-- 주요 맥주, 와인 및 증류주 생산업체의 CEO들 합의
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(코펜하겐, 덴마크 2017년 9월 14일 PRNewswire=연합뉴스) 주요 맥주, 와인 및 증류주 생산업체의 최고책임자(CEO)로서, 우리는 세계에서 가장 인기 많은 수많은 브랜드의 관리자인 동시에, 이 의무를 진지하게 받아들이는 자부심 있는 고용주다. 따라서 우리는 실질적인 차이를 만들고, 우리 업계를 위한 높은 책임감 기준을 세우고 지키기 위해 집단적인 활동을 이어가기로 했다.
(로고: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160524/371287LOGO )
(사진: http://mma.prnewswire.com/media/556340/IARD_CEOs.jpg )
오늘 우리는 다른 이들과 공동으로 빠르게 변화하고 있는 이 분야에서 최고 관행을 대변하는 디지털 채널을 위해 새롭고 견고한 책임감 있는 마케팅 기준을 세우기로 약속한다.
정보 기술은 그 어느 역사 시대보다 우리 세상을 빠르게 바꾸고 있다. 디지털 채널의 폭발로 사람들이 우리 브랜드를 이해하고, 우리 브랜드와 상호작용하는 방식이 달라졌다. 이는 이제 소비자가 우리와 관계를 구축하고자 하는 영역이다. 지금까지 우리가 마케팅 직업 규약을 강화하고 확장하는 데 큰 진전을 이룬 것은 사실이지만, 디지털 매체는 향상된 소비자 통찰, 더 나은 데이터 및 기술로 진화하는 기회를 제시한다. 변화하는 업계 상황을 고려하고, 우리 상품을 합법적으로 구매할 수 있는 성인을 대상으로만 광고한다고 사람들을 안심시킬 견고한 디지털 마케팅 책임 기준을 세우고자 이와 같은 기회를 활용하기로 했다.
내부적으로 자사의 마케터들과 협력하고, 외부적으로 대행사 및 소셜 미디어 업체와 협력함으로써 우리 업계는 물론 잠재적으로 다른 업계를 위한 엄격한 기준을 확립할 수 있을 것으로 믿는다.
우리는 개별적으로 행동하는 것보다 함께 행동할 때 더 많은 성과를 올릴 수 있다는 사실을 잘 알고 있다. 또한, 유엔의 지속가능한 개발 목표를 지지하는 차원에서 유해한 알코올 이용을 더욱 줄이는데 충만하고 전향적인 역할을 수행할 기회를 환영한다.
서명자:
Carlos Brito
AB InBev 최고책임자
Naoki Izumiya
Asahi Group 최고책임자
Mike Dolan
Bacardi Limited 최고책임자
Matt Shattock
Beam Suntory 최고책임자
Paul Varga
Brown-Forman 최고책임자
Ceet't Hart
Carlsberg Group 최고책임자
Ivan Menezes
Diageo 최고책임자
Jean-Francois Van Boxmeer
Heineken 최고책임자
Yoshinori Isozaki
Kirin Holdings Company 최고책임자
Mark Hunter
Molson Coors 최고책임자
Alexandre Ricard
Pernod Ricard 최고책임자
편집자 주:
* 유해한 알코올 사용을 줄이기 위한 WHO 국제 전략을 시행하고자 노력하는 회원국을 지지하고자 2012년 5년짜리 약속 프로그램을 시작했다. 유해한 음주를 줄이기 위한 맥주, 와인 및 증류주 생산자들의 약속[http://www.producerscommitments.org/ ]에 서명한 11개 업체는 Anheuser-Busch InBev, Asahi Group Holdings, Bacardi, Beam Suntory, Brown-Forman Corporation, Carlsberg, Diageo, Heineken, Kirin Holdings Company, Molson Coors, Pernod Ricard이다.
* 주류 생산자들의 약속
- 미성년자 음주를 줄인다.
- 마케팅 관행 규약을 강화하고 확대한다.
- 소비자 정보를 제공하고, 책임감 있는 제품 혁신을 도모한다.
- 음주 운전을 줄인다.
* 유해한 음주를 줄이기 위해 소매업체로부터 지원을 요청한다.
출처: IARD
CEOs of Leading Beer, Wine and Spirits Producers to Develop New Responsible Marketing Standards for Digital Channels
COPENHAGEN, Denmark, September 14, 2017/PRNewswire/ -- As the CEOs of the leading beer, wine and spirits producers, we are stewards of many of the world's most popular brands and we are proud employers who take this obligation seriously. That is why we are determined to continue to work collectively to make a real difference and set and live up to high standards of responsibility for our industry.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160524/371287LOGO )
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/556340/IARD_CEOs.jpg )
Today we announce our further commitment to develop, in collaboration with others, new robust responsible marketing standards for digital channels that represent best-practice in this rapidly-changing field.
Information technology is changing our world faster than at any time in history and the explosion of digital channels has transformed the way in which people understand and interact with our brands. This is now the arena where our consumers want to engage with us. Although we have achieved significant progress in strengthening and expanding marketing codes of practice, digital media presents evolving opportunities with improved consumer insights, better data and technology. We are determined to use these opportunities to set robust responsibility standards for digital marketing that take account of the changing landscape and reassure others that we direct our advertising only to those adults who can lawfully buy our products.
By working with our marketers internally, agencies and social media companies we believe we can create these rigorous standards for our industry and potentially for others.
We know we can achieve more together than we can by working separately, and we welcome the opportunity to play a full and proactive role in further reducing the harmful use of alcohol in support of the United Nation's Sustainable Development Goals.
Signed:
Carlos Brito
Chief Executive, AB InBev
Naoki Izumiya
Chief Executive, Asahi Group
Mike Dolan
Chief Executive, Bacardi Limited
Matt Shattock
Chief Executive, Beam Suntory
Paul Varga
Chief Executive, Brown-Forman
Ceet't Hart
Chief Executive, Carlsberg Group
Ivan Menezes
Chief Executive, Diageo
Jean-Francois Van Boxmeer
Chief Executive, Heineken
Yoshinori Isozaki
Chief Executive, Kirin Holdings Company
Mark Hunter
Chief Executive, Molson Coors
Alexandre Ricard
Chief Executive, Pernod Ricard
Notes to editors:
* In 2012, we launched a five-year program of commitments to support Member States in their efforts to implement the WHO Global Strategy to reduce the harmful use of alcohol. The 11 signatories to the Beer, Wine and Spirits Producers' Commitments to Reduce Harmful Drinking [http://www.producerscommitments.org/ ] are Anheuser-Busch InBev; Asahi Group Holdings; Bacardi; Beam Suntory; Brown-Forman Corporation; Carlsberg; Diageo; Heineken; Kirin Holdings Company; Molson Coors; Pernod Ricard.
* The Producers' Commitments
- Reducing underage drinking
- Strengthening and expanding marketing codes of practice
- Providing consumer information and responsible product innovation
- Reducing drinking and driving
* Enlisting the support of retailers to reduce harmful drinking
Source: IARD
(끝)
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