-- 전 나이키 대중화 마케팅 책임자
(런던 2020년 3월 3일 PRNewswire=연합뉴스) 중국 옥외광고 기업인 Vivid City[http://www.vividcity.com/ ]는 중국 내에서 창의적인 옥외 캠페인을 이끄는 자리에 Danny Lee를 임명했다. 이번 임명은 2020년 3월 16일부터 발효된다.
Lee 이사는 중국의 주요 극장 중 하나인 중국 상하이 원형 스크린 Metro City에서 수상작 '달리기가 세상을 돌아가게 한다(running makes the world go around)' 캠페인을 포함해, 대중화 지역 전체에 걸쳐 브랜드를 통합하고 이끌면서 나이키에서 6년을 보냈다. 나이키 이전에는 Ogilvy, Wunderman, Mindshare에서 고위직을 담당했다.
그는 Vivid City의 중국 시장 전역에 있는 LED 스크린 네트워크를 보완하게 될 활성화, 전망 및 고유한 구조를 계획하고 실행할 역량이 있다. Lee 이사는 "Vivid City의 최고창조책임자(Chief Creative Officer, CCO)로 일하게 된 것을 매우 영광으로 생각한다"라며 "고객에게 중국 시장 전체에 걸쳐 상을 받은 기억에 남을만한 옥외 브랜드 경험을 제공하는 것이 목표"라고 말했다. 이어 그는 Vivid City의 고객과 일하는 기회를 가지게 돼 기쁘다고 덧붙였다.
Vivid City 설립자 겸 CEO인 Alistair Ballantyne는 "중국 지역에서 Danny의 업적은 단연 최고"라며 "고객에게 고유의 쌍방향 캠페인을 보장하고, 중국 대도시 전역에 비할 데 없이 엄청난 시각적 영향을 가지는 창조적인 서비스를 제공하게 된 것을 기쁘게 생각한다"라고 말했다.
최신 Group M 브랜드 안전 보고서에 따르면, 중국에는 187억 달러 상당의 온라인 광고 사기가 있다. 이로 인해 세계적으로 총 디지털 광고 사기의 80% 이상을 중국이 차지한다. 이는 중국 TV의 높은 비용과 결합되면서, 옥외 광고 부문의 장래가 밝다는 것을 의미한다.
Vivid City[http://www.vividcity.com/ ]는 런던과 상하이에 본사를 둔 옥외광고 기업이다.
이용 가능/제공 자산:
Danny Lee 사진
GroupM 보고서(p.29) https://www.groupm.com/news/groupm-brand-safety-guide-2019
Vivid City 링크:
- Vivid City 웹사이트[https://vividcity.com/ ]
- Vivid City 인스타그램[https://www.instagram.com/vividcitymedia/ ]
- Vivid City 링크트인[https://www.linkedin.com/vividcitymedia ]
- Vivid City 비메오[https://vimeo.com/vividcitymedia ]
미디어 문의 및 인터뷰:
Alistair Ballantyne
alistair@vividcity.com
사진 - https://mma.prnewswire.com/media/1081377/Danny_Lee.jpg
출처: Vivid City
Vivid City Appoints Ex-Nike Greater China Marketing Director Danny Lee as Chief Creative Officer
LONDON, Mar. 3, 2020 /PRNewswire/ -- Vivid City [http://www.vividcity.com/ ], the China Out-of-Home (OOH) advertising agency has appointed Danny Lee to lead creative OOH campaigns in China. The appointment will be effective from 16th March 2020.
Lee previously spent six years with Nike integrating and leading the brand across the Greater China region including the award-winning 'running makes the world go around' campaign on one of China's hero screens - Metro City, a circular screen in Shanghai. Prior to Nike, he had senior roles at Ogilvy, Wunderman and Mindshare.
Danny brings to Vivid City the ability to plan and execute activations, projections and unique builds that will complement Vivid City's network of LED screens across the Chinese market. Lee said that he is delighted to have the opportunity to work with Vivid City's clients, "there is no doubt that I am extremely honoured to have the opportunity to serve as Chief Creative Officer of Vivid City. My aim is to offer our clients award-winning and memorable OOH brand experiences across the Chinese market".
Alistair Ballantyne, Founder and CEO of Vivid City added, "Danny's previous work in the China region is best in class. We are excited to provide our clients with a creative service that will ensure their campaigns are unique, interactive and have unparalleled visual impact across China's top tier cities''.
According to a recent Group M brand safety report, there is $18.7billion of online advertising fraud in China making China account for over 80% of the total digital advertising fraud globally. This coupled with the high cost of Chinese TV means the OOH sector looks set for a bright future.
Vivid City [http://www.vividcity.com/ ] is an OOH advertising agency with offices in London and Shanghai.
Assets available / provided:
Picture of Danny Lee
GroupM report (p.29) https://www.groupm.com/news/groupm-brand-safety-guide-2019
Vivid City links:
- Vivid City website [https://vividcity.com/ ]
- Vivid City on Instagram [https://www.instagram.com/vividcitymedia/ ]
- Vivid City on LinkedIn [https://www.linkedin.com/vividcitymedia ]
- Vivid City on Vimeo [https://vimeo.com/vividcitymedia ]
For media enquiries and interviews, contact:
Alistair Ballantyne
alistair@vividcity.com
Photo - https://mma.prnewswire.com/media/1081377/Danny_Lee.jpg
Source: Vivid City
[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)
<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>
관련뉴스