[PRNewswire] 루피타 뇽고, 워치헝거스톱에 마이클코어스와 합류

입력 2019-10-02 10:35  

[PRNewswire] 루피타 뇽고, 워치헝거스톱에 마이클코어스와 합류

(뉴욕 2019년 10월 2일 PRNewswire=연합뉴스) 마이클코어스(Michael Kors)는 아카데미 상 수상 경력이 있는 여배우 루피타 뇽고(Lupita Nyong'o)가 기아와 싸우는 동 브랜드의 전 세계 자선 캠페인 워치헝거스톱(Watch Hunger Stop)에 합류했음을 발표하게 되어 기쁘게 생각한다. 이제 7년째로 접어드는 워치헝거스톱은 유엔 세계식량계획(WFP)과 동 계획의 학교 급식 프로그램을 지원한다. 워치헝거스톱 캠페인은 WFP가 동 캠페인 시작 이후 1천800만개 이상의 음식을 아동들에게 제공하도록 지원해왔다.

루피타 뇽고는 마이클 코어스와 힘을 합친다는 그녀의 결정을 설명하면서 "나는 워치헝거스톱이 기아 문제 해결에 집중하고 사람들이 개인적인 차원에서 행동하도록 권유하기 때문에 동 캠페인을 지원하게 되어 자부심을 느낀다"고 말한다.

뇽고는 "워치헝거스톱은 학교 급식에 필요한 자금을 대고 있는데 이는 불우한 학생들에게 성적 경쟁을 위한 공평한 장을 만들어 주는 일에 직접적인 영향을 끼치고 있다"면서 "학생들이 먹을 수 있으면 더 좋은 학교 성적을 낼 수 있고 이를 통해 인생의 더 큰 기회를 갖게 된다. 마이클코어스와 WFP는 그런 일을 하면서 여성과 여자아이들에게 매일 매일 더 좋은 기회를 마련해 주고 있다"고 덧붙였다.

자신의 특별한 커리어에 토니상에 노미네이트된 브로드웨이 데뷔작 이클립스, 그녀가 오스카 상을 받은 영화 노예 12년에서 팻시 역, 영화 블랙 펜더, 체스의 여왕, 스타워즈: 깨어난 포스 등이 들어 있는 재능 있는 배우 뇽고는 정신없이 바쁜 한 해를 보내고 있다. 그녀는 어스와 좀비 코메디 리틀 몬스터즈에서 배역을 맡은 것 외에도 사이먼앤드슈스터가 10월 15일 출간 예정인 아동서 술웨를 썼다. 뇽고와 다나이 구리라가 계획한 소설 "아메리카나" 각색 작품은 HBO 맥스에서 10부작 스트레이트 시리즈 제작 오더를 받았다. 뇽고가 동 시리즈의 주연을 맡게 되며 구리라는 파일럿 대본을 쓰고 시리즈 총 제작 책임을 맡는다. 뇽고는 바쁜 시간에도 불구하고 자신의 재능과 영향력을 활용하여 그녀에게 중요한 사업들을 지원할 수 있다고 믿고 있다. 그녀는 여성과 여자아이들을 위한 일에 직접 관여하는 옹호자이며 야생 동물 보호에 대한 열렬한 지원자로서 국제적인 보호 조직인 와일드에이드의 전 세계 코끼리 보호 홍보 대사로 봉사하고 있다.

마이클 코어스는 "루피타는 똑똑하며, 재능 있고, 열정적이며 강하면서도 남들에게 영감을 주는 비상한 능력을 갖고 있다"면서 "그녀가 기아와의 싸움에 우리와 합류했다는 사실에 감동을 느낀다. 그녀는 자신의 공감 능력, 정직성과 헌신을 통해 굶는 사람이 없는 세상을 만드는 사업에 변화를 주는 강력한 힘이 될 것"이라고 말한다.

올해 워치헝거스톱 캠페인의 주제는 음식은 사랑(FOOD IS LOVE)으로서 이는 코어스가 이 문제를 거론했던 이유에 대해 말할 때 자주 인용하는 문구이다. 아이들을 먹이는 일은 그들을 보살피고, 그들의 희망과 꿈을 같이 나누며, 그들이 이 세상을 살아갈 때 그들을 지원하는 것이다. 학교 급식 사업을 통해 식량이 부족한 지역에 사는 아이들에게 그들이 제대로 자라는데 필요한 영양을 제공하고 있다. 또한 그들은 자신의 아이들 특히 여자아이들을 학교에 보내는 가정에 인센티브를 준다.

