[PRNewswire] 샵밥, 브랜드 재단장 론칭

입력 2017-09-08 09:37  

[PRNewswire] 샵밥, 브랜드 재단장 론칭

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.



(뉴욕 2017년 9월 7일 PRNewswire=연합뉴스) 전 세계 여성들이 스타일을 발견하고 영감을 받기 위해 찾는 글로벌 온라인 쇼핑몰 삽밥은 모든 고객이 터치하는 포인트의 전체 사이트 화면에 새로운 느낌을 줌으로써 취급하는 전체 브랜드를 재단장한다.



샵밥은 전체 브랜드의 재단장을 통해 새로운 시대를 열며 현대적인 혁신에 감동을 선사한다. 2000년 위스콘신주 매디슨에서 벽돌과 시멘트로 지어진 하나의 부티크 가게로부터 출발하여 이제 전 세계적인 스타일 리소스가 된 샵밥은 글로벌 브랜드와 최고의 패션 기업으로 성장했다. 9월 7일 목요일에 론칭하는 브랜드 재단장은 다음과 같이 구성된다:



브랜드와 경험의 업데이트:



- 로고 재구성

- 브랜드 컬러 팔레트 재단장

- 초기 화면과 제품 페이지 디자인 재구성

- 로열티 프로그램

- 내비게이션 및 검색 방법 향상

- 제품 추천 기능 혁신

- 포장 업데이트

- 체크아웃 방법 개선

- 국제 결제 옵션 추가



샵밥 CEO, 다르시 페닉:



샵밥이 가장 새로운 화면을 선보이게 되어 기쁘다. 당사는 우리가 어떤 브랜드인지를 세밀하게 검토한 뒤, 고객에 대한 서비스를 개선하고 장래 우리 브랜드의 최적 입지를 확보하기 위해 사이트의 외관과 느낌을 재구성할 것을 결정했다.



샵밥은 브랜드 재단장을 기념하여 2017년 가을 잇모델 사샤 키치지나, 라인 브렘스, 멜로디 발렉세어와 앤 밀라를 등장시킨 새로운 캠페인 '샵밥을 당신 것으로(Make Shopbop Yours)'를 시작한다. 이 캠페인은 소비자들이 핵심 트렌드를 자기 취향에 맞게 선택하도록 함으로써 새롭게 시작하는 시즌을 축하한다. 각각의 스타일이 전면에 나오는데 여기에는 고객들이 '당신을 포근하게'. '당신의 컬러', '당신을 위한 아웃웨어' 그리고 마지막으로 '가을을 당신 것으로' 만들라는 캠페인 문구가 등장한다.



삽밥을 당신 것으로 캠페인은 이메일, 소셜미디어와 홈페이지 등 모든 디지털 채널뿐만 아니라 택시 지붕과 거리의 포스터와 같은 옥외 광고에 독특한 사진과 함께 시작된다. 데스크톱, 태블릿과 모바일에 등장하게 될 이 캠페인에는 최신 가을 제품, 스타일링 가이드와 멋진 이미지가 들어 있다. 이번 시즌의 대표 컬러인 마리골드에서부터 로맨틱 벨벳과 레이스, 화제의 아웃웨어에 이르기까지 이번 가을의 하이라이트가 그 모습을 드러낸다.



샵밥 브랜드 재단장:



샵밥 로고:

업데이트된 삽밥 로고는 세련된 미적 감각과 브랜드 정신을 완벽하게 포착하고 있다.



업데이트된 샵밥 컬러 팔레트와 타이포그래피:

업데이트된 컬러 팔레트는 블랙, 화이트와 새로워진 시그니처 오렌지(샵밥 고유의 브랜드 컬러)뿐만 아니라 조연급인 복숭아, 핑크와 쿨 그레이 톤으로 구성된다. 더 대담해진 스타일의 폰트가 이 재단장과 발맞춰 적용된다.



브랜드와 경험 업데이트:

샵밥의 새로운 외관과 느낌은 재구성된 레이아웃과 배열로 이루어진 홈페이지에서부터 당사의 고객을 위한 특별 품목, 브랜드와 트렌드를 더 부각하기 위해 업그레이드된 사진, 조명과 스타일링에 이르기까지 확대 적용된다. 고객의 쇼핑 경험을 위한 기술적인 업데이트에는 최고 수준의 내비게이션, 제품 검색, 제품 추천, 이메일 레이아웃과 체크아웃 페이지에 대한 업그레이드가 포함되며 제품 발견에서부터 체크아웃까지를 물 흐르듯이 할 수 있는 환경을 조성한다.



로열티:

샵밥은 9월 7일부터 고객 선택 글로벌 로열티 프로그램을 론칭하며 2017년 10월 전체 프로그램을 시작한다. 고객들은 최소한의 사용 금액 없이 이 프로그램에 참여할 수 있으며 신제품과 세일에 대한 조기 참여, 생일 할인뿐만 아니라 특별 행사 초청 등에 이르는 혜택을 받을 수 있다.



