[PRNewswire] 혁신적인 "유니콘" 글로벌 여행사, 브라이트패턴의 컨택센터 도입

입력 2018-12-05 09:54  

[PRNewswire] 혁신적인 "유니콘" 글로벌 여행사, 브라이트패턴의 컨택센터 도입

-- 여행 업계를 혁신적으로 바꾸고 있는 스타트업이 고객들에게 중간에 끊김이 없고, 손쉬운 다채널 경험을 제공할 수 있는 글로벌 여행 서비스 플랫폼 공급 업체로 브라이트패턴을 선정

(샌브루노, 캘리포니아주 2018년 12월 4일 PRNewswire=연합뉴스) 혁신적인 클라우드 컨택센터 소프트웨어의 세계적인 공급사 브라이트패턴(Bright Pattern)은 업계를 리드하는 글로벌 여행 및 체험 관광 예약 업체가 자신을 고객 서비스 업무의 핵심 역할을 수행하는 회사로 선정했다고 오늘 발표했다. 10억 달러 이상의 기업 가치를 갖고 있으며 빠르게 성장하고 있는 이 스타트업은 전 세계 최대의 투자 기업 중 한 곳으로부터 지원을 받고 있으며 여행객들이 호텔, 식당, 여행과 체험 관광 등의 예약 방식을 획기적으로 바꿀 태세가 되어 있다. 동사는 현재 아시아 전역에서 사업을 영위하고 있으며 최근 유럽에 진출했고 미국 시장 진입도 계획 중이다.

동사는 여러 나라의 여러 언어를 쓰고 있는 1천600만 명이 매월 자신의 웹사이트를 방문하고 매일 수천 건의 이메일을 받고 있으며 향후 6개월 동안 에이전트의 수를 두 배로 늘릴 계획을 갖고 있기 때문에 보안성이 있으며 현재의 업무량뿐만 아니라 회사의 성장에 따라 미래 업무량도 처리할 수 있도록 확장 가능하며 100% 가동 시간을 보장하는 클라우드 플랫폼이 필요했다.

이 여행사는 여러 클라우드 컨택센터 공급 업체를 평가한 다음 브라이트패턴의 자체적인 클라우드 아키텍처, 글로벌한 기능, 아시아태평양 시장에 대한 전문성, 다채널 능력, 그리고 메신저와 같은 전통적이며 새로운 채널 처리 능력 등을 고려하여 브라이트패턴을 공급 업체로 선정하였다. 동사는 음성, 채팅, 언어 기반의 예측 라우팅이 가능한 이메일을 처리할 수 있는 브라이트패턴 컨택센터를 도입하였으며 인-앱 메신저 및 라인과 같이 인기 있는 소셜 메신저들을 통해 고객을 지원하는 모바일 채널도 추가할 계획이다. 그 외에도, 동 여행사는 브라이트패턴의 AI와 봇 기술을 활용하여 모든 채널에서 고객 체험을 향상시키고 에이전트들을 지원할 계획이다.

동 여행사는 브라이트패턴을 통해 여행객들에게 전 세계의 유명 관광지, 철도 패스, 현지 투어, 식사와 기타 특별한 체험을 예약할 수 있는 손쉽고 중간에 끊김 없는 방법을 제공할 수 있다. 동사는 브라이트패턴 컨택센터로 바꾼 이후 에이전트 실적과 CSAT 분야에서 괄목할 성장과 개선을 이루었다.

마이클 맥클로스키 브라이트패턴 CEO는 "유수한 기존의 대형 업체들 외에 혁신적인 여러 스타트업들과 협력하여 보람 있었다. 이 혁신적인 여행사는 여행을 떠나는 사람들이 사용할 수 있는 현재의 채널과 새로 부상하는 메시지 채널들 양쪽 모두를 위해 여러 언어와 나라에서 자신의 혁신적인 비즈니스를 지원하는 혁신적인 다채널 컨택센터 공급이 가능한 파트너가 필요했다"면서 "그들은 혁신과 손쉬운 사용법에 대한 비전을 공유하는 공급 업체를 찾고 있었다"라고 말했다.