러브 티셔츠와 토트백

마이클코어스는 매년 10월 16일 세계 식량의 날을 기해 WFP 자금 조성을 위해 특별히 디자인한 특별 에디션 제품을 공급한다. 올해 이 제품들은 티셔츠와 토트백으로서 러브(LOVE)라는 글자가 새겨져 있다. 단순하지만 눈에 잘 띄는 러브 티셔츠와 토트백은 10월 1일부터 인터넷과 전 세계의 일부 마이클코어스 라이프스타일 매장에서 구매할 수 있다. 마이클코어스는 선한 일을 더 선하게 만들기 위해 고객들이 워치헝거스톱 러브 티셔츠를 입거나 토트백을 메고 찍은 셀피 스냅 사진을 해시태그 #watchhungerstop을 사용하여 인터넷에 포스팅함으로써 "웨어 잇 앤드 쉐어 잇"할 경우 WFP에 100개의 음식을 추가로 기부할 것이다.* 남녀 구분이 없는 이 티셔츠는 흑색과 백색으로 공급되며 소매가는 40달러이다. 흑색 캔버스 천으로 만든 토트백의 손 줄은 가죽으로 되어 있으며 59달러에 판매된다. 마이클코어스는 러브 티셔츠 혹은 토트백 판매 수익금 전액을 세계식량계획을 통해 어려움에 처한 아동들을 위해 기부한다.*

다양한 기부 방법

고객들은 10월 중 전 세계의 일부 마이클코어스 매장에 있는 등록대에서 WFP에 직접 기부할 수 있다. 단 5달러로 학교에서 한 달 동안 아이들에게 급식을 제공할 수 있다.

일부 국가의 WatchHungerStop.com 방문자들은 스크린 상에 있는 링크를 따라 WFP에 직접 기부할 수 있다.

마이클 코어스는 "음식은 간단하며 기본적으로 필요한 것이지만 기아 해결 방안은 사려 깊게 마련되어야 한다"면서 "우리는 WFP가 지역사회를 더 강하고 자족적으로 만드는 일에 집중하고 있기 때문에 동 계획의 학교 급식 프로그램을 수년 동안 지원해왔다. 또한 그들은 여성과 여자아이들에게 기회를 주어 빈곤의 악순환을 깨도록 하는 일이 얼마나 중요한지를 잘 알고 있다. 굶는 사람이 없는 세상을 그들과 함께 만들어 가는 것이 자랑스럽다"라고 말했다.

상세 정보가 필요할 경우 아래 사이트를 방문하기 바란다:

상세 정보가 필요할 경우 다음 사이트를 방문하기 바란다 :
마이클월드: http://www.michaelkors.com/michaelsworld
인스타그램과 인스타그램 스토리 @MichaelKors: http://instagram.com/michaelkors
IGTV @MichaelKors: https://www.instagram.com/michaelkors/channel/?hl=en
유튜브 Michael Kors: https://www.youtube.com/user/michaelkors
페이스북 Michael Kors: http://www.facebook.com/michaelkors
페이스북 메신저 Michael Kors: m.me/MichaelKors
트위터 @MichaelKors: http://twitter.com/michaelkors
웨이보 @MichaelKors: http://weibo.com/michaelkors
웨이신과 위챗에서 "Michael Kors" 검색
라인저팬에서 "Michael Kors" 검색
카카오코리아에서 "Michael Kors" (마이클코어스) 검색

러브 티셔츠 혹은 토트백을 구매하려면 http://www.michaelkors.com/watchhungerstop을 방문하기 바란다.
WFP에 관한 상세 정보가 필요할 경우 http://www.wfp.org를 방문하기 바란다.
페이스북 세계식량계획: www.facebook.com/worldfoodprogramme
트위터 @WFP: twitter.com/wfp

*프로그램 상세 내용: 마이클코어스는 마이클코어스 소매점 혹은 마이클코어스 공식 웹사이트에서 구매되는 각각의 워치헝거스톱 러브 티셔츠 혹은 토트백에 대해 수익금 100%(100개의 음식 또는 25달러 해당 금액)를 WFP에 기부한다. 마이클코어스는 각각의 워치헝거스톱 러브 티셔츠 혹은 토트백 셀피 사진에 대해 100개의 음식(25달러)을 WFP에 기부한다. 마이클코어스는 2020년 3월 31일까지 WFP에 최대 200만개의 음식을 기부할 계획이다. WFP는 어떠한 제품이나 서비스를 보증하지 않는다.

