.A., 사업 영위하는 여러 시장에서 세계적인 고급 담배 선두주자라는 입지를 유지

(아바나 2020년 2월 25일 PRNewswire=연합뉴스) '100% 수작업'으로 만드는 27가지 하바노스 브랜드를 세계에 독점 판매하는 Corporacion Habanos, S.A.가 제22회 하바노스 축제에서 2019년 회계연도 재무실적을 발표했다. 2019년 회계연도 Corporacion Habanos, S.A.는 5.31억 달러의 매출을 기록했으며, 일정 환율을 기준으로 전년 대비 2%의 성장을 달성했다.

멀티미디어 배포 자료 보기:
http://www.multivu.com/players/uk/8695951-habanos-growth-of-531-million-turnover/

Habanos, S.A. 공동사장 Inocente Nunez와 Luis Sanchez-Harguindey Pardo de Vera는 "시장 행태가 매우 만족스럽다. 자사는 성숙된 시장에서 입지를 유지하는 한편, 특히 하바노스의 중요성이 커지고 있는 중국 본토와 중동 같은 신흥 시장에서 존재감과 판매를 늘리고 있다"라며 "자사는 설립 후 25년이 지난 지금도 140개국 이상에서 사업을 영위하고 있으며, 수출도 계속 증가하고 있다. 이는 쿠바에 있어 매우 중요한 사항"이라고 말했다.

국가별 순위를 살펴보면, 판매량 측면에서 Habanos, S.A.의 탑 5 시장은 스페인, 중국, 프랑스, 독일 및 쿠바다. 지역별 순위를 살펴보면, 유럽이 전체 매출(판매량)의 53%를 차지하면서 하바노스 시장 1위 자리를 지켰다. 아메리카(18%), 아프리카 및 중동(15%), 아시아태평양(14%)이 그 뒤를 이었다.

Habanos, S.A. 상업 부사장 Leopoldo Cintra Gonzalez와 개발 부사장 Jose Maria Lopez Inchaurbe는 "2019년 자사는 여러 가지 혁신적인 프로젝트를 수행한 덕분에 상업화 측면에서 다시 한번 성공적인 해를 보냈다"라며 "이들 프로젝트는 자사가 반박의 여지 없이 세계 최고의 고급 담배 제조업체라는 입지를 유지하는 결정적인 기여를 했다"고 말했다.

기자 회견에서는 하바노스 축제 중에 발표된 몇 가지 신제품도 공개됐다. 그중 하나는 올해 설립 30주년을 맞은 프랜차이즈 네트워크 La Casa del Habano다. 60개국 이상에서 참가하는 하바노스 축제는 올해 설립 85주년을 맞은 Montecristo 브랜드와 145주년을 맞은 Romeo y Julieta 브랜드를 특히 부각시킬 것이다. 그뿐만 아니라 Bolivar는 Bolivar Belicosos Finos Reserva Cosecha 2016을 발표할 예정이다.

올해 하바노스 축제에서는 2020년 한정판 Partagas Legado도 공개될 예정이다. 그뿐만 아니라 Partagas 브랜드 175주년을 기념해 특별한 담배 보관 상자 Partagas Tropicales를 발표할 예정이다. 이 담배 보관 상자는 단 450개만 제작된다.

*(P.A.O.) Protected Appellations of Origin(원산지 명칭 보호)

영상 - https://mma.prnewswire.com/media/1093728/Habanos.mp4
사진 - https://mma.prnewswire.com/media/1093627/Vitola_Bolivar_Belicosos_Finos_Reserva_Cosecha_2016.jpg

문의처:
BCW:
press.habanos@yr.com
Izaskun Martinez, Tel: +34-670-09-40-74
Carla Llado, Tel: +34-669-54-69-09

출처: HABANOS SA



Habanos, S.A. Continues to Grow Its Business, Achieving 531 Million of Turnover

- Habanos, S.A. maintains its global leadership of premium cigars in the markets in which it operates

HAVANA, Feb. 24, 2020 /PRNewswire/ -- Corporacion Habanos, S.A., which exclusively markets the 27 Habanos brands worldwide, all made "Totalmente a mano" - Totally Handmade, published during the presentation of the XXII Habanos Festival its financial results for the 2019 fiscal year, in which it achieved a turnover of 531 million dollars, with growth of 2% at a constant exchange rate compared to the previous year.

To view the Multimedia News Release, please click:
http://www.multivu.com/players/uk/8695951-habanos-growth-of-531-million-turnover/

"The markets are behaving very satisfactorily, maintaining in our position in mature markets and increasing our presence and sales, particularly in emerging markets such as Continental China and Middle East, which are becoming increasingly important for Habanos," say Inocente Nunez and Luis Sanchez-Harguindey Pardo de Vera, Co-Presidents of Habanos, S.A., "After 25 years, Habanos, S.A. is still operating in more than 140 countries. Exports continue to grow which, in turn, is very important to the country."

In the ranking by country, the top 5 markets for Habanos, S.A. in terms of sales volume are Spain, China, France, Germany, and Cuba. By region, Europe remains the main market for Habanos, with 53% of sales (by volume), followed by the Americas (18%), Africa and the Middle East (15%) and Asia Pacific (14%).

Leopoldo Cintra Gonzalez, Commercial Vice-President, and Jose Maria Lopez Inchaurbe, Vice-President of Development of Habanos, S.A., believe that "2019 has been once again a successful year in terms of commercialization, thanks to the numerous, innovative initiatives we have run, which contribute decisively to our continued position as the undisputed leaders of premium tobacco worldwide."

The press conference also revealed some of the new products that will be presented during the festival and which this year will celebrate the 30th anniversary of the franchise network, La Casa del Habano. This year, the Festival, which will receive attendees from more than 60 countries, will play special importance on the Montecristo brand, which celebrates its 85th anniversary, and the Romeo y Julieta brand, for its 145th anniversary. Moreover, Bolivar will also present the Bolivar Belicosos Finos Reserva Cosecha 2016.

The Limited Edition for 2020 will also be revealed at the Festival: Partagas Legado. In addition, in commemoration of the 175th anniversary of the Partagas brand, the special humidor, Partagas Tropicales, will be presented, of which only 450 will be produced.

*(P.A.O.) Protected Appellations of Origin

Video - https://mma.prnewswire.com/media/1093728/Habanos.mp4
Photo - https://mma.prnewswire.com/media/1093627/Vitola_Bolivar_Belicosos_Finos_Reserva_Cosecha_2016.jpg

Contacts:
BCW:
press.habanos@yr.com
Izaskun Martinez, Tel: +34-670-09-40-74
Carla Llado, Tel: +34-669-54-69-09

Source: HABANOS SA

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)


<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>

관련뉴스

    top
    • 마이핀
    • 와우캐시
    • 고객센터
    • 페이스 북
    • 유튜브
    • 카카오페이지

    마이핀

    와우캐시

    와우넷에서 실제 현금과
    동일하게 사용되는 사이버머니
    캐시충전
    서비스 상품
    월정액 서비스
    GOLD 한국경제 TV 실시간 방송
    GOLD PLUS 골드서비스 + VOD 주식강좌
    파트너 방송 파트너방송 + 녹화방송 + 회원전용게시판
    +SMS증권정보 + 골드플러스 서비스

    고객센터

    강연회·행사 더보기

    7일간 등록된 일정이 없습니다.

    이벤트

    7일간 등록된 일정이 없습니다.

    공지사항 더보기

    open
    핀(구독)!