-- 2년 연속으로 선정
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(뭄바이, 2017년 11월 9일 PRNewswire=연합뉴스) 더욱 스마트한 디지털 네트워크 솔루션 부문의 글로벌 선도 기업인 Sterlite Tech (BSE: 532374) (NSE: STRTECH)가 통신 서비스 공급업체(Communication Service Provider, CSP)*용 IRCM(Integrated Revenue and Customer Management)을 평가하는 명예로운 가트너 매직 쿼드런트(Magic Quadrant, MQ)에서 2년 연속 ‘비저너리(VISIONARY)’로 선정됐다고 발표했다.
(로고: http://mma.prnewswire.com/media/568301/Sterlite_Logo.jpg )
Sterlite Tech는 2015년부터 통신 소프트웨어 솔루션 구축에 투자해왔으며, 다양한 기업의 수많은 프로젝트에 자사의 독특한 서비스 관리 플랫폼을 설치했다. 이 플랫폼은 통신사가 새로운 수익 모델을 구축하고, 차세대 서비스를 성공적으로 출시하며, 더욱 신속하게 고객을 확보하고, 미래 서비스를 지원하도록 돕는다. 또한, 이 플랫폼은 3G/4G/ADSL/FTTH/WI-Max/와이파이와 기타 차세대 네트워크 요건을 지원하는 상호운용성을 제공하고자 다양한 기업(통신 서비스 공급업체(Communication Service Provider, CSP), 모바일 가상 네트워크 오퍼레이터/인에이블러(MVNO/MVNE), 다중 시스템 운영자(Multiple System Operator, MSO) 및 중소기업)에 높은 유연성을 제공한다.
Sterlite Tech CEO Anand Agarwal 박사는 이 성과를 부각하며 “자사는 광통신 제품과 시스템 통합 서비스부터 세계적 수준의 소프트웨어까지 다양한 솔루션을 더욱 스마트한 네트워크에 제공하는 데 전념한다”면서 “가트너가 자사의 소프트웨어 전문성을 인정한 것은 시행 역량이 우수한 자사의 사상적 리더십 입지에 대한 인정이기도 하다”고 말했다. 이어 그는 “자사 제품의 확장성, 가상화, 디지털 상업 특성 및 개방 API를 이용함으로써 차세대 서비스를 신속하게 제공하고, 현금화하고자 진화하는 고객 수요에 맞는 강력한 소프트웨어 제품 로드맵을 구축했다”라며 “자사 제품을 업그레이드하고, 디지털 시대에 성공을 거두기 위한 경쟁력을 자사 고객에 제공하고자 앞으로도 적극적인 투자를 이어갈 계획”이라고 덧붙였다.
가트너는 매년 비전 완전성과 수행력에 관한 매직 쿼드런트를 작성하고자 21개의 최종 운용지원시스템(Operations Support System, OSS)/사업지원시스템(Business Support System, BSS) 공급업체를 평가한다. 이 평가에서 Sterlite Tech는 다양한 기능을 포함하는 완전한 IRCM 솔루션을 보유한 통합적인 공급업체로서 타 후보사와 경쟁했다. 해당 기능에는 청구와 계좌 관리, 고객 자가 관리, 실시간 등급/징수, 정책 관리, 고객/파트너 라이프사이클 관리, 다중 채널 지원, 제품 카탈로그, 조정, 상호연결/도매 청구, 분석 및 보고 등이 포함된다.
Sterlite Technologies 소개:
Sterlite Technologies Ltd. (BSE: 532374) (NSE: STRTECH)는 더욱 스마트한 디지털 네트워크를 설계, 구축 및 관리하는 글로벌 선도 기술기업이다. Sterlite Tech는 제품, 서비스 및 소프트웨어 부문에 걸쳐 디지털 웹 규모 라인으로 100개국 이상에서 고객을 지원한다. 또한, Sterlite Tech는 인도, 중국 및 브라질에 국제 규모의 고효율성 제조 시설을 운영하고 있으며, 인도에 두 개의 소프트웨어 공급 센터를 두고 있다. 162개의 특허로 구성된 강력한 포트폴리오를 보유한 Sterlite Tech는 인도 유일의 광대역 연구 우수성 센터와 차세대 네트워크 응용을 위한 더욱 스마트한 네트워크 센트를 운영하고 있다. Sterlite Tech는 군대에서 사용되는 더욱 스마트한 침입방지 데이터 네트워크, BharatNet를 위한 지역 광대역, 스마트 시티 개발 및 고속 FTTH(Fibre-to-the-Home) 네트워크 구축 등 여러 프로젝트를 수행했다.