워치헝거스톱
2013년에 설립된 워치헝거스톱은 굶는 사람이 없는 세상을 만들기 위해 자금을 조성하고 인식을 제고한다. 이 사업에 대한 동 브랜드의 파트너는 유엔 세계식량계획(WFP)이며 조성된 자금은 WFP의 학교 급식 프로그램 지원에 사용된다. 2015년 마이클 코어스는 WFP 친선대사에 선임되었으며, 2016년에는 기아 위기를 부각하고 완화하는 사업에 헌신한 공로로 WFP USA로부터 맥거번-돌 리더십 어워드를 수상했다.

마이클 코어스
마이클 코어스는 세계적으로 유명하며 수상 경력이 있는 명품 액세서리와 기성복 디자이너이다. 그는 1981년에 자신의 이름을 따서 설립한 회사를 통해 현재 마이클코어스컬렉션, 마이클 마이클코어스와 마이클코어스멘스 브랜드로 액세서리, 기성복, 신발, 웨어러블 기술 제품, 시계와 풀라인의 향수 제품을 생산하고 있다. 마이클코어스 매장은 대부분의 전 세계 유명 도시에서 영업 중이다. 마이클코어스는 그 외에도 북미, 유럽과 아시아에서 디지털 플래그십 사이트를 운영함으로써 심리스한 다채널 경험을 고객들에게 제공하고 있다.

세계식량계획
유엔 세계식량계획은 지속가능한 개발을 통해 위기에 처한 사람들을 구하고 수백만 명 사람들의 삶을 변화시킨다. WFP는 전 세계 80여개 국가에서 운영 중이며 분쟁과 재난을 당한 사람들에게 식량을 제공하고 더 나은 미래를 위한 초석을 깔고 있다.

미래 예측성 언급
본 언론 배포문에는 미래 예측성 언급이 들어 있다. 그러한 언급에는 회사의 운영 및 사업 환경에 관련된 다수의 불확실성과 요소들이 들어 있으며 그들의 모든 것은 예측하기 어렵고 그들 중 다수는 회사가 통제할 수 없다. 미래 예측성 언급에는 회사의 사업 전략 내용 등 가능하거나 가정할 수 있는 미래의 결과에 관한 정보가 포함된다. 이 언급들은 "일 수 있다," "할 것이다," "하여야 한다," "믿는다," "기대한다," "예상한다," "할 의도이다," "계획이다," "추정한다"와 같은 어휘들이나 그와 유사한 표현들을 종종 포함한다. 본 언론 배포문에 들어 있는 미래 예측성 언급은 회사 경영진이 동 업계에서 쌓은 경험뿐만 아니라 과거의 트렌드, 현재의 조건, 예견되는 미래의 진전 상황과 회사가 주어진 환경 하에서 적절하다고 믿는 기타의 요소들에 대한 인식에 비추어 회사가 세운 가정들에 기초한 것이다. 이 언급들이 실적 혹은 결과물을 보장하지 않는다는 것을 알아야 한다. 이 언급들에는 알려져 있거나 알려지지 않은 리스크, 불확실성과 가정들이 들어 있다. 회사가 이 미래 예측성 언급들이 합리적인 가정에 기초한 것으로 믿고 있더라도 여러 요소가 회사의 실제적인 재무 결과 혹은 운영 결과에 영향을 끼칠 수 있으며 이 미래 예측성 언급들에 나와 있는 것들과는 상당히 다른 실제적인 결과를 야기할 수도 있음을 알아야 한다.

