-- 유구한 역사를 지닌 오토쇼에 전 세계의 인기 있는 자동차, 운송 및 기술 업체들이 참가하여 9만3천 제곱미터 면적의 행사장을 가득 채워
(로스앤젤레스 2018년 9월 7일 PRNewswire=연합뉴스) 자동차 제조사들이 전 세계 오토쇼에서 철수한다는 보고서에도 불구하고 오토모빌리티LA[https://automobilityla.com/ ]와 로스앤젤레스오토쇼[https://laautoshow.com/ ](LA오토쇼) 조직자들은 세계적인 자동차 제조사들의 참가를 유지했다고 오늘 발표했다. 올해는 아우디, BMW, 포드, 제네시스, 혼다, 메르세데스-벤츠, 포르셰, 테슬라와 도요타 등의 인기 브랜드가 다른 많은 업체와 함께 로스앤젤레스컨벤션센터에 다시 찾아온다. 자동차 제조사 30개와 동사들이 전시하는 1천 대 이상의 차량 외에 오토쇼 조직자들은 9만3천 제곱미터 면적의 옥내외 공간을 가동하고 전시하기 위해 업체들을 유치했다.
11월 26~29일과 11월 30일-12월 9일에 각각 열릴 오토모빌리티LA와 LA오토쇼는 진화를 거듭하는 자동차 및 기술 업체들을 쇼케이스하는 플랫폼으로서의 역할을 수행한다. 올해의 오토모빌리티LA에 참가하는 미디어, 자동차 및 기술 전문가들은 아마존 알렉사, 애스턴 마틴, 제네럴모터스 등의 전문가들과 2만 명 이상의 참가자 네트워크로부터 통찰을 얻게 되며 4일의 행사 기간에 처음 공개되는 차량을 보게 될 것이다. 전기차에 초점을 맞춘 신차 공개와 관련 행사의 허브인 오토모빌리티LA는 참가자들을 위해 바이튼과 리비안 등 새로운 업체들이 출품하는 전혀 새로운 전기 및 자율주행 차량을 전시한다.
오토모빌리티LA 폐막 직후 111년의 역사를 지닌 LA오토쇼가 일반 공개된다. 자동차 쇼핑객, 애호가와 오토쇼 팬들은 최신 차량을 구경하고 페라리와 람보르기니와 같이 커스터마이즈되고 멋진 수퍼카들을 둘러 보며 시험 운전에 참여하고 전시장 모든 곳에서 아마존게임즈와 아이코나디자인 등 인기 회사들이 마련한 창의적이며 재미있는 행사를 체험하게 된다. 올해도 참가하는 갈핀모터스는 커스터마이즈된 희귀 차량 약 30대를 전시할 뿐만 아니라 홀오브커스텀즈에서 라이브DJ쇼를 연다. 그 외에도 폴라리스슬링샷이 동사의 멋진 슬링샷 라이드 체험뿐만 아니라 즐거운 스릴을 찾는 사람들을 위한 새로운 VR 시뮬레이터를 가지고 LA오토쇼에 돌아온다.
오토모빌리티LA와 LA오토쇼의 사장 겸 CEO인 리사 카즈는 "우리는 자동차 제조사들이 어떤 행사에 참석해야 타당할지를 계속 평가하고 있다는 것을 잘 알고 있다"면서 "로스앤젤레스가 미국에서 여전히 가장 큰 자동차 구매 시장이라는 사실을 인정한다면 오토모빌리티LA와 로스앤젤레스오토쇼는 자동차 업체, 미디어와 소비자들이 반드시 참가해야만 하는 행사가 될 것"이라고 말했다.
차량과 현장의 행사에 대한 더 신나는 뉴스가 향후 수 주 동안 발표될 예정이다.
오토모빌리티LA와 LA오토쇼에 관한 상세 정보를 입수하거나 이 행사들에 참가하려면 AutoMobilityLA.com과 LAAutoShow.com을 방문하기 바란다.
로스앤젤레스오토쇼와 오토모빌리티LA
1907년에 시작된 로스앤젤레스오토쇼(LA오토쇼(R))는 매년 열리는 오토쇼 중 북미에서 가장 먼저 열리는 주요 오토쇼이다. 2016년에는 동 쇼의 프레스앤드트레이드데이즈가 커넥티드 카 엑스포(CCE)에 통합되어 새로운 제품과 기술을 소개하고 운송과 모빌리티의 미래에 관한 가장 중요한 이슈를 토론하기 위해 기술과 자동차 산업이 융합하는 업계 최초의 산업 전시회인 오토모빌리티LA™가 되었다. 오토모빌리티LA 2018은 11월 26~29일 사이에 로스앤젤레스컨벤션센터에서 열리며 제조사들의 신차도 여기에서 발표된다. LA오토쇼 2018에 대한 일반인 공개는 11월 30일 -12월 9일이다. 오토모빌리티LA에서는 새로운 자동차 비즈니스가 만들어지고, 획기적인 제품이 선보이며, 전 세계 언론사와 업계 전문가들 앞에서 전략이 발표된다. LA오토쇼는 전L.A. 신차딜러협회가 후원하며 ANSA프로덕션즈가 진행을 맡는다. 오토쇼 관련 최신 뉴스와 정보를 받아 보려면 트위터[http://twitter.com/LAAutoShow ], 페이스북[http://facebook.com/LAAutoShow ] 혹은 인스타그램[https://www.instagram.com/laautoshow/ ]에서 LA Auto Show를 팔로우하고 http://www.laautoshow.com/에 있는 얼랏 창에 사인업하기 바란다. 오토모빌리티LA에 대한 상세 정보가 필요할 경우 https://www.automobilityla.com/을 방문하고 트위터[https://twitter.com/automobilityla?lang=en ], 페이스북[https://www.facebook.com/automobilityla/ ] 혹은 인스타그램[https://www.instagram.com/automobilityla/ ]에서 AutoMobility LA를 팔로우하기 바란다. 지난 패널, 인터뷰와 기조연설은 오토모빌리티LA의 새로운 팟캐스트 https://automobilityla.com/podcast/에서 들을 수 있다.
