-- OEC 설립하며 사명 완수
(제네바 2020년 3월 2일 PRNewswire=연합뉴스) 2016년, 교육구호재단(Education Relief Foundation, ERF)은 "균형 있고 포괄적인 교육(Balanced and Inclusive Education, BIE)이라는 새로운 개념을 개발, 홍보 및 포함한다"라는 분명하고 야심 찬 사명으로 설립됐다.
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ERF는 이 사명을 수행하고자 동남아시아, 아프리카, 라틴아메리카와 카리브해 및 유럽에서 일련의 지역 자문 회의를 조직하고, 2017년에 여러 부문에서 이해관계자들(교육부, 학자 및 국제 시민사회를 포함)의 경험과 권고를 수집하고 분석했다. 이와 같은 지역별 권고는 2017년 12월에 열린 제1차 ForumBIE 2030에서 발표됐다. 이 포럼에서 ERF는 자문을 바탕으로 균형 있고 포괄적인 교육의 윤리, 원칙, 정책 및 실천에 관한 글로벌 가이드(Global Guide of Ethics, Principles, Policies, and Practices in Balanced and Inclusive Education)를 작성하도록 국제적 권한을 받았다.
그로부터 1년도 채 되지 않은 2018년 11월에 ERF는 멕시코 교육부와 함께 멕시코 시티에서 제2차 ForumBIE 2030을 개최했다. 이 포럼에서 전술한 글로벌 가이드가 발표됐다. 제2차 ForumBIE 2030은 균형 있고 포괄적인 교육을 향한 국제적 요청(International Call for Balanced and Inclusive Education)을 발표하는 것으로 막을 내렸다. 이 국제적 요청에는 671개 교육부, 학술 단체 및 시민 사회 조직을 대표하는 41명이 서명하면서 집단적인 염원을 표현했다. ICBIE는 ForumBIE 2030을 개최하는 ERF에 18~24개월 이내에 균형 있고 포괄적인 교육에 관한 보편적 선언(Universal Declaration of Balanced and Inclusive Education, UDBIE)의 공식 원고를 작성할 것을 지시하고, 18~24개월 후에 열리는 제3차 ForumBIE 2030에서 이 선언서에 서명하기로 했다.
그로부터 불과 14개월 후, ERF는 지부티 공화국 정부와 손을 잡고 제3차 ForumBIE 2030 - 균형 있고 포괄적인 교육에 관한 국제 회담을 개최했다. 이 회담에는 제3세계 국가와 정부 수장, 정부 장관, 시민 사회 조직 및 학술 단체들이 참석했다. 제3차 ForumBIE 2030에서는 UDBIE가 채택됐으며, 여기에서 나온 직접적이고 구체적인 결과물이 바로 교육협력기구(Organisation of Educational Cooperation, OEC)다. UDBIE에 언급된 약속 이행에 기여하고자 27개국과 10개 CSO와 학술 단체가 OEC를 설립했다.
ERF는 설립 후 4년 만에 사명을 달성했다고 자랑스럽게 말할 수 있는 독특한 위치에 도달했다. ERF의 홍보 노력 덕분에 '균형 있고 포괄적인 교육'이라는 개념이 UDBIE가 구현하는 공유하는 비전 내에서 강화됐다. 회원국에 책임을 다하는 국제기구인 OEC가 설립되면서 국제 교육과 개발 안건에 BIE를 넣을 수 있게 됐다.
OEC는 현재 지속가능하고, 평등하며, 모두를 포함시키는 미래의 초석으로서 BIE의 발전을 보장하는 최상의 입지를 점했다.
임무를 완수한 ERF는 2020년 6월에 BIE 시범 프로젝트를 완료하는 것으로 활동을 종료할 예정이다. 이 프로젝트에 관한 보고서는 ERF 웹사이트에 발표될 예정이다. ERF 웹사이트는 차후 이용과 발전을 위한 귀중한 저장소로 남을 예정이다.
교육구호재단(Education Relief Foundation, ERF)[https://educationrelief.org/ ]은 제네바를 기반으로 하는 비영리 비정부 단체로, 정책 개발, 역량 구축 및 시민 사회 참여와 같은 활동을 통해 균형 있고 포괄적인 교육을 개발, 홍보 및 포함시키고자 노력한다.