사진 - https://mma.prnewswire.com/media/1004048/Michael_Kors.jpg

출처: 마이클 코어스(Michael Kors)



Lupita Nyong'o Joins Michael Kors To Watch Hunger Stop

NEW YORK, Oct. 1, 2019 /PRNewswire/ -- Michael Kors is pleased to announce that Academy Award-winning actress Lupita Nyong'o has joined Watch Hunger Stop, the brand's global philanthropic campaign against hunger. Now entering its seventh year, Watch Hunger Stop supports the United Nations World Food Programme (WFP) and its school meals program. The Watch Hunger Stop campaign has helped WFP deliver more than 18 million meals to children since its inception.

"I am proud to support Watch Hunger Stop because it focuses attention on solutions to the problem of hunger and encourages people to take action on an individual basis," says Lupita Nyong'o, explaining her decision to join forces with Michael Kors.

"Watch Hunger Stop helps to fund meals for schools, which has a direct impact on leveling the performance playing field for underprivileged students," Nyong'o adds. "When students can eat, they can perform better in school which in turn leads to greater opportunities in life. In so doing, Michael Kors and WFP are facilitating better opportunities for women and girls on a daily basis."

The talented Nyong'o, whose extraordinary career includes a Tony-nominated Broadway debut in Eclipsed, her role as Patsey in the film 12 Years A Slave, for which she won an Oscar, and roles in films Black Panther, Queen of Katwe, and Star Wars: The Force Awakens, among others, is in the midst of a whirlwind year. In addition to her roles in Us and the zombie comedy Little Monsters, she has a children's book, Sulwe, that Simon & Schuster will publish on October 15th. Nyong'o and Danai Gurira's planned adaptation of the novel "Americanah" has received a straight-to-series order at HBO Max, as a limited 10-episode series. Nyong'o will star in the series, with Gurira writing the pilot and serving as showrunner. Despite the many demands on her time, Nyong'o believes in using her talent and influence to support causes that are important to her. She is an engaged advocate for women and girls and an avid supporter of wildlife conservation, serving as Global Elephant Ambassador for the international conservation organization WildAid.

"Lupita is smart, talented, compassionate and strong, with an extraordinary ability to inspire others," says Michael Kors. "I'm thrilled that she has joined us in the fight against hunger. Her empathy, honesty and commitment will make her a powerful force for change in the effort to build a world with zero hunger."

The theme of this year's Watch Hunger Stop campaign is FOOD IS LOVE, words that Kors often uses when talking about why he was drawn to the issue. To help feed a child is to care for them, to share their hopes and dreams, to support them as they make their way in the world. School meals provide children in food-insecure regions with the nutrition they need to grow and to thrive. They also provide an incentive for families to send their children, especially girls, to school.

LOVE T-SHIRT AND TOTE

Each October, to mark World Food Day on October 16, Michael Kors offers special-edition products specially designed to raise funds for WFP. This year, the products are a t-shirt and a tote featuring the word LOVE. Simple and striking, the LOVE t-shirt and tote will be available for purchase online and in select Michael Kors lifestyle stores around the world beginning October 1. And to make a good thing better, Michael Kors will donate 100 additional meals to WFP if customers "wear it and share it" by snapping a selfie while wearing their Watch Hunger Stop LOVE t-shirt or tote and posting it online with the hashtag #watchhungerstop.* The unisex t-shirt, offered in black and white, will retail for $40. The black canvas tote, with leather handles, will sell for $59. For every LOVE t-shirt or tote sold, Michael Kors will donate all profits to children in need through the World Food Programme.*

MORE WAYS TO DONATE

During the month of October, customers can make a donation directly to WFP at the register in select Michael Kors stores around the globe. Just $5 feeds a child in school for a month.

In select countries, visitors to WatchHungerStop.com can follow the on-screen link to donate to WFP directly.

"Food is a simple, essential need, but solutions to hunger need to be thoughtful," said Michael Kors. "We've supported WFP's school meals programs over the years because they focus on making communities stronger and more self-sufficient. They also understand how important it is to provide opportunities for women and girls to break the cycle of poverty. We're proud to work together with them toward zero hunger."

