-- 프랑스의 고급 와인 브랜드 Luc Belaire, 새 퀴베를 출시하면서 국제적인 슈퍼스타 DJ 스티브 아오키를 자사의 대사 네트워크에 추가
[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(부르고뉴, 프랑스 2017년 6월 26일 PRNewswire=연합뉴스) 세계에서 가장 빠르게 성장하는 프랑스의 고급 발포주 브랜드 Luc Belaire가 프랑스 부르고뉴 중심에서 재배하고, 엄선한 샤르도네와 피노 누아르 포도를 블렌드한 LUC BELAIRE GOLD를 선보였다. 유기농 사탕수수 정량, 1920년대 프랑스에서 인기를 끌었던 스타일 및 부조 세공을 한 섬세한 포일 레이블 등과 같은 독특한 요소를 자랑하는 이 새로운 퀴베(cuvee)는 Luc Belaire 라인의 대표적인 제품으로 포지셔닝 됐다. 또한, 유명인사들이 선택하는 와인으로 알려진 Belaire는 세계적인 슈퍼스타 DJ인 스티브 아오키(Steve Aoki)를 Belaire Gold의 첫 공식 브랜드 대사로 발표했다.
(사진: http://mma.prnewswire.com/media/525513/Luc_Belaire.jpg )
(사진: http://mma.prnewswire.com/media/525514/Luc_Belaire_2.jpg )
Luc Belaire를 소유한 Sovereign Brands의 CEO Brett Berish는 “전 세계에 Belaire Gold를 소개하게 돼 무척 기쁘다”라며 “자사는 경쟁 상대가 없는 Belaire 팬들로 구성된 대사 네트워크를 보유하고 있으며, 스티브를 브랜드 대사로 환영한다”고 말했다. 이어 그는 “경외심을 불러일으키는 창의성과 축하 정신을 갖춘 그는 자사의 ‘황금 술’에 완벽하게 어울리는 대사”라면서 “자사의 친구 및 팔로워를 위해 재미있고 매력적인 콘텐츠를 만들고자 온라인과 그의 공연에서 Luc Belaire에 그의 경험을 접목할 계획”이라고 언급했다.
스티브 아오키는 200명이 넘는 Belaire 국제 대사 대열에 합류했다. 여기에는 여러 스포츠 종목에서 우승을 차지한 운동선수들을 비롯해 릭 로스(Rick Ross)와 DJ 칼리드(Khaled) 같은 음악 업계의 거물도 포함된다.
Belaire 국제 대사 임명 소식을 들은 아오키는 “나는 예전부터 Belaire의 팬이었으며, 작년에는 일련의 뮤직비디오에서 Belaire 브랜드와 협력한 바 있다”면서 “협력 작업 이후 Belaire 브랜드는 물론 Belaire 팀과 가치에 더욱 빠져들게 됐다. Belaire Gold를 통해 Belaire 가족이 될 기회를 당연히 붙잡았다”고 말했다.
신선한 샤르도네 포도가 복숭아, 배 및 브리오슈 향과 완벽하게 균형을 이루는 Belaire Gold는 7월부터 전 세계 일부 소매업체, 레스토랑 및 나이트클럽에서 판매될 예정이다.
추가 정보 및 차후 행사 업데이트는 LucBelaire.com을 참조한다. 인스타그램, 페이스북 및 트위터에서 @OfficialBelaire를 팔로우하고, #BelaireGold 대화에 합류한다.
Luc Belaire 소개
Luc Belaire는 고급 와인계에서 품질 보증으로 통하는 프랑스에서 만들어진 고급 브랜드다. 5세대와 6세대 부자간의 포도주 제조사가 1898년에 설립된 Montagny-les Beaune 저택에서 각 Belaire 와인 생산을 감독한다. Luc Belaire는 Belaire Rose와 Belaire Luxe에 이어 Luc Belaire Gold를 출시했다. Belaire의 대표적인 퀴베인 Belaire Rose는 프랑스 남부 지역에서 만드는 독특한 발포 로제 와인이다. 이 지역에서 가장 선호되는 세 가지 로제 포도인 그르나슈, 생소 및 시라 포도를 혼합하여 만든다. 우아한 'blancs de blancs' 와인인 Belaire Luxe는 100% 샤르도네 포도로 만들며, 여기에 부르고뉴에서 재배된 소중한 Chablis 포도를 특별히 첨가한다.
