-- EU 전역에서 실시된 새 OICA 조사, “모든 차량에 대한 TPMS 의무 장착이 효과적”
(리최핑, 스웨덴 2017년 12월 21일 PRNewswire=연합뉴스) 2014년부터 EU에서 출시되는 신차에는 타이어 공기압 감지 시스템(Tire Pressure Monitoring System, TPMS)를 장착해야 한다. TPMS 시스템에는 하드웨어 기반 TPMS와 소프트웨어 기반 iTPMS의 두 가지 유형이 있다. 이번 연구에서는 이 두 가지 TMPS가 공기압이 적당한 타이어를 보장해 CO2 배출량을 줄이고, 교통 안전성을 높인다는 목적을 달성하는지를 살폈다.
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NIRA Dynamics는 OICA 외에 Dunlop Tech, TUV Nord 및 TUV Sud와 손을 잡고 2016년 12월부터 2017년 8월까지 스웨덴, 독일 및 스페인에서 거의 1천500대에 달하는 차량을 조사하고, 주유소와 쇼핑몰에서 무작위로 선택한 차량의 타이어 압력, 타이어 치수와 온도, 부하 상태 및 TPMS 장착 데이터를 수집했다.
NIRA Dynamics의 Jorg Sturmhoebel은 “dTPMS, iTPMS 및 TPMS 미장착 차량을 모두 조사한 것은 이번이 처음”이라며 “하드웨어 기반 시스템보다 이익률이 높은 iTPMS가 dTPMS보다 열등하다고 주장하는 강력한 로비가 있었지만, 사실 증거는 나오지 않았다”고 말했다. 이어 “이번에 OICA와 함께 실제 사실을 파악하고, 최종적으로 이 논의에 마침표를 찍고자 했다”면서 “그리하여 실제 세계에서 데이터를 수집하고, 모든 것이 정확하게 제대로 진행되도록 하고자 다른 파트너도 확보했다”고 말했다.
핵심 조사 결과, TPMS 장착 차량은 기술에 상관없이 TPMS 미장착 차량보다 평균 타이어 압력이 3% 더 높은 것으로 나타났다. 압력이 적당한 타이어가 더 가볍게 굴러간다는 사실을 고려할 때, 이 결과는 약 0.3%의 연료 소비량 감소를 의미한다. 0.3%가 크게 보이지 않을지 몰라도, EU 내 모든 승용차에 이 수치를 적용하면 연간 약 1천450만 톤에 달하는 CO2 배출량을 줄일 수 있다.
안전성 측면에서 TPMS 장비는 타이어 압력이 매우 낮은 타이어 수를 50% 이상 줄인다. 이번 조사 결과, TPMS가 장착되지 않은 모든 차량과 더불어 TPMS가 이미 감지했지만 운전자가 그 경고를 무시한 차량에서 타이어 압력이 매우 낮은 것으로 나타났다. 일부 운전자는 타이어 유지관리의 중요성을 이해하지 못하지만, TPMS는 EU에서만 매년 60명이 넘는 목숨을 구하고, 3천 명이 넘는 부상자를 방지할 것으로 기대된다.
추가 정보 및 배경은 https://itpmsadvantage.com/을 참조한다.
NIRA 소개: 2001년에 설립되고 스웨덴에 본사를 둔 NIRA Dynamics는 센서 융합의 최전선에서 활약하며, 국제 자동차 산업의 안전성, 첨단 운전자 보조 및 자율 기능을 위한 비용 효율적인 부가가치 서비스를 제공한다. NIRA는 아우디, 폭스바겐, 세아트, 스코다, 볼보, 피아트 및 르노를 포함해 세계 굴지의 자동차 제조업체를 고객으로 두고 있다.
추가 정보 문의:
Johan Hagg, Head of Marketing and Sales
전화: +46-700-454056
이메일: johan.hagg@niradynamics.se
출처: NIRA Dynamics AB
TPMS Will Save 14,5 Million Tons of CO2 Annually - and Many Lives
-- The mandatory fitment of all cars with TPMS is effective, as a new EU-wide OICA study shows.
LINKOPING, Sweden, December 21, 2017/PRNewswire/ -- Since 2014, new cars in the EU need to be equipped with Tire Pressure Monitoring Systems (TPMS). There are two types of systems, hardware based dTPMS and software based iTPMS. Purpose of the study was to investigate whether both types of TPMS serve their purpose, i.e., lead to properly inflated tyres, hence reducing CO2-emission and increasing traffic safety.
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(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/621816/NIRA_Dynamics_OICA.jpg )
In co-operation with OICA, NIRA Dynamics together with Dunlop Tech, TUV Nord and TUV Sud have checked nearly 1500 cars in Sweden, Germany and Spain between December 2016 and August 2017. Inflation pressures, tire dimensions and temperatures, load states and TPMS fitment of randomly chosen cars at filling stations and shopping malls were collected.
"This is the first time that such a study covers vehicles with dTPMS, iTPMS and vehicles without TPMS. There is a strong lobby claiming iTPMS were inferior to dTPMS, probably because of the higher profit margin on the hardware-based system, but without stating factual evidence. Together with OICA, we simply wanted to find out the real facts and end this discussion once and for all. So we started collecting data from the real world and got the other partners in the boat to ensure that everything is done accurately and properly" says Jorg Sturmhoebel from NIRA Dynamics.
The key result is that TPMS-equipped cars, independent of technology, have a 3% higher average tire inflation pressure than those without TPMS. With properly inflated tires rolling lighter, this leads to a reduction in fuel consumption of about 0,3%. That does not seem much, but for all the passenger cars in the EU, this will add up to about 14,5 million tons less CO2 emission every year.
In terms of safety, the fitment of TPMS reduces the number of tires that are severely underinflated by more than 50%. The severely underinflated tires found in the study either were all on cars without TPMS or already detected by the TPMS in the car, but the driver chose to ignore the warning. Even though some drivers do not understand the importance of tire maintenance, TPMS will save at least 60 lives and more than 3000 injured annually in the EU.
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ABOUT NIRA: Founded in 2001 and headquartered in Sweden, NIRA Dynamics is at the forefront of sensor fusion, providing cost-efficient, value-adding services for safety, advanced driver assistance and autonomy functions in the global vehicle industry. Customers include some of the world's leading car manufacturers, such as Audi, Volkswagen, Seat, Skoda, Volvo, Fiat and Renault.
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Source: NIRA Dynamics AB
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