-- Universum의 최신 국제 리서치 결과, Z세대 학생 간 차이 더욱 확연해져
-- 인정받는 설문조사 WMAE, 세계 12대 경제 대국에서 경영 및 공학/IT 학생들이 가장 원하는 브랜드와 고용 속성 제시
(뉴욕 2019년 10월 18일 PRNewswire=연합뉴스) 관세, 무역 전쟁, 기후 변화 등. Universum이 매년 실시하는 '세계에서 가장 매력적인 고용주(World's Most Attractive Employers, WMAE)' 조사에 따르면, 경제 불확실성으로 인해 경력에 대한 열정에 영향을 받는 학생들이 증가하고 있다고 한다. 이번 조사에서는 응답자들이 분명하게 두 그룹으로 나뉘었다. Z세대 학생 중 53%는 안전을 추구했고, 35%는 세계가 현재 당면한 와해적 도전을 통해 자신의 길을 혁신하는 데 중점을 뒀다.
올해는 세계 12대 경제 대국에서 247,235명에 달하는 경영 및 공학/IT 학생들이 WMAE에 참여했다. WMAE는 신규 졸업생들이 원하는 기업, 산업 및 고용 속성을 분석한다. WMAE는 매우 매력적인 이 인재풀에 대한 중요한 통찰을 제공하며, 고용주에게 기대와 열정에 대한 직접적인 정보를 제시한다.
친숙한 브랜드들이 Z세대를 유혹하고 있다. 구글은 10년 연속으로 1위를 기록했다. 구글은 Z세대의 분기에 호소한다. 구글은 고용주로서 역동적이고 혁신적일 뿐만 아니라, 기업 규모가 크고, 성공적이며, 안전한 기업이다.
고용주, 학생 및 경력 계획과 관련된 기타 주요 결과는 다음과 같다.
- 여세를 몰아가고 있는 아마존으로 인해, 전자상거래 산업이 경영학과 학생들 사이에서 더 큰 인기를 얻었다.
- 혁신, 창의성 및 높은 수익 간의 연계성이 개선됨에 따라, 자동차 산업의 매력과 경쟁력이 더욱 높아졌다.
- 직장-생활 균형에 대한 집중이 강화되면서, 국제적인 경력을 향한 열망은 흐려졌다. 무역 긴장 역시 외국 고용주에 대한 거부감을 낳았다.
- 경영과 학생들이 많이 이용하는 3대 직업 관련 커뮤니케이션 채널은 소셜 미디어, 고용주의 경력 웹사이트, 온라인 구인란이다. 공학/IT 전공 학생들은 이와 약간 다르게 응답했는데, 이들은 온라인 구인란보다 취업 박람회에 더 많이 의존했다.
WMAE 2019 경영 부문 순위 탑 5:
1. 구글(2018년과 동일)
2. EY - Ernst & Young (2018년 3위)
3. PwC - PricewaterhouseCoopers (2018년 6위)
4. 딜로이트 (2018년과 동일)
5. 애플 (2018년 7위)
WMAE 2019 공학/IT 부문 순위 탑 5:
1. 구글 (2018년과 동일)
2. 마이크로소프트 (2018년과 동일)
3. 애플 (2018년과 동일)
4. BMW 그룹 (2018년과 동일)
5. IBM (2018년 7위)
보고서 전문은 웹사이트 http://bit.ly/2mWc0aO에서 다운로드받을 수 있다.
Universum 소개
StepStone Group의 자회사인 Universum은 고용주 브랜딩을 전문으로 하는 통찰 중심의 리서치, 컨설팅 및 활성화 기업이다.
미디어 문의
Jonas Barck
Global CMO
이메일: jonas.barck@universumglobal.com
전화: +46-706933388
사진 - https://mma.prnewswire.com/media/1003302/Emblem.jpg
출처: Universum
Are the Economic Winds of Uncertainty Beginning to Blow? Latest Global Research From Universum Reveals Growing Divide Among Gen Z Students
-- Well-regarded Survey Uncovers the Brands and Employment Attributes Most Desired by Business and Engineering/IT Students Across 12 Largest Global Economies
NEW YORK, Oct. 18, 2019 /PRNewswire/ -- Tariffs, trade wars, climate change and more. According to the latest global annual World's Most Attractive Employers (WMAE) research from Universum, the career aspirations of a growing portion of students are being influenced by economic uncertainty. Clearly divided into two segments, the research found 53 percent of Gen Z students are security seekers, followed by 35 percent focused on innovating their way through the disruptive challenges the world is confronting now.
This year, 247,235 business and engineering/IT students located across the 12 largest global economies, participated in the annual research that analyzes those companies, industries and employment attributes in-demand by new grads. The study provides critical insights into this highly desirable talent pool, providing employers with a direct view into expectations and aspirations.
Familiar brands lure Gen Z, with Google taking the top spot for the tenth consecutive year. Google appeals to Gen Z's bifurcation: as an employer, it's dynamic and innovative, as well as large, successful and secure.
Other key findings regarding employers, students and career plans include:
- Given the momentum of Amazon, one industry - e-commerce - gained ground with business students.
- Improved linkage to innovation, creativity and high future earnings have made the auto industry more attractive and competitive.
- A strong focus on work-life balance has dulled the desire for an international career. Trade tensions have also created a backlash for foreign employers.
- For business students, their top three job-related communication channels are social media, employers' career websites and online job boards. The response differs slightly from their engineering/IT counterparts, who rely more on career fairs than online job boards.
WMAE 2019 Business Rankings Top Five:
1. Google (Non-mover)
2. EY - Ernst & Young (3rd in 2018)
3. PwC - PricewaterhouseCoopers (6th in 2018)
4. Deloitte (Non-mover)
5. Apple (7th in 2018)
WMAE 2019 Engineering/IT Rankings Top Five:
1. Google (Non-mover)
2. Microsoft (Non-mover)
3. Apple (Non-mover)
4. BMW Group (Non-mover)
5. IBM (7th in 2018)
To download the full report, please visit http://bit.ly/2mWc0aO
About Universum
Universum, part of the StepStone Group, is an insight-driven research, consulting and activation firm specialized in employer branding.
Media contact Jonas Barck, Global CMO: jonas.barck@universumglobal.com, +46-706933388
Photo - https://mma.prnewswire.com/media/1003302/Emblem.jpg
Source: Universum
[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)
<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>
관련뉴스