-- 비영리 조직들이 더 효과적인 모바일 캠페인을 진행할 수 있도록 지원
-- 이 자선 프로그램은 사회적 조직들에 행동에 옮길 수 있는 정보를 제공함으로써 후원자들의 참여를 끌어내며 그들의 네트워크를 확대한다
(샌프란시스코 2018년 11월 6일 PRNewswire=연합뉴스) 첨단 모바일 마케팅 솔루션 공급사 클레버탭(CleverTap)은 동사의 자선 프로그램 클레버탭포굿(CleverTap4Good)을 오늘 발표했다. 클레버탭은 전 세계 비영리 조직 및 사회적 조직들과 협력함으로써 그들이 첨단 행동 분석 능력과 모바일 참여를 끌어낼 수 있는 능력을 지닌 후원자들을 참여시키고 후원자 네트워크를 확대할 수 있도록 지원하고 있다. 사회적 조직들은 클레버탭이 보유한 첨단 고객 정보를 활용하며 인구통계, 사용자 선호도와 사회적 특성을 기반으로 한 설득력 있는 참여 캠페인을 진행함으로써 충성도 높은 후원자들로 구성된 전 세계 커뮤니티를 구축할 수 있다.
오늘날의 비영리 조직들은 가능성 있는 기부자/파트너들을 조기에 확보할 수 있는 마케팅 자동화를 고려하기 시작했지만 그렇게 할 수 있는 자원이 늘 부족한 실정이다. 클레버탭의 모바일 마케팅 전문가들은 자신의 자원만으로 이런 일을 진행할 수 있는 전문성이 없는 조직들을 위해 그들의 목적을 이해하고 효과적인 모바일 마케팅 전략을 수립하고 진행할 수 있도록 지원하기 위해 그들과 긴밀히 협력할 계획이다.
현재 클레버탭을 활용하는 많은 조직 중 하나인 기금 조성 플랫폼 케토(Ketto)는 사회적, 창의적, 자선적인 활동에 사용할 수 있는 5천만 달러 이상의 기금을 조성한 바 있다.
자히르 아덴왈라 케토 공동설립자 겸 CTO는 "케토의 플랫폼은 도움이 필요한 사람들의 목소리를 증폭함으로써 그들을 기꺼이 돕고자 하는 전 세계 수십억의 사람들이 그들의 소리를 들을 수 있도록 하고 있다"면서 "우리는 클레버탭을 통해 각 개인에 맞는 메시지를 만듦으로써 이런 활동들이 우리 사용자들의 마음에 가까이 와 닿도록 연결하며, 만성 질환과 싸워 이기도록 하고, 사회에 이익을 환원하거나 새로운 아이디어가 빠르게 실현될 수 있도록 지원한다. 우리는 클레버탭의 멀티채널 마케팅 툴을 통해 우리의 모든 후원자의 참여를 끌어낼 뿐만 아니라 우리가 정보에 근거한 마케팅 결정을 내릴 수 있도록 해주는 고객 정보를 실시간으로 받을 수도 있다. 우리는 우리의 핵심적인 가치 제안을 신뢰하는 기술 파트너를 갖게 됨으로써 우리의 노력을 촉진하고 사람들의 삶에 긍정적인 차이를 만들어 낼 수 있다"고 말한다.
알미트라 카니크 클레버탭 마케팅 책임자는 "이 조직들을 통해 우리가 더 나은 세상을 위해 작은 일을 행할 수 있다는 것을 알게 되어 가슴 뿌듯하다"면서 "우리는 이 비영리 조직들이 더 많은 오디언스에게 다가가서 그들의 참여를 효과적으로 끌어낼 수 있도록 지원함으로써 기술은 확실히 요긴한 것이라고 믿게 되었다. 모바일 마케팅 솔루션과 마케팅 기술은 큰 기업들만 활용할 수 있는 것이 되어서는 안 된다. 지구 온난화에서부터 아동 노동 그리고 기타 많은 분야에 이르기까지 변화를 만들어 가고 다양한 활동을 지원하는 조직들은 우리 플랫폼과 본 프로그램을 통해 엄청난 혜택을 보게 될 것"이라고 말한다.
클레버탭은 비영리 조직 및 사회적 조직들과 협력함으로써 동사의 혁신 기술이 다른 사람들의 삶을 향상시킬 수 있다고 확신한다. 우리는 사회에 자신들의 이익을 환원하기 원하는 조직들로 구성된 우리의 네트워크가 확대되고 더 많은 조직이 참여할 수 있기를 기대한다. 상세한 정보는 CleverTap4Good[https://clevertap.com/clevertap4good/ ] 페이지에서 구할 수 있다.
클레버탭
클레버탭은 소비재 기업들이 자신들의 유저들을 평생 유지할 수 있도록 지원한다. 클레버탭은 온라인과 오프라인 채널을 통해 오는 유저 데이터를 하나의 중앙 플랫폼에 취합하는 강력한 모바일 마케팅 솔루션이다. 수천 개의 기업이 매일 클레버탭의 머신러닝 모듈을 사용하여 마케터들로 하여금 여러 채널에 걸친 성장을 추진할 수 있도록 지원하는 차별화된 고객 참여 전략을 수립하고 있다. 엄청난 고객 경험을 가능케 하며 행동에 옮길 수 있는 실시간 정보를 활용하여 소중한 고객 관계를 구축하기 바란다.