미디어 연락처 :
Sanaz Marbley/Devon Zahm
JMPR퍼블릭릴레이션즈
(818) 992-4353
smarbley@jmpr.com
dzahm@jmpr.com
로고 - https://mma.prnewswire.com/media/479829/LAAS___Logo.jpg
출처: 로스앤젤레스오토쇼(Los Angeles Auto Show)
Leading Global Automakers And Newcomers Confirmed For 2018 AutoMobility LA And LA Auto Show
-- Longstanding Auto Show Fills One Million Square Feet with Popular Automotive, Transportation and Technology Brands from Around the World
LOS ANGELES, Sept. 6, 2018 /PRNewswire/ -- Despite reports of automotive manufacturers pulling out of auto shows around the world, organizers of AutoMobility LA [https://automobilityla.com/ ] and the Los Angeles Auto Show [https://laautoshow.com/ ] (LA Auto Show) today announced that they have maintained their roster of leading global automakers. This year, popular brands including Audi, BMW, Ford, Genesis, Honda, Mercedes-Benz, Porsche, Tesla and Toyota will return to the Los Angeles Convention Center along with many others. In addition to the 30 automakers and their more than 1,000 vehicles on display, show organizers have attracted brands to activate and exhibit across one million square feet of indoor and outdoor space.
Both AutoMobility LA and the LA Auto Show - taking place Nov. 26-29 and Nov. 30-Dec. 9, respectively - will serve as platforms to showcase the ever-evolving automotive and technology industries. Media, auto and tech professionals attending this year's AutoMobility LA will gain insights from experts from Amazon Alexa, Aston Martin and General Motors among others, network with more than 20,000 attendees and witness vehicle unveilings over the course of four days. A hub for EV-focused premieres and activations, AutoMobility LA will give attendees a look at all-new electric and autonomous vehicles from new brands including BYTON and Rivian.
Immediately following AutoMobility LA, the 111-year-old LA Auto Show will open its doors to the public. Car shoppers, enthusiasts and fans of the show will have the opportunity to see the latest vehicles, check out cool, customized supercars from brands such as Ferrari and Lamborghini, participate in test drives and experience creative and fun activations from popular companies including Amazon Games and ICONA Designs throughout the show venue. Also returning this year, Galpin Motors is slated to bring approximately 30 rare and customized vehicles as well as a live DJ to fill its Hall of Customs. Additionally, Polaris Slingshot will return to the LA Auto Show with its exciting Slingshot ride experience, as well as a new VR simulator for thrill seekers to enjoy.
"We appreciate that automakers are continually evaluating which events make sense to participate in," said Lisa Kaz, President and CEO of AutoMobility LA and the LA Auto Show. "Recognizing that Los Angeles continues to be the number one car-buying market in the country, AutoMobility LA and the Los Angeles Auto Show are must-attend events for automotive brands, media and consumers."
More exciting news on vehicles and on-site activations will be announced in the coming weeks.
For more information on AutoMobility LA and the LA Auto Show, or to attend these events, please visit AutoMobilityLA.com and LAAutoShow.com.
About the Los Angeles Auto Show and AutoMobility LA
Founded in 1907, the Los Angeles Auto Show (LA Auto Show(R)) is the first major North American auto show of the season each year. In 2016, the show's Press & Trade Days merged with the Connected Car Expo (CCE) to become AutoMobility LA™, the industry's first trade show converging the technology and automotive industries to launch new products and technologies and to discuss the most pressing issues surrounding the future of transportation and mobility. AutoMobility LA 2018 will take place at the Los Angeles Convention Center Nov. 26-29, with manufacturer vehicle debuts intermixed. LA Auto Show 2018 will be open to the public Nov. 30-Dec. 9. AutoMobility LA is where the new auto industry gets business done, unveils groundbreaking new products and makes strategic announcements in front of media and industry professionals from around the globe. LA Auto Show is endorsed by the Greater L.A. New Car Dealer Association and is operated by ANSA Productions. To receive the latest show news and information, follow LA Auto Show on Twitter [http://twitter.com/LAAutoShow ], Facebook [http://facebook.com/LAAutoShow ] or Instagram [https://www.instagram.com/laautoshow/ ] and sign up for alerts at http://www.laautoshow.com/. For more information about AutoMobility LA, please visit https://www.automobilityla.com/ and follow AutoMobility LA on Twitter [https://twitter.com/automobilityla?lang=en ], Facebook [https://www.facebook.com/automobilityla/ ] or Instagram [https://www.instagram.com/automobilityla/ ]. Listen to past panels, interviews, and keynotes on AutoMobility LA's new podcast at https://automobilityla.com/podcast/.
Media Contacts:
Sanaz Marbley/Devon Zahm
JMPR Public Relations, Inc.
(818) 992-4353
smarbley@jmpr.com
dzahm@jmpr.com
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/479829/LAAS___Logo.jpg
Source: Los Angeles Auto Show
[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)
<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>
관련뉴스