Sovereign Brands 소개
Sovereign Brands는 뉴욕에 본사를 둔 가족 소유의 국제 와인&증류주 기업이다. Berish 가문이 소유 및 운영하는 Sovereign Brands는 우수한 브랜드를 만들기 위해 세계에서 가장 대표적인 와인과 증류주 지역에서 활동하는 최상급 생산업자들과 협력한다. Sovereign Brands는 Armand de Brignac ("Ace of Spades") 샴페인 브랜드를 만들고, 2014년에 매각했다. 더불어 D'USSE 코냑 브랜드(현재 Bacardi Ltd.가 운영)도 만들었다. Sovereign은 Luc Belaire를 포함해 여러 개의 성공적인 브랜드로 구성된 포트폴리오를 보유하고 있다. 엄청난 성공을 거둔 프랑스의 발포주 브랜드인 Luc Belaire는 정교한 맛과 환상적인 포장으로 국제적인 찬사를 받았고, 현재 전 세계 100개가 넘는 국가에서 판매되고 있다. 그 외에 Sovereign의 브랜드에는 고전적인 프랑스 Cotes de Provence Rose인 Cloud Chaser와 아르헨티나와 오스트리아에서 만드는 다소 저렴한 Skeleton Vineyards가 있다.
스티브 아오키 소개
스티브는 그래미상에 2회 후보로 오른 국제적인 제작자/DJ, 전자 댄스 음악 기업가 및 유행을 선도하는 음반 회사, 행사/라이프스타일 기업, 의류 라인인 Dim Mak의 설립자다. 1996년에 설립된 Dim Mak Records는 솜씨 좋게 마케팅한 한 싱글과 정규 앨범을 통해 The Chainsmokers, Bloc Party, The Bloody Beetroots, Klaxons 및 The Gossip 같은 주요 그룹을 위한 발사대가 됐다. Dim Mak Records는 현재까지 800장이 넘는 앨범을 발행했다. 스티브는 솔로 아티스트로 연평균 250일 이상 투어 공연을 하는 가공할 만한 음악가가 됐다. 최근 원 디렉션의 Louis Tomlinson과 공동으로 출시한 ‘Just Hold On’은 43개국에서 1위를 기록했고, 18개국에서 골드 앨범 또는 플래티넘 앨범이 됐다.
그래미상 후보에 오른 그의 넷플릭스 오리지널 다큐멘터리 ‘I'll Sleep When I'm Dead’는 2016년 8월에 개봉됐고, 작년 봄 트리베카 영화제에서 매진을 기록했다. 2016년 그래미상에서는 ‘최고의 음악 영화’ 부문의 후보에 올랐다. 7월 21일 Dim Mak Records / Ultra Records를 통해 출시 예정인 그의 앨범 ‘Steve Aoki Presents Kolony’는 그가 처음으로 선보이는 100% 랩 앨범이다. 그가 장르 간의 ‘간격 좁히기’라 부르는 10년간의 힙합 공동 작업을 기반으로 한 이 앨범은 Lil Uzi Vert, Lil Yachty, Migos, 2 Chainz, Gucci Mane, ILOVEMAKONNEN, T Pain 등 오늘날 가장 유명한 작사가들이 쓴 직설적인 라임을 들려줄 예정이다.
배포 자료, 시장별 출시 및 가격 정보는 아래 연락처로 문의한다.
유럽, 아시아, 아프리카 및 UAE
Sophie Lawrence
PR Manager
SophieLawrence@SovereignBrands.com
전화: +44-(0)-77-3444-4134
북미 및 남미
Courtney Cervantes
PR Manager
CourtneyCervantes@SovereignBrands.com
전화: +1-(212) 343-8366
스티브 아오키에 대한 추가 정보 및 문의:
Lauren A. Camp
FYI Brand Communications
+1-760-449-1648
Lcamp@fyibrandcomm.com
출처: Luc Belaire
Luc Belaire Enlists Grammy-Nominated DJ Steve Aoki as the Official Brand Ambassador for Luc Belaire Gold Launch
-- Premium French wine brand Luc Belaire launches new cuvee and welcomes international superstar DJ Steve Aoki to its ambassador network
BURGUNDY, France, June 20, 2017/PRNewswire/ -- Luc Belaire, the world's fastest-growing brand of premium French sparkling wine, is proud to present LUC BELAIRE GOLD, a blend of handpicked Chardonnay and Pinot Noir grapes grown in the heart of Burgundy, France. With unique elements like an organic sugarcane dosage, a style popularized in 1920s France, and a crystal-clear glass bottle with intricate embossed foil labels, the new cuvee is positioned to be the flagship of the Luc Belaire line. As the celebrity drink of choice, Belaire is also thrilled to announce global superstar DJ Steve Aoki as Belaire Gold's first official brand ambassador.
