- 세계에서 가장 인기 많은 맥주, 와인 및 증류주 브랜드를 보유한 11개 업체[i], 수백 개 단체와 혁신적인 파트너십 체결
- 1억 명 이상에게 미성년자 음주 예방에 초점 맞춘 교육 메시지 전달
- 지금까지 진출한 시장 중 80%에서 음주 운전 방지 위한 캠페인 제작
- 기업도 유해한 음주를 감소시키고, 유엔의 지속가능한 개발 목표(Sustainable Development Goal, SDG) 달성의 가속화에 효과적인 파트너가 될 수 있음이 증명
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(런던 2017년 9월 10일/PRNewswire=연합뉴스) 오늘 발표된 2016 세계 주류 생산자들의 약속(Producers' Commitments) 진행 보고서[ii]에도 자세히 나와 있듯이, 세계 굴지의 주류 생산자들이 정부와 소규모 소매업체부터 비영리 단체와 민간단체까지 다양한 부문에서 새로운 파트너십을 구축함으로써 유해한 알코올 소비를 공략하기 위한 노력을 이어가고 있다.
(로고: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160524/371287LOGO )
이 보고서는 9개국에서 진행된 사례 연구를 바탕으로 미래 실천을 위한 핵심적인 교훈과 통찰을 강조하고, 진전이 있기는 했지만, 아직 갈 길이 멀다는 점을 인정하고 있다.
IARD[iii] CEO Group 의장이자 Anheuser-Busch InBev (AB InBev) CEO인 Carlos Brito는 “우리 제품은 물론 이 사회에서 우리 제품이 수행하는 역할에 자부심을 가지고 있으며, 똑똑한 음주 문화가 우리 매출에도 유익하다고 믿는다. 더불어 유해한 알코올 소비를 줄이도록 지원하는 것이 우리의 임무라고 생각한다. 진전이 있기는 했지만, 아직 갈 길이 먼 것도 사실이다. 인간은 누구나 인생에서 좋은 것을 즐길 기회를 모색한다. 자신의 가족과 지역사회에 가장 좋은 것을 주고자 한다. 똑똑한 음주를 홍보하고, 유해한 알코올 소비를 줄이는 것은 우리 모두의 책임이다. 유해한 음주는 그 원인이 다양한 복잡한 문제다. 맥주, 와인 및 증류주 생산업체들이 해결책에 일조할 수 있다고 생각한다. IARD의 의도는 최고 관행을 공유하고, 공동으로 약속하고, 시민 사회와의 대화를 촉진함으로써 유해한 알코올 소비를 방지하는 국제 기준을 마련하는 것이다. IARD는 세계 주류 생산자들의 약속(Producers' Commitments)의 마지막 해를 남겨두고 지금까지의 노력을 이어가는 데 전념하고 있다”고 말했다.
IARD 회장 Henry Ashworth는 “이 진행 보고서는 이들 주요 국제 생산업체가 업계와 사회에서 선한 힘이 되고자 하는 의지를 보여준다. 장기적이고 지속가능한 변화와 유해한 음주 감소는 민간 부문, 공공 부문 및 비영리 단체가 지역, 국가 및 국제적 차원에서 협력할 때에만 가능하다. IARD는 모든 지역사회에서 긍정적인 변화를 도모하는 새로운 관계와 작업 모델을 구축하고자 다른 이해관계자와 협력하고자 한다”고 덧붙였다.
이 보고서에 소개된 사례 연구의 주요사항은 다음과 같다.
- 고도로 효과적이고, 아주 다양한 소셜 미디어 캠페인:
* 오스트리아: 여러 부문의 협력 작업을 통해 국제적으로 찬사를 받은 ‘적절하게 음주하는 법’ 캠페인[https://drinkwise.org.au/our-work/drinking-do-it-properly/#]을 만들었다. 폭음을 다룬 이 캠페인은 200만 명의 젊은이들에게 전달됐다.
* 남아프리카공화국: 대면 의사소통을 수반하는 #bethementor[http://www.bethementor.sab.co.za/ ] 페이스북 캠페인 덕분에 젊은 참가자의 미성년자 음주가 91% 감소했다.
* 브라질: ABRABE가 진행한 Sem Excesso("No Excess [http://www.semexcesso.com.br/ ]") 프로그램에는 159,460명의 웹사이트 순 방문자가 참가했으며, 400,000건이 넘는 유튜브 조회 수를 기록했다. 페이스북 ‘좋아요’ 수는 808,000개가 넘고, 트위터 팔로워 수는 50,000명이 넘는다.