추가 정보: http://www.sterlitetech.com
(*) (자료 제공) 가트너 매직 쿼드런트 ‘CSP용 IRCM(Integrated Revenue and Customer Management)’, 2017년 10월 23일, Norbert J. Scholz, Jouni Forsman, Amresh Nandan
(면책공고) 가트너는 자사의 연구 간행물에 게재된 어떠한 기업이나 제품과 서비스에 대해서도 지지하지 않으며, 평점이 가장 높거나 지명도가 높은 기업만을 선택하도록 권장하지 않는다. 가트너의 연구 간행물은 자사 연구 조직의 의견과 평가로 구성된 것으로, 객관적 사실에 대한 진술로 여겨서는 안 된다. 가트너는 어떠한 사업의 적합성 또는 특정한 목표의 부합성에 대한 평가를 포함해, 이 조사에 명시됐거나 함의된 내용과 관련해 어떠한 것도 보장하지 않는다.
출처: Sterlite Technologies Limited
Sterlite Tech Recognised as VISIONARY in Gartner's Magic Quadrant for Second Consecutive Year
MUMBAI, November 9, 2017/PRNewswire-FirstCall/ -- Sterlite Tech (BSE: 532374) (NSE: STRTECH), a global leader in smarter digital network solutions, announced that it has been recognised as a 'Visionary' in Gartner's prestigious Magic Quadrant (MQ) for Integrated Revenue and Customer Management (IRCM) for Communication Service Providers (CSPs)* for the second consecutive year.
(Logo: http://mma.prnewswire.com/media/568301/Sterlite_Logo.jpg )
Sterlite Tech has been investing in building a telecom software solution since 2015, and its out-of-the-box service-management platform has been deployed in multiple projects across varied enterprises. This platform enables operators with new revenue models, successful roll out of next-generation services, faster customer acquisition and supports future services. The platform offers high flexibility to a variety of enterprises - Communication Service Providers (CSPs), Mobile Virtual Network Operators/Enablers (MVNOs/MVNEs), Multiple System Operators (MSOs) and Small and Mid-size Businesses (SMBs) - to achieve interoperability that supports 3G/4G/ADSL/FTTH/WI-Max/Wi-Fi and other next-gen network requirements.
Highlighting the recognition, Dr Anand Agarwal, CEO, Sterlite Tech, said, "Sterlite Tech is committed to delivering smarter networks with solutions ranging from optical communications products and system integration services to world-class software. Gartner's recognition of our software specialisation is a validation of our thought-leadership position with great execution capabilities." He added, "Our strong software product roadmap is aligned with the evolving needs of our customers to swiftly deliver and monetise next-generation services by leveraging our product's scalability, virtualisation, digital commerce features and open APIs. We continue to aggressively invest to upgrade our offerings, and provide a competitive edge to our clients to win in the era of digitisation."
Every year, Gartner evaluates 21 shortlisted Operations Support Systems (OSS)/Business Support Systems (BSS) vendors for its Magic Quadrant on completeness of vision and ability to execute. Sterlite Tech was a contender in this evaluation, as an integrated provider with a full-suite of IRCM solutions, including billing and account management, customer self-care, real-time rating/charging, policy management, customer/partner lifecycle management, multi-channel support, product catalogue, mediation, interconnect/wholesale billing, analytics and reporting among other functionalities.
About Sterlite Technologies:
Sterlite Technologies Ltd. (BSE: 532374) (NSE: STRTECH), is a global technology leader that designs, builds and manages smarter digital networks. Sterlite Tech engages with customers in more than 100 countries, with a digital web-scale offering across products, services and software. The Company has high-efficiency global scale manufacturing facilities in India, China & Brazil and two Software Delivery Centres in India. With a strong portfolio of 162 patents, Sterlite Tech is home to India's only Centre of Excellence for broadband research and Centre for Smarter Networks for next generation network applications. Projects undertaken by the company include intrusion-proof smarter data network for the Armed Forces, rural broadband for BharatNet, Smart Cities' development, and establishing high-speed Fibre-to-the-Home (FTTH) networks.
For more details, visit http://www.sterlitetech.com
(*) (Source) Gartner Magic Quadrant for Integrated Revenue and Customer Management for CSPs, 23 October 2017, Norbert J. Scholz, Jouni Forsman, Amresh Nandan
(Disclaimer) Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner's research organisation and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.
Source: Sterlite Technologies Limited
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