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/525513/Luc_Belaire.jpg )
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/525514/Luc_Belaire_2.jpg )
Brett Berish, CEO of Sovereign Brands, owners of Luc Belaire, states, "We are incredibly excited to introduce Belaire Gold to the world. We have an unrivalled ambassador network of Belaire fans and are pleased to welcome Steve, who's awe-inspiring creativity and celebratory spirit make him the perfect ambassador for our 'liquid gold.' We will be integrating the Aoki experience with Luc Belaire, both online and in Steve's performances, to create fun, engaging content for our friends and followers."
Aoki joins more than 200 global ambassadors for Belaire, including music industry titans like Rick Ross and DJ Khaled as well as championship-winning athletes from several different sports.
Of his new role, Aoki states, "I'm a longtime fan of Belaire and have already worked with the brand on a series of music videos last year. Since then, I've become even more excited about the brand, the team and everything they stand for. When I heard about the opportunity to be a part of it all with Belaire Gold, I had to do it!"
Belaire Gold's perfect balance of fresh Chardonnay fruit with hints of peach, pear and brioche will be rolling out to select retailers, restaurants and nightclubs around the world in July.
For more information and to stay updated on upcoming events, fans are encouraged to visit LucBelaire.com and join the #BelaireGold conversation by following @OfficialBelaire on Instagram, Facebook and Twitter.
About Luc Belaire
Luc Belaire is a premium brand produced in France - the hallmark of quality in the world of fine wines. Our 5th and 6th generation father-and-son winemakers oversee production of each bottle of Belaire at their maison in Montagny-les Beaune, established in 1898. Luc Belaire Gold joins Belaire's signature cuvee Belaire Rose, a unique sparkling Rose wine from the south of France crafted from a blend of Grenache, Cinsault and Syrah grapes - the three favorite Rose grapes of the region, and Belaire Luxe, an elegant 'blancs de blancs' made exclusively from 100% Chardonnay grapes with a special dosage made from prized Chablis grapes in Burgundy.
About Sovereign Brands
Sovereign Brands is a family-owned, international wine & spirits company headquartered in New York. The company is owned and operated by the Berish family and partners with first-class producers from the world's most iconic wine and spirit regions to develop superior brands. The company created the Armand de Brignac ("Ace of Spades") Champagne, selling the brand in 2014, and created the D'USSE Cognac brand (currently operated by Bacardi Ltd.). Sovereign has a portfolio of successful brands including Luc Belaire, a smash-hit line of French sparkling wines, which has earned global acclaim for its exquisite taste and striking packages, and is available in more than 100 countries around the world. The company's brands also include Cloud Chaser, a classic French Cotes de Provence Rose, and Skeleton Vineyards, a range of accessible wines from Argentina and Austria.
About Steve Aoki
Steve is a 2x Grammy-nominated international producer/DJ, electronic dance music entrepreneur, and founder of the trendsetting record label, events/lifestyle company and apparel line Dim Mak. Since launching in 1996, Dim Mak Records has become a launch pad for seminal acts such as The Chainsmokers, Bloc Party, The Bloody Beetroots, Klaxons, and The Gossip through deftly marketed single and full-length releases and now has more than 800 releases to date. As a solo artist, AOKI has become a force of nature averaging over 250 tour dates per year. His recent release "Just Hold On" with One Direction's Louis Tomlinson, which debuted at #1 in 43 countries and has since achieved Gold or Platinum status in 18 countries.
Steve's Grammy-nominated Netflix Original documentary "I'll Sleep When I'm Dead", released in August 2016, debuted at the Tribeca Film Festival last spring to a sold-out audience and received a 2016 Grammy nomination for "Best Music Film". His forthcoming album Steve Aoki Presents Kolony, due for release July 21 via Dim Mak Records / Ultra Records, marks Aoki's first full turn into rap music, with nearly 10 years of hip-hop collaborations, which he describes as "bridging the gap" between genres and is stacked with hard-hitting rhymes from some of the most prominent lyricists today, including Lil Uzi Vert, Lil Yachty, Migos, 2 Chainz, Gucci Mane, ILOVEMAKONNEN, T Pain, and more.
For press assets or more information on market availability and pricing, please contact:
Europe, Asia, Africa & UAE
Sophie Lawrence
PR Manager
SophieLawrence@SovereignBrands.com
Tel: +44-(0)-77-3444-4134
North American & South America
Courtney Cervantes
PR Manager
CourtneyCervantes@SovereignBrands.com
Tel: +1-(212) 343-8366
For more information on Steve Aoki, please contact:
Lauren A. Camp
FYI Brand Communications
+1-760-449-1648
Lcamp@fyibrandcomm.com
Source: Luc Belaire
(끝)
<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>
관련뉴스