- 음주 운전을 줄이는데 큰 진전이 있었다.
* 폴란드: 이제 대부분의 주에서는 도로 음주 측정 테스트 훈련을 받은 경찰관을 보유하고 있다. 한 집중 주에서는 2013~2016년 사이 알코올 관련 충돌 사고가 44% 감소했다고 한다.
* 멕시코: 대부분의 주에서는 도로 음주 측정 테스트 훈련을 받은 경찰관을 보유하고 있다.
* 스페인: 음주 운전을 줄이기 위한 멀티미디어 캠페인이 유럽 알코올과 건강 포럼(European Alcohol and Health Forum, EAHF)으로부터 최고 관행 사례로 인정받았으며, 스페인 산업부로부터 상을 받았다.
- 연방 보건복지부와 주류 생산업체 사이에 최초의 양해각서(MOU)가 체결됐다.
* 도미니카 공화국: MOU에 따라 미성년자 음주를 줄이고, 마케팅 관행 규약을 강화 및 확대하며, 음주 운전을 줄이고, 유해한 음주를 줄이기 위한 노력에 대한 소매업체 지지를 요청하기 위한 포괄적인 작업 계획을 세웠다. 다양한 이해관계자로 구성된 ‘알코올 클러스터’도 구축됐는데, 클러스터 구성원이 매월 모임을 갖고, 이들 약속을 지원할 실천 계획에 대해 논의한다.
참고 문헌
[i] 유해한 음주를 줄이기 위한 맥주, 와인 및 증류주 생산자들의 약속[http://www.producerscommitments.org ]에 서명한 업체는 다음과 같다: Anheuser-Busch InBev, Asahi Group Holdings, Bacardi, Beam Suntory, Brown-Forman Corporation, Carlsberg, Diageo, Heineken, Kirin Holdings Company, Molson Coors, Pernod Ricard
[ii] 주류 생산자들의 약속
- 미성년자 음주를 줄인다.
- 마케팅 관행 규약을 강화하고 확대한다.
- 소비자 정보를 제공하고, 책임감 있는 제품 혁신을 도모한다.
- 음주 운전을 줄인다.
- 유해한 음주를 줄이기 위해 소매업체로부터 지원을 요청한다.
[iii] 2015년 1월에 설립된 IARD는 ‘유해한 음주’라는 국제적인 보건 문제를 해결하고, 책임감 있는 음주를 홍보하는 데 전념하는 비영리 단체다.
IARD는 주류 생산자의 약속에 서명한 세계 굴지의 주류 생산업체로 구성된다. 이들 업체는 주류 생산자의 약속에 대한 사무국인 IARD에 국제적 차원의 조정이 있어야 하는 구체적인 과제를 위임했다.
IARD는 사무국으로서 다음과 같은 역할을 수행한다.
- KPMG 및 Accenture와 주류 생산자들의 약속 보고서를 조정하고, 시범 프로그램(특히 음주 운전 시범 프로그램)을 관리한다.
- 국제 파트너들(예: 세계광고주연맹)과 조정한다.
- 마케팅 준수 분석을 의뢰한다.
- 전문가(예: 연구원)와 파트너(예: 소매업체)를 소집한다.
- 정책과 프로그램을 분석하고, 정책 도구와 훌륭한 관행 안내서(예: 알코올 교육 안내서[http://alcoholedguide.org ])를 제작한다.
추가 정보와 보고서 전문은 producerscommitments.org를 참조한다.
출처: International Alliance for Responsible Drinking (IARD)
World's Leading Producers of Beer, Wine and Spirits are Combatting Harmful Drinking in More Than a Hundred Countries - IARD
-- By forming innovative partnerships with hundreds of organizations, the 11 companies[i] behind some of the world's most popular beer, wine and spirits brands have:
- Reached more than 100 million people with educational messages focused on preventing underage drinking
- Established campaigns to prevent drinking and driving in 80% of markets where they are active
- Demonstrated that companies can be effective partners in tackling harmful drinking, accelerating progress towards the UN's Sustainable Development Goals (SDGs)
LONDON, September 10, 2017/PRNewswire/ -- As detailed in the 2016 Producers' Commitments progress report[ii] published today, the world's leading producers have continued their efforts to tackle the harmful use of alcohol by forging new partnerships across sectors, from governments and small retailers, to not-for-profits and others in the private sector.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160524/371287LOGO )
Drawing on case studies from nine countries around the world, the report highlights key lessons and insights for future action and recognizes that while progress has been made there is still much more to do.
