-- 전에 타임사에서 수석부사장 겸 뉴스, 럭셔리와 스타일 부문 제네널매니저로 근무했던 메레디스 롱이 퀀캐스트의 최대 시장인 북미에서 동사의 성장을 이끈다
(샌프란시스코 2018년 3월 6일 PRNewswire=연합뉴스) AI를 활용하여 오디언스의 행동을 분석하는 전 세계 최대의 오픈 인터넷 플랫폼 운영 기업 퀀캐스트(Quantcast)는 메레디스 롱(Meredith Long)을 북미 지역 담당 최고매출책임자에 선임한다고 오늘 발표했다. 롱 씨는 이 경영직책을 통해 동사 최대 시장인 북미 지역의 판매 조직을 이끌게 된다. 동사 뉴욕 사무소에 주재하게 될 그녀는 퀀캐스트의 최고운영책임자 롭 홀러에게 업무 보고를 한다.
업계 리더이자 미국광고협회(AAF)가 수여하는 성과의전당(Hall of Achievement)상 2016년 수상자인 롱 씨는 최근까지 타임사의 수석부사장 겸 뉴스, 럭셔리 및 스타일 부문 제네럴매니저로 근무한 바 있다. 그녀는 타임, 포춘, 머니, 인스타일, 푸드앤와인, 트레블플러스레저와 디파추어 등의 타임사 브랜드를 책임지고 전반적인 재무 및 전략의 집행을 이끌었다. 그녀는 또한 동 브랜드들의 주요 프랜차이즈 업체들과 매년 아스펜에서 열리는 푸드앤와인클래식 등의 라이브 행사, 타임100, 포춘모스트파워풀위민이 포함된 포춘라이브미디어디비전, 포춘글로벌포럼, CEO이니셔티브, 브레인스톰테크와 기타 다수 업무를 관장했다. 그녀는 현재 AAF 성과의전당 집행위원이며 뉴욕여성광고인협회(NYWICI) 회장직을 맡고 있다.
홀러 씨는 “메레디스처럼 미디어, 마케팅과 광고 등의 여러 분야에서 브랜드를 성장시킨 깊고 폭넓은 경험을 가진 경영자는 드물다. 그녀는 수년 동안 기업의 최고책임자급 임원, 마케팅 및 광고 대행사의 경영자들과 일했으며 브랜드 마케터들이 신뢰할 수 있는 파트너 겸 조언자가 되었다”면서 “그녀는 또한 자신이 동영상, 디지털 및 인쇄 매체 등에서 나오는 매출을 증대시킴으로써 전반적인 전년 대비 수익을 제고한 타임, 포춘과 머니의 그룹퍼블리셔로 일했기 때문에 브랜드 퍼블리셔들의 당면 과제와 기회에 대해 잘 알고 있다. 이 모든 것이 그녀의 능력을 설명하고 있으며 메레디스는 타사와의 전략적 파트너십을 구축하고 회사 성장을 견인할 수 있는 실력 좋은 팀들을 만드는 방법을 알고 있는 증명된 리더이다. 그녀는 퀀캐스트에 엄청난 도움이 될 인물이다”라고 말했다.
롱 씨는 “브랜드들은 성장의 위기를 맞고 있으며 자신의 고객 정보를 믿고 줄 수 있는 진정한 파트너를 찾고 있다”면서 “요즘에는 브랜드의 성장을 제대로 지원할 수 있는 파트너가 거의 없지만 퀀캐스트는 그런 파트너 중 한 곳이다. “행동 그래프”를 개발한 퀀캐스트는 인터넷 규모의 제1차 파티 데이터, 자율 조정형 예측 모델과 오디언스 정보에 대한 통찰, 타기팅과 측정 솔루션을 제공하는 최고의 AI 자동화 및 최적화 기술을 보유하고 있다. 나는 이 엄청나게 능력 있는 팀에 합류하게 되어 정말 기쁘다!”라고 말했다.