소니, 보다폰, 도미노피자, DC코믹스, 고젝, 북마이쇼와 딜스플러스가 포함된 8천 개 이상의 전 세계 기업들이 유저들을 연결해주고 자신들의 모바일 앱을 성장시키는 클레버탭을 신뢰하고 있다. 클레버탭에 대한 상세 정보가 필요할 경우 clevertap.com을 방문하거나 페이스북[https://www.facebook.com/clevertap/ ]과 트위터[https://twitter.com/clevertap ]에서 우리를 팔로우하기 바란다.
클레버탭은 샌프란시스코, 뉴욕, 런던, 싱가포르, 뭄바이와 벵갈루루에서 사업을 영위하고 있다. 모든 규모의 기업들이 어떻게 더 의미 있는 고객 관계를 구축하고 있는지를 알고 싶으면 우리의 고객 페이지[https://clevertap.com/customers/?utm_source=pr&utm_medium=ref&utm_campaign=c4g ]를 방문하기 바란다.
언론사 연락처
Ketan Pandit
클레버탭 홍보 담당
ketan@clevertap.com
로고 - https://mma.prnewswire.com/media/779940/CleverTap.jpg
CleverTap is a powerful mobile marketing solution that helps marketers create differentiated omnichannel customer engagement strategies that drive exponential growth. Every day, thousands of brands build valuable customer relationships using CleverTap’s intelligent mobile marketing platform, which provides actionable, real-time insights to help create amazing customer experiences.
출처: 클레버탭(CleverTap)
CleverTap Launches CleverTap4Good, Enabling Non-Profits to Execute More Effective Mobile Campaigns
-- Philanthropic initiative provides social organizations with actionable insights to engage with and grow network of supporters
SAN FRANCISCO, Nov. 6, 2018 /PRNewswire/ -- CleverTap, the advanced mobile marketing solutions provider, today announced their philanthropy program: CleverTap4Good. CleverTap works with non-profits and social organizations around the world to help them engage and grow their network of supporters with the power of advanced behavioral analytics and mobile engagement. Using CleverTap's advanced customer insights, social organizations can build a global community of loyal supporters by crafting compelling engagement campaigns based on demographics, user preferences, and social profiles.
Today's non-profits start thinking of marketing automation early on to reach potential donors/partners but often lack the resources to do so. For brands that do not have the expertise to implement this on their own, CleverTap's mobile marketing experts will work closely with them to understand their objectives and help build and execute an effective mobile marketing strategy.
Among the many organizations currently using CleverTap, fundraising platform Ketto has raised more than $50M for social, creative, and charitable causes.
Zaheer Adenwala, Co-Founder & CTO at Ketto, says, "Ketto's platform amplifies the voices of those in need so they can be heard by the billions of people across the globe who are willing to help. With CleverTap, we can personalize messages so our users stay connected to the causes close to their hearts, be it fighting chronic illnesses, giving back to the community, or lending wings to a new idea. CleverTap's multi-channel marketing suite enables us to not only engage with all our supporters, but also gives us real-time customer insights that help us make informed marketing decisions. Having a technology partner who believes in our core value proposition helps us accelerate our efforts and make a positive difference in people's lives."
Almitra Karnik, Head of Marketing at CleverTap, says, "It is heartwarming to see that through these brands we are able to do our bit towards a better world. Helping these non-profits reach a larger audience and engage them effectively makes us believe that technology is definitely a boon. Mobile marketing solutions and marketing technology shouldn't be something that just big brands have access to. Organizations that want to drive change and support various causes - from global warming to child labor to much more - will benefit immensely from our platform and this program."
CleverTap is confident that by working alongside non-profits and social organizations, its innovative technology can help improve the lives of others. We look forward to expanding and adding more organizations to our network of brands who want to give back to the community. To learn more, visit the CleverTap4Good [https://clevertap.com/clevertap4good/ ] page.
About CleverTap
CleverTap helps consumer brands retain their users for life. It is a powerful mobile marketing solution that brings together user data from online and offline channels on one centralized platform. Every day, thousands of brands use CleverTap's machine learning models to create differentiated customer engagement strategies that help marketers drive omnichannel growth. Build valuable customer relationships using actionable, real-time insights that help create amazing customer experiences.
Over 8,000 global brands, including Sony, Vodafone, Domino's Pizza, DC Comics, Go-Jek, BookMyShow, and DealsPlus trust CleverTap to help them connect with users and grow their mobile apps. To learn more about CleverTap, visit clevertap.com or follow on Facebook [https://www.facebook.com/clevertap/ ] and Twitter [https://twitter.com/clevertap ].
CleverTap operates out of San Francisco, New York, London, Singapore, Mumbai, and Bengaluru. To see how businesses of all sizes are building more meaningful customer relationships, visit our customers page [https://clevertap.com/customers/?utm_source=pr&utm_medium=ref&utm_campaign=c4g ].
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Ketan Pandit
PR for CleverTap
ketan@clevertap.com
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CleverTap is a powerful mobile marketing solution that helps marketers create differentiated omnichannel customer engagement strategies that drive exponential growth. Every day, thousands of brands build valuable customer relationships using CleverTap’s intelligent mobile marketing platform, which provides actionable, real-time insights to help create amazing customer experiences.
Source: CleverTap
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