[PRNewswire] 케이프타운대학교 경영대학원, 국제적 포지셔닝 강화

입력 2019-02-01 16:17  

[PRNewswire] 케이프타운대학교 경영대학원, 국제적 포지셔닝 강화

-- 전문가들에 따르면, 국제 인증은 신규 시장에서 유학하는 가치를 분명하게 보여주는 것으로 나타나

(케이프타운, 남아프리카공화국 2019년 1월 31일 PRNewswire=연합뉴스) 남아프리카공화국 케이프타운대학교 경영대학원(University of Cape Town Graduate School of Business, UCT GSB)과 세계 다른 14개 경영대학원이 European Foundation for Management Development(EFMD)로부터 EQUIS에 대한 재인증을 받았다.

EFMD는 거버넌스, 프로그램, 학생, 교수 및 연구를 비롯해 국제화, 윤리, 책임감 및 지속가능성과 관련된 국제 기준을 준수하며, 지속적인 품질 향상을 보여온 UCT GSB에 European Quality Improvement System(EQUIS)을 수여했다.

UCT GSB 사업 총장 대행 Kosheek Sewchurran은 "세계적 수준의 다른 경영대학원과 더불어 EQUIS 인증을 받아 영광"이라며 "이는 국제화를 향한 우리 경영대학원의 집념을 비롯해 아프리카 경영 교육의 최첨단을 달리는 경영대학원 지위를 유지하고자 하는 노력이 실제로 효과가 있음을 보여주는 것"이라고 말했다.

UCT GSB는 재인증을 받은 14개 학교 중 하나이며, 44개국에서 EQUIS 인증을 받은 단 180개의 경영대학원과 어깨를 나란히 한다. UCT GSB는 2001년 남아프리카공화국 최초로 EQUIS를 받는 경영대학원이 됐으며, 이후 17년 동안 성공적으로 이 인증을 유지해왔다. 또한, UCB GSB는 세 가지 인증, 즉 EQUIS와 더불어 국제 경영대학원 발전 협의회(Association to Advance Collegiate Schools of Business, AACSB)와 MBA 협회(Association of MBAs, AMBA) 인증을 모두 받은 아프리카의 세 경영대학원 중 하나다.

Sewchurran 부교수는 "인증의 목적은 경영 교육의 기준을 높이고, 경영 발전의 우수성을 도모하는 것"이라며 "경영대학원은 3~5년마다 재인증을 신청해야 한다. 따라서 이 인증은 지속적인 자기 평가와 개선을 요구한다"고 말했다.

Sewchurran 부교수는 "오늘날 국제 사업계에서는 국제적 이동성이 핵심 요건"이라면서 "따라서 인증은 신규 시장에 위치한 학교들이 국제적 관련성을 증명하고, 이를 통해 오늘날과 같이 경쟁이 치열한 분위기에서 차별화를 도모하는 국제 학생과 교수를 유치하는 데 도움이 된다"라고 덧붙였다.

QS Global Employer Survey Report[http://www.qs.com/qs-global-employer-survey-growth-continues-2018 ]에 따르면, 5개 대륙 116개국에서 10,000개의 고용업체 중 80% 이상이 해외에서 공부한 경험이 있는 졸업생을 적극적으로 물색한다고 한다. 세계 경제에서 국제적 경험, 이문화 기술, 적응성 및 실용적인 체험은 매우 중요하게 여겨진다.

Sewchurran 부교수는 "빠르게 성장하는 신규 시장 경제에서 MBA는 국제 학생에게 이 모든 것과 그 이상을 제공한다"며 "이와 같은 시장은 복잡성과 불확실성이 높기 때문에 경쟁력을 모색하는 경영과 학생들에게 비옥한 토양이 된다"고 말했다.

UCT GSB 경력 서비스 책임자 Amena Hayat는 "신규 시장에서 MBA는 풍부한 솔루션 혁신 체험을 의미하며, 이는 현대 사업에서 생명소로 통한다"라며 이에 동의했다. 신규 시장에서 대부분의 혁신은 건강관리나 교육 부족 같은 문제를 해결해야 하는 아주 실질적인 필요에 따라 도모되기 때문에, 당연히 지속가능성과 관련이 있다. 그녀는 이것이 또 다른 흥미로운 측면을 추가한다고 덧붙였다.

신규 시장에서 공부하면 무엇이든지 할 수 있다는 태도를 기르고, 여러 문화에 걸쳐 협력할 수 있는 능력을 강화하며, 겸손한 마음을 가지는 데 도움이 된다.