퀀캐스트
인공 지능 기술 분야의 세계적 리더 퀀캐스트는 AI 시대에 브랜드들이 성장할 수 있도록 해주는 휴먼러닝의 촉진을 위해 머신러닝을 이용하고 있다. 2006년에 설립된 퀀캐스트는 AI를 활용하여 오디언스 관련 자료를 직접 취합하고 측정하는 전 세계 최대 플랫폼이다. 퀀캐스트는 1억 개 이상의 웹과 모바일 사이트를 측정하여 마케터, 퍼블리셔, 광고 대행사와 컨설팅 업체들이 소비자의 상호작용을 이해하고, 최적화하며 예측함으로써 사업 성과를 낼 수 있도록 지원하는 실시간 인터넷 조사 기업이다. 샌프란시스코에 본사가 있는 퀀캐스트는 10개 국가에 있는 22개 사무소에 800명 이상의 직원을 고용하고 있다.
로고 - https://mma.prnewswire.com/media/405575/QUANTCAST_WORDMARK_PADDING_RGB_BLACK_R.jpg
출처: 퀀캐스트(Quantcast)
Quantcast appoints Meredith Long as Chief Revenue Officer of North America
Former Senior Vice President and General Manager of News, Luxury & Style at Time Inc. will lead Quantcast's largest market to help brands grow
SAN FRANCISCO, March 5, 2018 /PRNewswire/ -- Quantcast, the world's largest AI-driven audience behavior platform for the open Internet, today announced the appointment of Meredith Long as Chief Revenue Officer for North America. In this executive role, Ms. Long will lead the company's North American sales organization, the company's largest market. Based in the company's New York office, she will report to Quantcast's Chief Operating Officer Rob Horler.
An industry leader and a 2016 recipient of the American Advertising Federation (AAF)'s Hall of Achievement award, Ms. Long most recently served as Senior Vice President and General Manager of News, Luxury & Style at Time Inc. She was responsible for Time Inc. brands including TIME, Fortune, Money, InStyle, Food & Wine, Travel + Leisure and Departures, leading overall financial and strategic performance. She also managed the brands' major franchises and live events including the annual Food & Wine Classic in Aspen, TIME 100 and the Fortune Live Media Division, which includes Fortune Most Powerful Women, the Fortune Global Forum, CEO Initiative, Brainstorm Tech and many more. She currently serves on the AAF's Hall of Achievement Executive Committee and is the President of New York Women in Communications (NYWICI.)
“There are few executives across media, marketing and advertising that have the breadth and depth of experience in helping brands grow like Meredith. She has worked with C-suite, marketing and agency executives for years and has become a trusted partner and advisor to brand marketers,” said Mr. Horler. “She also understands the challenges and opportunities for brand publishers, having been the Group Publisher of TIME, Fortune and Money where she drove overall profit YOY, expanding revenue across video, digital and print. This all comes down to talent and Meredith is a proven leader who knows how to build high performing teams that build strategic partnerships and drive growth. She's an outstanding addition to the Quantcast family.”
“Brands are facing a growth crisis and they are looking for real partners that they can trust to help them know their audience,” said Ms. Long. “There are few partners that can truly help brands grow today and Quantcast is one of them. Having built the “behavior graph”, Quantcast has the Internet-scale 1st party data, the self-adapting predictive models and the unmatched AI automation and optimization that provides insights, targeting and measurement solutions for audience intelligence. I'm thrilled to be joining this incredibly talented team!”
About Quantcast
As a global leader in artificial intelligence technology, Quantcast is using machine learning to drive human learning to help brands grow in the AI-era. Founded in 2006, Quantcast is the world's largest AI-driven direct audience insights and measurement platform. Measuring over 100 million web and mobile destinations, Quantcast is the real-time pulse of the Internet helping marketers, publishers, agencies and consultancies understand, optimize and predict consumer interactions to drive business outcomes. Headquartered in San Francisco. Quantcast employs over 800 employees in 22 offices across 10 countries.
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/405575/QUANTCAST_WORDMARK_PADDING_RGB_BLACK_R.jpg
Source: Quantcast
[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)
<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>
관련뉴스