교육협력기구(Organisation of Educational Cooperation, OEC)[https://oec-oce.org/ ]는 회원과 준회원 간에 지적, 기술적 및 재정적 협력과 연대를 도모하는 플랫폼이자 도구다. 조직 헌장에 명시된 OEC의 목적은 "세계인의 자유, 정의, 존엄, 지속가능성, 사회적 결속 및 물질과 비물질적 보안에 대한 기본 권리를 보장하고자 균형 있고 포괄적인 교육을 도모함으로써, 평등하고 정의로우며 번성하는 사회적 변혁에 기여하는 것"이다.
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Etienne Lacombe-Kishibe, Head of Media and Communications
이메일: e.kishibe@educationrelief.org 또는 info@oec-oce.org | 전화: 0041-22-920-0859 | 모바일: 0041-79-864-2692
출처: The Education Relief Foundation
Successful Adoption of UDBIE and Establishment of OEC Accomplishes Mission of the Education Relief Foundation
GENEVA, Mar. 2, 2020 /PRNewswire/ -- The Education Relief Foundation (ERF) was established in 2016 with a clear and ambitious mission: to develop, promote and embed the then nascent concept of Balanced and Inclusive Education (BIE).
To view the Multimedia News Release, please click: https://www.multivu.com/players/uk/8697451-adoption-udbie-establishment-oec/
To serve this mission, ERF first organised a series of Regional Consultation Meetings in Southeast Asia, Africa, Latin America & the Caribbean, and Europe, collating the experiences and recommendations of cross-sectoral stakeholders (including education ministries, academics and international civil society) in 2017. These regional recommendations were presented at the I ForumBIE 2030 in December 2017, at which ERF received the international mandate to develop a Global Guide of Ethics, Principles, Policies, and Practices in Balanced and Inclusive Education on the basis of the consultations.
Less than a year later, in November 2018, ERF convened, with the Ministry of Education of Mexico, the II ForumBIE 2030 in Mexico City - at which the Global Guide was launched. The II ForumBIE 2030 concluded with the issuing of an International Call for Balanced and Inclusive Education, expressing the collective aspiration of its 41 signatories - constituting 671 Ministries of Education, academic bodies and civil society organisations. The ICBIE mandated ERF, as the convenor of the ForumBIE 2030, to redact a formal draft of a Universal Declaration of Balanced and Inclusive Education within 18-24 months, at which point it would be signed at the III ForumBIE 2030.
Just 14 months later, ERF convened, with the government of the Republic of Djibouti, the III ForumBIE 2030 - International Summit on Balanced and Inclusive Education. It was attended by Heads of State and Government, Government Ministers, civil society organisations, and academic bodies from across the Global South. The III ForumBIE 2030 saw the adoption of the UDBIE. As an immediate concrete outcome, the Organisation of Educational Cooperation (OEC) was created by 27 countries, and 10 CSOs and academic bodies with the purpose of contributing to the achievement of the commitments contained within the UDBIE.
Within four years of its creation, ERF is in the unique position of being able to proudly affirm that it has fulfilled its mission. Through its promotion efforts, the concept of Balanced and Inclusive Education has gone from inception to consolidation within a shared vision embodied by the Universal Declaration. The creation of the OEC, as an International Organisation accountable to its Member States, has embedded BIE within the international education and development agenda.
The OEC is now best placed to ensure the development of BIE as the foundation of a sustainable, equitable and inclusive future for all.
With the fulfilment of having accomplished its duty, ERF will conclude its activities with the completion of its BIE pilot project, in June 2020. The report on this project will be published on the ERF website, which will remain as a valuable repository for further use and development.
The Education Relief Foundation (ERF) [https://educationrelief.org/ ] is a Geneva-based not-for-profit and non-governmental organisation which serves to develop, promote and embed a balanced and inclusive education through policy development, capacity building and civil society engagement, amongst other activities.
The Organisation of Educational Cooperation (OEC) [https://oec-oce.org/ ] is a platform and an instrument of intellectual, technical and financial cooperation and solidarity between its Member States as well as its Associate Members. As set out by its Constitutive Charter, the purpose of OEC is to "contribute to the equitable, just, and prosperous social transformation of societies by promoting balanced and inclusive education, in order to attain the fundamental rights to liberty, justice, dignity, sustainability, social cohesion, and material and immaterial security for the people of the world."
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Source: The Education Relief Foundation
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