For more information, visit:

For more information, please visit the following:
Michael's World: http://www.michaelkors.com/michaelsworld
@MichaelKors on Instagram + Instagram Stories: http://instagram.com/michaelkors
@MichaelKors on IGTV: https://www.instagram.com/michaelkors/channel/?hl=en
Michael Kors on YouTube: https://www.youtube.com/user/michaelkors
Michael Kors on Facebook: http://www.facebook.com/michaelkors
Michael Kors on Facebook Messenger: m.me/MichaelKors
@MichaelKors on Twitter: http://twitter.com/michaelkors
@MichaelKors on Weibo: http://weibo.com/michaelkors
Search for "Michael Kors" on Weixin and WeChat
Search for "Michael Kors" on LINE Japan
Search for "Michael Kors" (마이클코어스) on Kakao Korea

To purchase the LOVE t-shirt or tote, visit http://www.michaelkors.com/watchhungerstop
To learn more about WFP, visit http://www.wfp.org
World Food Programme on Facebook: www.facebook.com/worldfoodprogramme
@WFP on Twitter: twitter.com/wfp

*PROGRAM DETAILS: For each Watch Hunger Stop LOVE t-shirt or tote purchased from a Michael Kors retail store or official Michael Kors website, Michael Kors will donate 100% of profits (equivalent to 100 meals or US $25) to WFP. For each Watch Hunger Stop LOVE t-shirt or tote selfie, Michael Kors will donate 100 meals (US $25) to WFP. Michael Kors will donate up to two million meals to WFP through 3/31/2020. WFP does not endorse any product or service.

About Watch Hunger Stop
Watch Hunger Stop, established in 2013, raises funds and awareness to help achieve a world with Zero Hunger. The brand's partner in the effort is the United Nations World Food Programme (WFP), and funds go to support WFP's school meals program. In 2015, Michael Kors was named a WFP Goodwill Ambassador; in 2016, he was awarded the McGovern-Dole Leadership Award by WFP USA for his dedicated efforts to highlight and alleviate the crisis of hunger.

About Michael Kors
Michael Kors is a world-renowned, award-winning designer of luxury accessories and ready-to-wear. His namesake company, established in 1981, currently produces a range of products under Michael Kors Collection, MICHAEL Michael Kors and Michael Kors Mens, including accessories, ready-to-wear, footwear, wearable technology, watches, and a full line of fragrance products. Michael Kors stores are operated in the most prestigious cities in the world. In addition, Michael Kors operates digital flagships across North America, Europe and Asia, offering customers a seamless omni-channel experience.

About the World Food Programme
The United Nations World Food Programme―saving lives in emergencies and changing lives for millions through sustainable development. WFP works in more than 80 countries around the world, feeding people caught in conflict and disasters, and laying the foundations for a better future.

Forward-Looking Statements
This press release contains forward-looking statements. You should not place undue reliance on such statements because they are subject to numerous uncertainties and factors relating to the operations and business environment of the Company, all of which are difficult to predict and many of which are beyond the Company's control. Forward-looking statements include information concerning the Company's possible or assumed future results of operations, including descriptions of its business strategy. These statements often include words such as "may," "will," "should," "believe," "expect," "anticipate," "intend," "plan," "estimate" or similar expressions. The forward-looking statements contained in this press release are based on assumptions that the Company has made in light of management's experience in the industry as well as its perceptions of historical trends, current conditions, expected future developments and other factors that it believes are appropriate under the circumstances. You should understand that these statements are not guarantees of performance or results. They involve known and unknown risks, uncertainties and assumptions. Although the Company believes that these forward-looking statements are based on reasonable assumptions, you should be aware that many factors could affect its actual financial results or results of operations and could cause actual results to differ materially from those in these forward-looking statements.

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/1004048/Michael_Kors.jpg

Source: Michael Kors

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)


<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>

관련뉴스

    top
    • 마이핀
    • 와우캐시
    • 고객센터
    • 페이스 북
    • 유튜브
    • 카카오페이지

    마이핀

    와우캐시

    와우넷에서 실제 현금과
    동일하게 사용되는 사이버머니
    캐시충전
    서비스 상품
    월정액 서비스
    GOLD 한국경제 TV 실시간 방송
    GOLD PLUS 골드서비스 + VOD 주식강좌
    파트너 방송 파트너방송 + 녹화방송 + 회원전용게시판
    +SMS증권정보 + 골드플러스 서비스

    고객센터

    강연회·행사 더보기

    7일간 등록된 일정이 없습니다.

    이벤트

    7일간 등록된 일정이 없습니다.

    공지사항 더보기

    open
    핀(구독)!