샵밥:

샵밥은 스타일에 대한 영감을 얻고 이를 발견할 수 있는 글로벌 온라인 쇼핑몰로서 전 세계 여성들이 1,000명 이상의 기존 및 신예 디자이너들이 만든 다양한 기성복과 액세서리를 이곳에서 직접 고를 수 있다. 신상품 소개, 시선을 끄는 기사와 매일의 스타일링 가이드를 통해 샵밥은 세계적 수준의 고객 서비스, 빠른 전 세계 무료 글로벌 배송을 제공하며 미국과 캐나다에서는 무료 반품 서비스를 제공하고 있다. 샵밥은 아마존그룹(Amazon.com Inc. group of companies)의 일부이다.



연락처: Sean Morrissey, 전화 212-274-2050, 이메일 seanwm@shopbop.com



사진: http://mma.prnewswire.com/media/551392/Shopbop_Brand_Launch.jpg

로고: http://mma.prnewswire.com/media/551408/Shopbop_Logo.jpg



출처: 샵밥(Shopbop)



Shopbop Launches Brand Refinement



NEW YORK, Sept. 7, 2017 /PRNewswire/ -- Shopbop, the global online retail destination for style discovery and inspiration for women worldwide, debuts an all-encompassing brand refinement through a new look and feel celebrated site wide and across all customer touch points.



Shopbop ushers in a new era with a brand-wide refresh, presenting an exciting range of modern innovations. From a single brick-and-mortar boutique founded in 2000 in Madison, Wisconsin, to the worldwide style resource it is today, Shopbop has grown as both a global brand and leading fashion authority. The brand refinement, launching on Thursday, September 7th, consists of the following:



Brand and Experience Updates:



- Reimagined logo

- Refined brand color palette

- Refreshed front page and product page design

- Loyalty program

- Revamped navigation and search utilities

- Product recommendation innovations

- Packaging updates

- Checkout improvements

- Added international payment options



Shopbop CEO, Darcy Penick:



I am thrilled to introduce Shopbop in its newest iteration. After taking a close look at who we are as a brand, we made a decision to reimagine our look and feel to better service our customer, and best position our brand for the future.



Shopbop celebrates the brand refinement with the simultaneous launch of the new Fall 2017 campaign, 'Make Shopbop Yours' featuring It-models Sasha Kichinga, Line Brems, Melodei Valexaire and Anne Mila. The campaign celebrates a fresh take on the season by encouraging consumers to embrace key trends, but on their own terms. Individual style is at the forefront, with campaign language urging customers to 'make cozy yours', 'make color yours', 'make outerwear yours' and ultimately - 'make Fall yours'



The Make Shopbop Yours campaign will launch with unique photo content, spanning all digital channels - email, social media and homepage - as well as outdoor media including taxi tops and street posters. Hosted across desktop, tablet and mobile, the campaign features the latest fall product, styling guidance and stunning imagery. From the season's star color, marigold, to romantic velvets and lace, to statement making outerwear, fall's fashion highlights are brought to life.



SHOPBOP BRAND REFINEMENT:



Shopbop Logo:

The updated Shopbop logo perfectly captures the refined aesthetic and spirit of the brand.



Updated Shopbop Color Palette & Typography:

The updated color palette consists of black, white, and a refreshed signature orange (the Shopbop heritage brand color), as well as a supporting tone of peach, pink and cool gray. Bolder font styles are introduced in alignment with the refinement.



Brand and Experience Updates:

Shopbop's new look and feel extends from the homepage―which consists of reimagined layouts and presentation―to product pages, which feature enhanced photography, lighting and styling to better spotlight featured items, brands, and trends for our customer. Technical updates to the customer shopping experience include enhancements to the top navigation, search utilities, product recommendation, email layout and checkout page, allowing for a more seamless discovery-to-checkout environment.



Loyalty:

Shopbop launches a global loyalty program with customer opt in beginning September 7th and a full program rollout in October 2017. With no minimum spend to participate in the program, customers will receive benefits including early access to new product and sales, birthday discounts, as well as invites to special events and more.



ABOUT SHOPBOP:

Shopbop is the global online retail destination for style inspiration and discovery, offering women all over the world a comprehensive hand-picked selection of ready-to-wear and accessories from over 1,000 established and emerging designers. Debuting new arrivals, compelling editorial content and styling guidance daily, Shopbop provides world class customer service, fast, free global shipping worldwide and free returns in the U.S. and Canada. Shopbop is part of the Amazon.com Inc. group of companies.



Contact: Sean Morrissey, 212-274-2050, seanwm@shopbop.com



Photo: http://mma.prnewswire.com/media/551392/Shopbop_Brand_Launch.jpg

Logo: http://mma.prnewswire.com/media/551408/Shopbop_Logo.jpg



Source: Shopbop

(끝)





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