Hayat는 "전 세계 최고 수준의 수많은 학교가 해외 선지 견학과 학기 같은 선택권을 학생들에게 제공한다"면서 "이와 같은 환경에서 연중 제대로 몰입한다면 그 어떤 요소보다 실제 사업 세계에 대비하는 데 큰 도움이 될 것"이라고 말했다.

또한, MBA는 신규 시장에서 비용이 들어간 만큼의 값어치를 한다. 현지 통화로 지급하는 학비는 달러, 유로 또는 파운드로 지급하는 학비보다 유리하기 때문이다.

Hayat는 "여기에 강력한 인증과 신개척지에서 사업 몰입을 더하면 국제 학생들을 상당한 이점을 확보하게 될 것"이라고 말했다.

발행: UCT 경영대학원을 대신해 Rothko PR에서 발행

문의처: Michelle Ford, +27-21-448-9457, Rothko PR, 225 Lower Main Road, Observatory, Cape Town

출처: 케이프타운대학교 경영대학원(University of Cape Town, Graduate School of Business)



University of Cape Town Business School Strengthens Global Positioning

-- Global accreditations help underline value of studying in an emerging market, say experts.

CAPE TOWN, South Africa, January 31, 2019/PRNewswire/ -- The University of Cape Town Graduate School of Business (UCT GSB) in South Africa and 14 other business schools from around the world have been re-accredited by the European Foundation for Management Development (EFMD) with the EQUIS stamp of approval.

The EFMD awarded its European Quality Improvement System (EQUIS) to the UCT GSB because the school has shown continuous quality improvement in line with international standards regarding governance, programmes, students, faculty, and research as well as internalisation, ethics, responsibility and sustainability.

"The UCT GSB is honoured to share the EQUIS accreditation with world-class business schools from around the world," says UCT GSB Business Acting Director Kosheek Sewchurran. "It shows that our commitment to internationalisation as well our efforts to keep the business school at the cutting edge of management education in Africa is really paying off."

The UCT GSB is one of 14 schools to be re-accredited and joins just 180 business schools across 44 countries that have EQUIS accreditation. The school was the first business school in South Africa to achieve EQUIS in 2001 and has successfully maintained this over 17 years. It is also one of only three business schools in Africa to have triple-crown accreditation, meaning it is also accredited by the Association to Advance Collegiate Schools of Business (AACSB) and The Association of MBAs (AMBA).

"Accreditations aim to enhance standards in business education and promote excellence in management development and schools need to reapply for accreditation every three to five years, so it is an exercise in continuous self-assessment and improvement," says Associate Professor Sewchurran.

Sewchurran adds that international mobility in today's global business world is a key requirement and accreditations help schools in emerging markets to demonstrate international relevance, allowing them to attract international students and faculty who are looking to differentiate themselves in today's competitive climate.

The QS Global Employer Survey Report [http://www.qs.com/qs-global-employer-survey-growth-continues-2018 ] found that more than 80% of 10,000 employers in 116 countries on five continents actively look for graduates who have studied overseas. In a global economy, international experience, intercultural skills, adaptability and practical experience are highly valued.

"An MBA in a fast-growing emerging market economy offers all this and more to international students," says Sewchurran. "Because of the high degrees of complexity and uncertainty these markets present, it makes them fertile ground for business students looking for an edge."

"An MBA in an emerging market is a rich experience in innovating solutions - the life-blood of modern business," agrees Amena Hayat Career Services Manager at the UCT GSB. And because much of the innovation in emerging markets is driven by a very real need to solve challenges such as a lack of healthcare or education, it is, by definition, concerned with sustainability - which offers another interesting facet to the degree, she adds.

Studying in an emerging market can also help students cultivate can-do attitudes, strengthen their ability to collaborate across cultures, and build their humility.

"While many top ranked schools around the world offer study tours and semester abroad options for students - the value of a full, year-long immersion in this environment prepares you for the real world of business like nothing else can," says Hayat.

An MBA in an emerging market can also offer students good value for money as fees in local currencies compare favourably to those in dollars, euro or pounds.

"When you combine this with solid the accreditation and the immersion in business on the frontier, there is tremendous advantage offered to international students," says Hayat.

Issued by: Rothko PR on behalf of the UCT Graduate School of Business

Contact details: Michelle Ford, +27-21-448-9457, Rothko PR, 225 Lower Main Road, Observatory, Cape Town

Source: University of Cape Town, Graduate School of Business

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.



(끝)


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