Carlos Brito, Chair of the IARD[iii] CEO Group & CEO of Anheuser-Busch InBev (AB InBev), said: "We take pride in our products and their role in society, believe that a culture of smart drinking is good for business, and recognize our duty to help reduce harmful consumption of alcohol. We have seen that progress is possible, but we know there is much work to do. We all look for occasions to enjoy the good things in life. We all want the best for our families and communities. It's up to all of us to promote smart drinking and reduce the harmful use of alcohol. Harmful drinking is a complex issue with multiple causes. We believe that beer, wine and spirits companies can be part of the solution. IARD's ambition is to establish the international standards for preventing harmful consumption, by helping us to share best practices, establish common commitments and facilitating a dialogue with civil society. We are committed to build on our efforts for the final year of our Commitments, and beyond."
Henry Ashworth, President of IARD added: "The progress report demonstrates the determination of these leading global producers to be a force for good within their industries and society. Long term sustainable change and a reduction in harmful drinking can only happen when private, public and not-for-profit organizations work together locally, nationally and globally. We want to work with others to create new relationships and models of working that drive positive change through our all communities."
Highlights from the report's case studies include:
- A diverse range of highly effective social media campaigns, for example:
* Australia: multi-sectorial work led to the internationally acclaimed 'How to drink properly' [https://drinkwise.org.au/our-work/drinking-do-it-properly/#] campaign which tackled binge drinking and reached two million young people;
* South Africa: our #bethementor [http://www.bethementor.sab.co.za/ ] Facebook campaign which was accompanied by face-to-face communications was associated with a 91% reduction in underage drinking by youth participants; and
* Brazil: the ABRABE-run program Sem Excesso ("No Excess [http://www.semexcesso.com.br/ ]") drew in 159,460 unique website visitors, gained more than 400,000 YouTube views, more than 808,000 Facebook likes; and more than 50,000 twitter followers.
- Significant progress in reducing drinking and driving, for example:
* Poland: The majority of states now have police officers trained to conduct roadside alcohol breath tests. In one focus state, a 44% decrease in alcohol-related road traffic crashes was reported between 2013 and 2016;
* Mexico: most states now have police officers trained to conduct roadside breathalyzer tests; and
* Spain: our multi-media campaign to reduce drunk driving was recognized as an example of best practice by the European Alcohol and Health Forum (EAHF) and was honored with an award from the Spanish Ministry of Industry.
- The first ever Memorandum of Understanding (MOU) between the Federal Ministry of Health and Welfare and drinks producers
* Dominican Republic: The MOU established a comprehensive work plan to: reduce underage drinking; strengthen and expand marketing codes of practice; reduce drinking and driving; and enlist the support of retailers in efforts to reduce harmful drinking. An "Alcohol Cluster" has also been established, consisting of a broad range of stakeholders which now meet monthly to discuss action plans in support of these commitments.
References
[i] The 11 signatories to the Beer, Wine and Spirits Producers' Commitments to Reduce Harmful Drinking [http://www.producerscommitments.org ] are Anheuser-Busch InBev; Asahi Group Holdings; Bacardi; Beam Suntory; Brown-Forman Corporation; Carlsberg; Diageo; Heineken; Kirin Holdings Company; Molson Coors; Pernod Ricard.
[ii] The Producers' Commitments
- Reducing underage drinking
- Strengthening and expanding marketing codes of practice
- Providing consumer information and responsible product innovation
- Reducing drinking and driving
- Enlisting the support of retailers to reduce harmful drinking
[iii] Launched in January 2015, IARD is a not-for-profit organization dedicated to addressing the global public health issue of harmful drinking and to promoting responsible drinking.
IARD's members are the leading global alcohol producing companies that are signatories to the Commitments. As Secretariat to the Commitments the signatories to the Commitments have delegated to IARD specific tasks that require coordination at global level.
As Secretariat, IARD:
- Coordinates reporting on the Commitments with KPMG and Accenture, manages pilot programs (particularly on drink driving)
- Coordinates with international partners (for example, World Federation of Advertisers)
- Commissions analysis of marketing compliance
- Convenes experts (for example, researchers) and partners (for example, retailers)
- Conducts analysis on policy and programs and produces policy tools and good practice guides (for example, the Alcohol Education Guide [http://alcoholedguide.org ])
For more information, and to read the full report, please visit: producerscommitments.org
Source: International Alliance for Responsible Drinking (IARD)
(끝)
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