-- 행동주의(Activism) 선호하는 청년들이 전 세계적으로 증가 추세에 있어
-- 정치 참여 방식에 대한 세대 간 격차가 계속 벌어지고 있으며, 정부의 부패에 대한 인식이 젊은 유권자들의 투표를 단념시키고 있다.
(워싱턴 2018년 9월 5일 PRNewswire=연합뉴스) 오브 미디어(Orb Media Inc.)의 새로운 보고서 및 데이터 분석(reporting and data analysis[https://orbmedia.org/stories/generation-activist ])에 따르면, 젊은 유권자들은 정당들에 참여하고 투표를 하는 전통적인 방식보다는 거리시위와 비공식적인 조직 활동들을 통해 정치적인 생각을 표현하는 경향이 있는 것으로 나타났다. 젊은층의 4%에서 11%가 투표를 하지 않는다는 현실과 지속적인 투표율의 감소로 인해 젊은 청년들이 선거에 미치는 영향도 줄어들고 있다.
오브 미디어가 전 세계 128개에서 받은 100만 건에 달하는 응답을 분석한 결과, 세대에 따른 정치참여 방식에 확연한 차이가 나타났다. 40세 미만의 사람들은 비공식적인 방식으로 정치에 참여할 확률이 40세 이상인 시민들보다 14% 높았다. 글로벌한 참여 범위는 2천 년대 초반 1%에서 5%에서 달했는데 현재는 9%에서 17%에 달한다. 40세 이상인 사람들은 전통적인 방식으로 정당들에 지속해서 참여하고, 투표에도 적극적으로 참여하는 경향이 있다.
정부의 부패에 대한 인식이 젊은 사람들의 투표 이탈을 증폭시키고 있다. 젊은층의 경우, 정부가 부패해졌다고 믿는 사람들은 정부가 부패하지 않았다고 믿는 같은 연령대의 사람들보다 7%에서 15% 낮은 투표율을 보였다. 40세 이상의 경우에는, 정부가 부패했다는 인식이 투표행위에 약간의 부정적인 영향을 미치는 것에서 그쳤다.
정치참여 방식에 있어 공식적인 방식과 비공식적인 방식 간 경계는 항상 허물어질 수 있다. 거리시위와 인터넷은 직접적인 방식으로 정책을 바꾸는데 기여하지는 않지만, 분명히 영향을 미친다. 전 세계 정부들과 점차 나이가 들어갈 지금의 젊은 세대들이 앞으로 어떻게 변화하고 또 변화를 받아들일지에 대해서는 좀 더 지켜볼 의미가 있다.
오브 미디어는 정부, 산업, 연구원, 시민사회 및 대중의 관심을 집중시키는 주요 문제 및 사안들에 대한 글로벌 대화를 촉진하는 스토리들을 동시에 알리기 위해 협력하는 글로벌 의제설정 미디어 그룹인 OMN(Orb Media Network)의 멤버들과 협력하게 되어 매우 기쁘다.
OMN의 회원들은, 템포 미디어 그룹(Tempo Media Group, 인도네시아), 더힌두(The Hindu, 인도), eNCA(남아프리카), 채널스(Channels, 나이지리아), 폴야 데 상파울루(Folha de Sao Paolo, 브라질), 라 나시온(La Nacion, 아르헨티나), 엘 코메르시오(El Comercio, 페루), 다카 트리뷴(Dhaka Tribune, 방글라데시), SVT(스웨덴), 디 차이트(Die Zeit, 독일), 엘 페이스(El Pais, 우루과이), 메일 & 가디언(Mail & Guardian, 남아프리카), 엘 티엠포(El Tiempo, 콜롬비아), BBC(영국), 카데나SER-프리사(스페인), CBC(캐나다), YLE (핀란드)를 포함한다.
오브 미디어(Orb Media)
비영리 언론 기관인 오브 미디어는, 전 세계 수십억 명의 사람들에게 영향을 미치는 문제 및 사안들에 대해 보고한다. 오브 미디어는 원천 연구, 데이터 분석, 현장 보도 및 대중 참여를 융합해 전 세계 사람들이 직면한 과제들에 대한 의제설정 스토리들을 발표한다. Orbmedia.org/youth.
미디어 문의:
라라 클라인(Lara Kline), larak@orbmedia.org
사진 - https://mma.prnewswire.com/media/738451/Rally_Zimbabwe_Chamisa_Bindura_ZANU_PF.jpg
A rally for Zimbabwe's leading presidential challenger, Nelson Chamisa, age 40, in rural Bindura, a stronghold of the ruling ZANU-PF party. “What I can safely tell you is that Chamisa got the youth vote," Kindness Paradza, a ruling party member of parliament, said after the election.
로고 - https://mma.prnewswire.com/media/652865/Orb_Media_Logo.jpg
출처: 오브 미디어(Orb Media)
Global Youth Prefer Activism In Increasing Numbers According to New Orb Media Reporting
-- Generation gap continues to widen, perceived government corruption dissuades younger voters
WASHINGTON, Sept. 5, 2018 /PRNewswire/ -- New Orb Media Inc. reporting and data analysis [https://orbmedia.org/stories/generation-activist ] finds young people are choosing street protests and informal organizing over political parties and traditional engagement. Continued lower voting turnout diminishes their impact in elections with 4 - 11 percent not casting ballots.
According to Orb Media's analysis of nearly one million responses from 128 countries, this engagement dichotomy has led to a widening generation gap. Individuals under 40 are 14 percent more likely to participate in informal politics than citizens over 40. Global participation ranges have shifted from between 1 - 5 percent in the early 2000s, to 9 - 17 percent today. Individuals over 40 continue to participate in traditional political parties and vote in greater numbers.
Perceptions of government corruption are amplifying young people's disengagement with voting as those who believe their government is corrupt are between 7 - 15 percent less likely to vote than those of the same age group who believe their government is not corrupt. For those over 40, government corruption perception has only a slight negative effect on voting behaviors.
The line between formal and informal has always been permeable. The street and the internet can't help but influence policy. What this means for governments around the world and this generation as it ages remains to be seen.
Orb Media is pleased to partner with members of the Orb Media Network (OMN), a group of global agenda-setting media which collaborate to simultaneously publish stories together that catalyze global dialogue on critical issues, focusing the attention of government, industry, researchers, civil society, and the public.
OMN members include Tempo Media Group (Indonesia), The Hindu (India), eNCA (South Africa), Channels (Nigeria), Folha de Sao Paolo (Brazil), La Nacion (Argentina), El Comercio (Peru), Dhaka Tribune (Bangladesh), SVT (Sweden), Die Zeit (Germany), El Pais (Uruguay), Mail & Guardian (South Africa), El Tiempo (Colombia), BBC (United Kingdom), Cadena SER-Prisa (Spain), CBC (Canada), YLE (Finland).
About Orb Media
Orb Media is a nonprofit journalism organization that reports on issues that matter to billions of people around the globe. Fusing original research, data analysis, on-the- ground reporting, and an engaged public, Orb Media produces agenda-setting stories about the challenges we face together as one world. Orbmedia.org/youth.
For Media:
Lara Kline, larak@orbmedia.org
Photo - https://mma.prnewswire.com/media/738451/Rally_Zimbabwe_Chamisa_Bindura_ZANU_PF.jpg
A rally for Zimbabwe's leading presidential challenger, Nelson Chamisa, age 40, in rural Bindura, a stronghold of the ruling ZANU-PF party. “What I can safely tell you is that Chamisa got the youth vote," Kindness Paradza, a ruling party member of parliament, said after the election.
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Source: Orb Media
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