브라이트패턴[http://www.brightpattern.com/?utm_source=PRNW&utm_medium=pr&utm_content=Conduit-pr ]
브라이트패턴은 중간 규모의 기업 고객들에게 가장 단순하며 강력한 컨택센터를 공급한다. 브라이트패턴은 전보다 더 밝고 빠른 고객 서비스를 만들어 준다는 목적 아래 기업 유저들이 빠르고 원활하게 설치할 수 있는 단 하나의 진정한 다채널 클라우드 플랫폼을 공급하고 있으며 값비싼 전문 서비스는 배제하고 있다. 브라이트패턴은 회사들이 음성, 텍스트, 채팅, 이메일, 동영상과 메신저 그리고 봇과 같은 전통적인 채널을 통해 힘들지 않고, 개인적이며 중간에 끊김이 없는 고객 경험을 제공할 수 있도록 지원한다. 동사는 최고의 온프레미스 솔루션을 개척했던 업계 베테랑들이 설립했으며 현재 첨단의 클라우드 우선 제품을 통해 미래를 위한 아키텍처를 공급하고 있다. 브라이트패턴의 클라우드 컨택센터 솔루션은 26개 이상의 국가에서 12개의 언어로 사용되고 있다.

로고 - https://mma.prnewswire.com/media/634980/Bright_Pattern___Logo.jpg

출처: 브라이트패턴(Bright Pattern)



Innovative "Unicorn" Global Travel Services Company Deploys Bright Pattern Contact Center for Omnichannel Customer Engagement

-- Start-up disrupting the travel industry selects Bright Pattern for its global travel services platform to provide seamless, effortless omnichannel experience to customers

SAN BRUNO, California, Dec. 4, 2018 /PRNewswire/ -- Bright Pattern, a leading global provider of innovative cloud contact center software, announced today that it has been selected by an industry-leading global travel and experiences booking platform to serve as the core of its customer engagement operation. The fast-growing start-up valued at over $1 billion is supported by some of the world's largest investment firms and is poised to revolutionize the way that travelers book hotels, food, travel experiences, and activities. They currently operate throughout Asia and have recently expanded to Europe with plans to enter the United States.

With 16 million monthly website visitors across multiple languages and countries, thousands of emails per day, and plans to double its agents over the next 6 months, the company needed a scalable cloud platform with 100% uptime that was secure and could handle the current volume as well as future volumes as the company continues to grow.

After evaluating many cloud contact center vendors, the travel services company chose Bright Pattern for its native cloud architecture, global functionality, deep understanding of the Asia Pacific marketplace, omnichannel capabilities, and ability to handle all traditional and emerging channels, like messengers. The company has deployed Bright Pattern Contact Center for voice, chat, and email with predictive routing based on language, with plans to add mobile channels with customer support in-app and popular social messengers like LINE. In addition, the travel company plans to utilize Bright Pattern AI and bot technology throughout all channels to improve customer experience and empower agents.

With Bright Pattern, the travel services company can provide travelers with an easy, seamless way to discover and book popular attractions, rail passes, local tours, food options, and other unique experiences world-wide. The company has experienced outstanding growth and improvements in agent performance and CSAT since switching to Bright Pattern Contact Center.

"We have been excited to work with many disruptive start-ups in addition to large established name brands. This innovative travel services company needed a partner with innovative omnichannel contact center capabilities to support its innovative business across multiple languages and countries, for both channels of today and new emerging messaging channels for people on the go," said Michael McCloskey, CEO of Bright Pattern. "They were looking for a vendor that shared a similar commitment to innovation and ease of use."

About Bright Pattern [http://www.brightpattern.com/?utm_source=PRNW&utm_medium=pr&utm_content=Conduit-pr ]
Bright Pattern provides the most simple and powerful contact center for midsize and enterprise companies. With the purpose of making customer service brighter, easier, and faster than ever before, Bright Pattern offers the only true omnichannel cloud platform that can be deployed quickly and nimbly by business users-without costly professional services. Bright Pattern allows companies to offer an effortless, personal, and seamless customer experience across traditional channels like voice, text, chat, email, video, messengers, and bots. The company was founded by a team of industry veterans who pioneered the leading on-premises solutions and today are delivering an architecture for the future with an advanced cloud-first approach. Bright Pattern's cloud contact center solution is used globally in over 26 countries and 12 languages.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/634980/Bright_Pattern___Logo.jpg

Source: Bright Pattern

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)


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